[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:56

Hé, we posten tegelijk!
Ze is mooi lichtbruin hoor! Hopelijk schuurt ze nu niet meer en kunnen de manen een beetje bijgroeien :)
Haha, blije Nour! Spring je ook weleens onder het zadel met hem?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:17

Haha ja ik zag t! Ik dacht eerst dat ze vos was! Toverballeke! <3

Nee ze schuurt niet meer. Heeft ze maar een keer gedaan met gruwelijk resultaat grrr _-:(

Hij vindt springen erg leuk ook onder t zadel. Maar ja met n horn op je westernzadel niet zo leuk voor mij... >;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:24

Ja, zonde is dat! Munir mist ook een stukje manen, maar dat komt door het kroelen met andere paarden.
Haha, dat is inderdaad minder! Je had toch ook een Engels zadel voor hem? :D

Miss Drakenstein vandaag, geluid aanzetten! :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:08

*\o/* pfff.. shym knapt weer op!! Koker is zichtbaar dunner, zucht onder zijn buik is ook veeeeel minder, hij stapt bijna weer normaal, hij is weer lekker alert, buik niet meer opgetrokken en het rare stuk waar ik me zorgen om maakte laat los.
Overlegd met de kliniek, we wachten nog even een paar dagen af. Als het goed blijft gaan houden we het zo.
Helaas is nu wel veel beter te zien wat het met hem gedaan heeft.. Hij is enorm mager.. Morgen avond gaat hij alleen in de stal zodat hij extra gevoerd kan worden. Hopelijk geeft het niet te veel stress want hij plakt behoorlijk aan mijn fjord. Alleen die fjord vreet 10x zo snel als shym..

Wat een leuke foto's weer!
Schimmeltje is al aardig aan het verkleuren, leuk!
De "ijsco" is ook mooi! Maar wat een vacht inderdaad! Verwacht ze een strenge winter?
Dat schuren is echt rot.. Heeft ze zich kapot geschuurd?

Shym vandaag

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:12

Pfff, gelukkig maar! Hopelijk gaat de verder genezing voorspoedig!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:05

Nou, hij hoorde zeker dat de dokter langs moest komen met een dikke spuit... :P
Gelukkig dat het beter gaat!
Nu nog even vetmesten. :))

Haha die Azi, daar krijg je nog wat mee te stellen! _O-

Met zo'n horn zit je juist extra stevig! :P
Haha, even lekker snuiven, hij is wel vrolijk! :D
Ik heb nu een sony xperia aqua, maakt hele goede foto's ( 8 megapixels, autofocus en beeldstabilisatie) en filmpjes 1080p! :))

Vandaag gereden in de bak, beestje was superbraaf, zelfs terwijl de buuv met de bladblazer achter de schutting stond te kloten en takken te breken en weet ik 't wat dat mens altijd voor rare dingen gaat doen als ik er net opzit.. :roll:

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:12

Fijn dat het beter gaat met Shym.

Ze is echt leuk lekker brutaal Joyce ik hou daar wel van. Ze heeft gewoon zoiets van hou op met filmen en kom spelen :D . Heerlijk vrolijk meissie.

Zonden als ze zulke mooie manen hebben maar ja het groeit vanzelf weer. Ik heb het idee dat veel paarden dit jaar extra vacht maken hier dus ook zelf Sjaak zit dik in zijn vacht misscien toch een strenge winter in aantocht?? Echt apart dat meel snoetje bij haar. Nour lekker aan het springen grappig dat ze zelf dan zo blij kunnen reageeren zo van kijk eens wat ik kan ;) .

Gelukkig maar Miranda dat je het niet erg vond ik vind het echt niet leuk er af vallen ook al heb je niks het is toch altijd even schrikken.

