[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:48

Bel gewoon even je DA en vraag om advies Maaike :)
Ik heb zelf ook geen idee wat je het beste kan doen :n

Eline, ja ben ook best wel benieuwd hoe ze qua karakter overeenkomen :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:49

Scannen kan prima hoor! Anders even overleggen met je DA. Set is met 80 en zelfs 280 dagen nog gescand.

toont de hengst ook interesse in haar? Hengsten weten het vaak goed :j In onzekerheid zitten zo zo vervelend! Ik las trouwens in Dikke Buiken huiskamer 2015 meer drachtige merries die hengstigheid toonden, het is een raar seizoen. Het komt wel voor dat merries het de hele dracht blijven doen. Weet Davina niet of ze het bij haar eerste dracht deed?
Verwerpen door scannen zou ik sowieso niet bang voor zijn :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:53

Lyme is wel erkend, zelfs op Europees niveau, maar met chronische lyme blijf je gewoon in de kou staan door het riziv. Ik weet wel dat men in de politiek hiermee bezig was voor de verkiezingen in juni idd, maar hoe het nu staat...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:00

De Borrelia burgdorferi variant van Lyme is erkend, maar de andere soorten Borrelia wordt amper onderzoek op gedaan... Waardoor dus mensen wel degelijk Lyme kunnen hebben, maar van een andere Borrelia soort, waarop ze dus niet worden getest doorgaans. Hierdoor wordt het pas in een laat stadium (of niet) ontdekt, en vaak zit een persoon dan al in een chronische vorm, wat de bestrijding van Lyme niet bepaald ten goede komt.

Hoe dan ook, ik denk dat Lyme erg onderschat wordt. Duitsland is er iig een stuk verder in dan de rest van Europa. Gek genoeg trouwens, snap niet waarom dat niet binnen de EU verder wordt getrokken.

Nu zit ik in een luxe positie, wij werken op mijn werk samen met een Duits laboratorium, dus ik krijg nogal wat van dit soort dingen mee, maar 99 van de 100 mensen weet dit niet en is overgedragen aan de kennis van artsen hierover...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:04

Ik denk dat dat ook het grote probleem is met erkenning: men durft simpelweg de diagnose niet stellen omdat het ziektebeeld niet altijd eenduidig lyme aangeeft. Er is te weinig kennis om andere zaken uit te sluiten.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:10

Dat klopt helemaal hoor Tieneke. Maar dan geven ze liever een stempel van CVS oid, wat imo echt een stempel is van "ik weet niet wat je hebt, dus ik zeg dat je een symptoom-ziekte hebt".
Maar moeilijk hoor, hopelijk worden de regels aangepast en kom je toch in aanmerking voor vergoeding, Maaike.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:12

Grappig genoeg lees ik net een artikel waarin staat dat de Borrelia burgdorferi niet eens de variant is die het meeste in Europa voorkomt :=
En ik weet zeker dat dat de enige Lyme-variant was waar wij op deden testen tijdens mijn stage...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:15

Idd. En CVS heeft hetzelfde moeten ondergaan, nu nog zijn er artsen die er niet in geloven. Ik heb bij mezelf nog steeds een vermoeden van CVS, maar mijn huisarts stuurt me van het kastje naar de muur.
Mijn nichtje van 6 heeft in juni lyme gehad, ik hoop dat het nooit meer terugkeert, haar gezichtje verlamd en zo... Heb zelf ook wel een paar tekenbeten per jaar, een keer was mijn voet daardoor bijna bij wijze van spreken klaar voor amputatie, zo zwart-paars... Gelukkig terug in orde gekomen. Maar man, wat haat ik die beesten.
Maaike, ik duim heel hard voor je mee!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:32

Ik weet ook niet of ik direct in CVS geloof hoor := Ik vind CVS een stempel die artsen zetten die niet weten wat er precies met de patiënt aan de hand is en daardoor symptoom behandeling gaan doen.

