Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie01

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:31

Starten jullie in Wanroij morgen? Ga er morgen heen, m'n eerste western show in Nederland :D

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:36

Veel succes bij de wedstrijd morgen, laat die dikbillen inderdaad een poepie ruiken! :D

En Yildiz, wat een coole stap vooruit met je jonkie! Dan kunnen ze zeker trots zijn op zichzelf :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:39

Nancy en Cyann starten morgen al in de Rooky en Cyann in de Youth.
Je kunt Drawlist en Entrylists, live scoring vinden op: http://www.showmanager.info/Eventliste. ... nierID=353
Live stream op: http://www.mpvideo.de/livestream/

Ik start zondag in de GAG, Nancy ook nog een keer.

Helaas net een mailtje gehad dat mijn chaps helaas niet op tijd geleverd zijn.
Baal er erg van!
Dus wij komen zondag chap-loos aan de start.
Heb nu mijn outfit kleur aangepast. Niet in paars, maar in blauw. Ook leuk!
Hopelijk zijn de chaps op tijd voor de volgende show.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:40

Haha ja echt wel! :D

Meiden, heel veel succes dit weekend! Go go go!!!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:57

Zo succes voor Jessica en Nancy!!! laat ze maar die dikbillen wat zien!

Wauw wat gaat hij super je Nourtje, al heel stabiel voor zo jong te zijn en zoekt al goed waar hij zijn hoofd moet plaatsen!

Is Jazzaree al bij jouw?

die andere filmpjes ook heel gaaf!, weer een hele hoop na te lezen!

hier de nietjes uit Sublimo zijn benen en zijn mooi netjes genezen!! nog juist de gaatjes van de nietjes dus nog enkele dagen met zalf verzorgen!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 17:01

Fijn dat de wond goed is geheeld! Wat voor zalf gebruik je?
Nour staat trouwens met n dikke knie, loopt er gelukkig niet kreupel op. Hij heeft t super naar z'n zin met z'n drie vriendjes op de wei maar af en toe wordt er dus flink gestoeid. Ach ja... :')

Nee Jazzaree komt pas in mei, ik had niet eerder plek voor d'r. Kan niet wachten...

Hoe hebben de dames t gedaan?!!!! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:39

Fijn dat het goed gaat met sublimo glenn!

Nou wij zijn ook weer terug. Leuke en gezellige dag gehad.
Lekker met Nancy gekletst en elkaar aangemoedigd haha, die mooie stoere arabs tussen de dikbillen :P
Ik ben wel tevreden, maar ow wat was ze koppig! Ze was ontzettend kijkerig, niet voor het been en niet aan de hulpen. Terwijl ze tijdens het losrijden heel goed ging. De bak was zwaar en er was veel te zien langs de zijlijn. Kraampjes, banners etc. etc.
Dat maakte het allemaal niet echt makkelijker en dan ook nog dat drammen van dr. grrrr
Dus ja ik was wel tevreden over hoe ze op zich over de hele dag heeft gedaan en minder tevreden over de proef. Maar goed, het was de eerste weer van het seizoen en we gaan weer werken aan de verbeterpunten. EN een ander bit erin!! :P

Maar ze was alleen al niet zenuwachtig van de trailer af gekomen en dat vind ik toch alweer een stapje vooruit. Ze was veel meer ontspannen de hele dag, alleen nu nog dat kijkerige eraf zien te krijgen.....

Dus al met al, toch zeer tevreden naar huis gegaan met mijn knappe arab! :D
We zijn dik tevreden! 15e van de 27 starts!! met een score van 61.
Zeker niet slecht voor onze 3e echte wedstrijd. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:57

De wonde zalf gebruik Ecuphar Laesidine Zalf 60g (nu), maar heb hier een hele apotheek met potjes en zalfjes, traumeelzalf, gel, de gewone isobetadine zalf, goudbloemenzalf, ....
Ok nog even wachten op haar, maar dan ga je dubbel en dik van haar genieten!!

Super dat je leuk heb bij gekletst en elkaar heb aangemoedigd, sportieve mentaliteit super!!

Leuk dat ze niet nerveus van de trailer, kwam, en goed dat ze al rustig was bij het losrijden!
en tijdens de proef is het toch altijd anders al het lawaai, het gebeuren, rondom, dan hebben ze wat te kijken en onze arabieren zijn nu toch alles graag hey!

dus nu trainen met de correctional? en 15de op de 27 dat is héél goed super!! Je mag zeker tevreden zijn!

Benieuwd naar de foto's :-)

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:07

Geen foto's dit keer glenn. Joep had er nog gemaakt, maar die moet ik nog even bekijken. Die daar zijn gemaakt door de fotograaf waren ook niet naar me zin en heb dus niets besteld. Volgende keer beter. ;)

En welnee is ook echt geen alechte plaats, maar voor het gevoel niet helemaal lekker gereden. En ja volgende keer echt met correctional nu. Want ze begint er nu echt een potje van te maken. Ik ben meer bezig om haar nageeflijke te krijgen dan iets anders en dat hoort niet. De jury was er ook niet erg van gecharmeerd, dus tja. Achja komt goed. Hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:36

Goed gedaan Jes en Nada! Zo groeien jullie stap voor stap, super! Van elke show leer je weer vind ik. Een betere schooling is er niet!
Wanneer is jullie volgende wedstrijd?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:57

Zeker weten yil. Van elke show leer je weer. Ben ik het helemaal mee eens.
Volgende show is 27 april. Zelfde locatie. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:59

Woei das alweer snel!

Ga je ook nog pleasuren op de Tulip?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:02

Jaja volgende maand gaan we weer. Mei niks en juni 2 shows. :D
Allemaal reining *D

We gaan dus niet pleasuren @ the tulip cub. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:03

;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:08

Sorry Y;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:14

:\ :roll: :=

Nou vooruit dan... Maar wie kan ik dan wél gaan aanmoedigen dan?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:33

Het vaste pleasure clubje? :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:22

Hey Yildiz, Heerlijk buitenritje gemaakt lees ik. Dat is heerlijk genieten hey!! En trots dat je ervan wordt!!! Kleine mennekes worden groot!!

Voor de niet fb-ers:

Hierbij ons verslag ff geplakt uit fb:
Weekendje Wanroij zit er weer op. Sinds jaren weer eens met 2 paarden op stap en dat hebben we geweten. In de Rookie NRHA Level 1 23e geworden vd 37 Score 61. Te veel penalties door drafpassen ergens op de cirkels...June met haar hoofd elders.
Daarna Cyann bij de Jeugd 13 en jonger die klas in klass werd verreden met jeugd t/m 18 jaar. Nirvana ging super in de voorring, maar tijdens het losrijden in de showarena werd ze super heet door het fencen....gevolg een heel ander paard dan tijdens de wedstrijden te Schietberg. Nog knap dat Cyann zich uiteindelijk niet gek liet maken, stug doorzette op 1 hand, waar ze naderhand weer spijt van had....Teleurgesteld in haar run met haar lievelings paard en baalde danook van de score 53. Als laatste van de 16 starts mocht ze met June in de ring. De rust in June wist Cyann er knap terug in te krijgen. Score 59,5. Niet hoog, er was soms wat miscummunicatie, maar toch knap als je de afgelopen maanden alleen maar op Nirvana hebt gereden en June alleen maar mocht uitstappen. Uiteindelijk werd Cyann met de paarden 4e en 5e vd 6 starts in de jeugd 13 en jonger. Oh ja en Nirvana mag volgende keer niet meer mee, want met twee paarden wordt Nirvana heeeeel vervelend, aldus Cyann. Daar begint ze niet meer aan, ze start dan wel weer op June bij de NRHA en dan Nirvana bij de Wran of bij Schietberg als ze alleen mee is.....ja daar zit wat in idd. Volgende dag (vandaag) mocht ik nog een rondje in de Green. Heel tevreden hierover, bij de spins vroeg ik teveel en daar gaf June commentaar op. Dus ja.....dat kost punten. Voor de rest ging het eigenlijk heel lekker. Niet overkruist, geen drafpas, keurige changementen! Yep tevree. Score 64 en uiteindelijk 11e vd 27 starts. Nou?? Toch best een aardig begin voor de eerste DRHA wedstrijd van dit jaar? En alle patterns onthouden! En ik blijf het knap vinden van onze volbloed arabs, die nou eenmaal niet speciaal gefokt zijn voor deze sport. Nietwaar Jessica Verstegen ? Er zijn er maar weinig die het met hun arab volhouden in de reining dus laat staan het tegen dit spierbundel geweld van Paint Horses maar vooral Quarters durven op te nemen. Iets van 300 starts? En slechts 5 starts werden ingepikt door 3 volbloed arabs. Trots ook op Jes, die deze competitie toch ook telkens weer opzoekt met haar arab. Jp en Team ook weer bedankt voor de super coaching.

