Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:09

Zoo ik heb weer een heel eind bij gelezen haha.. Wat een verhalen. Ik moet hier toch vaker kijken!

Je foto's zijn sexy hoor Marije.. Denk maar zo, een kusje voor de camera!

En wat doet Nour het goed zeg!!

De bootcamp van Zig komt steeds dichterbij. Als ik mijn slijmbal daarna nog maar terug krijg van Krista haha.

Ik kan het natuurlijk niet laten foto's te spammen!
Trots op de lange manen!!
Afbeelding

En natuurlijk even buiten spelen met lekker weer!
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:07

Wauw knappe foto's komen er voorbij zeg. Mooooooooi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 11:11

Mooie pics Van Daan en Marije! Ook met kusmondje! :D

Wauw die zijn idd lang zeg! Nice! Wanneer gaat Zig naar Krista?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 18:11

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:17

:P :9 :~ smelt

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:46

:~ :~ Wat n gave foto's Yil, zeker die van haar bekkie als ze plat ligt haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:54

Ach gos wat een leuk ding is het <3 Klein arrogantje: "Ik kan best wel gewoon heul hard rennen in dit mulle zand hoor!" :))

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 06:17

Ahhhh wat is het toch een heerlijk veulen!!!

Zig gaat half april of begin mei al naar Krista. Ligt aan het paadje die ze nu in training heeft. Als die klaar is mag ze met mijn monster aan de knutsen haha

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:07

Voor de niet facebookers....ik moet ff wat delen hoor....Cyann gaat zondag voor de allereerste keer trail starten met Scarlet. Ik zag een leuke aanbieding "vanaf 2 starts 1tje gratis, dus besloot ik haar zondag hiervoor in te schrijven. Enfin ik eerst scarlet beetje los gereden j.l. woensdag, wat balkjes, bruggetje ed gedaan en toen daarna Cyann voor het eerst echt gereden met Scarlet. Eerst aan de longeerlijn en toen los door de wei en vervolgens wat trail geoefend. Dat ging echt ff stukken minder dan aan de hand, sprong bv. over 4 stapbalken, raakte vervolgens gestrest van al die balken etc, maar lukte uiteindelijk aardig. Savonds kreeg ik het pattern.....16 hindernissen!!!! OEPS! SLIK....leuk zo'n debuut. aaaaaah Gisteren avond pattern in de wei neergelegd zodat we vandaag gerichter konden gaan oefenen....

Dus vanmiddag weer bezig geweest met Scarlet. Jeetje wat leert dat paard opeens super snel! Zo gestrest als ze woensdag was tijdens de trail, zo relaxed werd ze er nu van. Wauwie!! Paard is supergevoelig, heeft weinig uitleg nodig, je moet er ff mee om weten te gaan, maar dan doet ze ook alles wat je vraagt. Ze lijkt er gewoon van te genieten, ze let enorm op en wacht nu op de aanwijzingen. Ik had wat grote blauwe tonnen en een oranje neergezet (ivm pickup), maar niks nie bang nie. Draf wordt ook al super relaxt geen gegooi met der hoofd meer tegen bitdruk, veel meer steady. Wat een mega vooruitgang. Galop werken we nog aan, das nog beetje veel uit balans en aanspringen gaat nog niet rustig, vaak bokt ze nog uit frustratie (ook toen Cyann erop zat), maar soms is er een prachtig mooie overgang, dus dat komt ook helemaal goed. Oh en ze changeert heel makkelijk naar de juiste galop, dat was wel zo gaaf...! Die Scarlet wat een toppertje wordt dat! Onze eigen my little TRAIL pony. En Cyann die weet ook super om te schakelen naar deze baby, want een jong paard begeleid je weer net ff anders dan eentje die het allemaal al kan. En gelukkig is Cyann net zo'n snelle leerling. Zo gaaf die twee. Wat een mooie leerschool is dit weer voor haar. En wat blijft jonge paarden inrijden toch ontzettend gaaf. Zo'n waanzinnig gevoel blijft het geven als zo'n samenwerking tot stand komt en vooral als het dan weer lukt! Scarlet van draakje naar +:)+ :wow: :* <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:59

Yeah goed bezig nanc en Cyann!!
Ik ben benieuwd zondag. :D

Yildiz, wat is het toch een princesje he die Yazahra. <3

Zig, naar krista. Leuk!!

En hier nog een foto van mijn stoere spinning arab! :D
Best trots op! *D

Afbeelding

Zo, vanmiddag even fijn gereden!!
Voor het eerst thuis met baby correctional en wow wat loopt ze daat fijn op!
Ik heb echt genoten. +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:03

Ha tof Nance, en ja ik begrijp t gevoel volkomen! Hier nog zon jong dier die zo super gaat!
En ook Zahra, van bitchy foal ontpopt ze zich in ene als mega knuffel op dr nieuwe stal! En ze wordt met de dag mooier! Ze is eigenlijk voor de verkoop, maar jee.... meidje is mn hart aan t veroveren en ze is echt goed, dus wie weet n blijvertje! <3

Wow! Jes! Wat n gave foto! Zag m opFB al voorbij komen, heeeeeel gaaf!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:24

Ik heb ook eerst met baby correctional gereden.... en toen dat bit wat jij nu te koop hebt of reeds heb verkocht. Idd gave pic jes.

Oh gaaf Yildiz! En ja dat hechten aan een veulen...hoe herkenbaar. Maar ja...je kan niet alles houden....
Tja nieuwe stal....en hoppa dan veranderen ze opeens. Net kinderen die zich moeten bewijzen in een nieuwe klas. Bij Scarlet heeft het ruim 3 jaar geduurd eer ze beetje vriendelijker werd. whaha. Door dat opeens veranderde karakter dacht ik dus ff dat ze misschien toch drachtig was. Maar zoals inmiddels gebleken paar maanden geleden...dus niet.

