[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:59

Adje is een ezel :+ Maar wel een héél mooie ezel :))

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:54

Aaaah wat een scheetjes zo samen <3

Ik hou van ezels, zowel met grote als met kleine oren :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:58

Die heb ik ook!
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:22

Ze zijn zo lekker onafscheidelijk := alles samen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:25

Jah idd, allemaal duo's :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:41

Wij hebben ook zo'n leuk duo. Kan d'r niet één uit de wei plukken zonder dat ze beiden non-stop oorverdovend beginnen te hinniken/gillen naar elkaar. Stelletje dramaqueens. :')

Mish is weer geënt vandaag. Ze hebben haar in de opfok vergeten te enten dus de basisenting was verlopen. Die gaan wij er nu weer in laten zetten :) dus vandaag de eerste gehad.

En een lesje klassieke dressuur :D Vandaag alleen aan de hand gewerkt met Olina. Geleerd hoe je moet voorkomen dat ze al haar gewicht op haar binnenvoorbeen gooit, dus daar gaan we nu hard mee oefenen. Superleuk man, geloof dat we een nieuwe fijne instructrice gevonden hebben om mee verder te gaan! Waren nog op zoek naar een vast persoon om ons te helpen, maar geloof dat dit 'm gaat worden :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:26

Goedemorgen

Jeetje jammer dat Lazio te koop staat hopenlijk voor hem snel een nieuw fijn thuis waar hij zijn oude dag mag slijten, zijn allemaal oude foto's van zijn periode bij AF sinds zijn verkoop ook nooit weer wat van hem gehoord erg jammer ik ben ook erg blij met mijn nakomeling van hem. Maar ook jammer dat ze voor Rhashyd ook een nieuw onderkomen zoeken ( stond niet te koop maar als het zijnde lease voor meer aandacht) kreeg laatst die link door van een kennis ook hij is niet de jongste meer...
Ow wat balen dat jullie Mish opnieuw de basisenting moeten doen zeker nu er 3 moeten (moet je het zelf ook goed in de gaten houden dat die laatste ook op tijd gegeven word omdat daar ook poosje overheen gaat voordat die moet)
Marlijn fijn dat het nu dan toch beter gaat na de castratie en dat hij zich gedroeg met bekappen ( weet t nog van zijn vader dat wij de hoefsmid toen maar niks hadden verteld over Rhas hadden van meerdere al een nee gekregen en de laatste smid eigenlijk niks verteld en het leukste hij gedroeg zich voorbeeldig haha)
Oef auw Miran gelukkig viel het mee en heb je niet al te veel last.
Kat wat een knappe foto's van je mannetje, maar ook set ziet er top uit ze is er toch veel volwassener door geworden en ze is nu ook voller wat haar echt goed staat.
Tieneke je mannetjes zijn leuk happy duo, hopenlijk groeien fin zijn manen nu gewoon en heeft en krijgt hij geen jeuk meer, en spannend al die voorbereidingen, en fijn om te horen dat het ook beter met je gaat kick that lyme some ass
Canisia ben wel benieuwd hoe mas nog verder gaat verkleuren vorig jaar was hij niet zo donker, niet alleen de schimpies zijn toverballen dus haha
Yil lekker aan het genieten van al je knappies!

Hier alles nog rustig al ben ik t nu wel zat hoor laat maar komen haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:26

Het kan in ieder geval nooit lang meer duren Bren! :D
En jouw beessies staan er ook mooi bij, wat wordt Mas groot en knap! :))

Lekker bezig Eline, super dat je instructie hebt gevonden waar je echt iets mee kan, is nog best lastig!
En ook heel lekker dat je op stal dingen kan bespreken. :j

Tien, wat lief he je ezeltjes! (alle 4, haha)
Ik denk niet dat mijn bloeduitstortingen buitensporig zijn hoor, Fu ging behoorlijk te keer dus als dit alles is wat ik ervan gekregen heb ben ik er goed afgekomen. }>

Setje is knap. :j
Goed hè dat je nu een lieve dokter hebt gevonden!

Marlijn, superfijn dat nu alles goed gaat!

