[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:00

Ik had het gelezen op facebook, SUPERGAAF!!! :D Gefeliciteerd!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:29

Hoe is het gegaan Joyce?

Vanochtend Djunnah met een natte kop uit de wei geplukt :roll: Dat krijg je als je een paard hebt die met de kop in de regen gaat staan, in plaats van met dr kont :') Lompe koe :')
Afijn, eerst maar eens goed laten lopen aan de longe en daar was lekker aan de sjouw *\o/*
Daarna een uitgebreide poetsbeurt gegeven, want mevrouw had zich na het longeren nog ff vies gemaakt in de roundpen (dat rolt toch echt het lekkerst :)) ).
Met mn vingers heel dr manen uitgeplozen (mn hand was zwart :') ) en dan kan je goed zien hoe lang ze eigenlijk al zijn!

Dit was toen we dr net hadden (een maandje, dus nu 2,5 jaar geleden):
Afbeelding

En vandaag:
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:56

Ik ben er weer :') Internet lag er af....dan voel je je echt gehandicapt :o

Voor mensen die de reden over het hoofd hadden gezien :) :
Mirka had HKO aan dr voorbenen aan en achter liep ze ook moeilijk, na meer dan een jaar tobben heb ik de keuze toch gemaakt.
Met uitverdoven ging ze zwaar kreupelen op haar ander been.
Ze kwam opeens moeilijk door haar vacht en wilde maar niet hengstig worden.

Nu even leuk nieuws en dan gaat ik even bij lezen :D

Montoyo heeft vandaag zijn eerste date gehad *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hij was echt super braaf met dekken :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:27

Wat leuk Jess, van Montoyo! Gefeliciflapstaart!

Ik heb ook wederom gezeur... Daya had koliek, dierenarts erbij, prik, meneer dartelde weer vrolijk rond. Verder: zadelprobleem. Zadel gekocht bij gediplomeerd (MSFC) zadelmaker, maar nu, na ongeveer een maand en een vulbeurt verder, blijkt mijn zadel toch zeker 6 centimeter (minimaal) te lang te zijn... Baalbaal, heel boos, want je gaat er toch vanuit dat zo iemand weet waar die over praat, nietwaar?

Zit nu heel sterk te denken wat ik daarmee kan + of ik een Massimo zal laten aanmeten, maar dan de volgende vraag: door wie, want je raakt je vertrouwen wel kwijt in al die zogenaamde professionals. En ik mij maar afvragen waar het nou aan lag... Sterk aan mezelf twijfelen over mijn rijkunsten en zitlessen nemen, enz... Nu kan er weer een masseur bijkomen, een fysio... Loopt lekker in de kosten zo, plus dat ik nooit meer terugkrijg voor mijn zadel wat ik ervoor betaald heb... En ben nog even aan het bedenken of ik hem niet gewoon terug kan brengen, ondanks de gebruikerssporen.. Ben zo boos en verdrietig erover.. Daya ziet me alweer aankomen met nog zo'n kwakzalver die zadels verkoopt...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:32

Jolinda weet je wat een beetje de pest is altijd, je denkt dat je iemand inhuurt die er verstand van heeft en puntje bij paaltje blijkt het een fiasco te zijn.
Massimo is zeker inderdaad een aanrader...het is zo dat de ene persoon bij iemand een goede ervaring heeft en de ander soms een minder goede ervaring..
Probeer en durf met een zadel passen zelf ook kritisch te zijn, leg bijvoorbeeld bepaalde dingen voor zodat ze mee kunnen denken...blijft een moeilijk punt die zadels....

