[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:28

Ik 'hoor' hem nooit ademen buiten dit gesnurk. Ik laat dinsdag gewoon ook even het filmpje zien :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

Als hij verder gewoon goed is zal het wel gewoon zijn aparte manier zijn.
Maar je moet dat toch even testen hoor, zo helemaal naar beneden met zijn hoofd, bij Fuego hoor je ook niks gewoon met werken, maar als hij snot heeft wel als hij dan zijn hoofd zo helemaal naar beneden heeft. :j
Als je het niet vertrouwd kun je gewoon de dokter even laten luisteren.

Nikita heeft net gereden op schimpie, hij had er flink de pas in dus Nikita had het moeilijk stil te blijven zitten, dan heeft ie veel beweging. :P
Maar ze kon toch stukjes doorzitten, best knap!
Ik wilde een stukje filmen maar het werd al te donker.
Morgen komt sinterklaas dus is het altijd een happening op het schoolplein, gelukkig is Fuego familie van amerigo en kan hij die schelle stem van de directrice door de versterker redelijk verdragen. :x

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:44

Heb je er toch goed aan gedaan om de osteopaat te laten komen Kelly! Fijn dat Geisha behandeld is, dat van de stal is wel ff een puntje...

Het klinkt wel vreemd idd Nicky. Lijkt een beetje op het geluid als je stem overslaat bij mensen, maar dan bij hem bij het snurken. Is hij ook verkouden?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:53

Sorry Kelly, we hadden tegelijk gepost waardoor ik jouw post niet zag. Wel fijn dat de osteo toch is geweest, is het niet voor niks!

OMG dames, duimen jullie even heel hard mee? De postcodeloterij is op onze postcode (2201) gevallen! *\o/* *\o/* We hebben sowieso €300. Vrijdag worden de letters bekend gemaakt en als dat die van ons zijn, wordt er nog eens 1,4 miljoen verdeeld onder de meespelende loten :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:56

super gaaf Nicky! Pas je wel op met welke dingen je online gooit? :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:56

Wow dat is niet mis zeg! Ik duim mee voor jullie! Ik hou het zelf bij de december kraskalender, hopelijk brengt ie geluk dit jaar :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:01

kellaxy schreef:
Osteopaat is geweest, geisha had wel degelijk pijn in haar rug. Ze is los gemaakt en heeft ook acupunctuur in haar lever en milt gehad. Ik kreeg te horen dat geisha een houtpaard is (elementen) en uit balans is. Wat haar nu dus een draak maakt. Ze is gefrustreerd en voor het mooie zou ik een andere stal moeten zoeken met wel buitengang in de winter. Help!!
Ik mag 3 dagen niet rijden, barcelona, even afspraak verzetten? :)

Oh, ik had het ook niet gezien!
Vervelend, maar wel goed dat je het weet nu!
Hier staan paarden allemaal nog op de wei, zelfs op de manege.
Dat zal bij jullie lastiger zijn.
Misschien staat hier nog wat bij?
[ED] GZ: stalling omgeving schiedam/maassluis/vlaardingen etc.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:02

Wat leuk Miran dat jouw dochter ook zo gek is met Fuego! Stoer hoor, dus hij heeft morgen geen oordopjes nodig? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:08

Ja joh, t staat al op de site van de postcodeloterij :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:10

Onze buren hadden een x gewonnen bij de postcodeloterij en ze wonnen een auto..(hadden al een paar dikke voor de deur staan.) :+
Nicky, succes, heb je al bedacht wat je met die miljoenen gaat doen? :D

Iloontjeehh schreef:
Wat leuk Miran dat jouw dochter ook zo gek is met Fuego! Stoer hoor, dus hij heeft morgen geen oordopjes nodig? :')

Ze vinden het altijd wel een beetje spannend, maar een beetje draven en een galopje kan geen kwaad, goed voor de beweging. ~~}>
Ik denk dat hij oordopjes toch wel fijn zou vinden, maar die hou ik voor mezelf.
Nu Nikita wat groter wordt, gaat het steeds makkelijker met Fuego, straks hoef ik niks meer te doen!
Of wordt ik weggestuurd. :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:20

Haha leuk Miranda!

