[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:15

Snap wat Eline zegt, zelfs ik als nieuwkomer...neen! terugkomer ;) merk dat het best geforceerd gaat. Als er weinig of niet wordt gereageerd op berichten komen er haast kattige opmerkingen. Misschien is het een idee als iedereen gewoon reageert op wat hij/zij...zijn er wel hijen?? wil dan komt er vanzelf een sfeertje terug of niet?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:18

weet niet, dat vind ik niet het gene wat verschilt met vroeger namelijk. Toen waren we allemaal vriendjes en wilden we ook op elkaar reageren. Dat is het verschil, iedereen gunde elkaar een reactie (volgens mij). Nu lijken we wel collega-fokkers/Arabiereneigenaren. Ik kan er de vinger niet op leggen maarja. Maakt verder ook niet uit :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:26

D-day *\%/*

Haha ben zo benieuwd hoe Pief het gaat doen :D Ze heeft zich gister al echt voorbeeldig gedragen <3
Lekker naast de fiets gingen we richting alkmaar, ze is zo'n heerlijk paard, zo braaf, verkeer maakt haar allemaal niks uit. We hebben er 2 uur over gefietst := Fiets het normaal in 20 minuten, mja stapvoets hè en een giga omweg moeten maken. Eenmaal aangekomen even was ze wat zenuwachtig maar ze stond al snel heel relaxt in der stalletje. Ze blijft me zo verbazen! Heerlijk dier :+: Mijn dag kan niet meer stuk, ben al zo trots!!

Zo die kant op!

:wave:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:29

Zo ik ben ook weer back, was ff erg ziek vd week
Jan niet alles bij lezen het is zo vreselijk veel, zal weer netjes mee volgen :o
Shanna en Lisa good luck vandaag!!!

Ik had gister show m'n laatste met dit paardje. 1e id obstickel 3e in de halter 2jr merries en 3e in de liberty van de 39 deelnemers super trots en erg mooie prijzen, mooie linten, een beeld, 3 cadeau bonnen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:49

Super Joyce prachtige prestaties! Jij zit nu vast op n roze wolk! *\o/*

Ik denk dat het gewoon te groot is hier, te veel mensen?
Merk dat ik het niet goed kan bijhouden en dat ik me ook meer thuis voel bij het westernarabiertopic. Alhoewel ik via hier wel weer leuke nieuwe mensen heb leren kennen irl.
Maar goed, zal hier nog wel meelezen en misschien af en toe reageren maar niet meer frequent, lukt me gewoon niet. :o
Voor diegene die gaan; veel plezier op west! En andere een hele fijn dag! :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:56

Succes vandaag allemaal! Shief stond gisteravond heerlijk rustig te eten hoor! Tot zo, wij gaan onze dames ook weer opzoeken en lekker van de show genieten.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:56

Ik ga met yildiz mee.
Ik was/ben hier nieuw, maar ik heb totaal niets met de keurings wereld en ook veel meer in het western arabieren topic.
Ik ken de mensen hier niet zo goed en vind het moeilijk om ertussen te komen.
Dus mee lezen doe ik nog steeds, vind het leuk om de uitslagen enzo bij te houden. Maar reageren doe ik niet echt.

Iedereen succes vandaag!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:32

Yes Shanna, zet hem op, jullie kunnen het! *\o/* Volgens mij gaat het meevallen met het weer daar, (althans, denk dat de buien komen als de show al zo goed als klaar is) Zeeland heeft het nu te verduren :=

Laten we het gewoon gezellig houden? Er is al zoveel haat en nijd in dat gekke arabierenwereldje, vind het juist zo leuk dat dat hier (bijna) niet speelt! Van mij hoef je ook echt niet op iedereen te reageren hoor, een kleine bijleespost is toch genoeg? En idd: gewoon wat je leuk vindt! En meelezen is natuurlijk ook prima!

Gisteren nog even met Jas gewerkt, hij doet zo goed z'n best voor mij! Hij vindt het nog lastig om volledig op mij te focussen want hij ziet en hoort van alles (denkt ie :P) maar na ff streng te zijn geweest had ik m'n meewerkende ventje weer terug. Ik heb ook de eerste vliegjes ontdekt boven z'n ogen, dus misschien wordt het wel een vliegenschimmel?

Wauw Joyce, wat een gave resultaten weer, gefeliciteerd!

Jij natuurlijk ook succes DM met de knappe dame!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:49

Shanna, superveel succes gewenst! Houdt iedereen ons wel op de hoogte hoe het gaat?

Jammer Yildiz en Bimmetje, maar begrijpelijk :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:10

Bedankt Ilona en Yldiz en zit idd op een roze wolk ook zulke gave prijzen
@ilona focus is dat geen arab tik?? Als ik net asal rij wil ze soms zelfs stil gaan staan om iets te bekijken beetje vreemd als je dan net toevallen een proefje aan het rijden bent Whaha
@yildiz ik heb een beetje hetzelfde lees nog wel mee maar reageer niet altijd meer eerder ging ik er gewoon voor zitten om een bijleespost te maken maar als er toch haast niemand op reageert kan ik m'n tijd wel anders gebruiken

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:17

Ziet er goed uit het rijden Nicky!

