[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:02

Jeetje, wat wordt ze al groot!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:02

Ze is nu 1,52 cm!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:04

Zo die is positief veranderd en ze lijkt op mams!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 12-11-15 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:07

Ja, dat zei Annika ook al.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:08

Twee zielen 1 gedachte, hebben we vaker last van :P

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:09

*\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:14

Wow ze krijgt al een volwassen look zeg! Ze ziet er goed doorvoed uit! :)

Hahaha die Fu!!! Gaaf Miran, bonte volbloeden zijn erg populair tegenwoordig lol! _O-
Fijn dat t goed ging met de TA/DA! Wat deed Fu dan dat ie m zo vervelend vond? }>

Jee, wist ik niet Mies! Wat onwijs goed van jullie! *\o/* Proficiat alvast! Jullie zijn toppertjes!
Idd, hoe gaat het met haar kind?
En ja, ik hoop volgend seizoen te kunnen starten met Nour, links of rechtsom, het is echt zo zijn ding!

Roma, ben benieuwd hoe de verkopen lopen? Boel veranderingen zo in je leven en afscheid nemen is nooit leuk en natuurlijk ook onverwacht nu maar ja, je fokt ook echt mooie paarden dus niet helemaal raar. ;)
Gaat t op je werk beter? Ik hoop t zo

Joyce, toch nog fijne les gehad? Hier ook doorploeter week. Verkouden enzo, echt blegh...

Andere Joyce, heerlijk zon fluffy one! Baby ook fluffy? Nyhla is ook zo een pluizebolletje hihi!

Verder hier druk, pfff... Ik dacht echt dat ik het zonder Kiki wel rustiger zou krijgen, ook al ben ik meer gaan werken. NOT!
Dan zie ik Jazzy staan en ja, dan pak ik haar op. En wat doet ze t goed! Ze werkt zo graag en heeft er zon lol in te bewegen. Longeersessie wordt altijd show hihi! :=
Nyhla doet t ook goed in d'r afspeenperiode.
En tja, Zahra, "draak" wordt ze hier genoemd. :roll: Ze is inmiddels dominant over haar moeder en steelt haar eten, echt errug! :oo
Maar ze komt goed bij. Haar berevacht glanst en zie haar kilo's aankomen. En ze heeft zo een mooie uitstraling!
Ook fijn getraind met Nour deze week! Zat weer helemaal op 1 lijn met m! Lekker dier! <3
Verheug me ook op t volgende dekseizoen. Heel blij met de gekozen date voor Tie. Gewoon omdat het leuk is mooi plaatje van m:

Afbeelding

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:00

Goed doorvoed.. Zacht uitgedrukt.
Ik heb zelfs met de DA overlegd maar volgens hem kan het geen kwaad op deze leeftijd..
Ik hoop het maar, ben geen dikkertjes gewend!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:09

Doortje is al een grote Door!
Leuk hoor, fijn dat alles goed gaat!
Van de winter zal ze wel weer wat afvallen, groeit ze zo weer uit! :j

Knappe date! <<)
Nour doet weer zijn best, mooi zo! :))
Zahra, haha, lekkere bitch wordt dat! }>
Alles gaat lekker dus!

Tja, Fu wilde geen verdoving, hij ging constant op z'n achterbenen als ie de naald erin wilde steken.
En toen heb ik hem even ferm toegesproken en een beetje afgeleid, toen lukte het gelukkig.
En toen hij bijna niet meer op zijn pootjes kon staan, zijn hoofd hing op de grond :+ , wilde hij nog steeds liever niet gevijld dus probeerde hij nog steeds weg te komen en op z'n achterpootjes te gaan staan, maar Martijn was er ook bij dus was het een kwestie van lomp met kracht vasthouden.
En natuurlijk heb ik heel veel lieve woordjes in zijn oor gefluisterd. (bij Fu hè, niet bij de dokter) :P
Anders moest er nog weer extra verdoving in en dan is hij helemaal zo van slag, hij stond nu ook nog een paar uur behoorlijk slap op de pootjes.
Maar goed, nu kan hij er weer een jaartje tegen aan. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:20

Zie ze liever doorvoed de winter ingaan dan te mager Saskia! Ik hou er van! :D

Hihi, got the picture Miran! := Arme Fu! Mijn DA kwam met handschoentjes op Nour af, vind ie ook niks!
Eerst n aai enzo en dan pas gefrutsel aan z'n lichaam!
Die plaat dat ie zo verdoofd staat... Toch wel heel aandoenlijk en beetje sneu. Maar idd weer n jaar te gaan voor de volgende APK! +:)+

Ja, daar krijgen we wel wat mee te stellen al is ze ook wel weer echt Tie: relaxed en werkwillend. En soms ook niet.... *\%/* Vandaar dat ze nu al mooi mee mag naar tante Irene.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:58

Fu wist gisteravond al dat er iets te gebeuren stond, ik kwam ze nog even wat lekkers brengen, dus Zos en de geiten stonden vooraan, maar Fu kwam niet. :+
Terwijl hij een echte vreetzak is..vanmorgen toen de dokter kwam wilde hij snel de bak inrennen, maar ik had het hek al dichtgedaan. :P
Logisch dat ie er geen zin in heeft, maarja het moet toch echt!
Hij vond me heel lief evengoed na afloop, kwam bij me staan en later telkens hinniken, arm paard. :(:)