Vandaag eerst met Noor en Sil naar de bak gegaan. Vandaag maar eens niet achter sil aan gereden maar nu zelf een kant opgegaan ze had even zoiets van huh. Maar het ging toch super het sturen
begint ook al beter te gaan en het bit begint te wennen. Merk nu al dat ze in de bak lang zo leuk niet vind als de buiten ritjes als we naar de bak rijden en we gaan terug door het park merk je echt dat ze dat heel leuk vind. Ach ja het paard gaat al snel op het baasie lijken he :D . Toen heerlijk met de honden naar het strand geweest en lekker daar een patatje gegeten Erwin en ik zijn aan het afvallen en ohh wat is dat dan extra lekker :o . Toen we terug kwamen Sjaak gezadeld ook naar de bak en vandaag wat draf werk erbij gepakt alleen op de recht stukken en dat gaat goed. Daarna onze Dibah gezadeld en ook in de bak gereden op dit soort dagen denk ik wel eens aan een start kaart voor haar ze kan zo super lopen. Maar ja er zijn ook dagen :x ;) . Het was hier vandaag na twee dagen mist echt toppie weer echt heerlijk van genoten.

Mijn grote vriend <3

Afbeelding

Nog een leuke foto van een van onze nakomelingen bij zijn eigenaar kunnen jullie zien wie zijn vader is?? En om het wel moeilijk te maken wie is zijn moeder?

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12191144_138834633138984_3051437382313957388_o.jpg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:20

is jullie vos (Noor?) de moeder? Hij lijkt ook op Sjaak zeg!

Ik lees later even bij :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:49

@Tiene: Balen van Fin z'n manen inderdaad zeg. Maar hopelijk groeien ze nu extra mooi terug. Lastig hoor als je niet weet waar die jeuk vandaan komt. Misschien een of andere allergie?

@Nicky: Wat leuk dat je met e-quine contact hebt gezocht. Hap/bijt-tic is niet leuk. Ik kan er nooit zo goed tegen als paarden dat doen, dus ik snap wel dat je er hulp bij zoekt. Wij zijn heel tevreden met onze instructrice daarvan. Echt een super super fijn mens.

@Gelske: Haha met Mish wordt het inderdaad volgens mij straks gewoon opstappen en wegrijden _O- Maar da's ook de bedoeling, da's precies waarom we zo rustig met haar bezig zijn af en toe. Alle tijd om alles stapje voor stapje op te bouwen zodat ze lekker kan ontspannen overal bij.
Stoere foto daar met je paardje, hij ziet er stralend uit zo onder het zadel. En anders jij ook wel zeg! Wat een heerlijke lach.

@Marlijn: Suuuperfijn dat het weer beter gaat met je mannetje!

@Miranda: Leuk dat je ook lange-teugelt! Au, bloeduitstorting. Sterkte daarmee!

@Joyce: Ja leuk he met die oortjes van Mish! Ze keek ook de hele tijd om en kwam dan met haar neus even tegen me aan drukken. Knuffelmonstertje.
Wat een boefje is Azi! Ik dacht idd ook dat ze echt vos was.

@Yildiz: Jeetje wat een binkie is Nour zeg, met dat steigertje aan het eind := Leuk, vrijspringen!

Mish weer op vlas := we waren het zat om stro te mesten, zo zwaar :+ Olina maakt haar stal elke dag zooo enorm goor dat we aan het uitmesten bleven. Dus we hebben gesmeekt of we vlas weer mochten proberen. Hebben ze meteen een dag later al helemaal voor ons geregeld, zo lief. Gouden plekje hier op stal hoor!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:42

Zoooheee jullie gaan hard!! :wow:

Mooie foto's van je kudde komen er voorbij Gelske!

Brenda alvast heeel veel succes (en wellicht ook sterkte :+ ) voor de bevalling, dat alles maar voorspoedig mag gaan en je een gezonde baby op de wereld kan zetten <3
Zag op fb foto's van Mas voorbij komen, zo kick, hij heeft ook zo'n bijzondere kleur in de herfst! Die van mij heeft dat ook, houd er wel van :))

Oohh Nour de menseneter :oo :oo hihi lekker dier!

Setje ziet er idd echt goed uit Katja! Nice job :) En wat een waaaanzinnig gave foto's van je ventje :oo Wat gaat die stoer worden later onder het zadel zeg!