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:34

Gefeliciteerd Jessica! Spannend :D

Jolinda :(:) Dat is niet leuk allemaal!
Qua zadelmaker, wij zijn echt héél blij met Helen van Dijk. Ze heeft Shief uitvoerig gemeten en nu hebben wij een zadel met verwisselbare boom en Shief heeft niet bepaald een makkelijk lijf voor een zadel. Keurige check gehad na 20uur rijden met het zadel en Helen vermoede alvorens al een andere boom er in te moeten doen doordat Shief almeer aan het werk ging, en bij de check was idd een nieuwe boom nodig, zadel iets opgevuld en hoppa hij ligt perfect! Ja wij zijn echt héél blij met haar, super nette service en hoor veel lof over haar :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:01

Zal eens even gaan googlen Shanna! Heb ook voor de massimo's gekeken, maar zijn er hier ook mensen die met de Trail dressuur rijden ( ik combineer Dressuur met Endurance :+ )? Om Adrie hier te laten komen, is alleen al 100 eurie voorrijkosten.. Als ik dan nog eens 1400 eurie uit moet geven aan mijn zadel, vind ik dat een hoop centen.
Bij de Country Mill heb ik een goed gevoel, maar ook veel slechte dingen over gelezen en ik wil echt dat het nu eens een x over is met dat gedonder.. Straks is mijn paard voor zijn leven kreupel (rampscenario en nachtmerrie No. 1) omdat hij eigenlijk nooit een passend zadel op zijn rug gehad heeft.. Overigens is mijn Thorowgood ongeveer 1,5 week geleden ook nog een x nagekeken hoor, hetzelfde verhaal als bij jou Shanna..

Al heb ik haar wel nog gecontact over dat Day geregeld met zijn hoofd liep te schudden en wiebelen bij het aansingelen, maar volgens haar was het nodig dat het zadel moest inzakken en dit duurt wat langer bij kunststof zadels als bij leren zadels.. Dus ik braaf door gegaan, maar ik stop er nu echt mee, want hij heeft gewoon WEER 2 deuken thv zijn lendenen... Daar waar dat k*tzadel eindigt. Boommaat is overigens niet te smal. Ik denk zelfs te breed... Naar mijn mening heeft hij medium/wide (en ook altijd gehad) en nu ineens wide/extra wide... Ik kan ook niet rechtop zitten...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:55

Hmm raar verhaal zeg! Shief kon een andere boom doordat haar vetjes gingen verdwijnen en haar spieren meer gingen 'opdrogen', vandaar dat de verwisselbare boom echt een uitkomst is voor ons :) ze is natuurlijk allang uitgegroeid maar wel jaren fokmerrie/weidepaard geweest dus dat veranderd nog wel. We hebben een Kent en Masters zadel. Heb verder weinig kennis wat die combi zadels betreft, daar kan ik je niet mee helpen :(

Helen is ook niet echt goedkoop maar ze probeert haar bezoeken wel zoveel mogelijk te combineren zodat de reiskosten gedeeld worden. Ze komt hier regelmatig in egmond op de manege dus wij kunnen gemakkelijk mee doen.

Bij de check, werd er gezegd dat het zadel wel goed lag? Dat is wel vreemd dan.. Pff die zadels ook

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:07

Ja bij die check was ze er heilig van overtuigd (en ik ook nog steeds) dat het goed lag.. Zelfs nog in beweging gezien enzo..

Maar bij Daya is het zo mooi.. Die is enorm beweeglijk in zijn gangen... Nu had ik dus al een poosje met een fout zadel gereden, ging vandaag even boomloos erop en ik stuiterde er bijna vanaf :+ Haha. Kent & Masters zijn wel degelijke zadels! Zijn die een beetje kort?
Ik heb nu dus een Thorowgood T4 Dressage en deze is maarliefst 56cm lang :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:16

Geen idee hoe kort haha maar ze was erg verbaast over hoe kort de rug van Shief is, wij hebben een 17 inch en die ligt perfect, langer had niet gepast. Ik kan m wel meten voor je? :p geloof dat helen wel meerdere merken aanbied hoor!

Haar site is dacht ik iets met happy horse advies.

Lag boomloos wel goed? :) ik ben daar best over te spreken, mits het niet is voor heel intensief gebruik, heb dan toch mn twijfels bij de drukverdeling op lange termijn. Maar wij hebben ook een testzadel boomloos gehad, op suraha lag die prima maar op Shief schoof die naar voren.