Het zou de eerste niet zijn die met CVS wordt bestempeld en Lyme blijkt te hebben :o

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:19

Wel de dierenarts moet sowieso langskomen om mijn andere merrie te scannen, al vrees ik dat dat weer niks zal zijn. Ik zal hem dan ineens vragen of hij het een goed idee vindt om Vanille ook te scannen. Shatan toont interesse in haar, maar hij toont interesse in elk paard :D. Ik weet niet of hij er ook echt zou opspringen, maar ik vind het echt raar dat ze zo op hem reageert als hij naar haar roept. Kan me niet herinneren dat Bieke dat ooit heeft gedaan toen ze drachtig was. Davina zegt dat Vanille bij haar soms idd ook interesse toonde in Valkarios, maar ben toch niet helemaal gerust. Heb vorig dekseizoen heel het seizoen geprobeerd met mijn merrie en niet gelukt. Dit jaar voorlopig weer nog niet gelukt met mijn merrie, dus was zo blij dat Vanille drachtig was en nu ben ik echt overbezorgd om het minste bij haar :p.

Tieneke ik heb idd chronische Lyme. 7 jaar geleden tekenbeet gehad, 6 jaar geleden ziek geworden en pas dit jaar in februari hebben ze in Duitsland gevonden dat het Lyme is. Had al veel eerder bloed moeten laten testen in Duitsland :(, want in België wisten ze nooit wat het was. Wel altijd slechte bloedwaardes gehad maar ze wisten nooit waar de oorzaak lag. Terwijl ik meerdere keren had vermeld dat ik een tekenbeet had gehad. Maar volgens bijna alle artsen die ik gezien heb de voorbije jaren, kwam Lyme in België niet voor. Wat erg voor je nichtje! Ik had in september een verlamde hartspier en in december half verlamd gezicht. Nu heb ik nog steeds dat 1 oog meer dicht is dan mijn ander :(. Hoop dat het ooit nog weer 'normaal' komt. Ik heb ook vaak dagen dat mijn onderbenen verlamd zijn voor enkele uren, heel plots komt het en heel plots gaat het weer weg. Vandaar dat ik nu ook een rolstoel heb. CVS vind ik ook moeilijk... dat die mensen ziek zijn staat vast, maar of CVS ook echt een ziekte is? Volgens mij hebben de mensen met diagnose CVS gewoon een andere ziekte (zoals Lyme, fybro,...) maar geven de artsen de naam CVS gewoon omdat ze niet weten wat het juist is. Want ja chronische vermoeidheid... bij Lyme heb je ook chronische vermoeidheid.

Sieltjuh ik heb de burgdorferi en nog een variant. Maar toch wordt het hier blijkbaar niet erkend. In Duitsland staan ze idd heel veel verder met hun kennis van Lyme, dan in andere EU landen. Ik heb ook veel 'nepdiagnoses' gehad. De ene keer had ik reuma, dan CVS, dan fibro, volgens andere had ik gewoon een depressie en zat het in mijn hoofd...

Ik vind het ook heel eng dat sedert ik enkele maanden geleden (enkele weken nadat ik de diagnose gehad heb) op Facebook openbaar heb gemaakt dat ik Lyme heb, hoeveel mensen mij wekelijks mailen. Dat ze ook ooit een tekenbeet hebben gehad en ook al tijd sukkelen met hun gezondheid, maar geen enkele arts vindt wat het is... . Ik krijg echt wekelijks meerdere zulke mails, en allemaal uit mijn kennissenkring, dus niet van vreemde ofzo. Heel vaak ook paardenmensen. Ik zeg niet dat zij allemaal Lyme hebben, maar velen van hen waarschijnlijk wel en er zullen ook veel meer lyme-patiënten bij komen omdat
1) er zijn steeds meer teken besmet (in België dit jaar ongeveer 30% vd teken!)
2) diagnose is moeilijk te stellen en wordt vaak te laat gesteld
3) lyme is overdraagbaar, dus veel mensen besmetten anderen zonder dat ze het weten

Ik ben echt bang dat het een grote epidemie wordt. En de overheid houdt het op alle vlakken stil. Terwijl er juist meer zou moeten rond bekendgemaakt worden, zodat mensen weten wat de risico's zijn.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:19

Sterkte Adawi, met het afscheid van Jim! Wel fijn dat je een goed huisje voor hem hebt gevonden!

