Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:07

Zo. Wat een rotdag gehad vandaag zeg.
Ben alweer bijna een week aan het bijkomen van een wedstrijddagje en vandaag was de dag dat ik gebroken was. Dus gordijnen dicht en laat me met rust dag. Paardjes tuasendoor wat gevoerd en stallen klaar gemaakt. Ook nog aan het eind van de dag even naar de masseur geweest en dat was weer nodig! Voelde me weer bevrijd na afloop. :)

Verder heb lekker onze website weer eena bij gewerkt.
Ook enkele links eraan toegevoegd :D

Voor diegene die het leuk vinden om te snuffelen: www.stalpleasurevalley.nl

En als klappervan de dag..... ik kwam thuis na de masseur en wat lag daar thuis?
jaaaaaa mijn nieuwe chaps!!
Meteen gepast en wat zijn ze mooi! Ben er echt helemaal blij mee. Zo lekker soepel, licht en mooie bewerkte kwaliteit. Zo gaaf!
Ook nieuw bit binnen, dus kunnen we aan de slag. :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:16

oei, niet zo leuk zo een baaldag, maar ik begrijp je dat je dan liever rust hebt! veel sterkte, en moed dat jij hebt!
goed dat de masseur helpt bij jouw, mijn collega, die gaat 3x per week naar de kiné heeft zelfde gezondheid als jouw, en dat doet bij haar ook mega wonderen!
super blij met je nieuwe chaps en je nieuwe bit, dus nu kan je goed verder trainen met je nieuwe bit, en binnenkort showen met je nieuwe chaps, doek, ...

hier daar net mijn mails even gechekt, en kreeg mailtje dat Karel ziek is, dat ik dus nu zondag niet kan komen en volgende ook niet, dus shameless even niet zien :( had dan misschien nadien eens doorgereden bij Nancy!

zal dus voor volgende keer zijn

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:53

He das balen glenn! Hopelijk kun je je mannetje snel weer zien.

En ja het valt soms even echt niet mee. Dacht dat het deze keer wel mee viel, maar dan komt toch weer die dag dat je doorbreekt. Ja ik heb idd ook echt baat bij de masseur. Maar ik kan echt niet 3x per week gaan hoor. Kost echt teveel geld. Dus ik probeer het om de week te doen, maar dat komt niet altijd uit. Nu was het alweer 4 weken geleden en dat was te merken ook. Nu weer een afspraak over 3 weken. Ik wil het wel blijven doen, juist omdat ik er idd ook veel baat bij heb. :)

Glenn, heb jou site ook bij de link pagina gemaakt. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 08:30

Ziet er netjes uit Jes! Zal jouw site en die van Glenn en Nance ook eens toevoegen! :o

Fijn dat je bij de masseur zon baat hebt. Krijg je dat niet vergoed door de verzekering?

Hier met Yazahra alles ok! Is echt een HUGE meidje! Word n reus. Maar zooo cute!
Gisteren heb ik de osteo voor Tie laten komen. Ook al is ze niet verder afgevallen, vond haar niet goed ogen; nog steeds niet hengstig gezien, veel schilfers in vacht en haar rug moest ook nodig behandeld worden.
Gelukkig viel het osteopathisch gezien ontzettend mee. Ze is behandeld en ze reageerde er erg goed op. Die rug gaat ook weer helemaal mooi recht worden.
Wel zou er sprake zijn van een infectie (lever functioneerde niet goed?) wat echt behandeld moest worden. Hiervoor gaat een natuurgeneeskundige ingeschakeld worden. Ik heb veel vertrouwen in m'n osteo maar heb geen ervaring met natuurgeneeskunde en ben er wat sceptisch over. Maar soi, ga er in mee en kijken wel hoe eea gaat verlopen. Aankomende maandag verhuizen moeder en kind lekker naar de wei, zal ze ook goed doen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:05

Nee, je krijgt maar 12 behandelingen vergoed, maar niet voor chronisch ziekte. Tja.....

Fijn dat het met Yazahra ook goed gaat. Jammer dat het met Tie nog niet helemaal lekker is.
Straks op de wei, dat zal haar idd heel goed doen. Natuurgeneeskunde heb ik ook geen ervaring mee. Dus ik wacht op jouw bevindingen straks. ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:53

Zo ik ben ook weer helemaal bij gelezen man wat kunnen jullie schrijven zeg.

Jes gaaf dat je nu alles binnen heb dus je kan weer blinken in de ring met alle nieuwe showtack

Glenn balen zeg dat je niet naar je knappe man toe kan.

Yil fijn dat het zo goed gaat met mams en met kind, natuurgeneeskundige, mm zou idd ook wat sceptisch zijn maar ach baat het niet schaat het ook zeker niet.

