Ik heb geen idee welk merk. Maar de prijs was zo aangenaam dat ik me er geen buil aan val staat op boktmarkt. Ik heb het weekend ook een zadel op de kop getikt. Een thorowgood voor weinig. Zou leuk zijn als het tzt past, anders verkoop ik het gewoon weer.
Set_Elkol
Geplaatst: 09-11-15 15:55
Oh leuk ik zie het, van Michelle
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-11-15 18:43
Hoi dames, ben ik weer eens!
Joyce, hihi, dat hinnikje van Azi Het is wel echt een leuk merrietje!
Marlijn (was het toch? ), wat fijn dat het nu beter gaat met Shym na zijn castratie! Ik hoop dat dat rare stukje er straks ook gewoon afvalt. Wat is hij weer lekker rond aan het rennen! Fijn dat hij in een aparte stal kan, zodat hij lekker bij kan eten. Heeft hij niet teveel stress gehad van het apart van de Fjord staan? Ik weet dat ik me de eerste keer rotschrok toen ik er één had laten castreren, wat werd dat dik! Maar gelukkig was het toen met een week al een stuk dunner, en bij Fardani is het zelfs amper dik geweest. Wat fijn dat Shym ook zo braaf was bij de hoefsmid! Dat zal wel een hele geruststelling zijn, en weer mooie voetjes
Miranda, wat fijn dat Fu weer braaf was, en dat zelfs met een buurvrouw met bladblazer ernaast! Dat zullen de meeste paarden hem niet na doen denk ik En nee, ik was mijn paarden niet elke dag, eigenlijk nooit. Was stom toeval dat ze er op die foto eens wit uitzien, momenteel zijn ze meer zwart geloof ik
Gelske, echt top dat Noor en Sjaak het nog steeds zo goed doen, mooie foto ook van jou en Sjaak! Ik geef Noor trouwens helemaal gelijk hoor, in de bak is toch ook niks aan Aziza krijg ik niet eens vooruit in de bak, terwijl ze buiten wel echt leuk vind. Die kleintjes kunnen ook zo grappig zijn hè, fijn dat je je jas nog wel hebt kunnen redden Wat naar dat de paarden nu allemaal jeuk hebben, heeft het wassen tot nu toe geholpen?
Eline, wat een topplek zeg, dat ze zo snel vlas geregeld hebben! Ja, dat uitmesten met stro zwaar is herken ik helaas, en dan heb ik ook nog 2 van die varkentjes die ook hun mooi er nog doorheen gooien Fijn dat jullie een goede instructrice gevonden hebben. Hier op het eiland nog nooit gehoord van iemand die grondwerklessen geeft, maar misschien ligt dat meer aan mijn (ontbrekende ) contacten.
Canisia, hoe beviel de eerste dag (dagen?) op je nieuwe baan?
Kat, wat fijn dat de nieuwe DA goed bevalt! Je meisjes zien er weer tevreden uit, als altijd Wat een verschil, die foto's van Set! Maar zo gek is dat ook niet, als ik het verschil bij Mausi al zie tussen 2 jaar geleden en nu!
Ach wat sneu van Lazio! Ik snap dat ook niet, dat mensen paarden op die leeftijd nog verkopen. Ik had het er toevallig vanochtend nog met de DA over toen ik zei dat Aziza hier nooit meer wegging, toen zei ik ook al dat ik ze nadat ze 15 jaar geweest zijn gewoon niet meer verkoop. Dan zou ik eerder een jonger paard weg doen, daarvan is de kans veel groter dat ze goed terecht komen. Zo'n oudje moet je gewoon een fijne, oude dag geven vind ik. Of je moet echt in een situatie zitten dat het niet anders kan, maar de meeste doen ze gewoon weg, omdat ze niet genoeg meer kunnen.
Ik zag ook Firenza's jongste zoon weer te koop staan, jammer dat hij ook weer weg moet.
