[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:47

hello lady lees alleen ff mee 2 avonddiensten gehad en ben echt helemaal kapot denk nog ff iets te veel van het goeie, morgen vrij dan fijn bijslapen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:47

:oo
Daarom roep ik dus al jaren dat ik naar Duitsland wil :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:50

Dat kan ik me voorstellen Nicky, ziet er uit als een prachtlocatie!

Kathinka, dat is niet duur zeg! DL toch? Is het daar allemaal zo goedkoper en zit je dan ook nog ergens centraal in de buurt?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:55

daar heb je wel paardenbelasting tegenwoordig toch :D

Ik ben helemaal lucky basterd.. paarden 24/7 buiten, mag ik aanpassen al naar gelang ik wil en ik betaal niks.. Alleen het voer. Ik zou alles kunnen veranderen zoals hekwerk, weide, manier van houden enz.
Maar dat zal niet lang meer duren denk ik aangezien ze niet mijn hele leven bij mijn ouders blijven.
Maar anders heb ik altijd nog vriendje met zn 130 hectare, daar kan ook wel wat vanaf :P

hier achter de schuren lijkt me wel een prima stukje :P (die is nu wel dicht aan zijkant en achterkant)
Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:02

Nou nicky nu dan maar hopen op een flinke smak geld, misschien kan je het dan gewoon kopen. Wij doen met bankgiro en staatsloterij mee maar nooit een flink bedrag gewonnen helaas.

Bedankt iedereen voor t warme welkom!

Mijn paardjes staan nu van tien tot drie of vier op de wei met droog weer, als t regent dan op de paddock een dagdeel. Hengst is braaf maar durf hem toch niet bij de ruin en shet te zetten. Draadje er tussen en dat gaat goed. Staan ze wel uren te stoeien. Ik werk waar mijn paarden staan dus kan ze dan vanuit kantoor in de gaten houden.

Kelly, mag ik vragen welke stal je nu staat?

Shamal, jee wat rot dat je ziek bent....ben wel blij dat er ook grotere arabs zijn want met mijn 1,74 moet ik toch niet kleiner gaan als mijn hengst van 1,54...is paarden je enige inkomen?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:08

Ja maar dat gebeurt NIET uiteraard.
het is ook belachelijk dat ze dat doen, 15 minuten!! Geisha komt sowieso 2 keer per dag een uur in de paddock en 1 keer een half uur. En dan ga ik daarnaast nog wandelen/longeren/grondwerk of rijden. Kost errug veel tijd maar zolang ik niks anders heb en nog geen werk heb vind ik dat ik dat verplicht ben. Ik wil gewoon het liefst als stalhulp gaan werken ergens.

Ik sta op manege middenhof in maassluis.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:45

Ik heb daar met school gelopen :')

Pff ik moet er het weekend weer aan geloven..gedicht en suprise -O-

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:46

Hier ook de paarden aan huis, dus alles zelf in de hand (ook drollen scheppen :D )
In de zomer staan ze 24/7 buiten, en vanaf eind oktober 's nachts binnen. Om 8.00 uur zet ik ze buiten, en rond 17.00 uur weer naar binnen. Bij slecht weer vinden ze het wel fijn om eerder naar binnen te gaan :)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:53

nou zeker balen nicky had prachtig geweest. woon wel redelijk centraal bus stop hier bijna voor de deur dorp verderop zitten 4 supermarkten bouw winkels enz en zit 15 km van leer dat is een stadje met trein station en super leuke winkels .verder wonen wij aan de rand van ons dorpje.bijna direct aan bos waar je heerlijk met je paard mag rijden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:55

Dat klinkt super Kathinka :j
Jammer dat mijn Duits zo slecht is _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:57

Ik schrik trouwens ontzettend van sommige stalprijzen (voornamelijk Randstad). Als ik zoveel zou moeten betalen (in mn eentje), zou ik niet eens een paard kunnen hebben :=

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:59

nou was mijne ook dat ik hier net woonde mijn man spraak helemaal geen duits hij woont hier nu half jaar maar red zich prima gelukkig helpen de buren ons hier goed

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:01

Sieltjuh schreef:
Ik schrik trouwens ontzettend van sommige stalprijzen (voornamelijk Randstad). Als ik zoveel zou moeten betalen (in mn eentje), zou ik niet eens een paard kunnen hebben :=

Ik sta luxe en wat ik nu betaal is goedkoop.
De meeste stallen met deze luxe betaal je 395 en meer.
En dan kunnen ze minder naar buiten en weinig ruwvoer...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:10

Nou, ik doel ook meer naar die prijzen Jes :P

Maar in dat geval ben ik blij dat ik in Zeeland woon :) En ik luxe voor mezelf stukken minder belangrijk vind dan luxe voor mijn paard.
En sowieso de uitrijmogelijkheden hier!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:18

Ben blij dat bij ons luxe gespaard gaat met welzijn:)

Het is ook niet makkelijk n fijne stal vinden...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:32

Denk maar zo.. Ik sta op een luxe stal. Hoef er niet voor krom te liggen godzijdank maar werk er hard genoeg voor. Maareh, het is pas perfect wanneer je de dingen zelf regelt. Zo kan ik al twee weken amper rijden door verbouwing van de binnenbak en gebrek aan licht in de buitenbak.
Heb vanavond binnen gelongeerd om zo de obstakels te ontwijken, maar de bodem is keihard en dat merk ik aan haar loopje. Kan niet goed zijn voor de pezen.