Haha Yil, is logisch dat zijn hartslag omhoog schiet bij mooie dames! :D
Zo heerlijk op je knolletje door die gebieden, geniet ervan! :))

Canies, mijn buuv is ook nog dierendokter, dat maakt het helemaal apart.. :')
Maar Fu wordt er wel goed mak van, echt fijn want hij is nu een bomproof buitenrijpaard! :x
Gefeli met je baan, super! *\o/*

Gelske, je ziet er wel heel vertrouwd uit zo met Sjaak, fijn dat het weer zo lekker gaat. :j

Vandaag heb ik niet zoveel zin, maar goed, ik zie zo wel even, eenmaal op gang kan alles weer heel anders lopen, haha!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:41

Ach wat een schatjes die ezels! Zijn het van die kleintjes of de gewone maat?

Rashyd wordt inderdaad niet verkocht zoals ik het begreep. Ik weet niet of ze hem wel of niet willen verplaatsen. Ze willen in iedere geval wel de eigenaar blijven maar gunnen hem meer aandacht en beweging. Dat is wat IK begrepen heb.
De moeder van Shym staat wel te koop (net als haar veulen) ik weet haar leeftijd niet.
Hoe dan ook, oudjes verhuizen vind ik altijd sneu. Die verdienen gewoon een lekkere rustige oude dag op een vertrouwde plek.
Bren, had jij Rashyd nou gereden of zo? Staat me iets van bij :oo

Aan de hand dressuren, errrrrrrg leuk! Foto's? :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:53

Super fijn Marlijn!

Je mannen worden grote kerels Tieneke :)

Klinkt leerzaam Eline. Het moet altijd maar net klikken met een instructeur.

Whaaa net zo leuk. Ik wilde even een eindje wandelen over het strand. Voor de zekerheid de lange lijn ook mee, mocht er een mooi kimmetje zijn. En zo waar, zo genoten van die gekke kanarie!
Afbeelding
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:49

Mish d'r hele familie komt plots te koop... Aliyah (driekwartzusje) nu ook al op de boktmarkt.

Wat leuk om te zien, Nicky!! :) Gave foto's!

Bren, laatste loodjes, nog even! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:01

Lekker hoor Nicky! :) Dat hebben we hier zo ongeveer de halve winterperiode in de bak :')

Ik ben Finnfan Tiene! *\o/* Mooie uitstraling, echt n heer! En ja de paarden wachten wel, die bruiloft niet. Je hebt de jurk al gekozen toch? Leuk, zoveel voorpret!
Je krijgt nu een hoop medicatie, maar als t zo stabiel is wel n verlichting hoop ik toch? Nu meer energie?

Bren, je mannetje ziet er idd prachtig uit! Krijgt steeds meer volwassen look en ben niet van de vossen, maar .... <3 Mooi!
Duim voor een voorspoedige bevalling! Bij mij kwamen de jongens te vroeg (Yul) of gewoon op tijd (Khan), dus geen idee hoe t is om er echt klaar mee te zijn. Ik vond zwanger zijn echt heerlijk incl de waggelgang... :')
Zet m op meid! +:)+

Miran, ik heb weer helemaal dubbel gelegen om dat filmpje van de hondjes op FB! _O-

Katja, ik dacht eigenlijk dat Set veel jonger was. Ik vind haar echt zo veel mooier geworden in de loop der jaren.❤️Dat endurancehoofdstel staat haar ook echt goed.

Marlijn, dank je! :o Ja hoofdstel is een biothane. Had er hele set van maar helft weer weg gedaan. Ik vind die van Marylot echt veel mooier maar ja, heb al zon erge tackaddiction dat ik me nu maar even inhou en spaar voor een mooi western showzadel voor Nour.
Heb trouwens vandaag n verzoek om dispensatie gedaan bij Endurancevereniging. Ik heb inmiddels m'n status dressuur vanuit KNHS bevestigd gekregen en heb ook nog die 75,5 goedgekeurde Endurance KMs met Tie staan. Helaas tellen m'n westernstatussen niet (eigenlijk wel vreemd toch?) maar heb ze toch maar even genoemd. Dus nu duimen en afwachten of ik volgend jaar met Nourekind mag gaan starten...

Verder weinig nieuws. Nog wel super leuk berichtje van t baasje van Kiki ontvangen. Ze was echt super relaxed en ook helemaal rustig op haar nieuwe stal. Samen hun eerste lesje achter de rug en dat ging super, helemaal blij. Fijn om te horen. :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:02

Altijd sneu om zoon ouder paard te (moeten) verkopen ik kan daar ook altijd niet zo goed tegen. Er kan een goede reden voor zijn maar soms is het ook gewoon omdat ze verder willen met een jong paard. De foto.s van Lazio zijn inderdaad van jaren terug zou echt niet weten hoe het nu met hem gaat.