Kat, die foto van Blue haar oogje is mooi!
Set heeft toch een heel andere kleur dan Fuego ook al hebben ze allebei spikkels, grappig!

Maaike wat een knap veulie!!
En Vanille, wat een zwijntje! Maar wel een leuk zwijntje! :))

Tieneke, das vervelend, wij hebben ook wel eens dat we de buren een kopje kleiner willen maken met oud en nieuw. :x

Leuk Shanna, ben benieuwd, succes! :))
En de anderen natuurlijk ook! :))

Joyce, gelukkig voel je je weer wat beter!
Echt tof hoor, zulke goede prestaties!
En leuk ook dat je straks mini veulies krijgt! <3

Iloon, haha, ze proberen natuurlijk ook een beetje onder het werk uit te komen door een beetje op andere dingen te letten. :P
Veel schimmels krijgen toch wel vliegjes vroeg of laat! :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:20

Dankje Miranda de duime draaien hier ook hard voor 2 gezonde veulens

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:21

Ooh weet ik niet hoor, hij moet gewoon opletten en niet zeuren :P Haha die Asal met haar stilstaan, heb je nog wedstrijden op de planning?

Ja weet je, iedereen heeft het druk, ik zelf ook. Denk dat we dat ook moeten respecteren, begrijp dat het niet altijd leuk is als je geen reactie krijgt maar we zijn ook allemaal volwassen mensen toch? Denk dat we er niet teveel "verplichtingen" van moeten maken, de meeste mensen hier kennen we wel en weten we ook van dat ze niet expres alleen maar ego-posten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:26

Ben ik het wel mee eens Ilona. Ik wil graag namelijk reageren op anderen, maar hoe meer het als een verplichting voelt, des te meer ik wegblijf. Ik denk dat zolang we van elkaar respecteren dat iedereen een reactie apprecieert dat het zichzelf ook redelijk reguleert.

Joyce, ik begreep dat je beide meiden drachtig zijn? Echt van harte, wat spannend zeg. Nu kan het aftellen weer beginnen. Ben benieuwd naar het kleine spul.
Gaat het met jouzelf inmiddels weer beter?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:28

Fuego gaat ook stilstaan als ie schrikt, maar dat is wel prettig! (niet tijdens een proefje dan, haha!)
Vooral als Nikita erop zit, heb ik liever geen paard dat gaat rennen. :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:39

Fuego maakt noodstops _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:45

Haha ja ik heb dan ook liever een paard dat stil gaat staan hoor. Al helemaal met kinderen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:06

Het scheelt dat we niet zo hard gaan. :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:40

@ilona ja afgelopen woensdag was afgelast nu is volgende week vrijdag mijn volgende
@elien ja gaat nu weer beter vd week was de luchtvochtigheid zo hoog en dan is het mis, je bent van harte welkom hoor sla de mini beebs er zijn en de anderen natuurlijk ook
@miranda d'r doet asal ooi zo fijn die zal nooit aan de race gaan

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:09

Succes Shanna!!!

Yus is onder het zadel wisselend als ze schrikt. Meestal springt ze even met vier benen in de lucht om vervolgens snuivend en snorkend stil te staan :+ Maar voor bokkende en springende koeien probeert ze op de loop te gaan := Vorig jaar ook. Op de achterbenen omdraaien en in galop weg proberen te crossen...Spaanse rijschool is er niks bij :=

Wat betreft de sfeer... ik denk dat dit komt door de lichtelijke 'verplichting' dat je op iedereen moet gaan reageren en niet iedereen heeft daar tijd/zin in.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:12

Oh en hoi MJDR! Leuk paardje, ze doet me een klein beetje denken aan mijn Yus! Wat voor afstamming zit er achter? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:32

Volgens mij is er nooit een verplichting op reageren geweest hoor :+ Maar het maakt het wel leuker voor degene die wat heeft getypt....
Maar moet eerlijk bekennen dat ik ook niet meer reageer op mensen die nooit op mij reageren :Y) Want andersom werkt het ook: ik heb geen zin om een heel verhaal te typen, als toch iedereen er overheen leest ;)

Kitty, sterkte met de verkoop van Jim!

DM, jij natuurlijk ook sterkte! Paarden verkopen lijkt me nooit leuk, maar soms moet het verstand boven het gevoel gaan :)
En natuurlijk ook succes vandaag!

Kat, wat een spikkels heeft ze zeg!
En ik begrijp het wel waarom je niet voor dekken van Set weer gaat dit jaar :) Zou er zelf denk ik ook niet aan beginnen :)
Dazenval is echt super zeg! Dingen zijn nog duur ook geloof ik!