Ik ben alleen dus draai sowieso in m'n up op voor alle kosten. Maar het moment dat ik het geld heb of de kans zich voordoet gaan de paarden aan huis. Ik heb voor een garage en een grote achtertuin, maar ja, om daar nou een paard neer te zetten :-P...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:55

Hahah ik heb een dakterras. Takelen we dr ff omhoog! :+

Nee ik wil ook echt ooit de paarden aan huis. Een droom die ver weg ligt
Als ik alleen zou zijn had ik sowieso niet naar deze stal gekunt. Maar mijn vriend helpt mee <3.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:59

barbaras schreef:
Shamal, jee wat rot dat je ziek bent....ben wel blij dat er ook grotere arabs zijn want met mijn 1,74 moet ik toch niet kleiner gaan als mijn hengst van 1,54...is paarden je enige inkomen?

Paarden zijn geen inkomen, dat zijn alleen uitgaven :+
nee ik werkte gewoon ernaast. Zusje ook en pap was zzp'er die ook bijsprong, tis hobby, ik wil ook niet dat het meer dan hobby is. Ik bied voor een enkeling stalling aan voor 100 euro in de maand incl. hooi en stro, dat is kostprijs, ik hoef er niet aan te verdienen ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:23

@katja wat een ruimte heerlijk
@shamal hoeveel kun je er thuis stallen dan als ik vragen mag
@sieltjuh in vind de prijzen hier ook nog best hoor als ik zie wat ik aam voer kwijt ben ik de maand nou dan verdienen ze er wel goed aan en paarden mogen hier bij de meesten ook niet 24/7 naar buiten
@barbaras welkom

Wil assie rijden maar lig nog op de bank en zie dat zij ook nog heerlijk languit in de stal ligt, ben vandaag vrij dus de hele dag nog wel de tijd maar rij toch het liefst smorgens direct

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:35

Geisha behandeld door de osteopaat, hoop dat het daarna beter gaat!

Dayem benauwd, kan nooit kwaad er even naar te laten luisteren.

Fuego goed z'n best gedaan met Nikita, lekker hoor!

In de Randstad is het haast niet te combineren: veel buitenstaan en goede faciliteiten. Ik betaal 200 euro voor in de winter van 10 tot 5 buitenstaan in paddocks en in de zomer 24/7 op de wei (veeeeel wei). Maar geen binnenbak, stapmolen, roundpenn e.d.

Wooow wat een plekje, Nicky, kan me voorstellen dat je nog steeds baalt dat je daar niet kon gaan wonen!

Pffff er is een paard losgebroken vannacht op stal, zo op de foto te zien liggen 2 emmers van m'n voer om (vitaminebrok Ely en veulenbrokjes) en van één ton kan ik niet goed zien of hij het overleefd heeft... Aardige kostenpost weer

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:37

@annkika dat is ook balen maar neem aan dat je dat gewoon terug krijgt of ik het 1 van jou paarden

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:39

joysjuh1987 schreef:
@annkika dat is ook balen maar neem aan dat je dat gewoon terug krijgt of ik het 1 van jou paarden

Die van mij zijn braaf, Ely zou niet eens weten hoe ze zou moeten uitbreken, zelfs als ik vergeet de deur goed dicht te doen, blijft ze erachter staan :P

Ik weet niet zo goed wie het dan moet gaan betalen, de eigenaar van het paard of de stalbaas? Want is het niet de verantwoordelijkheid van de stalbaas dat de paarden niet uit hun stallen kunnen komen?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:49

@Annika nee dat is wel lastig idd, asal kan dat ook zo goed die heeft nu ook onder aan de staldeur een schuif anders doet ze de deur open maar blijft wel netjes in haar stal. De zadel kast kon ze ook open maken dan lag het hoofdstel ineens voor haar stal nu hebben we daar ook al een extra schuif op gemaakt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:42

Annikab schreef:
joysjuh1987 schreef:

Die van mij zijn braaf, Ely zou niet eens weten hoe ze zou moeten uitbreken, zelfs als ik vergeet de deur goed dicht te doen, blijft ze erachter staan :P

Ik weet niet zo goed wie het dan moet gaan betalen, de eigenaar van het paard of de stalbaas? Want is het niet de verantwoordelijkheid van de stalbaas dat de paarden niet uit hun stallen kunnen komen?

Ik ben opgevoed waarbij dat indd de verantwoordelijkheid van de stalbaas is als het niet een DHZ stal is, maar niet iedereen denkt er zo over :+
ik had eens een uitgebroken hengst, hij heeft een oude merrie geprobeerd te dekken en die daarbij verwond, de stalbaas heeft alle verantwoordelijkheid genomen en de merrie direct laten behandelen etc. Hij was overigens al minstens 10x uitgebroken uit verschillende stallen :')

De stalhouder hoort als eerste aanwezig te zijn en als laatste te vertrekken en daarbij een grondige controle van paarden en stallen te doen, imo.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:53

joysjuh1987 schreef:
@shamal hoeveel kun je er thuis stallen dan als ik vragen mag

Thuis niets :+ maar waar we nu huren kan ik verbouwen en doen wat ik wil, we mogen 50 paarden houden zonder vergunning daar met alleen meldingsplicht, alles boven de 50 moet ik even een vergunning voor hebben, die ik zonder meer krijg :j maar daar is het land gewoon niet genoeg voor vind ik :n met 20 - 24 die overdag buiten zijn en 's nachts op stal, het jaarrond en met bijvoeren in de wintermaanden op het land als het gras op is, dan zit het wel een beetje vol :j

Nu met 16 waarvan 4 veulens ben ik nog niet aan bijvoeren toe, er staat nog flink gras op :j

Ze hebben uiteraard wel de volle binnen-tijd hooi tot hun beschikking. ze kunnen dus onbeperkt eten.