Volgende wedstrijd: Cyann met Scarlet te vrouwenpolder en dan weer DRHA wanroij.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:37

Zo dat was weer een behoorlijke stuk bij lezen. :list:
Wauw yil wat is je dametje toch gaaf en wat gaat nour goed! Ziet er heerlijk uit en idd groot gelijk, lekker rustig aan doen! Tijd zat en kan hij lekker goed volgroeien, fysiek en mentaal.
Lekker bezig allemaal! En Jes, Nanc en Cyan op de wedstrijden +:)+ ! Gaat allemaal om de ervaring en vooral het genieten toch!

Hier weer aardig druk zoals gewoonlijk, maar we mogen niet klagen. Vorig weekend met veel succes in Woubrugge een Double Judged B-show gestart. Shamit was de weken ervoor iets aan het kwakkelen, maar aangezien haar alleen thuislaten haar meer stress bezorgt dan meenemen, had ik besloten de in hand klasses te skippen en alleen op het gemakkie de rij onderdelen te doen. Mevrouw was overigens zo hengstig als maar kan, dus ik had er me handen vol aan -:(- . Dit resulteerde in een voor ons doen vrij slordige/ongeconcentreerde trail proef, maar toch een 1e en 2e plaatsing (overal 2e plek). Tijdens de hms liep ze waanzinnig goed, maar ik denk dat ik toch een pattern fout heb gemaakt welke Jan Trel zwaar aanrekende, aangezien ik op een 6e en 2e plek eindigde (3e plek overal). De pleasure was voor mij een flinke domper, tijdens het railwerk vd hms liep ze namelijk echt super, maar dit gevoel kreeg ik bij de pleasure niet terug. Het feit dat er vervolgens een puppy vlak voor onze neus de bak in kwam stormen en een haflinger die volledig op onze kont botste (en vervolgend het publiek in walste _O- ), zorgde ervoor dat Shamit tot 2 x toe een aantal meter flink wegsprong en 1maal terug viel in draf tijdens de galop. Flink balen dus -O- Zeer verbaasd was ik dan ook toen ik alsnog als 2e en 3e geplaatst werd (met nog een 2e plek overal) :D

Nog verbaasder was ik toen ik vanmiddag de uitslag zag en erachter kwam dat ik in 1 wedstrijd 48 punten heb gehaald! (Robina overigens 66! _/-\o_ ) Nu met een totaal van 95 heb ik gelijk een mailtje gestuurd om goedkeuring te vragen om in het vervolg L3 te mogen starten! :o Mijn wedstrijd planning is nu gelijk aardig aangepast, nog enkele WRAN D.J. wedstrijden om genoeg punten te hebben voor L2 rookie tijdens het NK en verder vooral me centjes besteden aan lekker vaak lessen :D