Nou miljoenen zal het niet zijn, hooguit een paar duizend als we mazzel hebben :+ Spelen best veel mensen mee.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:24

Al het geld is meegenomen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:31

__Nicky schreef:
Ja joh, t staat al op de site van de postcodeloterij :P

haha ik weet ook niet hoor, soms van die rare dingen :D maar wel tof als het lukt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:53

Wauw tof zeg! Wou dat ik een keer wat won :'). Ik zal voor je duimen!!

Bedankt voor jullie reacties! Ja ik heb olsthoorn stables al gemaild. Die hebben een uitloop aan de stal. Dan mis ik alleen nog het sociale contact en spelen met andere paarden. en ik wil van de week wel een kijkje bij jullie nemen annika! Misschien als jij er bent?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:10

barbaras schreef:
helemaal in deze tijd lijkt het me vreselijk, ik heb echt het idee dat erg veel mensen van hun paarden af moeten en ze voor een habbekrats aanbieden....correct me if I am wrong....

daardoor lijkt het me nog moeilijker te verkopen, zo vaak worden ze doorverkocht.

De vraag kan misschien rot overkomen maar bedoel ik dus niet zo maar waarom fokken jullie als je het veulen niet zelf kan houden? vindt het bizar dat soms arab veulens verkocht worden voor een paar honderd euro....zowel voor de toekomst van t paard als de kosten van het dekken enz dan is t toch niet meer echt geluk makend?

Wij fokken, of fokten eigenlijk, voor onszelf, om te showen en verder te fokken, maar ook omdat we kwalitatief goede paarden wilden voortbrengen. Wat relatief goed gelukt is ook, vrijwel iedere nakomeling wordt serieus gebruikt, zie asiyah bijv met western, haar halfbroer in de endurance, hun halfzus in de shows en 2 andere halfzusjes in de dressuur. Overigens zijn er veel richting mennen, endurance en dressuur gegaan :oo maar ook wel een aantal richting western. En zelf natuurlijk rustig aan het bestand uitbreiden, nog steviger en knapper, niet veel groter (ik ga echt niet mee met de modegrill van loeigrote arabjes, onze zijn rond 1.47-1.51).

Maar goed, die tijd is voorbij, ik ben ziek en word niet meer beter... Dus dan moet er wat weg, met spijt vaak, god wat heb ik een spijt van enkele verkopen :oo Normaal zouden we in deze prijzen ook niet meezakken, dan verkoop ik liever niet. Maar als het fysiek niet meer wil houdt het wel op zeg maar...

Overigens hebben wij een eigen stukje wat we huren. 26 boxruimtes (3,5 x 4,5 en 3 x 4,5) en 2,4 ha land voor 1000 euro per maand excl. water/elektra. Voor deze omgeving redelijk qua prijs, maar vergeleken met de rest van nederland spotgoedkoop :P
Deze hebben we wel ingekort momenteel, doodzonde om zoveel ruimtes te hebben als je maar de helft gebruikt, dus het is nu iets goedkoper. Maar hebben we weer meer nodig, dan pakken we dat er gewoon weer bij :j Dat zou dan niet voor onszelf zijn natuurlijk, maar voor DHZ'ers hebben we wel wat ruimte en voor nood etc.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:13

Ik betaal 285 all in met binnebak.
Stal eigenaar denkt super mee en ik mag er dekken met merrie's
Mo verwacht in 2014 dan ook 2 nakomelingen.
Een merrie is van Kathinka en de andere merrie is van DM (Dorinda) beide ook hier te vinden :D

Vol verwachting klopt ons hartje :')

Tot nu toe kon ik altijd wel ergens terecht met me hengsten *D

Kelly is prima hoor :D
Ik kan ook eventueel ook gewoon het weekend.
Heeft de osteo ook gezegd waar het vandaan kon komen?

Ik fok eventueel wel om te verkopen, alleen zet ik de zoektocht naar een merrie in 2014 voort :)
Er is trouwens altijd wel vraag naar goede paarden en daar willen de mensen best wat voor neerleggen..