Wat heerlijk Nicky Dayem krijgt aqua training hij zier er echt top uit.

En Miranda toch weer zin gemaakt want we kunnen niet zonder jouw avonturen hoor :D .

De laatste loodjes Bren ik heb er verder geen ervaaring mee maar ik denk dat als het geboren is je alles weer vergeten bent. Je jonge mannetje ziet er mooi uit zeg hij is ook al zo mooi vos en fijn dat je mooie dame zo nu en dan gereden word.

Je ezels zijn ook echt prachtig tineke maar je twee mannetjes ook leuke tijden komen er zo aan eerst trouwen en straks lekker met je ventjes aan de gang. Dat geeft vast ook weer positiefe energie en ga je je hoop ik steeds beter voelen

Setje is een super merrie ze straalt ook altijd zo veel rust uit je bent echt met haar opgegroeid van meisjes naar jonge dames echt leuk om te zien. Ohh ja het was niet Noor maar onze Dibah ;)

Fijn dat de hoefsmid goed te spreken was over Shym komt alles weer goed.

Zo weer een dag om lijkt wel elke dag sneller te gaan. Niet zo heel mooi weer hier beetje regenachtig maar niet koud. Vandaag even met Sjaak gereden hij was behoorlijk fris weer wat stukjes gedraafd ging goed op twee huppeltjes na maar ik denk dat ie dat deed omdat hij zo fris was want hij had verder lekker zijn oortjes naar voren. Dibah en Noor in de bak laten lopen en nog even mee gegraasd. Helaas geen tijd meer om wat met Sil te doen het word ook zo vroeg donker. Weer zo ontzetent gelachen met de pukkies ik had mijn jas even uit gedaan en over de balen hooi gelegd. Qaseem dacht ja leuk pakte de jas en renden er mee weg. Jhadorah er achter aan inmiddels had Qaseem de jas op de grond gegooid en vond het tweetal het nodig om er gezellig met zijn tweetjes aan te gaan trekken. Jas maar snel gered van het tuig en maar binnen op gehangen ;) .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:24

Spannend Brenda,morgen inleiden?

Yildiz ik had al zo'n vermoeden omdat je dacht dat ze volwassen is geworden door de dracht,maar naar mijn idee heeft ze die fase al eerder doorgemaakt. Wel is ze er enorm door veranderd. ze is van 2001. Kreeg gewoon wat later haar eerste veulen maar is geen echt jong paard meer!
En gehaald ik vind haar ook mooier geworden :o

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:37

Ik kom ook weer eens voorbij waaien :wave: Even snel bijlezen hoor.

No_No, welkom hier! Vervelend die complicaties na de castratie, gelukkig gaat het nu beter!

Nog last gehad van je val, Miranda? Fijn dat het rijden in de bak wel goed gaat!

Wat zijn jullie leuk bezig met jullie paarden, Aleeneh! Ik word altijd zo vrolijk van jouw berichten!

Fijn dat het beter met je gaat, Tieneke! Je jongens zien er goed uit! Ideaal voor je 10.000 stappen, neem een hond :D Voor m´n bevalling redde ik het makkelijk!

Ach ik vind ze altijd wel schattig met ijsco-vacht, Yildiz! Manen lekker laten bijgroeien, niet aan knippen hoor := Wat een heerlijke ritjes maak jij toch!

Dat fietsen is hier nooit een succes geweest, Nicky, top dat het bij jullie wel werkt!

Heerlijk meisje heb je daar, Joyce!

Je bent lekker bezig met je paarden, Gelske!

Spannend, een nieuwe baan, Canisia!

Fijn dat Sets tandjes goed waren, Katja!

Wat enorm sneu dat Lazio weer te koop komt...

Spannend, Brenda, ben benieuwd wanneer jullie kleine meid zich aankondigt! Je kan het!

Afgelopen zondag gezellig met Katja naar Euforio geweest. Was alweer even geleden, had hem gemist!! Hij is zo lief en stabiel <3 Hij staat nu in een groep van 20 hengsten/ruinen, de ene helft is net als hij zo´n 1.5 jaar oud, de andere helft is 2.5 jaar oud. Hij is de kleinste en zowel de eigenaresse van de opfok als ik waren er een beetje bang voor dat hij zou ondersneeuwen, maar hij redt zich zo goed! Trots op mijn kleine gupje <3
Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:12

Haai die Annica +:)+ leuk dat je even voorbij waait.