Jullie met de zelf-knutsel-vliegensprays, hebben jullie nou echt enorm veel last van dazen of vliegen in het algemeen? Want dan besef ik me pas denk ik wat een geluk wij hebben bij de zeewind. Hier heb ik dit jaar amper een daas gezien := En sowieso bijna niet trouwens.

Shan, ik ben zoooooo benieuwd hoe het is gegaan vandaag *\o/*

Nicky, ik vind hem best wel op de voorhand lijken te vallen op je foto's. Ook lijkt hij zich best vast te houden in zijn kaak, maar ook sterk te maken in je hand? Klopt dat? Is natuurlijk een moment opname, maar dat gevoel krijg ik bij de foto's, natuurlijk altijd makkelijk te zeggen zo vanachter je pc hè :P
Waarom had je nu trouwens weer voor bitloos gekozen, geen verwijt hoor, maar echt puur interesse :)

Maaike, wat een ontzettende knappe kop heeft de beeb van Shatan zeg! Knap kind :j Leuk dat de merrie weer gedekt wordt dit jaar :) Heeft Shatan veel merries nu gedekt?
En Vanille is echt enorm leuk, wat een gave merrie :j

MJDR, knap dier heb je! Leuk als je jezelf even voorstelt :)

Joyce, wat een prachtige resultaten zeg! Heb je ook foto's?
En wat vervelend dat je zo'n last hebt van je ziekte zeg :\ Gelukkig ga je nu weer beter :)
Hoe bevalt eigenlijk je springzadel?

Iloon, wat goed van Jas zeg <3 Wat een leuk dier is het ook :j Zien we binnenkort weer eens foto's van je knappe mannen? O:) Ben benieuwd hoe ze weer zijn veranderd/gegroeid :j

Als Djuun oprecht schrikt, dan is het meestal 1 sprong of op de plek een sprong en staat ze daarna stil. Als ze "schrikt", omdat ze geen zin heeft om aan het werk te gaan, dan durft ze best 180 graden om te draaien en weg te racen :+

Pff.. wat een raar weer is het hier. Gisteren heel de dag miezer/zeikregen en 's avonds werd het opeens goed. Toch wel blij met het dekentje wat op Djuun lag! Vandaag begon het met zeikweer, daarna droog, komt zonnetje door, net weer regen en nu schijnt weer de zon. Ben toch wel blij dat ze met deken staat, want ze hebben geen beschutting op de wei en Djuun zit zo dun in dr vacht.
Deken was trouwens wel gesloopt ^) Gelukkig op een plek waar ze er niet direct last van heeft, maar hoop dat mn moeder hem nog even kan maken -O-

Ow, en Djuun is "gekortwiekt". Alles wat niet piekerig was heeft Letiets eraf gehaald. In totale lengte best wel wat, maar nu is alles weer op 1 dikte iig. Tis nu echt een tussenlengte, die niet direct knap staat, maar korter is onzin als je het weer wilt laten groeien, met dat je dan vanzelf weer op die rare tussenlengte komt.
Maar verder ziet het er iig een stuk verzorgder uit, want die dunne pieleplukjes was echt niet meer mooi nu. Cowboy Magic is ook besteld, hopelijk zorgt dat ervoor dat de haren minder uitdrogen en dus minder uitvallen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:32

Eigenlijk moeten we dus een "vind ik leuk" knop hebben :P

Ik vind het niet ongezellig hoor, maar mss idd soms wel wat onpersoonlijk. Tuurlijk is het niet de bedoeling om gedwongen te gaan reageren, zo iets moet gewoon spontaan komen :j
Maar soms is een reactie op wat je verteld ook wel leuk, al is het om je het gevoel te geven dat je het niet voor de kat z'n viool hebt getypt, dus ja, een beetje een twee kanten verhaal :)

Add Jas :')

Echt super zeg Joyce, wat een toppers heb je :j

Als Djuun wat ziet gaat ze ook stil staan, stilstaan is sowieso haar favo hobby :') Als ze schrikt, dan springt ze op de plaats, zo 'rataklof' om de beurt met d'r hoefjes, is dat duidelijk omschreven? _O-
Toen ze zo neurotisch was van het kuil durfde ze in bak er flink vandoor te kletteren nadat ze 180 graden in 0.0000001 sec was omgedraaid. Meestal hield dat bij mij een one-rein-stop in, ben daar inmiddels heel vaardig in geworden :Y)

Pff, tis hier in Zeeland al dagen but weer -O- Gisteren in de regen toch maar een rondje gedaan en vandaag, even droog, in de roundpen bezig geweest met balkjes, ze heeft zich weer van d'r meest idiote kant laten zien :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:34

Ik ben blij dat we zussen zijn :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:37

Ik vond de sfeer de laatste dagen hier wel ok, eigenlijk... Als we de goede bedoelingen in mekaar blijven zien en een beetje berusten in het feit dat niet iedereen hetzelfde is, is alles prima. Ben het verder eens met Ilona...