@ Glenn moet je nog naar Karel zondag? Mocht je het nog niet begrepen hebben....Cyann heeft dus wedstrijd.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:01

He gelukkig scar toch niet drachtig.
Of had het je niet uitgemaakt?

Dat bit heb ik omgeruilt bij adje voor de baby correctional. Dus is inmiddels alweer weg.
Vanmorgen weer lea gehad en het ging super. Wen zei ook dat het op dit bit een stuk beter ging. Dus de keus is goed gemaakt zo.

Tevens ben ik gister weer tante geworden. Mijn zusje is bevallen van een meisje. Lisa is haar naam. Vanmiddag ook nog even naar toe geweest en wat een dotje is het! Mooi meisje. :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:54

Gefeliciteerd jes met je mooie nichtje! Zag al een trotse foto voorbij komen op fb.

Dat Scar niet drachtig is is wel beter, het was anders wel een laat veulen geworden ergens in juli. Dus is het beter zo. Tof dat je les weer super ging!

Volgende week doen Cyann en ik mee aan de reining tryout te GoldenWay stables. Deze week alle aandacht aan Scarlet gegeven, dus June had weer vakantie. Volgende week maar weer oppakken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:31

Oh ook leuk Nancy!
En heel veel succes vandaag voor cyann en Scarlet! :D

Heb je jullie ook alweer opegegeven voor de Reining Challenge?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:58

update wedstrijd van vandaag:

Blije gezichten en trots op haar dondersteentje!! Eerste blauwe lintjes met CT Radical Baskalena een feit!!! Cyann wist samen met "Scar" de Showmanship at Halter overtuigend te winnen en werd 2x als 1e geplaatst vd 3 deelnemers.

Bij de In Hand Trail met maar liefst 13 hindernissen en 4 deelnemers werd ze 1x 3e en 1x 2e en wist op diverse onderdelen zelfs te plussen!!

De Trail in het zadel met 6 deelnemers leverde helaas een DQ op, het hek stond zodanig anders dat het ook anders geopend moest worden en dat hadden we hier thuis nog niet geoefend. Toch wist Cyann het na behoorlijk wat pogingen en super veel geduld Scarlet duidelijk te maken dat ze echt anders door het hek moest. Het lukte wel, maar de pogingen en tussendoor even weer op twee handen pakken was genoeg voor een DQ. Ook liet ze niet de stukjes linker en rechter galop zien, maar Cyann probeerde het wel. Voor de rest....super doorgezet en wat een coole pown :wow: , die haar stinkende best deed en super op Cyann gefocust was +:)+ . Alleen soms begreep Scarlet het verkeerd. Logisch nog zo piep, kan niet alles in 1x begrijpen!

Gaat helemaal goed komen met deze nieuwe uitdaging! Ook veel complimenten in ontvangst mogen nemen :o :D
En wat was het weer als altijd gezellig in Vrouwenpolder! Weer lekker kunnen bijbabbelen, naast mijn drukke job als groom en bijrijdster. :P Oh en de inrijbak was best druk toen ik Scar even los reed onder zadel, Scarlet vond het soms beetje eng, maar gedroeg zich toch super. Supertrots op dit paard en Cyann Molengraaf die het toch maar eventjes doet.
Afbeelding

Next stop....DRHA Wanroij met de mama van Scar ;) en daarvoor nog oefenwedstrijdje reining bij GoldenWay Stables

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:06

Toppertjes!!!! *\o/* well done! _/-\o_

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:11

Wat goed Nancy! Wat doet die kleine zwarte het toch goed zeg!

Mijn kleine donkerbruine heeft zich vandaag ook weer in het zweet gewerkt: les gehad van Alice Zijlstra op een manege in Vaassen. Toch altijd fijn om even een training mee te kunnen pakken op vreemd terrein, maar hij blijft er zoo heerlijk rustig onder. Het is letterlijk opstijgen en aan het werk, heeeeeerlijk! <3 2,5 flink aan het werk geweest, o.a. met onze rechtergalop die nog erg moeilijk is, maar met een paar oefeningen eraan voorafgaand heeft ie het toch twee keer goed gedaan! Lekker dier!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:08

Nogmaals top nancy! Wat gaan ze al goed.
Belofte voor de toekomst! :)

Marije ook weer lekker bezig geweest.
Het is idd alleen al fijn dat ze op verschillende locaties komen. Alleen maar fijn voor de ervaring.

Ik heb helaas de clinic van rieky af moeten melden. Vriendlief moet werken en ik kan nada niet alleen laden. Nou ja. Misschien de volgende keer dan maar.
Wel balen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:09

Hè wat zonde... Kon niet iemand anders je helpen met laden?

Oh en zie onderschrift: ik ben nog dringend op zoek naar slachtoffers ( ~~}>) voor de AVS Western Riding Cup!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:14

Wie dan, de hond? Hihi
Nee heb niemand die kan helpen helaas.

Avs wrc is mij een beetje veel te ver weg.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:16

Jeeeeeeuuuuj een rechtergalop! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:34

Ziet er goed uit marije!
En hoe bevalt het zadel?
Staat m goed hoor!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:11

Zadel is hemels! Ligt als een huis en Daantje doet het er goed mee! Dus wel z'n geld waard! Gelukkig :=

JJ_Team

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:53

Ziet er erg mooi uit hoor!!!! Leuke foto's en leuk filmpje!