Yil, wat leuk dat je met Nour met de hartslagmeter aan het trainen bent, vind dat altijd wel heel interessant. Ik denk dat Fardani zijn hartslag ook enorm omhoog zou gaan van containers (en schapen, en alpaca's en andere dingen die daar toch ECHT niet horen ). En een andere keer is alles weer goed en normaal, grapjassen zijn het ook die Arabieren. Zou mooi zijn als de regelgeving mbt starten met hengsten veranderd zou worden en je met Nour kan gaan starten. Wat fijn dat Kiki het zo goed doet bij haar eigenaresse! Ritje met Tie ziet er ook fijn uit, het was echt lekker weer de laatste tijd, alleen nu is het echt vies Wat top ook dat het zo goed ging met Zahra, ik moet met mijn jonkies ook weer eens oefenen met trailer laden, al vond Aleeyah dat de eerste keer echt totaal niet boeiend Oh oh, stoute Nour lees ik! Ik vind dat altijd zo lastig, om dan je frustratie er buiten te houden. Wat ziet Nyhla er goed uit, mooi! Ben echt zo benieuwd hoe ze uit gaat groeien! Doet ze het goed nu ze afgespeend is?
Tiene, de mannen zien er goed uit, wat een dikke winterjas hebben ze al zeg! Dan vallen ze hier nog wel mee Wat heerlijk ook dat ze nog steeds lekker samen op stal kunnen slapen. De ezeltjes zijn ook echt leuk
Brenda, gefeliciteerd, geniet ervan! Alles goed met jou en jullie dochter? Hoe heet ze?
Nicky, wat een heerlijke foto's op het strand! Lekker pootje baden.
Annika, wat een leuke foto's van Euforio, fijn dat hij zich als kleinste toch goed staande kan houden in de kudde
Hier afgelopen donderdag een pittige discussie gehad op mijn werk, ging echt niet op een leuke manier, en ik zat al niet zo goed in mijn vel, dus het hele weekend een beetje uit mijn doen geweest. En sinds ik het besluit genomen heb even een pauze in te lassen qua fokken, lijkt de vechtlust om maar gewoon door te gaan er een beetje uit.. Zal ook wel te maken hebben met het mindere weer, korte dagen enz. Vandaag enorme hoofdpijn, echt niet werkbaar, dus helaas een dagje ziek thuis. Maar verder voel ik me gelukkig inmiddels wel weer wat beter dan van het weekend, dus we gaan gewoon weer door
Heb zaterdagavond Fardani te koop gezet.. Nu ik besloten heb een pauze in te lassen qua fokken, wil ik volgend jaar weer lekker met Aziza rond gaan hobbelen. Dan kan ik gewoon opstappen en wegrijden wanneer ik wil, dat kan ook als ik weinig tijd heb. Maar met de tijd die ik nu heb en de tijd die Fardani nodig heeft ga ik het gewoon niet redden om hem te beleren, dus ik denk dat het naar hem toe ook eerlijker is om hem te verkopen aan iemand die wel lekker de tijd voor hem heeft. Maar hij hoeft niet direct weg, alleen als de juiste persoon voorbij komt.
Nu ineens sinds gisteren voor zowel Fardani als Amir een serieuze reactie, ben echt heel benieuwd of het wat wordt. Bij allebei heb ik wel een heel goed gevoel, nu maar eens zien of ze langs willen komen om kennis te maken. Was alleen wel ff schrikken, zo ineens serieuze interesse in allebei.
Verder was ik al een tijdje een beetje aan het dubben met Aziza, ik kreeg haar eigenlijk al een tijdje niet helemaal lekker op gewicht (al zie je dat zo niet direct aan haar af), maar ik verwachte dat het wel beter zou worden als ze weer op stal zouden komen en ze weer haar eigen hooi zou hebben, dan eet Mausi niet alles op Maar ze laat dus gewoon elke dag een heel deel van haar hooi liggen, dus daar wordt ze zo niet dikker van. Ik heb haar nu sinds een week op Senior Priores gezet, en ze lijkt toch heel langzaam al iets aan te zetten, dus hopen dat dit doorzet, want voordat de winter echt inzet wil ik haar graag op gewicht hebben.