Inmiddels ook via Marktplaats me eerste echte show shank gescoord voor een prikkie! Afgelopen zaterdag tijdens de les van Paulet uitgeprobeerd en ze loop er iig prima op! Nu ik nog veel bij te leren, zodat we wat minder close ups met het hek hebben #) Zal binnenkort een foto plaatsen om hem te showen {:}

Voor nu rustig aan, van het weekend weer een weekje zwitserland voor het NK skien. En onze eerst volgende wedstrijd wordt de DAWRA AVS, voor mij voor het eerst bij de beginners :D Wie gaan er allemaal nog meer hierheen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:56

Wow, jullie gaan echt top dames! *\o/*

Nee, ik ga niet. Heb al wel t DAWRA weekend vrij gepland want daar wil ik echt bij zijn! En neem ik lekker m'n mannetje mee! Zal ie leuk vinden!

Wat kan n mens gelukkig zijn! Vandaag uit m'n werk zadeltje op Nour gelegd ff rondje bak gereden en nog even klein rondje bossen! Heerlijk! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:57

Super Nancy en Cyann en de reining arabs!! Ja jullie mogen trots zijn dat jullie met de reiningarabs het toch maar doen tussen al dat quartergewerld, maar volhouden jullie doen het super, laat ze maar zien dat die arabs ook wat kunnen in de reining!

super Canisa, het gaat daar allemaal zo goed!! Leuk Yildiz, dat Nour zo goed gaat, puur genieten dan!!

ondertussen zie ik dat Gerard Hairas de eigernaar van shiney muscalena (hele knappe reiningarabier) , een facebookpagina heeft en dat zijn combi eysha x baikal klaar is voor de reining!

reining arabs https://www.facebook.com/pages/Gerhard- ... 8168933410

deze twee dochters van mhr muscateal, hebben al veel nrha wedstrijden mee gelopen tussen de quarters! hopelijk doet GH SHANNA het ook zo goed!

mvg Glenn en BAIKAL promoten ze nu ook in de states gaaf een europese reining Arabier in de US

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:29

Ja nanc, het was leuk gister. Jullie hadden het goed gedaan!
Jouw 2e rondje was dan ook heel netjes!

Wauw canisia, wat gaan jullie goed!!
Goed bezig! :D

Yildiz, wat super dat nourtje het zo goed doet zeg! Lekker genieten van m.
Hoe ziet het duin gebied er nu eigenlijk uit? Somber? Veel weg?

Nou glenn, heb je toch geluk. Er zat nog wel een mooie foto tussen van joep. ;)
Bij deze:

We mochten tijdens de pauze als we wilde losrijden in de wedstrijd arena. De kans hadden we dan dus ook met beide handen gegrepen! (het maakte uiteindelijk nog geen ruk uit haha :') )
Afbeelding

En een foto van tijdens onze proef.
Afbeelding

En goed nieuws!!
Mijn chaps zijn binnen!! *\o/* *\%/*
Dus hopelijk morgen thuis yeah!! :)F en ook me nieuwe bitje.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:49

gave foto's Jessica, je nieuwe pad nog niet gebruikt dan? ik zie die pad met die handen erop, je nieuwe hoed, en je nieuwe showhoofdstel, staat wel gaaf op Nada en is dat je nieuwe showshirt??

goed nieuws van je chaps, en je nieuwe bitje, alles bij elkaar, dat komt goed!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:38

Nee doordat ik mn chaps nog niet had, ben ik dus in blauw gestart. ;)
Deze blouse had ik al. Op NK aan gehad voor het eerst.
Mn nieuwe blouse heeft ook paars erin. Die set komt er nu op in april.

Hoofdstel staat haar idd prachtig. Heel sierlijk ook.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:46

@ Bimmetje, hoeveelste ben je geworden??