Leuk foto met je puppie paard dat is een grote groep zeg wel gezellig maar inderdaad niet leuk als je de laagste bent in de groep. Maar wel een gezellige boel zal dat wezen met als die kleuters en pubers. Ga je eerdaags weer met je mooie dame rijden of stel je dat nog even uit tot het voorjaar??

Brenda is alles goed gegaan?

Yildiz een leuke rit met Nour gehad las ik nog ergens en fijn dat ze tevreden zijn over Kiki.

Hier ook weinig te vertellen alleen baalen onze paarden hebben ook jeuk. Sjaak en Noor van de zomer al maar ja dat was niet zo gek medicijnen stres pijn en dan ook nog in de padock hier staan met het mooie weer tussen de struiken en de bomen. Einde van de zomer leek dat ook weer goed te gaan maar helaas Sjaak begon een week terug weer met schuren maar nu ook de rest van de paarden. We hebben ze vandaag dus allemaal gewassen met tea tree shampoo nu maar hopen dat dat voldoende is. Ze waren gelukkig wel allemaal super braaf en we hebben nu een stal met prachtig gewassen paarden. Ook zijn ze een beetje aan de diaree dus daar gaat mijn roze wolk.Nou ja misschien valt het mee en maak ik me zorgen om niks :o
Laatst bijgewerkt door geshahquille op 07-11-15 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:16

Even tussendoor; zie ik morgen nog mensen van hier bij het symposium in Utrecht? *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:07

Hi Annikab! Leuk paardje heb je! Is hij zwart?

Nicky, ik ga niet. Geloof dat het wel interessant is!

Zijn hier mensen die biothane halsterhoofdstellen gebruiken? Welk merk, bevalt het materiaal, makkelijk te verstellen en welke kleur?
Shympie vliegt lekker rond *\o/* zelfs de bolle doet mee :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:24

Ik heb een biothane van marylot :D Gekocht bij goedhard.nl Bevalt erg goed, het verstellen gaat wel erg stroef in het begin. Die van mij is heel lichtbruin met een blauwe neus (volgens mij zijn de kleurcodes BR521 en BU103)

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:23

Annikaaaaaaa! *\o/* :D
Wat heerlijk zon dagje Euf met Katja. Hij ziet er goed uit en fijn te horen dat ie z'n mannetje wel staat. Staat hij onderaan in rangorde of dat niet?
Kleintjes kunnen ook heel dominant zijn. Heb ik gezien toen met de inscharing van de ijsco bij KWPNers. Mooi wel dat de ijsco's vet de baas waren! Nour z'n geluk hihi. :=
Hoe gaat het verder met jou en je kleine (mensen) mannetje?

He dorie Gelske.... :\ Echt balen net nu het zo lekker ging. Daarom altijd maar dubbel en dwars genieten, als je even geen zorgen hebt en het voor de wind gaat. Maar hopelijk werkt de wassessie met teatree goed en heb je niet alleen mooie schone paardjes maar ook jeukvrije.

Nee Nicky, de onderwerpen spraken me niet zo aan, ging liever met en van de horsies en m'n gezin genieten. :D Was t interessant? Ga trouwens wel naar de fokkerijdag van Forelock's.

Kijk m es lol hebben die Shym! Miep Miep zoeffffff.... Lekker spelen! Het gaat m zo te zien goed. Geen dikke koker meer?

Ik vind t hoofdstel van Katja echt super mooi! Die van mij is ok maar vind de pasvorm minder dus de volgende wordt ook n Marylot (had ik al gezegd toch? Ná n zadel voor Nour :P ).

Hier zalig dagje weer! Mooie opbouwtrainingsrit met Tie die echt super steady ging, niet alleen qua beweging maar ook hele mooie hartslag. Viel niet tegen.

