Ze is mooi lichtbruin hoor! Hopelijk schuurt ze nu niet meer en kunnen de manen een beetje bijgroeien
Haha, blije Nour! Spring je ook weleens onder het zadel met hem?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pfff.. shym knapt weer op!! Koker is zichtbaar dunner, zucht onder zijn buik is ook veeeeel minder, hij stapt bijna weer normaal, hij is weer lekker alert, buik niet meer opgetrokken en het rare stuk waar ik me zorgen om maakte laat los. 

. Heerlijk vrolijk meissie.
.
. Toen heerlijk met de honden naar het strand geweest en lekker daar een patatje gegeten Erwin en ik zijn aan het afvallen en ohh wat is dat dan extra lekker
. Toen we terug kwamen Sjaak gezadeld ook naar de bak en vandaag wat draf werk erbij gepakt alleen op de recht stukken en dat gaat goed. Daarna onze Dibah gezadeld en ook in de bak gereden op dit soort dagen denk ik wel eens aan een start kaart voor haar ze kan zo super lopen. Maar ja er zijn ook dagen
. Het was hier vandaag na twee dagen mist echt toppie weer echt heerlijk van genoten.

Maar da's ook de bedoeling, da's precies waarom we zo rustig met haar bezig zijn af en toe. Alle tijd om alles stapje voor stapje op te bouwen zodat ze lekker kan ontspannen overal bij.
Leuk, vrijspringen!
we waren het zat om stro te mesten, zo zwaar
Olina maakt haar stal elke dag zooo enorm goor dat we aan het uitmesten bleven. Dus we hebben gesmeekt of we vlas weer mochten proberen. Hebben ze meteen een dag later al helemaal voor ons geregeld, zo lief. Gouden plekje hier op stal hoor!
) voor de bevalling, dat alles maar voorspoedig mag gaan en je een gezonde baby op de wereld kan zetten
hihi lekker dier!
En wat een waaaanzinnig gave foto's van je ventje
Wat gaat die stoer worden later onder het zadel zeg!
Dat was even stress hoe we dat gingen doen, uiteindelijk DA erbij gehaald voor als het niet zou lukken met de hoefsmid, dat hij een roesje zou krijgen. Maar gelukkig ging het goed en was de DA overbodig. Daarna moesten we wel een paar weken paar keer per dag een achterhoef in een badje soda houden... dus toen had hij ineens voetjes geef bootcamp..
Inmiddels kan ik prima voetjes krijgen, maar bij iemand anders kan hij nog wel eens onzeker worden en wegtrekken/trappen.
. Maar vooral de 'release' is heel snel, waardoor je heel goed kan finetunen als je gedrag aan het schoolen bent.
) Maaar ja ligt ideaal op die Arabjes en zijn goede quali en niet te bizar duur.
Als daar dalijk een breed uitgegroeide body op zit.. oeeejoejkwijlkwijl! Maar op zich die groote heel leuk, voor bij iemand anders haha, Nadesh is 1.64 en dat vind ik ook echt een reus
Geef mij maar zo'n kleine opdonder haha.
Super goed zeg!!
Vind het zooo onwijs moeilijk! Dacht dat ik Raff wel aardig voor elkaar had, voorwaarts neerwaarts op de longe, schouder binnenwaarts doet die met gemak, bezig met travers, wijken en zijwaarts gaan ook best goed. Maarrr nu dan weer les van Astrid en pff dan begin je weer opnieuw bij het begin met nog verder fine tunen en het is zó lastig te zien. Vind het onwijs interessant, maar ook zoveel moeilijker dan erop.
). Fietsen is idd super training en lekker easy, als je dagje wat minder tijd hebt, hups halster om en gaan!

Er zit zo'n extra band over de neus die wat strakker kan trekken als je er druk op zet en die loslaat zodra jij ook weer ontspant. Dat is een hele fijne manier om ze bepaalde dingen aan te leren volgens het principe van wijken voor druk, en Mish snapt deze correcties ongelooflijk goed en begrijpt dan meteen wat we van haar willen, dus het werkt heel prettig. Ook voor Olina is het fijn want die is wat lomper en dan kun je net wat beter aangeven wat je wil dat ze doet en zij reageert er ook vlotter op. 

)

In Breda begreep ik? Das met n snik door naar Wolluk he?!
Altijd welkom he?!
Jammer... Al is het volgens mij een lichte kleurfout?
Vanochtend weer voor t eerst "serieus getraind" met hartslagmeter. Ging zo heerlijk, geen ruzie, gewoon op los teugeltje mooie tempowisselingen gereden en samen genieten! Hartslag was ook extreem laag! Endurance is echt zijn ding, best jammer dat ik niet meer ambieer dan klasse 2 max. Maar goed, samen dus veel lol en dat staat voorop.
Daar kan Nour niet zo heul goed tegen hihi, hartslag schoot naar de 180 haha!

Pas je wel op, de snelheid is vaak de killer he met die jonkies... Misschien interessant om een clinic van Tonkie bij te wonen over klasse 0/klasse 1, ik vond het ontzettend leerzaam! Hoe zat hij met z'n hartslag? Dayem krijgt nu ook echt conditie, in een lekker vlot drafje constant 80-85 BPM
Slaapt ook niet altijd even fijn...

Heb besloten daarna pas te gaan rijden met de jongens. Het risico is me te groot en met een gips zie ik het niet zo zitten 
Ik heb ze nu niet gemaakt omdat we door gingen naar een vriendin van mij, daar ging de smid door naar toe.
ze kan ook wel heel gevoelig zijn maar echt druk zal ze niet gauw zijn. Ze is intussen ook al aardig volwassen (wordt komend voorjaar 15) dus dat heeft ze in de loop der jaren wel geleerd. Maar eigenlijk is ze sowieso een fijne relaxte merrie