Hier weinig te melden alleen dat Raven 2 weken geleden is ingespoten in beide voorbenen en nu een opbouw schema heeft met wandelen aan de hand en hij mag gelukkig wel in de paddock staan maar niet met zijn vriendjes. Verder ga je merken dat hij er klaar mee is en weer aan het werk wil, maar ja we zitten pas in t opbouw schema van de 2de week en dat houdt in wel 15 minuten wandelen over de verharde grond. Nog zeker 4 weken te gaan en dat hij zich rustig moet houden. Verder staan zowel hij als Kerihm echt op dieet ze zijn te dik, en eens met mijn veearts gekeken hoe we ze wat slanker kunnen krijgen voor ze het land op gaan.

Met de (Kleine) Yacky Chan gaat het super gaat nu een beetje kijken of die bij de mensen van stal rottigheid uit kan halen en bij sommige lukt dat jammer genoeg. Maar goed als het mee zit gaan ze eind april lekker weer het land op, maar de exacte datum hoor ik morgen hoop ik. Zolang het maar niet eerder wordt dan eind april anders mag Raven nog niet mee naar buiten vanwege zijn voeten.

Morgen gaan we kijken voor een vrachwagentje dus hoop dat dat wat is zodat ik me lessen, clinics enz weer op kan pakken en zo ook weer eens kan gaan showen. Heb er wel zin in maar elke keer de tegenslagen maakt het een beetje demontiverernd dus als het wat wordt is dat in ieder geval een plus punt om te beginnen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:29

Zo na een hoop drukte ben ik hier ook weer 's.

Kan me goed voorstellen Joyce dat de lol er ook wel een keer van af gaat zo. Het zit ook niet mee. Hopen dat het opbouwschema goedgaat. Kan ie zich wel een beetje rustig houden?

Zal je site 's even bekijken Jes, ben wel benieuwd! Jammer van je lijf dat het je zo moeilijk maakt :(:)

Ik ga Daan binnenkort ook 's een keertje naar de holistisch dierenarts doen. Ik ben ook niet zo van het zweverige, maar mensen in mijn omgeving lopen met haar weg en zijn ontzettend tevreden, dus voor ik écht fanatiek ga trainen wil ik Daan ook 's laten doorlichten. Hopen dat het bij Tie ook goed uit pakt. Gras doet sowieso wonderen!

Glenn tijdje Shame-less, jammer. Doet ie het verder goed onder het zadel?

Canisia: jeetje jullie gaan hárd! :wow: Moet maar 's even wat lekker uitdagende patterns in mekaar gaan vlechten voor de WRC :))

Ik heb zondag weer oefenwedstrijd. Lekker weer even op pad met Daanbanaan, fijn begin van het showseizoen met iig al heerlijk weer voor de boeg!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 20:29

Oh Joyce, dat zou fijn zijn zon wagentje! Dan ben je idd wat mobieler. Hopelijk is Raven straks weer ok, fijn als ie mee op t land kan!

Rije, tof zon oefenwedstrijd! Ben benieuwd! Keep us posted! :D

Heel bizar, na de osteo gisteren, the results: vandaag stond Tie mega hengstig en d'r rug "bobbel" was zeker 2 cm gezakt! Ik heb goede ervaringen met osteopathie maar dit is wel heel extreem! Heel blij mee!

Verder vandaag een heeeeerlijk buitenritje met Nour gemaakt. Het weer was er ook na!
Bakwerk staat me nu op de een of andere manier tegen, vind dat meer voor volgende winter als ie echt in training gaat. Er zit nu een klein stuur, een rem en een backup op en volgens mij is dat voldoende om lekker in de bossen te rijden.
Hij vindt t buiten rijden ook super! Heel braaf en ja sommige dingen zijn spannend,maar geen stap verkeerd. Ik moet echt wennen aan n paard dat vanuit achteren zo stuwt. Tie liep altijd onwijs op d'r voorhand, maar dat is denk ik n luxe probleem haha! Ben in ieder geval heel trots op m'n kereltje, hij doet t echt super, en jee... Ik heb er zon goed gevoel over. Het klopt zeg maar! Vandaag voor de eerste keer ook buiten onder de man (in deze vrouw ;) ) gegaloppeerd. Hij viel er zelf in vanuit de draf en ging echt top. Niet te veel natuurlijk want ik heb een overbelastingsfobie haha! Maar jee, wat n genot zo samen genieten!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:00

heerlijk yildiz! Dat zal een vrijheid gevoel geven zo met je kereltje.
Lekker van genieten!
Jeetje, dat is wel heel 'toevallig' met het Osteo gebeuren met Tie?? Maar goed, is alleen maar goed toch? :D
En nu meteen dekken? Of wanneer staat Fadi op de planning?

Joyce, dat zou mooi zijn als je straks wat weg kunt met een eigen wagentje.
Hopelijk gaat het snel lekker vooruit met raven. Arm paard, mag ook niks! :P
Fijn dat alles goed gaat met Yacky!