Afbeelding

Check that bootie! :D

Afbeelding

Omdat mijn les bij Paulette helaas zondag niet doorgaat |( besloten om zaterdag mijn eerste kleuterlesje grondwerk met Zahra bij Irene te doen. Ik zou toch Tie moeten brengen dus kan ze mooi mee liften. Is bij Nour op stal dus niet ver.
Vandaag had ik trailer toch bij me, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te kijken hoe de status trailerladen is.
En.... Hoppa...zonder aarzelen stapt madam netjes op de trailer en keurig en relaxed achteruit er ook weer af! :wow: Drie keer achter elkaar! Trots op m'n reuzepup! <3
Helaas Nour was super lui en passief dominant met het grondwerk. Echt super SUPER irritant!!! _-:( En dan mijn emotie er buiten proberen te houden... :x >;)
Wel goed afgesloten. Morgen beter, zullen we maar denken.
Wel lekker met m'n oudste nog fijne middag met z'n tweetjes gehad. Is zon lieverd!❤️ <3
Oh en Nyhla is gespeend! Gaat super goed met d'r grote vriendin in een reuze stal! Nog even n plaatje van d'r:

Afbeelding

Wat was t warm weer weer! Hebben jullie fijne dag gehad?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:19

Set_elkol, die is ook mooi!
Zijn de hoofdstellen van marylot makkelijk te verstellen? Vooral die onder de kin? Met rijden mag de neusriem van mij wel strakker en bij rusten heb ik ze liever lekker los.

Het is zeker warm. Ik moet zeggen dat ik er niks aan vind. Voor mijn gevoel klopt het niet, liever wel mooi weer maar wat kouder.
Tie is wel een knap dier! Had je al endurance gereden met hem?
Wat knap dat ze zo te laden was! Positieve ervaring is alleen maar goed met die paardjes.
En de emotie weg laten... Pfff! Dat is soms zo moeilijk! We hebben het ook met onze hond, die doen we gelukkig ook met een fluitje trainen waar geen emotie in zit. Bij een paard iets lastiger :=

Shym zijn koker is bijna helemaal dun. Het rare stukje is er nog niet af maar dat komt wel goed denk ik.
Hij krijgt 1/4 emmer met pavo luzerne spul, 1/4 emmer geweekte pulp, twee scheppen zemelen, halve kilo müsli gemengd met wat ponybrok een scheut olie en een maïskolf. Hopelijk zet hij er wat van aan! Zijn glans is inmiddels wel weer terug aan het komen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:37

Ja mijn idee! Geniet wel hoor van bijna t shirtjes weer, maar t klopt niet nee! Van mij mag t nu ook wat frisser. Zonnetje mag wel blijven! {:}
Oh top zeg! Met je voedingshulp er zo bij komt t vast goed! +:)+
Buiten de castratie is t natuurlijk voor meeste paarden ook lastige periode met de rui. En dan t veel te warme weer erbij...
Nour blijft mooi kort in z'n vacht en glanst als n tierelier maar Zahra heeft t ook hard te halen dus ik denk dat ik maar wat heamolitan over t voer ga geven.

Dank je! :o Tie is een zij overigens :P
(AKA Yentl), moeder van Nour en Zahra en oma van Nyhla. En ja ze heeft vorig jaar 75,5 goedgekeurde KMs gemaakt. Helaas hebben we halverwege het seizoen wegens een peesblessure (níet veroorzaakt door Endurance overigens) moeten stoppen.
Graag zou ik met Nour willen instromen K1 maar is dus lastig vanwege z'n ballen. Dus toch maar alvast Tie weer klaarstomen voor K2, voor 1 wedstrijd.... ;(
We hebben een mooi opbouwschema gevolgd en tot dusver loopt ze er prima op! *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:12

Ah zo :o sorry Tie! Ik haal alles door elkaar >;)
Heamolitan?? Nooit van gehoord..
Peesblessures zijn echt ruk.. Een vriendin van mij haar paardje heeft momenteel ook een peesblessure. Zij doet shockwave therapie, hopelijk werkt het. Wie weet kan zij ook weer endurance starten als de pees weer goed is.
Maar jij mag weer gaan trainen dus? Blijft volgens mij eng, of niet? Gebruik je ook speciale peesbeschermers?

Met al dat eten van shym moet het haast wel goed komen ja. De pulp ga ik nog een beetje verhogen en dan moet het goed zijn. Helaas is het gewicht er sneller af dan er op (behalve bij mijn fjord dan 8)7 )
Hij had ook nog eens de verhuizing er bij dus was dubbel op.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:01

Oeps.. rood biothane hoofdstel en borsttuig gekocht van een bokker :x :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:28

Nice, welk merk?

Lekker bezig yildiz,wel stoute nour ~~}>