Verder is Mausi vandaag voor de laatste keer gescand op 70 dagen, en alles zag er nog steeds goed uit, blij mee en de leaser ook Nu begint het lange wachten tot juli 2016.
Almaz zijn wondje gaat trouwens ook goed, ik vind dat het best mooi geneest.
Alleen Amir heeft iets niet zo leuks bedacht, sinds ze weer in de paddock staan en iets minder te doen hebben, is hij (na Aziza) nu aan Fardani zijn prachtige staart begonnen.
Zo, nu zo eerst maar eens de paardjes binnen zetten, die zullen het inmiddels wel zat zijn in dit rotweer.
die staart!! Wat zonde zeg! Zal zeker wel even een schok moment zijn dat er in eens mensen interesse hebben in twee paarden.. hopelijk is er een klik van beide kanten! Klinkt erg aannemelijk allemaal al zal het als nog wel rot zijn als het echt zo ver is.. Beterschap!
Het apart zetten van Shym en Ed is wel aardig goed verlopen gelukkig. De stalbaas zet ze nu zelf en alleen weer in de stal. Volgens mij gaat dat wel goed, ik heb nog geen klachten gehoord Ik ging nu steeds zelf naar stal om ze binnen te zetten en het eten voor Shym klaar te zetten. Nu hoef ik dus alleen nog het eten te doen. De stalbaas wil dat ook wel doen maar ik wil nog even bekijken of ik nog iets moet wijzigen. Ik wil hem eigenlijk nog wat meer pulp geven dus dat ben ik nu langzaam aan het opvoeren. Schim heeft een modderbad genomen Ik was net zo blij dat zijn glans terug kwam, zit hij tot op zijn kruin onder de bagger!!
MirandaMalik
Geplaatst: 10-11-15 14:04
Maar Marlijn, dat is juist goed voor de huid, zo'n modderbad! Mijne ligt altijd in een drol, das veel lastiger schoon te krijgen. Fijn dat het goed gaat zo apart, kan hij mooi bijkomen.
Roma, de wond ziet er al goed uit! En zonde zeg, van de staart, maar gelukkig kan het weer groeien...even wat viezigheid erin spuiten? Hopelijk komen er fijne mensen voor je paardjes.
Yil gaat nog steeds lekker door met haar fijne ritjes. En de goede opvoeding werpt ook zo zijn vruchten af. Hopelijk gaat Nour ook wat beter zijn best doen met het grondwerk...mijn rare paard doet dat allemaal heel super, zolang ik er maar niet opzit buiten. Nyhla de knapperd, zonder moedermelk...arm beestje!
Kat, Set wordt steeds mooier. En de andere twee ook trouwens.
Annika, leuk dat je bij Eufje bent geweest, hij is mooi! Van mijn val verder geen last gehad, gelukkig!
Gelske, die paarden van jou denken dat ze honden zijn, met een jas aan de haal, haha! Wordt snel donker he, vooral met regen lijkt het om 4 uur wel avond.
Hier gaat alles z'n gangetje, Fu staat zonder deken, het was veel te warm! Dus nu staat hij er weer bij als bonte, maar hij vindt het wel lekker, dus jammer dan. Ze zijn ontzettend smerig op stal, ik probeer hem een beetje buiten te laten plassen, maar zodra ze in het stro kunnen wordt er gelijk getoiletteerd.
Ik spring er maar ff weer tussen niet te doen alles terug te lezen. Veel gebeurt hier dus totaal geen tijd gehad, hoop dat het me nu meer zal lukken @Miran leuk toch zon bont paard, staat Fu wel goed whaha. Vind altijd weer zon voldoening zon schonen stal al is het maar voor even
Ik heb vorige week een onwijs gave herfst shoot met asal gedaan, gemaakt door mn vader. Probeer er een topic van je maken voorproefje'
Mooie plaatjes hoor Joyce, had ze natuurlijk al op fb gespot! Jullie zien er super uit! Ja, ik dacht, ik maak maar een foto van de schone stal, kan ik er wat langer van genieten!