Edit: wij zijn trouwens bij helen uitgekomen doordat een vriendin van ons die ook een arab heeft hetzelfde probleem als jij qua lengte. Paard kreupel door te lang zadel die nog wel aangemeten was door een andere.zadelmaker. Toen had ze helen erbij gehaald en nu al jaren een perfect liggend zadel :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:20

Jessica, leuk! Ook bij een AV?

Jolinda, wie heb je laten komen, ontzettend balen zeg! Ik moet er ook aan gaan geloven, alleen nog kiezen wie er moet komen.. Twijfel nu tussen Van Rijs, Superhorse Breda en A3.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 01:52

Jes, gaaf zeg :j

Jolinda, informeer is bij Adrie of je je andere zadel niet kan inruilen? Best kans dat je daar nog een leuk bedrag voor terug krijgt. Wij hebben toen voor onze Flexible nog best wat terug gekregen (meer als we verwachten). Er op inleveren moet je helaas altijd -O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:43

Hallo dames,
Ik ben ook weer boven water was een lange vermoeide dag maar moe en zeker voldaan. Macy mijn zwart bonte merrie haalden netjes en 6e plek vd 8 plaatsen en Fame mijn zwarte merrie haalde een 2e plaats en super trots.

@Jessica erg leuk :D
@Jolinda bah niet leuk, lastig altijd
@sieltuh wat ziet Djuun er op de onderste foto goed uit zeg, ookal lekker zon zomer velletje?/
@ Shanna heb jij klumper?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:32

Ik wil niet zo kwaad spreken over deze zadelmaker, als iemand de naam wil weten, kan dat wel even over pb!

Boomloos gaat idd wel, maar idd, wij rijden knap intensief ( nu dis weer even niet :( ) en dan vind ik het niet fijn. Die beugelophanging en die pads met inlages, niet te vertrouwen, haha.

Zat ook te denken aan adrie, maar mijn zadel was niet zo duur (500 eurie) en dan denk ik dat het wel tegenvalt wat ik ervoor terugkrijg. Kan natuurlijk altijd eens bellen.

Welke massimo hebben jullie op Djuun meiden?
Heb ook zitten kijken naar de verschillende zadels van Massimo maar vind ze allemaal mooi, haha.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:52

@jolindaaaa ik vind 500 euro vor een nieuw zadel ook niet dat ik zou zeg dat het dan kwalitatief ook een goed zadel zou zijn. De meeste A merken zijn al veeeeel duurder vaak 2e hands nog duurder. Niet dat ik jou zadel af wil kraken maar zegt dat dan niet iets over de kwaliteit?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:05

Wat balen zeg Jolinda :\

Wij hebben een Massimo dressuur 2 op Djuun liggen :) 18inch met Franse kussens, ik gok even snel dat dat zo'n 43cm is, 56cm is echt heul groot :wow:

Gefeliciteerd Joyce :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:08

Misschien heb je hier wat aan Jolinda:

Als er dan een zadel passer komt, kan je lekker over zijn en haar schouder mee kijken ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:46

Mooie foto's van je zwarte parel, Maaike!
Lekker dat ie zo braaf is.

Annika, gefeliciteerd met de aanstaande beeb! *\o/*

Jes wat een vies paard, heeft ie sex gehad waar iedereen bij was en staat het ook nog op internet vermeld. :P

Joyce gefeliciteerd met je poowny's, goed gedaan. *\o/*

Irri Jolin dat je zadel niet goed is.... :(
Geen idee hoe lang mijn zadel is, zal het ook eens meten.
In ieder geval wel kort want ik denk dat een zadel van 56 bij Fuego op de kont zou liggen. :+

Djuun heeft mooie maantjes en ze heeft een mooi glimmend kleurtje. :j

Fuego is heel viezig met de derfen in zijn haar.. :')
Wat leuk was, gisteravond haalde ik de paardjes op en ik zag Fuego al zo kijken...de reeën stonden naast de wei!
Ik heb een foto maar niet zo scherp..
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:55

Jolin, nee dan denk ik niet dat je extreem veel terugkrijgt, maar alles wat je terug krijgt is denk ik mooi meegenomen, tenzij je zeker weet dat je hem binnen no-time particulier verkocht krijgt uiteraard.
Dat filmpje van Letiets is idd nuttig, heel duidelijk :j

MirandaFuego schreef:
Djuun heeft mooie maantjes en ze heeft een mooi glimmend kleurtje. :j

Nou, vanochtend zaten ze weer onder de oliebol en pisvlekken, dus heb ze maar weer in vlechten gedaan. Miss Pis :') _O-

Gave foto van de hertjes trouwens :D

Hier woeide het nogal, dus ben ipv mn geplande grote buitenrit toch maar een kleintje gaan doen. Vond niet dat ik het mn moeder aan kon doen om tegen de wind in te trappen op de fiets _O-
Pony ging nogal hyper erf af (ze dachten allemaal dat ze weer naar de wei gingen volgens mij), maar uiteindelijk heel fijn ritje gedaan. Halverwege kwamen we stalgenoot tegen met zn paard die aan het wandelen was en daar geeft ze dan geen drol om. Na even kletsen weer gewoon lekker doorgaan :j

Straks even langs mn oma en daarna lekker heel de dag niets meer doen :) Had gisteren verjaardag in Breda bij vriendinnetje, dus lag er pas om 2 uur en om 9 uur stond mn vader al de douche-vloer te slopen :O Dus vond het iets te weinig slaap voor mn weekend eigenlijk :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:24

joysjuh1987 schreef:

:o? Klumper?

Gefeliciteerd met de plaatsen Joyce!

Ik heb Djuun helemaal over het hoofd gezien! Maar der manen zijn idd flink gegroeid! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:32

Shanna_ schreef:
joysjuh1987 schreef:

:o? Klumper?

Gefeliciteerd met de plaatsen Joyce!

Ik heb Djuun helemaal over het hoofd gezien! Maar der manen zijn idd flink gegroeid! :)

Waarschijnlijk deze Klumper..
[ED] riel klumper

Ik dacht tenminste niet dat het een ziekte was.. :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:06

Joyce, het is een Thorowgood T4 Dressuur.. Het hoeft qua kwaliteit ook niet top te zijn om te moeten passen. Kwaliteit van het zadel staat totaal los van hoe het op je paard ligt. Het is namelijk geen zadelmarkt of interhippique zadel met stalen boom, waar totaal geen beweging in zit en die funest is voor de rug van je paard (mits passend...) Overigens groeit Daya mij teveel (of zou hij moeten groeien) in bespiering om daadwerkelijk onnoemelijk veel geld uit te geven aan een zadel. Ik heb inmiddels wel begrepen dat de massimo's heel goed aan te passen zijn wanneer een paard veranderd.

Ik heb het filmpje gekeken en inderdaad erg handig! Ik had dat al gedaan bij Day, met name voor de lengte en dan kom ik uit op ruimte voor 48cm zadel! Op zijn langst... En dan nu heb ik er eentje van 56 centimeter...

Ik ben ook echt te stom voor woorden geweest om iemand op zijn woord te geloven.. Blijkbaar is dat allemaal onzin.

Ersiel, ik heb iemand die hem eventueel wil overnemen, dus ik ben daar even mee bezig. Overigens ben ik wel in de positie om al een ander zadel aan te schaffen, bijvoorbeeld een massimo of een Ruiz Diaz (wat er het beste ligt), dus ik kan mooi de tijd nemen om die Thorowgood te verkopen.

Leuk, die herten zo langs de wei! Kan er zo van genieten als ik zulke dingen te zien krijg <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:49

Ik weet dat Dilan op Prins ook een Ruiz Diaz heeft/had liggen :j Ook een mooi zadel :)

Zo, ik zag net op FB toch een Djunnah look-a-like voorbij komen :)) Ik moest gewoon ff twee keer kijken :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:49

Hihi, Fuego's familie lijkt ook heel veel op elkaar, lijkt het net of je paard is gestolen!
Had Djuun oliebollen gegeten dat ze onder die vlekken zat?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:51

Oliebollen gescheten ja :') En daar met je hoofd in liggen :j Is lekker warm :')