Marije, Super leuk weer een oefendag. Lekker mee nemen die handel. :D
Daantje gaat vast super ;)

Houd ons op de hoogte dames! Leuk eens ook van jullie te lezen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 21:13

Nee Tie moet echt ff bekomen hoor! Pas als ik echt iets heb dat ze er klaar voor is ga ik pas dekken. Heb daar ook nog met collecting days te maken dus ben ook beperkt met dagen dat ik kan insemineren dus moet wel kans van slagen hebben! ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:12

Ga je al helemaal alleen met Nour naar buiten Yil?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:18

Nee nog niet. Was nu derde keer naar buiten met quarter Joe. Tie had hetzelfde trage ritme als Joe, maar Nour is stukken meer voorwaarts, dus Joe moet eraan trekken haha. Is wel de bedoeling om uiteindelijk ook alleen te gaan, maar nu nog ff veilig met grote broer Joe. Alhoewel... Joe schuilt graag bij Nour als er iets engs op hun pad komt haha! Zo funny! En Nour ronkt wel en all Arabian etc maar durft wel voorop hihi!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:31

Heerlijk zeg! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:45

Fijn cool paardje die nour! Helemaal top!

Wat een heerlijk weer he! Ik geniete er volop van.
Paardjes lekker op de wei en vanmorgen vroeg al de stallen gedaan en gereden.
Zojuist terug van arthur's. Even een nieuw bit gehaald. Het bit wat ik bij Anja had gekocht was veel te locht. Was niks voor dat kleine arab mondje van nada. :o
Dus die gaat retour, maar goed, ik moet wel een nieuwe hebben, dus vanmiddag maar naar adje gereden in de cabrio {:}
Mooi bitje gescoord en ja hoor, een nieuw trainingshoofdstel. Zocht er al lang eentje en nu zag ik er eentje hangen. Afgeprijst! Dus ook maar mee genomen.
Nieuw hoofdstel van Billy Cook en nieuw bitje en was 80 euro kwijt. :D
Meevallertje toch?!

Dus zie hier me nieuwe gerij. *D
Kunnen we weer vooruit!

Hoofdstel
Afbeelding
en het nieuwe bit
AfbeeldingAfbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:19

oei oei, ze moest er even aan wennen met passen. :(
Bleef dat bit nog hangen ook toen ze achteruit liep en kwam daarop dus omhoog. Kon haar gerust stellen en hoodstel weer afdoen en bit uitdoen. Toen op stal nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel. Ze was erg onwennig! Snap er niks van, met het trainen ging het zo goed! Zou het aan de soort scharen kunnen liggen? :?

Nou ja, even geoefent met wat druk enzo, ook in de paddock en achterwaarts en nu ging het goed.
Dus maar voorzichtig oefenen denk ik zo.

Setje staat haar iig goed!
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:26

Nou ja, kan dus zeker wel aan de soort scharen liggen, alleen heb ik dat niet in de gaten gehad, omdat ik nu ook rij met een S shank op wedstrijd. Dus heb daar niet bij stil gestaan. Muts die ik ben!
Morgen even uittesten met rijden, is het niks dan maar weer omruilen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 02:18

Mooie set zo Jes!
Maar jee... Zijn elkaar dus blijkbaar net misgelopen? Was rond 3 uur bij Adje! Heb Heule gave boots van hubbie gehad (Ariats) nog voor m'n verjaardag. En ook Yul loopt nu met Coole boots. Verder nog kinriempje en een Martingaal gescoord!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:25

oh dat is idd wel heel erg net mis gelopen. haha
Ik was toen net weer thuis. Maar het was heerlijk even shoppen zo he. :D
Mooie ariats gekocht dus. Zijn zo fijn!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 11:28

Yup! Was lekker rustig. Totdat wij kwamen haha!
Ben ook helemaal weg van m'n boots, super vrouwelijk en weer eens wat anders dan m'n workboots:

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:27

Gave laarzen yil

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:50

Mooi Yil, inderdaad erg sjiek, niet echte stal-ik-banjer-overal-doorheen-laarzen!

Te locht? Wasda? Brabants...? :))

Oefenwedstrijd ging geweldig! Zo maar ineens L achteruit gedaan en ook de galop viel me erg mee. Wel hard nog, maar niet oncontroleerbaar en hij werd er errug blij van! Elke keer been was volgens hem weer 'galop' :D De draf was ineens een beetje kwijt :') Maar dat komt wel. Erg tevreden in ieder geval!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 12:08

Brave Daan! Was t druk? Nieuwe gezichten? Ben benieuwd?

Gisteren middag hadden we een doubleshoot van Mariska en Reindert. Was echt super leuk! Zijn met de dames naar de duinen gewandeld. Heb alle pics van Reindert al binnen. Ze zijn gaaaaaaf!!!! Kan nu alleen nie kiezen nie...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:25

Nou er was sowieso een heule gave paint ruin, en nog wat ruiters met andere rassen. En verder voornamelijk bekende DAWRA-gezichten. Met z'n 11'en, dus lekker druk :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:08

Afbeelding

Toch maar een ander commanda verzinnen als er dan toch foto's gemaakt worden van mijn hoofd :')
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:01

Aaah knappe daan en knappe jij!!
Ziet er goed uit! Ook met dat hoofd hihi