Oeh jeetje Marlijn, arme Shym. Ik heb nog niet echt veel ervaring met castraties, Raff is vorig jaar gedaan, maar op de kliniek omdat hij al 4 was. Op zich amper zwelling, maar kreeg er toen een hoefzweer (en dus beperking qua loopruimte) bij en toen wel 2 weekjes dikke koker gehad, maar that's it. Fijn dat hij nu wel aan het opknappen is, hopelijk zet dit zo door en is hij snel weer bijgetrokken.

Aj en lastig voetjes optillen, zo een heb of nja meer hád ik er ook. Zodra je naar zijn benen keek mepte die al het licht uit je ogen. De eerste dagen veel gewerkt met een gevulde handschoen op een stokje om zo veilig uberhaupt zijn benen en hele lichaam te leren aanraken. En toen kreeg hij 2 weken nadat ik hem had een hoefzweer 8)7 Dat was even stress hoe we dat gingen doen, uiteindelijk DA erbij gehaald voor als het niet zou lukken met de hoefsmid, dat hij een roesje zou krijgen. Maar gelukkig ging het goed en was de DA overbodig. Daarna moesten we wel een paar weken paar keer per dag een achterhoef in een badje soda houden... dus toen had hij ineens voetjes geef bootcamp.. := Inmiddels kan ik prima voetjes krijgen, maar bij iemand anders kan hij nog wel eens onzeker worden en wegtrekken/trappen.
Wat ze vaak trouwens een stuk fijner/minder eng vinden, is als de achterhoeven onder de buik worden gehouden (dus naar voren) en vanuit daar worden bekapt. Ze staan dan stabieler en vooral paarden die het spannend vinden krijgen meer vertrouwen erin.

Oja en Marlijn ik werk ook met het MontyR halster, ik vind hem ideaal voor trainen. Gebruik hem inmiddels alleen nog met specifieke dingen, vooral bij aanleer fases. Hij is namelijk heel duidelijk en mits goed getimed een stuk zachter dan een freestyle halster, ookal hangt dat natuurlijk met alles wel af van de handen die het vast hebben ;). Maar vooral de 'release' is heel snel, waardoor je heel goed kan finetunen als je gedrag aan het schoolen bent.
Inmiddels werk ik met longeren met kaptoom, maar trailerladen vind hij nog wel eens lastig dus nog op de Dually. Hij is ook perfect om dubbele lijnen en dus het stuur mee aan te leren, je zit dan niet gelijk in de mond, waardoor je je bit hulpen niet al 'verpest'. Ik heb Raff volledig met Dually beleerd en zelfs de eerste paar keer buiten onder het zadel gewoon daarmee, pas toen dat oke was me bit erbij gaan pakken.
Ik ben er iig fan van :j

Hier trouwens ook alleen maar Amigo dekens (ookal houden we ze sinds vorig jaar winter zonder dekens en heb ik net een aantal Amigo's dus verkocht :') ) Maaar ja ligt ideaal op die Arabjes en zijn goede quali en niet te bizar duur.

Kanonnen Yil wat is die Zaar(tje) huge :wow: Als daar dalijk een breed uitgegroeide body op zit.. oeeejoejkwijlkwijl! Maar op zich die groote heel leuk, voor bij iemand anders haha, Nadesh is 1.64 en dat vind ik ook echt een reus :') Geef mij maar zo'n kleine opdonder haha.

Noor op het strand! *\o/* *\o/* Super goed zeg!!

En Mish aan de longe! Wauwie, knap kind! Woow wat springt Olina hooog!!

