Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:40

Zo ik ben weer terug van heerlijk fijn lesje. Super veel geleerd vandaag.
Ook de correctional geprobeerd en dit beviel eigenlijk wel veel beter. In het begin even wat onwennig, maar dat was snel over en ik kon nu met lichtere druk het gewenste resultaat behalen als voorheen.
Dus nu blijven we nog even trainen met de snaffle shank en na de wedstrijd ga ik over op de correctional.

We hadden ook de pattern nog geoefend en dat ging best goed. Ging helemaal niet zo verkeerd.
Erg moeilijk pattern vind ik deze keer, dus ik was tevreden en het belangrijkste.... wendy was tevreden!
Ze zei letterlijk, als je de proef zo rijd volgende week, heb je voor mij al gewonnen. hihi
Dat geeft je toch wel een goed gevoel moet heel eerlijk zeggen :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:19

Zo das ff een lekker gevoel jes. Trouwens waarom staat er bij jouw paard geen ras achter in de startlijst? Bij de mijnes staat het wel. Best gek.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:27

Ja klopt, heb ik al contact over opgenomen en het is al geregeld en opgelost! ;)
In het boekje of op de startlijst komt het er nu nog wel bij te staan. :D
En daarna voortaan altijd.

Waarschijnlijk kwam dat omdat ik nog geen NRHA certificaat heb.

En ja is zeker een lekker gevoel. Dus hopelijk is net zo braaf als vandaag hihi

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:45

Zo dat gaat heel goed Yildiz zeg met knappe Nour loopt lekker vlot en ontspannen!

Super die combi met Jazzaree, hopelijk gaat ze haar knappe ogen van DAKAREE door te geven, zijn ogen om blijven naar te kijken had DAKAREE ook!!
benieuwd zeker zo een knappe dame bij jouw op stal te mogen hebben!! ga je ze ook rijden of gaat ze gewoon louter als fokmerrie bij jouw komen?
ze zou ook mega prachtig zijn onder het western zadel, net als haar knappe mama dakaree, was als ze jonger was ook zo muisgrijs en pas later echt spierwit!!

Hier gaat Shameless goed, vlotter en neemt het steeds positiever op zeggen ze me dus ben blij! *\o/*
https://www.youtube.com/watch?v=W9wQFy0 ... e=youtu.be
filmpje van gisteren!

Sublimo zijn wonde geneest goed de bandages vandaag terug vervangen, en de grootste wonde geneest goed, de andere iets minder de kleine, zal meer tijd nodig hebben zeker!

gisteren die persoon van de piste nog eens laten komen, en alles nog eens goed besproken, ik vond dat het zand goed gleed, maar hield redelijk vocht op, dus voor een buitenpiste niet zo ideaal vond ik, en dus met hem nog eens goed gekeken het zou dus schelde rijnzand worden, en hij komt onze buiten reiningbak aanleggen 2de of 3de week van april, *\o/* *\o/* , dan kan ik hier ook terug rijden, want momenteel lag het hier op laag pitje wegens niet echt piste te hebben!

zo dat gaat super goed Bimmetje met Nada en dan met haar nieuwe showoutfit, dat gaat op elke gebied schitteren!!

druk schema dus voor de shows,

Nancy ook mega veel succes voor de show met dochter en scarlet!!
en wordt ook een druk showseizoen voor jullie paarden en jullie, mega veel succes!!

mvg Glenn (raar daar juist met de pb was mijn post ineens weg)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:57

@jes....maar wij zijn trots op onze arab reiners dus hey....dat moet erbij nietwoar ;-) Stoer tussen alle quarters en enkele paint. *\%/*

