[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:50

Grappige foto van Dayem.

Wat een lief poppetje, Maaike! :D

En nogmaals, wat een prachtige combi zijn jullie Shanna!

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:51

Naja, dat maakt toch niet uit Maaike, vind het best wel wat dekkingen hoor :j Gaaf :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:55

Ja ben er best wel blij mee :). Had dit jaar niet zoveel dekkingen verwacht, omdat doordat mijn gezondheid zo slecht was, en mijn medicatie zo duur, we niet echt geld overhadden om Shatan op showtraining te zetten dus heeft ie dit jaar nog geen show meegedaan, ook is ie nog niet verder onder het zadel doorgereden terwijl dat ook op de planning stond. Dus heb zeker niet te klagen qua dekkingen. Normaal doet hij in augustus wel 1 a 2 shows mee. En doorrijden zal na het dekseizoen gebeuren, dan zet ik hem op trainingstal.

Voor volgend jaar trouwens al heel wat boekingen uit het buitenland (Hongarije, Frankrijk, Canada) dus na dit dekseizoen gaat Shatan een weekje naar de dierenkliniek in Merelbeke voor de nodige testen en om sperma te laten invriezen :).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:57

Zo, das gaaf zeg Maaike :j Stoer dat mensen zo over de landsgrenzen interesse in hem hebben :j
Wel balen natuurlijk dat jouw gezondheid wel wat roet in het eten heeft gegooid.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:01

Ja ik vind het idd heel fijn dat ze van zo ver een dekking willen :). Als Canada doorgaat heeft hij op 3 continenten veulens :D. Nu heeft hij ook al een dochter in Marokko :).
En mijn gezondheid is idd balen... Ik wou dit jaar zoveel doen met de paarden en ik kan gewoon niks...
Mijn medicatie kost me per maand minstens €600 dus ik moet ook opletten wat ik met mijn geld doe :(, anders had Shatan heel het showseizoen al op training gemogen, maar dat is nu financieel echt niet mogelijk.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:07

Super Joyce, gefeliciteerd!

Gratis schriktraining Tieneke :=

Ben wel benieuwd naar een foto van Djuun dr nieuwe coupe :)

Jassie wordt wit! Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet.

Dat is wel een lekker extraatje Maaike. Wat gaaf dat ze ook over de grens interesse hebben!

Iemand vroeg nog iets nav mijn rijfoto. Dayem z'n tandjes komen door en het bit was weer een drama. Bitloos hobbelt hij nu weer beter op. Over een paar maanden zal dat wel weer op een bitje zijn. Zo wisselen we lekker af. Hij loopt op de foto idd op de voorhand maar dat maakt me nog niet zo veel uit, komt later wel. Hij liep hier lekker met z'n koppie naar beneden. Hij heeft idd de neiging soms te gaan hangen maar was niet op deze foto (dan kantelt is ook en mond open).
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 13-07-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:07

Logisch hoor Maaike. Maar uiteindelijk is je gezondheid belangrijker.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:10

@Nicky Dayem vermaakt zich prima whah
@siel maakt toch niet uit als ze niet mooi zijn ben gewoon benieuwd naar het resultaat
@Maaike wat een pracht veulen zeg en dat halster echt heel gaaf
Super mooie fotos weer van shanna en shief wat een uber leuke combi

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:19

Toch heb ik liever een paard wat actief vanuit de achterhand loopt met het hoofd wat meer eruit, dan een paard wat op de voorhand loopt met zijn hoofd naar beneden... :)

Haha Joyce, nou vooruit! Zal mijn telefoonfoto's van gisteren eens uploaden.

Afbeelding

En dit vond Djuun ervan :P :))
Afbeelding

Hoop echt dat het hiermee met groeien wat mooier vol blijft aan de onderkant. Niet dat ze dikke manen heeft of ooit zal krijgen, maar jullie begrijpen het wel :) Nu zag het er niet meer uit, dunne pielemaantjes aan de onderkant. Vind dit er iig al veel verzorgder uit zien :)

Zien jullie op de eerste foto dat losse plukje achter dr oren? Dat zijn we sinds december pas aan het bijgroeien (derde oortje). Dus ik ga er vanuit dat over een half jaar dr manen alweer twee keer zo lang zijn als nu O:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:21

Staat haar niet verkeerd :)

Iedereen zijn eigen manier van trainen :) Ik vind het belangrijk dat hij niet een enorme onderhals erop zet. Koppie lekker naar beneden en naar mate hij meer kracht krijgt kan de achterhand er ook meer onder.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:25