Thanks Nicky! Jaa met Raff wil ik het liefst continue begeleiding erbij hebben, maar dat kan natuurlijk niet. Mag gelukkig wel me planning en filmjes met zijn progres regelmatig doorsturen voor feedback dus dat is wel heel fijn. Zojuist weer berichtje terug gehad dat hij zo op de filmpjes iig niet meer onregelmatig eruit ziet, enkel nog verschil in afzet kracht, dus lijkt erop dat we op de goede weg zijn :):)
Hehe veel verstand van rechrichten op de grond, hmms haha denk het nog niet :+ Vind het zooo onwijs moeilijk! Dacht dat ik Raff wel aardig voor elkaar had, voorwaarts neerwaarts op de longe, schouder binnenwaarts doet die met gemak, bezig met travers, wijken en zijwaarts gaan ook best goed. Maarrr nu dan weer les van Astrid en pff dan begin je weer opnieuw bij het begin met nog verder fine tunen en het is zó lastig te zien. Vind het onwijs interessant, maar ook zoveel moeilijker dan erop.
Rij Raff nu ook weer in de bak, puur omdat ik dan meer voel en hem dan beter 'rechtop' kan houden en in juiste stelling kan zetten, dan vanaf de grond.
Waar woonde jij ook alweer? Wanttt Astrid komt nu regelmatig naar ons, je bent altijd welkom om met Dayem te komen voor lesje rechtrichten! :j

En wat TOP!! dat Dayem zo onwijs goed alles oppakt, hij ziet er goed uit zeg! Echt respect hoe je het allemaal hebt aangepakt.

Hier doen we ook regelmatig rondje naast de fiets, hoop het binnenkort met Raff weer op te pakken zodra hij wat langer kan draven op het harde. Zolang we nog stappen ga ik ook maar aan de wandel (doe ik ook nog eens wat :D). Fietsen is idd super training en lekker easy, als je dagje wat minder tijd hebt, hups halster om en gaan!
Hier helaas niet ideaal om als handpaard eentje mee te nemen, eerst 15 min over vrij drukke weg, lijkt me beetje tricky :Y)

Heerlijk plaatje van je kudde Roma, twee witjes en een half witje en dan 3 gekleurde toverballen bij elkaar :D

Ohohh Miran had vliegles van Fu! Had je hem Redbull gegeven?! Wel heeel fijn dat je er zelf aardig pijn vrij vanaf bent gekomen! Paardrijden is leuk, maar vallen kan altijd flink fout gaat ookal gebeurd het heel knuddig.

Ik vind Azi zooo cute he! Pittige tante! En weer lekker op pad met Yus, genieten!

Fijn dat het de goede kant op gaat Tieneke en ook Fin weer lekker aan het opknappen! Hopelijk kom je erachter waar de jeuk vandaan komt, altijd lastig uit te zoeken.

Haha jaa hier ook een 'hoofdslingeraar' vooral als hij het ergens NIETTT mee eens is. Raff gaat zelfs ook in zijn eigen benen bijten als hij echt gefrustreerd is.. helaas iets wat hij denk ik over heeft gehouden aan het vele binnen staan als hengst..

Aahh die manen groeien vanzelf bij, Raff heeft ook nog een halve korte look en halve lange look (door het scheren gekomen). Meelsnoetje is idd super leuk! Maakt ze wat meer schattig en dan van de zomer weer de chique look ;)
Volgend jaar Hunter Hacken met Nour?! Of idd gewoon 'vasthaken' op je horn toch :Y)

Haha ooooh Miran ik ben dus niet de enigste met een fanatieke tuinbuurman/vrouw die altijd buiten gaat spelen zodra je gaat rijden.. echt grr..
De kippen van onze buurman zitten sinds kort niet meer snachts in hun hok, nee ze zitten in een boompje, die precies boven de schutting uitkomt naast de bakrand.. Dus zodra je langs rijd hoor je.. tokkktokk... en dan soms fladderfladder.. kakelkakel gekrijs.. echtt -:(-

Heerlijk dagje zo te horen Gelske! Fijn dat het met Sjaak weer zo goed gaat! Zo mistig geweest? Hier elke dag afgelopen week strak blauw en warm, echt genieten.