Voor de niet fb onder ons.
Vandaag Scarlet voor de 2e keer meer op wedstrijd. Ons jongste team Cyann (12 jr) en CT Radical Baskalena (bijna 4 jr) hebben zich weer goed staande weten te houden tussen de "ouwe teams" _O- tijdens de SWRN WRAN wedstrijd vandaag.
L3: 2x 2e vd 3 in de Showmanship at Halter en 2e en 3e plaats tijdens de IHT.
Scarlet werd het wel zat in de line up tijdens de IHT. Daarin waren 6 starts, dus ja, dan moet je lang stilstaan ook al ben je nog maar 3 jr. Eerst beet scar heel de tijd in de ketting...na tig waarschuwingen werd Cyann t zat en ze zette haar vervolgens met haar hoofd laag richting de grond. Vervolgens probeerde Scarlet in Cyann der kuiten te bijten. }> :D Wat paarden ook bij elkaar doen als ze vinden dat ze voor hun voeten lopen. Volgens mij probeerde Scarlet Cyann in beweging te krijgen zo van "nou kom op, weg hier! Ik ben het helemaal zat!"
OMG wat een klier whoehaha. := . Maar goed....al kwam het stoom uit beide oren....ze bleven saampjes toch netjes staan. :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:02

Gaaf dat filmpje van Shameless. Van de week was ik er sochtends even maar toen gingen ze hem pas later doen. Ziet er al goed uit.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:27

Das weer n toffe opsteker Jes! Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar n trainingsfilmpje van Nada! 8-)

Goede gedaan Cyann! Zeker met zon jonge gup! *\o/*

En Shameless gaat ook al lekker Glenn whoop whoop! Hoe lang blijft hij er nog?

Vandaag ff niet gereden met Nour, wel lekker vrijspringen en wat grondwerk. Ben bang dat in hand trail m niet gaat worden nie... Lachwekkend gewoon Hahaha! :P Morgen heeft ie helemaal vrij, en veel speeltijd met z'n mannenclub op de wei.
Dan komende week pakken we t weer op. Wil vanuit de grote binnenbak naar de grote buitenbak en van daaruit hop de bossen in. Steeds maar kort natuurlijk, hij is nog jong.

Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de dame! En idd ze gaat bij mij een westernzadeltje op krijgen! Dat is in ieder geval wel de bedoeling. Maar eerst eens uitgebreid met elkaar kennis maken, veel grondwerk doen, T Touch etc. We hebben de tijd. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:51

Oh, zou bijna vergeten dat ik nog iets moois heb staan... :o
Ff wat Yazahra spam, geniet zo van haar! :D
Afbeelding
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:23

I laf spem!!

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:51

Wat een ongelofelijk knap veulen :wow: te koop? :p

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:09

Hihi, thanks! Yup, ze is te koop, maar alleen voor het juiste adres.

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:15

Dat snap ik. Het is dat ik momenteel financieel niet in staat ben om een paard te onderhouden, anders had ik zeker contact met je opgenomen! Wat een heerlijk koppie.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:47

CounTree schreef:
@jes....maar wij zijn trots op onze arab reiners dus hey....dat moet erbij nietwoar ;-) Stoer tussen alle quarters en enkele paint. *\%/*

*\%/* Zeker weten nanc, daarom wilde ik het er ook graag bij hebben staan! haha :+ *\%/*
Zeker trots op onze arabs!

Glenn, wauw! Shameless gaat goed zeg! Ik zie er veel van terug toen nada net onder het zadel was.
Ging net zo. Maar gaat goed hoor! Hoe lang blijft ie nog in training?
Fijn dat het ook weer beter gaat met sublimo! Hopelijk genezen de kleine wonden ook snel wat beter.
Hoe gaat het met Malha?

Haha ja yil, ik zal de volgende keer vragen aan joep of hij een filmpje wil maken als ik aan het lessen ben. ;)
En idd zeker een fijne opsteker! Ben er blij mee. :o

Oooh <3 wat een heerlijke foto's weer van Yazahra!
Heerlijke attitude straalt ze hier weer uit. Lekker bekkie.