Ik had het ook niet over een onderhals :) Dat vind ik toch persoonlijk weer een stapje verder :)
Maar wat je zegt, iedereen zijn eigen manier van trainen :) En volgens mij heb je een prima instructie :) Het was ook geen kritiek, maar meer discussie bedoeld hoor :)

Nee toch, vind het korte ook niet direct stom staan, vind dr nog steeds even knap gelukkig :P

Jammer genoeg is er ook een hele pluk uit dr voorpluk gekomen toen wij ons ongelukje laatst hadden (ik heb het op de straat zien liggen notabene :+ ). Maar dat zit gelukkig aan de onderkant, dus valt niet op :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:31

Tuurlijk, zo vat ik hem ook op hoor :D

Jongens, ik zit heel erg in dubio om Dayem wel of niet mee te nemen naar Raalte voor de Liberty. Gaat weer zo kriebelen na vandaag :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:34

@siel staat gaar goed en denk dat nu idd weer voller aangroeide had asal ook jan het nu haast niet eens vlechten zo dik wel lekker cowboy magic gebruiken

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:35

Jeetje Shanna wat een supergave foto's met jou en Shief. Het plezier straaalt er inderdaad vanaf, ik vind jullie echt heel leuk samen. Hoe is het met jullie gegaan qua plaatsing? :-) En hoe is het de rest vergaan?
Jammer dat ik niet kon komen, maar Alkmaar is toch echt een beetje ver weg voor mij.

Ik zag ook al foto's voorbij komen van Biblion. Leuk om hem zo op de foto's voorbij te zien komen. Vind het een verschrikkelijk gaaf dier. Sta hem elke week bij Daantje een beetje verliefd te bewonderen :P Is nou echt mijn smaak hengst.

Maaike, jeetje wat een geld ben je per maand kwijt aan medicijnen zeg. Ongelooflijk. Wordt er niks vergoed? Wel ontzettend veel dekkingen voor Shatan inderdaad, leuk dat zoveel mensen een goede combi zien tussen hun merrie en jouw hengst. Ik ben ook benieuwd naar de veulens, wat een dotje op die foto's.

Katja, hoe is het met Setje vandaag? :D

Siel&Letiets, ben benieuwd naar foto's van Djuun d'r nieuwe manenbos *D
Edit: oh die post je net, wat een timing :') Ziet er prima uit, ben benieuwd hoe het weer aangroeit. Ik vind lange manen haar wel beter staan hoor! Hopelijk wordt het nu weer een vollere bos.
Oh en jeutje, op die tweede foto dacht ik eventjes Mish te zien :')

Ilona: Mooie foto van je man :') Zou leuk zijn als je een mooie shoot een keer hebt ja, volgens mij kunnen die paarden van je echt prachtig op de foto staan, maar in je eentje is het lastig als ze zo aan je kleven :=

Doen, Nicky, mee naar Raalte! :D

[UK] [TEK][WIP] AF Umoyax :) Heb er maar eens een topic voor aangemaakt.

En weer bij Mish geweest...
Afbeelding
:') What can I say... we doen aan oefenen met opstellen? :')

Ik heb een eenhoorn :j
Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:39

Ow goed Nicky! Ja, soms kunnen dingen via het internet net wat anders overkomen als je ze bedoeld :)
Als jij en Dayem er lol van inzien, moet je het gewoon doen zou ik zeggen :)

Nou, verwacht niet dat ze zo dik gaan worden hoor Joyce :P Maar niet meer zo uitgedund aan de onderkant zou fijn zijn :)

Nou Eline, ik vind het ook net een jonge Djuun, die Mish! Ze moeten echt ooit meeten hoor, want ze lijken zo bizar veel op elkaar!!
Ik denk dat je ook gedoemd ben met een apart paard trouwens _O- :)) Ik denk dat dat met uiterlijk te maken heeft :')

Ik ga zo eens je topic checken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:39

Lief dat je het vraagt, Set gaat goed :j wat onrustig in doen en laten, stampen, over het hek in de verte staren, anders dan anders.

Mish is echt groot en knap! Ziet er goed uit :D

Vandaag ben ik de niet reagerende aso, sorry ben een beetje moe.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:41

Jaaa, ooit joh, als Mish onder het zadel is dan gaan we wel meeten om samen buitenrit te maken ofzo *D vind ik leuk idee. Nodigen we Fawziyyah ook uit _O- De Drieling.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:43

Jah haha, maar echt hoor. Draai net laptop naar mn moeder en die keek ook helemaal verbaasd. Je ziet uiteraard wel verschillen, maar vind Mish nog meer lijken dan Ziyyah :j Echt bijzonder :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:43

Kat, ik vind je enorm aso, ik wil niet meer dat je in dit topic komt :n

:')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:48

Is toch ook een lekker ding he Eline :+
Ik vind Biblion ook een leuk ding, oom van Djuun :D

Tja die manen, als ik ze kort zou maken voor een sportcoupe, dan zou er nog bijna de helft afgaan, maar ze zijn nu geknipt om weer aan de te groeien, dus vind het zelf nu een beetje een suffe lengte en de foto's doen het nu ook ff geen eer aan :+
Ik hoop echt dat door het stoppen met ons huidige antiklit (en dan nu CM) dat ze minder snel afbreken, we nemen in de toekomst ook dekens met schoft uitsparing en nu nog iets vinden dan fliendjuh er af blijft :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:50

Ja, dat zou fijn zijn ja :7

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:08

Sieltjuh ik vind dat de manen haar zo heel netjes staan :).
Nicky, gewoon doen! Is toffe ervaring voor jullie beide :).
Eline, Mish is zoooo schattig :D!
En nee helaas wordt niks vergoed van de medicatie :(, aan de onderzoeken zijn we ook al + €3000 kwijt van januari tot nu (aleja mijn mama, zij betaald alles aangezien ik nog bij haar woon). Ziekenkas betaald niks terug omdat Lyme in België geen erkende ziekte is...
En ja ik vind de combinaties die dit jaar met Shatan gemaakt zijn weer ontzettend spannend :)! De combinaties die dit jaar geboren zijn vind ik persoonlijk ook goed gelukt :), Shatan heeft de minpunten bij de merries goed verbeterd en het zijn echt goed gebouwde lieve veulens :). En de eigenaren zijn er ook blij mee, 2 vd 3 die waar er dit jaar een veulen van Shatan is geboren wil hun merrie opnieuw laten dekken door hem :). Waaronder dus Farinah die nu bij ons staat. Bieba die red dun merrie die het zwarte veulen met blauwe oogjes kreeg wordt volgend jaar opnieuw gedekt door hem.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:34

Sieltjuh schreef:
Jah haha, maar echt hoor. Draai net laptop naar mn moeder en die keek ook helemaal verbaasd. Je ziet uiteraard wel verschillen, maar vind Mish nog meer lijken dan Ziyyah :j Echt bijzonder :j

Wat grappig dat je moeder dat ook zo goed ziet :D Ik vond die laatste foto hier van Mish echt heel erg lijken op hoe Djuun op die tekening van Babe staat.
Ik ben erg benieuwd hoe ze qua karakter op elkaar lijken...

Maaike, wat erg dat zo'n erge ziekte als Lyme gewoon niet vergoed wordt. Schandelijk zeg.

Wat leuk dat Shatan dit jaar ook al drie veulens heeft gehad. Gaat best prima met de dekdienst dus. Leuk, lijkt me fantastisch om het nageslacht van je eigen hengst te zien :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:36

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:45

Inderdaad Eline, ik vind het ook echt vreselijk dat het niet erkend is. In Duitsland enzo is het gewoon wel herkend, daar krijgen Lyme-patiënten groot deel van de behandeling en onderzoeken terugbetaald. Hier in België moet je maar zorgen dat je er het geld kunt leggen, anders blijf je maar ziek. Ze zijn nu bezig met nieuwe regering te vormen en er was sprake van dat Lyme in het nieuwe regeerakkoord wel serieus genomen zal worden, maar dat is nog af te wachten... .
En ja ik ben best blij dat er dit jaar al 3 veulens van hem zijn :). We hebben hem tenslotte pas eind april vorig jaar gekocht, dus midden in het dekseizoen, de meesten hadden toen hun hengstenkeuze al gemaakt. Dus ik heb zeker niet te klagen.

Nog even een vraagje, Vanille is nu 124 dagen drachtig. Ze is na 17dagen gescand geweest en dan na een maand nog eens. Bij beide scans was alles in orde met het vruchtje. Ze is ook al heel wat bijgekomen (grotendeels wel grasbuik denk ik :p) maar ik twijfel om haar toch opnieuw te laten scannen aangezien ze met momenten toch wel veel interesse toont in Shatan als hij haar roept en dan ook staat te blitsen... Echt pissen doet ze niet, maar toch ben ik steeds doodsbang dat ze niet meer drachtig is. Nu zou ik haar graag opnieuw laten scannen, maar hoorde van sommige dat kans op afwerpen groter is als ze nu nog eens gescand wordt dus twijfel ik om het te laten doen. Anderzijds als ze niet meer drachtig is moet ik het wel nu weten want dekseizoen loopt bijna ten einde. Wat zouden jullie doen?