Zooo ik ben bij geloof ik, pfoeeeehhh

Hier alles gangetje, vd week wormenkuur erdoor gegooid bij de mannen en met Raff gaan we gestaag door met wandelen en de oefeningen.
Daarbij vandaag contract getekend voor me eerste serieuze baan haha, donderdag beginnen, ben benieuwd! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:37

Oja vergeten op te reageren, dat is inderdaad een halster van Monty Roberts. Werkt superfijn. Het sluit een stuk strakker aan dan een gewoon stalhalster, waardoor het niet schuift en ook geschikt is om mee te longeren bijvoorbeeld. Erg fijn voor ons want Mish heeft een hekel aan kaptomen, daar reageert ze heel heftig op, en onze andere optie voor longeren is aan het bit, maar dat is helemaal een no go met haar vind ik. Dus dan maar een andere oplossing, en dit pakt ze echt fantastisch op :) Er zit zo'n extra band over de neus die wat strakker kan trekken als je er druk op zet en die loslaat zodra jij ook weer ontspant. Dat is een hele fijne manier om ze bepaalde dingen aan te leren volgens het principe van wijken voor druk, en Mish snapt deze correcties ongelooflijk goed en begrijpt dan meteen wat we van haar willen, dus het werkt heel prettig. Ook voor Olina is het fijn want die is wat lomper en dan kun je net wat beter aangeven wat je wil dat ze doet en zij reageert er ook vlotter op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:26

Aaah joyce, Azi heeft zo'n schattig toetje! Heerlijk bekkie. en wat kan ze piepen zeg!

Fijn dat het al wat beter gaat Marlijn!

Wat kan Olina hoog springen! en dat hoofdje van Mish, zo cute :D

Tiene wat fijn dat je nog leeft! Wanneer is je bruiloft?

Wauw Yildiz, ik vind de kleur van Zahra echt het einde! Dat blije filmpje van Nour, geweldig :))

Hier gaat het goed, nieuwe DA is langs geweest en is een ontzettend leuk mens, Set vond haar ook lief! Haar tanden waren gelukkig in orde (van Set, DA weet ik niet :P )

Hier mijn witte tante tijdens het wachten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en samen bieten eten

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:00

Even een ego post..!
Shym is zo veel opgeknapt weer! Koker is bijna weer dun! Ik durfde het zelfs aan om de hoefsmid toch te laten komen! En wat was hij lief.. Knap kind! Rechts achter is niet netjes afgewerkt want aan dat been had hij toch meer last nog. Hij is dus wel helemaal bekapt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:13

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:18

Sha Lazio was echt mijn droompaard altijd... Als ik geld over had gehad en nog geen paard, dan had ik nu wel een paard denk ik. Wat een prachtbeest.

Maargoed, ik heb z'n kleinkind al en da's ook wat waard. ;)
Ik hoop dat hij maar een prachtig plekje mag krijgen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:56

Ja hopelijk krijgt ie n fijn nieuw thuis en goede oude dag. Ik hoop echt dat ik mijn oudere kanjers straks gewoon kan aanhouden en een goede oude dag kan geven.

Super Marlijn! Dat is nog eens goed nieuws!

Idd Tiene, wanneer is de bruiloft? Op twee witte paarden? :P

Nou Set heeft blijkbaar gekozen hihi! Heerlijk zeg dat t zo goed klikte. Was dus juiste keuze! +:)+
Voor Nour komt vrijdag ook de TA. Ik vrees dat t nodig is, zag zo al n scherp tandje zitten. :\

Canies, proficiat met je nieuwe baan! *\o/* In Breda begreep ik? Das met n snik door naar Wolluk he?! :D Altijd welkom he?!

Ja gaaf he dat snuitje? Helaas blijkbaar gaat t uiteindelijk verdwijnen... -O- Jammer... Al is het volgens mij een lichte kleurfout?