Wij zijn gisteravond nog even lekker naar Ahoy geweest. Naar de european superpull.
Jeetje wat was dat GAAF!! en gelukkig hadden ze daar oordoppen die je gratis kreeg, want anders was ik er denk ik doof van weg gekomen. Wat een kabaal!! Maar ow wat gaaf! :D
We hebben er echt van genoten samen. Is weer eens wat anders die meerdere PK's *D

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:37

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:26

Wauw wat prachtig! En zo sierlijk!! :wow:

Laat me maar weten als je daar eens een clinicje voor organiseert! *\o/*

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:58

Kan ik zomaar even binnen vallen?
Super mooi filmpje Johanna!!
Zijn er ook western arabieren die volgende week naar de Working Equitation wedstrijd in Haarlem gaan?

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 06:52

van_flipsen schreef:
Kan ik zomaar even binnen vallen?
Super mooi filmpje Johanna!!
Zijn er ook western arabieren die volgende week naar de Working Equitation wedstrijd in Haarlem gaan?

Volgens mij gaat Nadje Rus met haar Lobeke zoon in Haarlem starten. Ik wil zelf in mei en juli in Kootwijk starten met mijn AV merrie :j

Eind maart hebben we een WE training bij Greetje Hakvoort Evelien en mijn persoontje doen mee met nakomelingen van Arabah Barak!

Deze is ook leuk: speedtrail https://www.youtube.com/watch?v=0ML21VO7cAA

Meer info op http://www.workingequitationholland.nl/we-praktijk.html trail - speedtrail - dressuur en koeienwerk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:58

Mooi Johanna!
Working equitation is echt super cool! Is het dressuur gedeeld nou gelijk aan Western dressage of toch wat anders? Een kennis van me die in de states woont, doet dat en dat vind ik er ook zo gaaf uitzien!

Nourtje afgelopen maandag voor t eerst in de grote bak (reed nog n ander paard bij waar ie totaal niet op reageerde, ben zo trots op m!)

Hij pakt het echt zo snel en goed op! Ben daarom weer aan t afbouwen. Wil m niet overbelasten en moet vooral leuk blijven voor m. Dus nu naar 2 keer per week 10-15 minuutjes in de bak en 1 keer per week stappen onder de man in de bossen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:55

Wat danst ie daar toch sierlijk en kalm door de bak <3

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:06

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:57

Dat ziet er goed uit yil!
Maar waarom afbouwen.... hij lijkt het allemaal leuk te vinden en goed op te pakken. Ik zou dus lekker door gaan zo. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 23:08

Thanks! :D

Jes, hij is nog zo jong en wil nog lang van m genieten. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:35

Das een mooie rede! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:36

Ja toch? :D

Mooi Johanna, wel helemaal iets anders als Western dressage.

Vandaag eerste keer kort stapritje onder de man. Vriendin van me er naast en vriend Joe als kameraad erbij. Ging super! Hij banjerde zo door de plassen (had zoveel te zien dat hij t niet eens door had hihi). Ook flink stuk los gestapt en ook dat ging top! Af en toe schrok hij wel maar was niet meer dan n schijnbeweging. Hij bleef keurig bij mij. Ook als Joe wat vooruit jogde.

En man wat zit ie lekker!!! Echt n bonk pk onder je kont! <3
Terug op stal was ie de eerste 3 minuten DE man! Kan een paard trots zijn op zichzelf? Hij wel haha! Daarna ging het kaarsje uit, helemaal moe van al die indrukken.
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:16

Wat super stoer yildiz!! Wat zul jij trots zijn op jouw kleine grote man! :D

Nou ook wij zijn er zowat klaar voor.
Zondag gaan we de spits afbijten voor onze eerste wedstrijd van het seizoen! Yeah!!
Nancy en Cyann zijn al onderweg, of zullen er nu inmiddels al zijn.
Morgenvroeg mag Nancy al aan de start verschijnen met June. 's middags Cyann met Nirvana en June.
Zondag mag ik en ook Nancy weer. Jaja wij rijden bij elkaar in deze rubriek word gezellig!! *\o/*
ARAB power tussen de dikbillen!! _/-\o_

Heb er zin in!!

Hopelijk zijn mijn chaps toch nog aangekomen vandaag.
Anders zal ik zondag chap-loos moeten starten. :(
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 21-03-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt