Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:08

Rheallover, het ziet er al leuk uit, ben benieuwd wat je op de neus gaat doen :D Enne je site ziet er ook al goed uit ;)

Ben op dit moment ook bezig aan die opdracht. Heb eindelijk kralen binnen die passen.
Ben nu bezig aan de sluiting.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:15

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:48

RhealLover schreef:
Hier een klein voorbeeldje van wat ik al heb, nu ben ik dus nog compleet ideeloos voor de neusriem, ik wilde eerst een enkele rand middenop maken (zelfde spul als kopstuk) en dan verder afmaken met kraaltjes. Maar dat leek me toch geen goed idee, weer een dubbele rand zoals bij het kopstuk en dan afmaken met hangers vindt ik maar saai (niet de hangers maar precies hetzelfde krijgen als het kopstuk)

Nu spookt het idee om een enkele rand te laten 'golven' maar ook daar raakte ik weer vast, hoe moet het dan weer verder.

http://img13.imageshack.us/img13/8130/dsc00640aa.jpg

oeps foto in link gezet

Het zou best wel eens mooi kunnen uitkomen als je een gouden ketting bovenop je neusriem vastnaaide en daar gouden bedeltjes aan zou hangen. Nu ja dat denk ik :P

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:50

zoralena

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:52

Dan heb ik zelf ook nog een vraagje, namelijk welke kleuren voor een hele set (halster, borststuk en zadeldek) jullie passen vinden als de paarden 'chestnut' en 'bay' als kleur hebben?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:16

Blauw is een veilige kleur die niet alleen op vossen en bruinen (chestnuts en bays) mooi staat, maar ook bij schimmels. Als het niet te donker is staat helderblauw ook mooi op zwart.
Donkergroen zou volgens mij ook mooi zijn.
Rood vind ik zelf niet zo mooi op een vos en minder mooi op een bruine, alleen als het bordeaux met goud vind ik dan nog wel tonen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:18

Op een vos vind ik geel echt prachtig. Op een bruin paard kan eigenlijk alles wel. Oranje is ook erg mooi :j.

Ik ben ook bezig met een Schleich paardje te 'repainten'. En die krijgt ook een showhalstertje. Dus dat wordt echt iniminie!
http://i446.photobucket.com/albums/qq19 ... 1260825100

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:22

Oh Joyce supergaaf! Lijkt me ook leuk om eens te doen dat repainten, maar ik kan me voorstellen dat het ook veel tijd kost en laat ik daar nog een boel van over hebben ... :=
Leuk dat je een halstertje erbij gaat maken, dat wordt zeker priegelen!

Wil graag iets met leer doen, weet precies waar ik alles kan krijgen maar blijf toch twijfelen. Wie trekt me over de streep? :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:23

Doen, doen, doen!! :P

Ik heb ook niet erg veel tijd over. Iedere avond een klein stukje. Vanavond heb ik de bles en sokjes erop geschilderd. Ze is bijna klaar, dus ik ga eens zoeken naar miniscule kraaltjes, haha.

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:24

Hoi, bedankt voor de antwoorden.
Geel en blauw heb ik inderdaad ook aanbevolen :o
Ik heb nog HOPEN bordeau liggen, daar ga ik dringend maar eens mee aan de slag. :P
Momenteel maak ik een bordeau halster met een fel groen randje aan de buitenkanten, best wel mooi vind ik :Y)
Ik zal misschien straks eens kijken voor een foto..

Joyce, is dat een minipaardje dat je gaat schilderen? Lijkt me wel speciaal:)

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:25

@Jalenka_Kiya: dat leer moet je echt eens proberen meid, ik geloof dat het echt prachtig moet zijn!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:29

Ja, echt een heel kleintje. Schofthoogte 7,25cm :):)

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:35

Bonjoy schreef:
Ja, echt een heel kleintje. Schofthoogte 7,25cm :):)

WOOW zeg, gek. Ik hou wel van fijn prutswerk, maar denk toch echt niet dat dat iets voor mij zou zijn :D
succes!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:46

Ziezo, hier is een foto van het bordeau - flashy groene halster waar ik mee bezig ben. Het zal nu wel even aan de kant gelegd worden wellicht voor de bestellingen:) Juist nog even een vraagje.. Als jullie de set van sivmayall volledig na zouden maken, wat zou jullie richtprijs dan zijn? :)
En nog eens sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, maar het wou maar niet lukken :D

http://www.mijnalbum.nl/Album=VGMFXTDL

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:02

Blauw past absoluut niet op een bruine, althans ik heb een blauw showhalster liggen en dat staat afgrijselijk op mn Shaikyria.

Rood pas juist wel bij ieder paard of juist geel ;)

Ligt eraan welke set van Siv je wilt namaken ;) heb Sivje al met meerdere omgezien :D

Edit:

Thnx melanie en jij hebt ook heel mooie halsters!