Jij ook sterkte met de verkoop, DMhorses!

Mooie Set met haar puntbuik!

Leuke foto's van het rijden, Nicky! Hij loopt inderdaad iets de grond in, maar dat komt vast goed!

Wat een heerlijk veulie, Maaike!

Gekke cremello's!

Ik vind het altijd wel leuk om even op iedereen (te proberen) te reageren. Iedereen doet toch moeite om iets te schrijven. Maar ik snap ook wel dat het niet voor iedereen haalbaar is. Zou het jammer vinden dat daardoor mensen minder reageren, want vind het leuk om al jullie verhalen te lezen!

Super gedaan, Joyce!

Stoere Jas die goed heeft gewerkt met je, Ilona! Haha die foto!

Ely staat stil als ze schrikt, maar kan ook idioot ervandoor vliegen als ze schrikt, altijd maar de vraag wat ze doet :P

Knappe Shief en Shanna! Ik heb de Ridden Class gemist, maar heb jullie wel aangemoedigd bij de Liberty!

Gekke Dayem met de bal! Gewoon meenemen naar Raalte, leuk toch?

Gaaf hoor, Maaike, dat Shatan zoveel dekt!

Vind de manen van Djuun wel netjes zo hoor, is even een tussenlengte, maar misstaat haar niet!

Knappe Mish, echt een meisje!

Volgens mij kan je gewoon nog scannen hoor, Maaike! Ik heb Ely ook halverwege nogmaals op laten voelen voor de zekerheid.
Van Lyme geen verstand, maar wat zit je in een lastige situatie, Maaike, sterkte ermee!

Zaterdag was m'n vriend mee naar stal en hij ging alvast de wei in terwijl ik voer ging pakken. Kom ik in de wei is hij zo ongeveer bedolven onder veulens. Doortje had haar neus in zijn nek gelegd en Euforio stond klaar om gekriebeld te worden. Schaamteloze veulens :D
Gisteren nog even rondgelopen op show in Alkmaar, mooie paarden gezien en met wat mensen bijgekletst, was gezellig!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:14

Ja begrijp me trouwens niet verkeerd want ik probeer ook altijd zoveel mogelijk te reageren. Soms heb ik alleen de tijd niet.

Zometeen contract tekenen en sleutels halen :o jeej.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:20

Ik gooi t er even tussen door hoor.

Ik lees zodra t kan altijd even mee.
Maar ja nog steeds druk druk druk :p

Heel trots op kleine dappere smurf Sharika.
Wat een stoere chick is dat.

En wat scoorde ze mooie punten op beweging.. zeker als je de punten van de hele dag hoorde :p

En knappe mams liet zich ook zien :D

En Papa Mo.
Wat heeft die zijn best gedaan.
Super braaf op stal.

In de ring kwam hij snurkend en showend binnen.

Dat resulteerde in een 1e plaats.
En silver medal in het kampioenschap.

Trots op deze kanjers dus.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:50

Persoonlijk denk ik altijd dat het leuker is als 2 mensen echt inhoudelijk reageren dan wanneer 6 mensen een 'oh wat leuk'-reactie geven.. das dan geen onwil, van mij uit dan tenminste, maar ik heb niet op alles iets heel zinnigs te zeggen en dan zeg ik liever niks dan iets oppervlakkigs :)

Iig weer een heel leuk weekend achter de rug in alkmaar :D
Shanna nogmaals gefeliciteerd, je knappe merrie deed het echt heel braaf allemaal en was ook zo zoet op stal. Weer een ervaring rijker voor jullie :D
Dorinda ook gefeliciteerd met jullie kleine meid, stoer dier maar mams mag er dan ook best wezen :)

Joyce natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met de prachtige resultaten! Las al iets op fb, knappe mini's hebben het weer goed gedaan :D

Maaike :(:) vind het allemaal zo verschrikkelijk voor je en hoop zo dat er weer betere tijden aan komen. In elk geval fijn dat shatan veel mag dekken, altijd heel leuk en natuurlijk fijn dat je zo een beetje extra inkomsten hebt.