Irene kan alvast wat wat dingetjes influisteren. :))

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:43

Even een vraagje tussendoor.. Voor hoeveel kg ontwormen jullie tweejarigen?
Toen ik de pasta mee kreeg hadden ze het over 500 kg (equest pramox) maar toen hij medicijnen moest hebben moest ik hem voor 300 kg geven :o
Nou vind ik daar wel een behoorlijk verschil in zitten :D
Ik heb eens een veulen moeten overdoseren met de pramox van een DA maar die stond daarna 2 dagen met koliek.. Ik durf dus niet voor 500 kg te geven want ik weet haast wel zeker dat het te veel is.
Hij is nu twee, rond de 1.46 en wat ondergewicht

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:01

Zahra heeft voor 500 gekregen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:09

Oke, zou jij shym dan ook voor 500 kg doseren met de pramox?
Over het algemeen geef ik liever wat teveel dan te weinig maar met de pramox (die ik liever al niet geef) ben ik wat voorzichtiger door de slechte ervaring :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:16

Absoluut. Pramox of equest is niet geschikt voor veulens overigens. Die hebben nu strongid gekregen. Drachtige merries krijgen ook pramox.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:15

@Mirdana denk dat fu denkt...geen zwarte pieten meer dan maar een zwarte schimmel :D of nja bruin. En lekker een wintervakantie ook wel fijn. Tandendokters zijn ook niet leuk....
@Michelle lekker dat je paardje vakantie heeft en het zo goed gaat. Succes met je opleiding
@Joyce thax :D heb er toch maar een topicje van gemaakt...ben nooit zo topic achtig. Vind Yus er altijd zo vredig uitzien..lijkt goed is dr vel te zitten
@Mazzeltje zow een hele dame al zeg..wat is ze toch leuk
@Yildiz nou ik stond startklaar belde mn instructeur dat hij me vergeten was whaha kan gebeuren heerlijk thuis gereden. Ook goed heb dit weekend toch geen cc. Ja de griep heerst gewoon weer maar wat wis je zo bijzonder weer nog. Zow die dat voor Tie mag er wezen hoor wooow...Zehra een echte dame dus....vind een ruin dan altijd fijn en tja wat heb ik zelf....ook zon muts af en toe
@No_No ik geef Asal ook altijd voor 500kg

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:23

Dank jullie!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:16

Ik ben goed in gewicht schatten, dus ik probeer wel een beetje in de buurt te zitten, maar dan doseer ik evengoed over.
Fu schat ik op maximaal 450 en zosja op maximaal 200.
Fu geef ik dus dan 500, maakt niet uit welk merk.
Ik denk dat een dunne tweejarige van 1.46 rond de 400 zit.
Maar 500 geven zou ik dan toch liever doen!

Joyce, daar stond je dan...gelukkig ook wel even lekker dat je rustig aan kunt doen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:51

@Miranda ja ik had het geluk dat ik nog thuis was, gelijk maar even thuis gereden was op 10 uur al klaar met alles hier op stal dat is dan het voordeel

Vandaag weer heerlijk getraind met assie. We trainen nu volgens de oud duitse rijtechniek die ligt heel dicht bij het western. Het resultaat mag er zijn wand sins ik deze instructeur heb zijn we giga vooruit gegaan. Lekkere dikke winstpunten en zelfs prijsjes dus wij zijn blij.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:28

Nou mooi Joyce, dat klinkt als klassieke dressuur, doe ik ook, das volgens mij de beste manier om paardvriendelijk dressuur te rijden.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:56

@miran klopt begin lang en laag maar wel nageeflijk. Veel op wijken voor druk en buitenteugel. Na de galop pak ik dr weer op om meer op het achterheen te komen en dit is ook voor asal een prettige manier. Vandaag verl gegaloppeerd en geschakeld en dressuurmatig een sprongetje gedaan zo in de galop heerlijk ontspannen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:21

Klinkt fijn! :) Prefereer ook klassieke dressuur boven de moderne, is ook grondlegger voor de western natuurlijk dus veel komt overeen. Zo vindt ik ook cowboy dressage en western dressage echt heel toffe manier van rijden! Kennen jullie dat? Is in de States, zeker bij de Arabs, enorm aan het opkomen. Mooie ontwikkeling! +:)+

Vandaag m'n overuurtjes benut om lekker ritje (voor de storm) met Nour te doen. Ik stapte net af toen de bui los barstte. Echt mazzel! Hier viel t uiteindelijk heel best mee maar noorden was heftiger?
Gauw de dames binnen gezet, die wilden echt naar binnen want van regen smelten ze hihi! :')
Nog n recent plaatje van m'n uitzwarende kerel, omdat plaatjes nu eenmaal leuk zijn (18+ plaat, excuses voor de pielemuis := )

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:44

Ik ben ook wel van de klassieke dressuur (ga ik nu dus ook les in krijgen) :j en qua western inderdaad ook van de rijstijl die daar het dichtst nog bij ligt. Met western dressage ben ik niet echt bekend. Is dat vergelijkbaar met de Californische stijl van westernrijden die ze daar kennen? Dat spreekt mij dan wel weer enorm aan namelijk.

Wat is Nour knap!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:20

Sinds vandaag het trotse baasje van Sha Lazio!! :D

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:20

:oo Are you kidding me?

Nou kom ik echt een keertje op bezoek _O- vertel!!