[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:19

Haha ja dat gevoel heb ik heel sterk :j Toen ze eerst drachtig was had ik heel sterk het gevoel dat het een hengst werd, en toen heeft ze verworpen (ja ik had ingefluisterd dat ik een merrie wil :') )

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:22

set_elkol schreef:
Haha ja dat gevoel heb ik heel sterk :j Toen ze eerst drachtig was had ik heel sterk het gevoel dat het een hengst werd, en toen heeft ze verworpen (ja ik had ingefluisterd dat ik een merrie wil :') )

Zou wel leuk zijn :j

Ik heb wel weer merries genoeg :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:23

Haha. Nou ik ben heel benieuwd of de voorspellingen uitkomen! Dat zou wel typisch zijn dat we allebei een gevoel hebben, en een merrie die zich heel anders gedraagt. En als het dan ook nog uitkomt.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:24

Annikab schreef:
set_elkol schreef:

Zou wel leuk zijn :j

Ik heb wel weer merries genoeg :D

luxe probleem ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:25

set_elkol schreef:
Haha. Nou ik ben heel benieuwd of de voorspellingen uitkomen! Dat zou wel typisch zijn dat we allebei een gevoel hebben, en een merrie die zich heel anders gedraagt. En als het dan ook nog uitkomt.

Dat zou echt geweldig zijn.

Wat ook zo bizar is: mijn verzorgster/beste vriendin had precies hetzelfde idee dat het een hengstje zou zijn en hoe hij eruit zou zien als ik had. Zou toch bijzonder zijn als dat ook uitkomt...

En een luxeprobleem is het inderdaad wel met 3 merries. Als je mensen hoort die alleen maar hengstjes fokken... Zelfs mijn verrassingsveulen was een merrietje, en wat voor één... :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:30

Ha wat bizar!

Ik had eerst zelfs een gevoel van de kleur toen ik dacht dat het een hengstje werd. Nu heb ik dat minder, alleen ergens vaag een gevoel. Maar geslacht dus wel heel sterk beide keren, maar als het niet uitkomt is dat ook wel grappig.
Jij krijgt alleen je antwoord veeeel sneller :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:36

Ben benieuwd of jullie gelijk krijgen, ach... als het maar gezond is toch? :) Asi was aan het begin van de dracht heel erg bitchy, later werd ze lief, knuffelig, aanhankelijk en het werd een hengstje. Zal eens een keer foto's opzoeken, zij had ook al heel snel echt een BUIK :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:37

Iloontjeehh schreef:
Ben benieuwd of jullie gelijk krijgen, ach... als het maar gezond is toch? :) Asi was aan het begin van de dracht heel erg bitchy, later werd ze lief, knuffelig, aanhankelijk en het werd een hengstje. Zal eens een keer foto's opzoeken, zij had ook al heel snel echt een BUIK :D

Als het maar gezond is inderdaad, voor de rest maakt het niks uit!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:39

Ja het gaat zeker meer om de gezondheid, ik vind alle uitkomsten geweldig als het werkt zoals het hoort :D
Hoe snel had Asi dan een buik? Ik verbaas me nog steeds om Set met haar nou al buikje op 80 dagen..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:44

Kunnen jullie geen poll starten tzt? Kunnen we leuk raden :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:49

Haha in mijn topic mogen mensen wel raden :) misschien wel in een poll inderdaad moet ik even kijken, misschien houd ik wel gewoon bij wat iedereen gokt!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:55

Dat klinkt ook wel erg aannemelijk, dat de dubbele vrouwenhormonen zorgen voor bitchy gedrag :')
Ik geloof ook dat wat ik er toen van begreep niet bitchy gedrag was maar echt mannelijk gedrag zeg maar. Ach, t blijft toch afwachten maar van die theorieën vind ik dan altijd wel weer grappig :D

Ik weet nog wel dat Danielle een paar weken ofzo voordat haar merrie ging bevallen droomde dat ze een bruin merrietje met een bles had...en daar kwam Shazia uit, bruin, met bles! Vond ik wel heel bijzonder!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:57

volgens mij wss de theorie dat mannelijke hormonen de boel in balans bracht en vrouwelijke de.boel over laat reageren:)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:57

Ik heb ook niet zoveel opties als jij, Kat!

Hengst of merrie, bruin of vos, dat zijn de mogelijkheden hier.
Ik gok dat er ook wel veel wit bij zal zitten, aangezien paps sabino draagt en Ely de laatste jaren ook wat stekelhariger lijkt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:06

Ben benieuwd Annika, ik heb inderdaad veel opties. Eerst was ik overtuigd van een silver smoky black, en dat gevoel zit nog steeds in mijn achterhoofd. Maar het kan net zo goed een bruine worden haha.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:25

Barcelano schreef:
volgens mij wss de theorie dat mannelijke hormonen de boel in balans bracht en vrouwelijke de.boel over laat reageren:)