Als het mee had gezeten had ik dit jaar een veulen gehad van M&M maar helaas lopen dingen niet altijd zoals je in je hoofd had.

Op stal was het een klein beetje chaotisch vandaag omdat de paarden tandarts er was.
En er werd meteen geent.
Mootje heeft een lange poos los gestaan en toen maar even aan de longe gedaan :)
Morgen weer een dag :7

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:41

Oh dat is ook wel redelijk dsn kws prijs. Het is niet goedkoop maar waar is het dat wel in de randstad. :') ik betaal 370 euro :x ik heb wel slles. 2 binnenbakken, 4 losgooi/longeer paddocks waarvan 1 binnen, stapmolen, een U vormige megagrote springweide, volpension, ruime boxen maaar weinig buitengang . Zomer 3 uurtjes wei in kleine groepjes van 2/3 en winter 15 min. In paddock. Al staat geisha daar gerust 3 uur in door dat niet heeel veel mensen gebruik maken van de paddocks. Ik wil graag iets goedkoper staan en het belangrijkste is dat ze buiten komt in de winter

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:43

Oh bij ons staan ze de hele dag buiten zeg maar.
In de winter een paar uurtjes in de paddocks.

Heb je geen last van de lessen dan Kel.
Er zit trouwens in schipluiden/schiedam ook het een en ander aan stallen.
1 is een AV stoeterij :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:51

Ohhh heb je een naam daarvan?
1 van de binnenbakken is voor manegelessen, mag je wel gebruiken als er geen lessen zijn en de andere is voor pensionklanten dus dat valt gelukkig mee! Hiervoor stond ik in schiedam op 't einde.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:59

Er is alleen geen binnenbak daar..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:01

Staat je paard in de winter maar 15 minuten buiten, Kelly??? Op zo'n stal zou ik nooit mijn paard stallen. En in de zomer maar 3 uurtjes... Dan betaal je zoveel in de maand en je paardenwelzijn is er niet eens, op zo'n manier zou ik geen paard willen hebben. In dat opzicht heeft je osteopaat wel een goed punt.

Nicky, wat gaaf dat je wat gewonnen hebt zeg *\o/*

Ik fok niet en als we het ooit gaan doen, dan is het voor onszelf :P En dan sluiten we niet uit dat het buiten het stamboek wordt :)

Barbara, welkom nog trouwens!
Ik ben Ersilia, samen met Letizia eigenaresse van Djunnah, onze 5-jarige AV-merrie :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:14

mijn god nee, maar 3 uur buiten in de zomer.. dat zou ik ook echt niet willen voor mijn paard.. en 15 min dan ook uiteraard niet :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:28

Dat vind ik ook wel heel erg kort.. Bij extreem weer staan ze hier ook niet lang buiten, de hengsten sowieso vaak korter dan de merries maar wordt ook gekeken per paard. De hengsten maak je vaak ook niet eens blij met hele dagen buiten maar lekker naar buiten gaan ze sowieso allemaal! In de zomer ook gewoon de hele dag en de merrie ook nacht als het weer het toelaat. Wat dat betreft staan we echt superfijn :)

Ohh wat spannend Nicky!!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:31

puff wat een prijzen weet nog wel dat ik nederland woonde .
Nu zit ik spotgoedkoop betaal€ 500 p.m voor me huisje waar me paarden ook staan.
We hebben buitenbak 1,5 Hec land een schuur aan huis vast en een losse schuur waar je kerels wonen.
Hopen volgen jaar een extra paddock te maken nu staan ze overdag in rijbak
En van de overbuurman pachten we nog 1,5 hec voor een kleine €120 per jaar .

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:40

Dat is inderdaad niet duur Kathinka!

Ik had het van de zomer bijna rond dat ik op mezelf kon gaan wonen, anti kraak. In een oude manege in Noordwijk, in het duin, stuk of 10 stallen en een buitenbak. En dan zou ik met m'n paard voor €200 incl gas water licht in een mega pand wonen := Ik zou er nog 1 of 2 andere paarden bij mogen zoeken dus dan zou ik gratis wonen. Helaas gooide de gemeente roet in het eten :(

Baal er nog steeds elke dag van :(
Afbeelding