En jaaaaa, Nour... Jee wat is t toch een gaaf paard! <3 Vanochtend weer voor t eerst "serieus getraind" met hartslagmeter. Ging zo heerlijk, geen ruzie, gewoon op los teugeltje mooie tempowisselingen gereden en samen genieten! Hartslag was ook extreem laag! Endurance is echt zijn ding, best jammer dat ik niet meer ambieer dan klasse 2 max. Maar goed, samen dus veel lol en dat staat voorop.
Enige waar we aan moeten werken: "bloedgevaarlijke entiteiten" zoals wapperend wasgoed, containers die dáár niet horen te staan, en lonkende merries in de wei.... :') Daar kan Nour niet zo heul goed tegen hihi, hartslag schoot naar de 180 haha! _O-
Wat oortjespics

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik tijdens de clinic van S...P..Enn hoorde dat de regelgeving omtrent starten met hengsten wellicht gaat veranderen heb ik vandaag contact opgenomen met het KNHS om bewijsvoering te achterhalen dat ik in de jaren 90 L2/M heb gereden, pffff.... Maar goed, crossed Fingers, hopen dat t lukt! +:)+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:05

Leuk filmpje van je speedy-gonzalis-beebie Joyce ;)

En ook van Nour, lekker de baas uitdagen!

Super fijn Marlijn dat ie beter gaat en z'n voetjes zijn gedaan. Stuur je mij weer even foto's? :))

Lekker ritjes Gelske en Miran, het is er ook super weer voor nu, echt genieten.

Super tof van je baan Canies, echt jouw ding. Helaas is Brielle iets te ver uit de richting met de trailert...

Fijn Kat dat de nieuwe DA bevalt. Maar wat kan dan haar klachten verklaren?

Mooi Yildiz! Had ff je ritje op Endomondo opgezocht, je gaat al aardig hard :P Pas je wel op, de snelheid is vaak de killer he met die jonkies... Misschien interessant om een clinic van Tonkie bij te wonen over klasse 0/klasse 1, ik vond het ontzettend leerzaam! Hoe zat hij met z'n hartslag? Dayem krijgt nu ook echt conditie, in een lekker vlot drafje constant 80-85 BPM :wow:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:12

Nicky ze had niet echte klachten, meer haar hooi wat ongeïnteresseerd eten/langzaam en smakken en knarsen na het eten van slobber/muesli. We hebben wel gezien dat ze wat eten verzamelt in haar wang wat het smakken verklaart en waarschijnlijk is het deels nog aangeleerd gedrag van voor de behandeling in juni (toen is er een deel recht gevijld). Ze is verder prima op gewicht en eet ook al haar maaltijden gewoon op. Het hooi is ook nog niet volledig nodig naast het gras wat ze hebben dus misschien eet ze daarom ook niet erg enthousiast.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:52

Miranda een bloeduitstorting... Als je dat echt vrij vaak hebt, moet je toch misschien je bloed eens laten testen. Mee oppassen hoor! Het kan onschuldig zijn, maar ook niet...

GoPro is cool!! Helaas nu nog niet voor mijn portemonnee...

Ik krijg nu ijzer en een b- complex ingespoten. Ijzer elke maand, b elke twee weken. Zal ook levenslang nodig zijn. Aan de ene kant fijn dat het relatief makkelijk dus stabiel gehouden kan worden. Nadeel is dat ik die prikken altijd zo ontzettend moe ben en een blauwe streep boven mijn billen heb omdat het lijf het niet tijdig verwerkt krijgt :+ Slaapt ook niet altijd even fijn...

Joyce, hihi, schattig boefje hoor. Dat staartje vind ik schitterend! Maar euh, dat tweede filmpje... Ik denk dat zij denkt dat ze een zebra is! Wat een gek geluid :+

1m58 zou ik ideaal vinden, maar dat zullen de boyz wel niet halen. Heb altijd warmbloeden gereden, die waren pas huge!! :+

Yildiz, zou het ook gewoon laten bijgroeien. En dat meelsnuitje maakt haar echt supercute!! Gaat dat echt weg??
Laat je Nour vaak vrijspringen?
Met westernzadel niet ideaal nee :')
Ik ben altijd zo jaloers op jouw ritjes! Echt een droom, zulke uitrijmogelijkheden...

Fijn dat Shym zo goed opknapt, het is toch altijd op de niet leuke manier spannend he zoiets.

Gelske, die foto is superleuk, zag hem op FB ook al denk ik. Ik vind je chaos supermooi!