Ik heb geen idee welk merk. Maar de prijs was zo aangenaam dat ik me er geen buil aan val staat op boktmarkt. Ik heb het weekend ook een zadel op de kop getikt. Een thorowgood voor weinig. Zou leuk zijn als het tzt past, anders verkoop ik het gewoon weer.
Haha dat klopt, merk is Daslo
YildizArabs
Geplaatst: 10-11-15 22:47
Grrrr... Die staart! Idd volsmeren met meuk!!!
Haha je bent nog erger dan ik! Mooi hoofdstel van Mies! Haaaaai Mies! Hoest met lovely Jet?
Miran, misschien kan Nour dan bij jou op grondwerk bootcamp?
Hey Joyce! Echt waanzinnige plaat! Benieuwd naar n topic!
Hier z'n gangetje... Veel werken en s ochtends in alle vroegte dus de horsies. Bevalt eigenlijk wel goed. Alleen m'n avonden zijn wat korter... Nyhla gaat goed en ook Zahra zie ik na een week al sterk verbeteren in conditie. Ze is m'n proefkonijn voor t scheren van hoofden (ze is meest makkelijke hierin) en ging best goed alleen onder ogen te ver doorgeschoren en snoet te weinig (ik krijg les jaja!). Maar goed lekker belangrijk, ik kwam een plaat tegen van Ali Jamaal op latere leeftijd en begrijp nu waarom mij steeds werd gezegd hoe Zahra op hem lijkt! Niet normaal hoe die hengst stempelt zeg!
Marlijn, heamolytan kun je even googlen. Ik gebruik t alleen als t nodig is en dat is na ziekte (gelukkig bijna nooit hier) en moeilijke rui. Je kunt t kortdurend gebruiken en werkt super!
Nou ik heb met Fu zijn streken het idee gekregen dat ik ik er niks van terecht breng dus dan wordt Nour straks ook gevaarlijk voor buitenritten... Das gewoon 1 gezicht! Kan ie niet ontkennen dat hij haar bezwangerd heeft.
Ik ga maar eens moed verzamelen om mn paardjes te doen...ben zo niet fit. Zou eigelijk clubles hebben maar dat gaat um niet worden, morgen vroeg ook al weel om 9 uur prive les...gaat ie dan...
MirandaMalik
Geplaatst: 11-11-15 18:02
Succes Joyce, groeten aan Asal!
BonJoyce, gelukkig leuke dingen!
Fu had vandaag zichzelf geschminkt..
En zijn schouder ook groter gemaakt..
Michelle_S
Geplaatst: 11-11-15 18:14
Hihi, met Jet-raket gaat het super, die geniet nog steeds van een welverdiende vakantie. Mag zich lekker aansterken en volvreten na een geweldig Endurance seizoen. We zijn als het goed is zelfs Verenigings- Kampioen Endurance Klasse II geworden. Eind deze maand krijgen we hier zekerheid over.
Dit jaar was echt super, 3x 1ste mogen worden, 2x 4e en voor de rest allemaal binnen de top 10 mogen eindigen. Jet was super in vorm en heeft veel geleerd! Zelfs een klasse III (80+ km) endurance wedstrijd goed uitgereden, hier willen we volgend jaar dan ook in verder. In de dressuur hebben we dit jaar 5 wp mogen verdienen, volgend jaar weer rustig verder en wie weet een keer een sprongetje maken. En natuurlijk meedoen aan de oosters gekostumeerde rubriek van het AVS
Gisteren heeft Jet er weer nieuwe ijzers om gekregen, dit keer alleen voor. Dame staat toontredend, hierdoor begon ze steeds meer te 'maaien' en als ik ergens een hekel aan heb.. vind het gewoon zo lomp staan hé. Hoefsmid heeft haar nu iets gecorrigeerd met ijzertjes en wat meer weggevijld aan 1 kant, lijkt nu al wat beter.
Sorry dat ik niet zoveel van mijzelf en Jet heb laten horen en dat ik niet gereageerd heb op jullie berichtjes, zit in mijn laatste jaar van mijn opleiding en ben daar nogal druk mee naast Jet Stiekem wel alles gevolgd natuurlijk hé!
Yildiz, nog van plan om volgend jaar met Nour te starten in de Endurance?
Fuego ziet er trouwens super uit Miranda, lekker winter-wollie! Zie m ook regelmatig op FB voorbij komen!
Je hebt wel echt een heel succesvol jaar gehad Michelle! Super! En je opleiding is natuurlijk ietsje belangrijker dan bokt.
Fu gaat voorlopig ook even wat rustiger aandoen, (niet dat hij het normaal heel druk heeft ) hij mag lekker winterwollie paard zijn, we hebben toch weer veel bereikt dit jaar, van zenuwlijder en omkeerder buiten is hij toch flink vooruit gegaan. En de winter is niet de ideale tijd om verder te oefenen dus is het nu de tijd voor andere lolletjes, ook wel even lekker zonder druk, zijn we allebei aan toe.
De tandendokter is weer geweest, dus Fu is heel lief nu! Hij was nog knap lastig, wilde geen verdoving maar ik heb hem even toegesproken. In een jaar tijd toch wel weer behoorlijk wat werk, hij had wat haken en golven , maar het was wel redelijk snel klaar. En het was de enge dokter, die vandaag weer heel lief was!
Ja, hij was gewoon aardig en relaxt zoals hij eerder ook altijd was, nu was Fu alleen een stuk vervelender. Hij vond hem mooi op conditie alleen wel een lastig paard.
Eline Wat fijn dat de nieuwe stal jullie zo goed bevalt! En Olina ook al zo'n smeervarken Ik zoek mijn paarden er volgens mij op uit, die van mij schijten als Arabische steppe olifanten Munir en Yusraa zijn echt niet normaal. Waar de andere paarden nog gewoon stro in de box hebben liggen, krijgen hun het voor elkaar om het in één dag dusdanig te versmeren dat het zwart is. Azi is gelukkig heel schoon op haar box, thank god heeft ze dat van paps geërfd!
Canisia Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!
Katja Haha, ik moest wel even lachten om dat zinnetje van de tanden van de dierenarts Fijn dat ze goed bevalt! Mooi halster heeft Set om!
Marlijn Fijn dat Shym weer opknapt en het rondje hoeven doen goed is gegaan
Zag Lazio staan inderdaad. Hij is altijd een van mijn favorieten geweest, prachtige hengst!!
Yildiz Wat heerlijk die heide tussen Nour zijn oortjes door! Ik wil ook zo'n achtertuin, haha! Al mag ik hier zeeeeker niet klagen wat betreft buitenrijden! Zahra heeft inderdaad veel weg van Ali Jamaal!
Tieneke Ach, als je wit gips hebt, matcht het mooi met je jurk Wat vervelend dat je nadien zoveel last hebt van die spuiten. Wordt de vloeistof wel langzaam ingespoten? Dat kan ook al een hoop schelen namelijk!
Nicky Wat heerlijk, zo trainen in het water! Had het filmpje ook gezien, leuk!!
Annika Eufje ziet er goed uit, lekker fluffy!
Roma Wondje ziet er goed uit, fijn dat het zo voorspoedig geneest. Wat zonde van die staart Boefje!
Miranda Hahaha, het grote nadeel van een schimmel.. je ziet alles er zo overduidelijk op Mooi kunstwerkje maakt 'ie van zichzelf, hihi.
Joyce Wat een mega gave foto van jou en Asal!!!
Michelle Ik volg jullie ook op FB, wat een topteam zijn jullie! Hoe gaat het met haar veulentje?
Ik dacht misschien vinden jullie het leuk om een update van Door te krijgen aangezien jullie destijds allemaal met Annika en Dostawa meegeleefd hebben! Het gaat goed en ze is inmiddels 2 jaar en bijna 2 mnd. De foto's zijn van nov 2014 en nov 2015. Ik verbaas me over het verschil!