Die ging bij ons niet op
Reem was tijdens haar dracht qua gedrag erg extreem en had niet bepaald merriegedrag reageerde sterk op geurtjes en ook op bv hengstige merries en Silver van Baukje was het resultaat een hengst.
Mana was met de dracht van beide merries dreamy en met t hengstje nukkig bij tijden

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:45

Hier valt het gelukkig wel mee met de hormonen alleen chakura ze was al een beetje een bitchy merrie, maar nu helemaal ze had gister ook maar mooi dagje binnen gestaan madame wilde voor geen mogelijkheid de halster om.
Nou ben ik niet snel van binnen later maar als ze daar achter benen laat strekken ben ik er klaar mee.
Hoewel ze vandag weer erg lief was en hem zo om kon doen staat nu ook weer lekker buiten bij de rest.
Kreeg zelf een kusje van der hahaha ze zal gister wel erg last van de hormomen hebben gehad .
Zoals me kerel zegt vrouwen afentoe :n .

Welkom barbara
Ik ben ook lid van avs forum maar zit er nooit op kijk enkele keer is maar daar stopt wel bij.
Gebeurd ook inderdaad vrij weinig op
Zal me ook in kort voorstellen kathinka woon sinds 1,5 jaar in duitsland met me rarebieren.
En me kerel natuurlijk we hebben hier op moment 12 paarden waarvan 10arbjes en 2 nrps.
Verder fokken wij voornamelijk russiche met vleugje van vanalles .
En mijn werk in nl was het beleren en trainen van paarden en ga daar in 2014 hier in duitsland mee beginnen, en ben verkoopster van paarden/voer/toebehoren en dealer van reico vitaal en huisvrouw :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:54

Haha, die verhalen over zwangerschap en wat het dan moet worden, allemaal bijgeloof! :+
Kat, ik vraag me af, als je laat scannen kun je dan niet zien wat het wordt, of is het niet duidelijk genoeg?

Onze kleine Romeo (die al aardig gegroeid is) kan lachen! :D <3

Afbeelding

Gecondoleerd met jullie kat meiden, hij was bijzonder oud geworden!
Jammer hoor dat ze niet nog langer kunnen blijven.. ;(

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:33

Ohh wat schattig is Romeo! <3

Ik heb zoveel foto's, wel leuk om weer terug te zien :D

80 dagen drachtig:

Afbeelding

189 dagen:

[WN-ITP] Zwangerschapsgymnastiek

240 dagen:

Afbeelding

Afbeelding

310 dagen:

Afbeelding

Afbeelding

Lukt het nog met die dikke buik? :+

Afbeelding

Deze weet ik niet precies, maar is volgens mij in de voorlaatste week genomen:

Afbeelding

Ze beviel op 342 dagen.

En don't worry, ook deze enorme buik is weer helemaal goed gekomen :D Dit is mijn zus met Asi afgelopen NK:

Afbeelding

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:35

Leukk al die drachtige paardjes! Ik ben onderweg naar stal. De osteopaat is er!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:41

leuk al die drachtige meiden, lijkt me ook geweldig om te fokken, enige nadeel is dat ik vaak meer met hengsten en ruinen heb als met merries. En dat ik echt nooit iets kan verkopen....hoe doen jullie dat dan? houden jullie het veulen zelf en hebben jullie je merrie ook echt gekocht om mee te fokken naast t rijden?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:43

Succes Kel!

Mooi Iloon, zo'n heel rijtje!
Mooie dame is het!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:45

Voor mij zou dat ook een probleem zijn, Barbara, ik wilde eigenlijk ook een nestje van mijn jack russel, maar dan heb ik straks een heleboel hondjes die niet meer weg gaan! :D
Daarom wordt het 'm waarschijnlijk niet. :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:47

barbaras schreef:
leuk al die drachtige meiden, lijkt me ook geweldig om te fokken, enige nadeel is dat ik vaak meer met hengsten en ruinen heb als met merries. En dat ik echt nooit iets kan verkopen....hoe doen jullie dat dan? houden jullie het veulen zelf en hebben jullie je merrie ook echt gekocht om mee te fokken naast t rijden?

Ik heb Ely echt gekocht om ook mee te fokken. Dat ik zou eindigen met (dalijk) 4 paarden, zat niet helemaal in de planning :D
Er moet dus ook wel wat weg, maar heb er nu al een knoop in m'n maag van...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:52

Ja toch wel leuk om weer terug te zien, vind het ook leuk dat Kat en Annika ons zo op de hoogte houden :)

Ik had het er pas nog met Suus over, Remoyo hebben we echt gefokt omdat we heel graag een kind uit Asi wilden om dan ook aan te houden, maar ik denk niet dat we nog een keer met haar gaan fokken. Tenzij het is voor iemand die haar graag zou willen leasen, maar dan zijn er ook genoeg andere (kwalitatief betere) merries beschikbaar. Suus wil heel graag verder komen in de wedstrijdsport en steekt daar heel veel geld, tijd en moeite in dus dat gun ik haar ook heel erg. Een veulentje past daar gewoonweg niet bij, en daarbij hebben we genoeg paarden dus het is mooi zo :)