Eline, super dat ze er zo flexibel mee omgaan!

De bruiloft is 25 juni :)) Heb besloten daarna pas te gaan rijden met de jongens. Het risico is me te groot en met een gips zie ik het niet zo zitten :')

Katja, je vrouwtjes zien er goed uit!!

Een oud(er) paard wegdoen, ik snap dat nooit zo goed. Wat hier komt, gaat nooit meer weg of het moet om een heeeeeeeeel erg zware reden zijn.

Jullie gaan zo hard :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:58

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:24

Tieneke, leuke jongens heb je staan! Heb je ook foto van ze samen? :o
Bruiloft, spannend! Zijn jullie al druk met plannen en zo? Gips en een trouwjurk is inderdaad niet echt hip..!

Wat een grote paarden, ik vind 150 een leuke maat. Maar ik ben dan ook wel echt een ponymeisje. Zijn die van jullie allemaal zo groot dan?

Fijn dat Set weer lekker kan eten en dat er niets aan de hand is.
Is Set altijd zo rustig? Ze oogt heel relaxt :)

Nicky, als ik weer foto heb stuur ik ze wel door ;) Ik heb ze nu niet gemaakt omdat we door gingen naar een vriendin van mij, daar ging de smid door naar toe.

Nour, wat een mooie kleur heeft hij?!
Je weet nu dus nog niet of je mag starten met een hengst?
Wat voor hoofdstel heb je? Een biothane? Leuke kleur ook!

Jammer dat een paard op leeftijd weg moet inderdaad.. Het is wel een mooi dier zeg! Is dat een recente foto? Weet iemand dat? Amal ken ik wel, had ik dat goed gelezen? Vroeger heb ik daar twee nakomelingen van verzorgd. Meegaande paardjes maar wel erg snel nerveus.

Dank voor de uitleg van het halster! Ik ga me er maar eens in verdiepen.

Miss Draakje, wat een heerlijk ding is dat! Wordt je toch helemaal blij van?!

Leuke filmpjes van de paardjes!
Ik weet niet hoe ik dat moet uploaden.. Ook geen geduld om dat uit te zoeken :x

Shym galoppeert weer door de wei! Hij staat nu alleen in de stal, de veelvraat Ed hebben we er nu bij weggehaald zodat hij zijn hooi in alle rust zelf kan opeten. Die rust moet hij alleen nog even vinden want hij vind het maar niets dat zijn dikke vriend nu uit het zicht staat.
Ed is een kliko, klep gaat open en alles is weg.. Shym krijgt nu ook extra eten in de hoop dat het aankomen wat sneller gaat. Ed staat nu op dieet in de hoop dat hij wat afvalt >;)
Hoefsmid was erg te speken over Shym! Hij vond het een mooi paardje. Over een jaar zou hij mooie voetjes hebben volgens hem, als hij even goed wordt bijgehouden. Hij was ook erg braaf, ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat het probleem nou geweest is met dat bekappen van hem.. Maar ja, hij staat er nu weer goed op!
Ik verbaas me er over dat hij in eens zo snel vooruit gaat..! In twee dagen tijd zo veel verbeterd, bizar! Die vriendin van mij stond ook al raar te kijken toen ze hem vandaag weer zag.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:30

Jaa Setje is erg relaxt, vooral sinds ze vorig jaar een veulen heeft gehad :D ze kan ook wel heel gevoelig zijn maar echt druk zal ze niet gauw zijn. Ze is intussen ook al aardig volwassen (wordt komend voorjaar 15) dus dat heeft ze in de loop der jaren wel geleerd. Maar eigenlijk is ze sowieso een fijne relaxte merrie

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

2007-2015

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:42

Die foto's van Sha Lazio zijn al best wel oud volgens mij. De eerste twee in elk geval wel.

Wat een wijze blik heeft Set in de loop van de jaren gekregen :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:54

De mannen samen, ze slapen trouwens tegenwoordig weer samen op stal bij erg slecht weer, gaat weer goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:56

Adje <3