Nicky ik zie ze persoonlijk ook liever eerst actief van achter, de rest komt later wel. Maar ieder doet het op zn eigen manier en als dit zo voor jou en dayem (met een briljant gevoel voor humor met die bal :D ) werkt moet je zo gewoon door gaan :)

Heb heleen slebos gemaild voor Nas, ze is vrij stijf in de achterhand. Al vond ik haar vanmorgen al soepeler. Zou 's nachts op stal dan toch helpen voor haar? Hoop iig snel wat te horen van heleen heel benieuwd wat daar dan uit komt.
Ze heeft wel nog steeds wat last van haar ogen. Maak het iedere dag schoon met kamillethee maar blijft wat prut uit komen. Zat me af te vragen of dit misschien kan duiden op een inwendig probleem? Mok bijvoorbeeld helpt een vitaminespuit altijd geweldig tegen dus misschien is dit ook zoiets dat ook van binnenuit komt?
Het is maar een gedachte, maar misschien heeft een van jullie er iets zinnigs over te zeggen :P

katja ik ben en blijf toch heel benieuwd wat set ervan gaat bakken hoor, gaat nu wel snel!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:17

Hopelijk vinden ze gauw wat zinnigs Maaike. Heel naar dat je op zo'n jonge leeftijd zo enorm ziek bent :(:) Lyme is zo'n rot-iets en wat vervelend dat het in België niet erkend is.
Ik ben overigens geen voorstander om later in de dracht te gaan opvoelen/scannen.

Djuun haar manen zijn even wennen, maar het misstaat haar niet hoor!

Haha, die kroelfoto's van Mish! :P

Haha, heb je geen foto van de veulen-invasie, Annika? :P

Ik had de resultaten op Facebook gezien, Jessica! De hele vossen familie heeft het weer goed gedaan dus, top!

Fijn dat je hebt kunnen genieten afgelopen weekend, Amy!

Vanmorgen weer lekker genoten van mijn paarden. Klinkt toch wel raar hoor. Ik droomde mijn hele leven al van een eigen paard, maakte niet eens uit wat. Een Arabier leek altijd zo onbereikbaar. En nu heb ik twee van die geweldige pareltjes! <3

Yus doet zich tegoed aan een appel (Geluid aanzetten, hihi!)

En Muntje kan al over de deur kijken, lekker ding.
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:36

Nicky, als jij en Dayem er beide lol in hebben en je vindt het de kosten waard (boxen zijn geloof ik wel iets duurder dan in Houten maar kan zo ineens ook weer anders zijn hoor) zou ik het gewoon doen!

Wat een knap kind Maaike! Heel gaaf dat Shatan al zoveel dekkingen heeft en ook in het buitenland. Wel ontzettend balen dat jij nog steeds zo met je gezondheid zit en dat de kosten niet vergoed worden, begrijp dat je daar ook moedeloos van wordt. Gaat het wel beter sinds je weer uit het ziekenhuis bent?

Djuun haar manen zien er netjes uit! Manen zijn toch een heilig iets voor eigenaren hè, die stomme paardenvriendjes ook ~~}>

Mish is knap! En krijgt ook al een mooie bos manen zeg!

Onwijs leuk dat Biblion de gold medal heeft gewonnen, knappe papa van Asi <3

Ik denk dat scannen ook nog wel kan hoor Maaike. Het is natuurlijk een beetje dubbel, als je nog evt. opnieuw zou willen dekken dan is scannen natuurlijk wel raadzaam maar als je dat niet wilt kun je het natuurlijk ook afwachten, hoewel ik zelf nooit die onzekerheid zou willen hebben zoals Kat ook zegt. Dus ik zou toch voor scannen kiezen.

Haha Annika, wel heerlijk om ze zo samen te hebben staan! Gaat Doortje ook naar de opfok als ze tegen die tijd (dat Euf gaat) niet verkocht is?

Gefeliciteerd Jes, heel gaaf! *\o/*

Goed dat je Nas ff laat behandelen! Ik zou het niet weten van haar prutoogjes, iig gaat het hier altijd snel over na een aantal dagen schoonmaken, zou best kunnen dat het iets anders is natuurlijk (of iets wat het in stand houdt, bijv. heel fijn zand in de paddock, ik zeg maar iets)

Knappe pareltjes Joyce, wees maar trots!

Ja, dat trekkertrek is hier altijd wel een happening hoor. Naast de wedstrijd is er ook een heel kinderdorp en 's avonds feest. Meestal zijn we een week bezig met opbouwen, nu mooi gepland dat de tandarts volgende week komt en Asi die week erop wordt behandeld door Michael, dan kan ze mooi in de opbouw week even wat rustiger aan doen want dan hebben de paardjes ook mini vakantie omdat wij dan weinig thuis zijn :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:48

@Eliene wat is mish een heerlijke kroel doos zeg
@Annika heerlijk he die veulens...ik kijk ook erg uit naar volgend jaar
@Amy thanx, heb hier ook 1 merrie die steeds een nat oog heeft wel afhankelijk van het weer moet ik zeggen maar blijf het ook schoonmaken
@Joyce lekker he zo genieten van je paarden, en super dat je droom dan is uitgekomen nja eigelijk 2
@Ilona hier ook veel trekkertrek mijn man doet er ook fanatiek aan mee maar dan met de gewone uitvoeringen zeg maar niet die zo vreselijk hard gaan

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:50

Haha, leuk Joyce! Mijn vader en broer doen ook een aantal keer peer jaar mee maar ook gewoon met de standaard trekkers hoor. Nou als je man het leuk vindt, moet hij zeker komen (en jij natuurlijk ook :) )

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:52

Oh en Suus, die doet het ook met een heel klein trekkertje _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:57

Trekkertrek is altijd gezellig inderdaad! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:59

Bij aan het komen van gisteren. Heb enorme spierpijn lol. Heb enorm genoten van alle beebs en zeer zeker van de rest ook. Ook hier druk druk.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:27

Super van je vent Jessica!

Wat een gedoe zeg Tieneke. Je hoort het wel steeds vaker dat mensen de diagnose lyme krijgen. Ik hoop dat er over een paar jaar meer duidelijk over is.

Onverwacht maar leuk, vanavond met een vriendin richting het Amsterdamse bos, een lekker kort ritje maken :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:24

Sieltjuh, die manen trekken wel weer bij, zo ziet het er idd verzorgd uit! Komt vast weer goed.

Over rijden: ik rijd het liefst voorwaarts-neerwaarts met jonge/onervaren/gespannen paarden. De rest komt vanzelf wel eenmaal dat voorwaartse er goed in zit.

__Nicky, als het kriebelt moet je... gewoon doen! Ik heb dat ook altijd als ik naar een show of wedstrijd of evenement ben geweest, altijd zo'n opflakkering van "dat wil ik!!!!!" :D

Aleeneh, je tekent echt prachtig! En die foto's zijn leuk :D En gefeliciteerd!

Barcelano, proficiat met de resultaten!!

Amyz, fijn dat je je gedachten toch wat kan verzetten zo. Over Nas kan ik persoonlijk weinig zinnigs zeggen, maar in elk geval veel beterschap voor haar!

Bonjoy, dat filmpje :') Zo herkenbaar, echt van die geniet-momenten he...

Over mijn gezondheid: ik wordt al bijna 5 jaar behandeld voor chronische bloedarmoede, maar mijn waardes zitten goed, terwijl de klachten verergeren. Ik ben een aantal keren getest op lyme (al weet ik niet op welke variant) en daar kwam destijds niks uit. Maar de klachten die ik heb kunnen CVS betekenen, of lyme, of toch gewoon de bloedarmoede of crohn of ... Dunno.

Anyway, daarnet terug bij m'n mannetjes geweest. Helaas was het al bijna donker, dus de foto's heb ik wat moeten opklaren. Deze wil ik toch effe tonen van Sir Adrahil :+

Ook hij kan lopen!
Afbeelding

En hij heeft zich gisteren weer ergens pijn gedaan, gevolg: een gigantische schram op z'n hoofd. Hij is niet echt het meest handige gevalletje... Maar hij heeft zulke mooie lange benen <3
Afbeelding

Van Finduilas helaas geen mooie foto's, die was zelf te donker om er nog deftig op te krijgen :+

En mijn nieuwe facebook-omslagfoto, al was het moeilijk om Falco weg te halen... Ze liepen zo snel, lichtsnelheid :D Heb er iets arty-achtigs van gemaakt :P
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:52

Spannend, Eline, jullie nieuwe huisje! Veel geluk!

Jullie kanjers zagen er goed uit, Jessica en DMhorses!

Hmm ik weet het niet, Amy, zowel met de stijvigheid als de vieze ogen niet.

Gaaf is dat he, Joyce, ik heb ook altijd gedroomd van een eigen paard, maar nooit gedacht dat ik zo'n mooie kudde zou hebben staan <3
Wat groeien die veulens hard, Munir al over de deur heen haha. Vorige week kon Euforio's halstertje nog 2 (!!) gaten strakker, die zit ook in een groeispurt.

Lekker naar het Amsterdamse bos, Nicky, foto's op Facebook zagen er leuk uit!

Leuke foto's van je mannetjes, Tieneke!

Gisteren is Euforio geschetst en gechipt. Knappe kind was heel braaf, maar schetsen duurde zolang dat ie eigenlijk geen geduld meer had voor het chippen. En de man die kwam chippen, deed dat nou niet echt heel handig dus uiteindelijk meer stress dan ik had gewild/gehoopt. Ik moest wel weer even door het stof toen die man weg was om weer in Euforio's goodbooks te komen...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:25

Adawi, fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor jim. maar die dingen blijven altijd moeilijk. Sterkte!

Knappie hoor maaike! :j mooie foto ook!

Nicky fijn gereden! Ook lekker dat ie bitloos gewoon zn ding doet. Afwisseling is fijn inderdaad! :D
Als het kriebelt gewoon doen. Af en toe kan geen kwaad toch?

Bij ons werkt het ook op een andere manier beter. De achterhand zit er lekker onder en wordt steeds actiever. Ze ontspant wel maar nageeflijk is het nog niet. Ja korte stukjes maar bij ons is het allerbelangrijkste: voorwaarts, goed aan mijn been en ontspannen. Daar zijn we nog wel even zoet mee :')

Eline, jullie ook al een huisje! :D gefeliciteerd! :D

Jes, gefeliciteerd met de resultaten! Zag het filmpje op fb. Wauw wat is ie machtig mooi! :j

Siel, ik vind het best leuk staan! En eerlijk gezegd verwacht ik wel dat het dikker blijft. Was bij geisha ook zo en die had dezelfde soort maantjes als djuun. Zijn nu voor nog lekker "dik" en van achter iets minder maar het knippen heeft bij ons geweldig geholpen!

Amy, geisha heeft dat weeeeken lang gehad. Ik maakte het elke dag schoon met kamillethee en elke dag bright eye smeren. Ging vanzelf weg.

Ik ben het eens met (oliebol, wie zei het nou) :') . Anyway, liever een inhoudelijke reactie van 2 mensen dan van 10 een "leuk!" Reactie. Maar het blijft lastig. Ik doe niemand bewust negeren ofzo maar ik kan gewoonweg niet mee praten over fokken of shows.. :=

Geisha blijft zichzelf een x in de zoveel tijd proberen hoger op te zetten in de kudde. := haha je bent pas vieeehieeer zeg ik dan.. :')
Maar dat brengr bijtwondjes met zich mee helaas. Laat de nou een x luisteren naar de grote oude wijze paarden! :j :')

Verder gaat het goed. Ze is wel sinds ik muesli geef wat drukker maar dat was mijn bedoeling dan ook. Helaas wordt ze ook kijkeriger haha. Ohja, bedenk me net dat iemand vroeg of dat kwam door het voer.

Ja dat denk ik wel, alhoewel meer paarden er hier last van hebben. Ze krijgt nu luzerne, equilin, supplement en muesli. Alleen de muesli is er bij gekomen en de zeewier er af gegaan. Dat moet het dan zijn. Dat is de strucomix original trouwens. Ze voelt zich in ieder geval lekker!