Joyce wat grappig, heb al eens eerder op bokt gezien hoe ze my little pony, breyer etc pimpen/remaking. Ook al keer schleich paarden, ik heb hier ook een aantal staan (zelfs aantal uit de 1e collectie :D uit duitsland, iedere keer als we daar waren dan nam ik wel ergens zon paardje mee :P )

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:05

RhealLover schreef:
Blauw past absoluut niet op een bruine, althans ik heb een blauw showhalster liggen en dat staat afgrijselijk op mn Shaikyria.

Rood pas juist wel bij ieder paard of juist geel ;)

Ligt eraan welke set van Siv je wilt namaken ;) heb Sivje al met meerdere omgezien :D

Deze set ( daarom wel niet per se in die kleuren, maar wel met dezelfde dingen)
http://www.mijnalbum.nl/Album=VGMFXTDL

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:35

Afhankelijk van de kwaliteit en of je het dekje ook maakt ;) anders zit je toch voor borsttuig en hoofdstel rond 150, en anders incl dekje 250 ;)

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:37

Hoi, ja ik ga het allemaal maken, tot de teugels toe. Hmm ik ging toch wel wat meer vragen, er zit veel tijd en geld in zo'n set :p
Maar bedankt voor de reactie.
Ben trouwens net terug thuis. Ik was wat spulletjes gaan halen voor de volgende halsters enzo met de fiets en ik ben ECHT geheel bevroren!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:44

Ik ben bang dat je niet alles exact en van dezelfde ''Midden-Oosterse'' kwaliteit kan maken, want dat is echt vakmanschap :). Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:46

Bonjoy schreef:
Ik ben bang dat je niet alles exact en van dezelfde ''Midden-Oosterse'' kwaliteit kan maken, want dat is echt vakmanschap :). Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk!

Nee inderdaad, daar kunnen ze er inderdaad heel goed weg mee, maar ik ga mijn best doen :Y)
Ik hou jullie op de hoogte!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:05

Je moet natuurlijk je materiaal rekenen en dat er veel tijd in gaat zitten, maar als je veel geld vraagt dan verwachten mensen ook stevige materialen, mooie kwaliteit en een super afwerking.
Van te voren inschatten hoeveel geld er in materiaal gaat zitten, een tijd schatten voor het project af is etc scheelt een hoop gedoe met 'klanten' later. Tip: laat van te voren het geld betalen en zorg dat je dan niet te lang meer bezig bent met (enkele onderdelen) van de set, zodat je snel kunt leveren. Dit scheelt je ook weer gedoe.
Zelf zou ik bijvoorbeeld geen vilt gebruiken omdat dat snel scheurt. Ik weet niet of je dat alleen ter versiering gebruikt?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:08

Of een voorafbetaling van het materiaal. En voor eventuele klanten is het misschien ook fijn als ze duidelijke voorbeelden van joú werk hebben :).

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:08

Jalenka_Kiya schreef:
Je moet natuurlijk je materiaal rekenen en dat er veel tijd in gaat zitten, maar als je veel geld vraagt dan verwachten mensen ook stevige materialen, mooie kwaliteit en een super afwerking.
Van te voren inschatten hoeveel geld er in materiaal gaat zitten, een tijd schatten voor het project af is etc scheelt een hoop gedoe met 'klanten' later. Tip: laat van te voren het geld betalen en zorg dat je dan niet te lang meer bezig bent met (enkele onderdelen) van de set, zodat je snel kunt leveren. Dit scheelt je ook weer gedoe.
Zelf zou ik bijvoorbeeld geen vilt gebruiken omdat dat snel scheurt. Ik weet niet of je dat alleen ter versiering gebruikt?

Ik gebruik superdikke vilt (kan je echt niet kapottrekken, heb het al verscheidene paarden laten proberen) maar er komt dan nog een nylonband achter, dan heb je dus eigenlijk 3 lagen. :Y)
Indd goed idee van het op voorhand betalen; dat was ik van plan :o

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:11

OK dat klinkt wel goed als het uit meerdere lagen bestaat en nylon erachter zit. Vergis je niet in de kracht van een paard dat schrikt of weg wil: halsters en hoofdstellen worden ook vaak genoeg aan gort getrokken.
Ik heb zelf de ervaring dat het voor beide beter is om vooraf te betalen. Beetje een stok achter de deur om door te werken en je blijft niet met de kosten van gekocht materiaal en de tijd die jer in hebt gestoken zitten als de klant zich bedenkt.

Succes ik ben er benieuwd naar hoe het gaat worden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:12

En het moet naast dat het sterk is, ook nog een beetje mooi en proffesioneel ogen :)