Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rawaat

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:52

Eigenlijk moeten we hier wel iedereen zijn mening appreciëren.

Maar er zijn RASSTANDAARTEN, waarom een arab liever zien dat er niet als AV uitziet? Dan kies je toch gewoon voor een warmbloed... Lijkt mij toch heel logisch.

Ik heb dit ooit een keer horen vallen op een minipaardjeskeuring, waar ze ook naar dish in het hoofd fokken. Wij hadden eentje bij met enorme dish, die jury zei zonder enige gêne: 'ja maar, dat is te veel type hoor', maar je mij niet wijs, te veel type, ze kunnen toch nooit genoeg type hebben.

Kreeg ik een paar maand geleden te horen dat de neus van mijn paard te fijn was... en de ogen te groot... Ik dacht dat het juist de finesse was die zo belangrijk was. (en niet zoals velen de dish, zo zie je veel AV met enorme dish, maar die ontbreken de fijntje in de neus) En een bobbel hoofd of wigvorm zijn ook nog steeds 2 verschillende dingen.

Goh ja, ik kan dat begrijpen dat sommige mensen die allemaal niet mooi vinden, er komen heel veel criteria bij te pas waar je moet op letten en zeker niet iedereen heeft er oog voor. Aan de andere hand zou ik zelf nooit een ander ras in mijn stal willen

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:54

marjonrebel schreef:
ja ieder zijn smaak ik hou niet echt van arabjes doe mij maar een hafje!!...

ben het met je eens

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:05

marjonrebel schreef:
ja ieder zijn smaak ik hou niet echt van arabjes doe mij maar een hafje!!...

Maar licht je mening eens toe waarom je er niet van hou

lilostylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:41

ik ben gek op arabiertje ik wil dr ok een maja gaat niet maar se sijn wel so heeeeeeel mooi !!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:50

Ik vindt van die opgedofte Arabieren echt afgrijselijk.... Ik snap niet wat mensen mooi vinden aan zo'n enge slangennek en zo'n neus die glimt van het vet.... En dan die afgeschoren manen.... Nee hoor, doe mij maar de Haflinger !! Hoewel Arabische Volbloeden ook heel erg mooi kunnen zijn als je ze niet zo optut, ik vindt ze op de natuurlijke manier het allermooiste, lekker neutraal.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:56

Chestnut schreef:
Afbeelding
En nee, het paard is geen twenter of jaarling. Het paard is geboren in 1986.
Doe mij dan maar een 'normale' Arabier.

Oe die is eng .

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:35

misschien wel leuk om te vermelden dat een Haflinger ontstaat is door de kruizing: Arabisch Volbloed x Oosterijks bergpaard

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:18

sherif schreef:
misschien wel leuk om te vermelden dat een Haflinger ontstaat is door de kruizing: Arabisch Volbloed x Oosterijks bergpaard

haha.. die zit!! !!

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:31

Arabieren stralen wel veel uit! Alleen vind ik juist een lekker dikke nek helemaal geweldig zo'n eentje met lekker veel spek erop ! ik vind trouwens bij arabieren die deuk in hun neus ook niet erg mooi.. Geef mij maar zoon sjieke andalusier

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:44

@ Rawaat de hoeveelheid dish is wel compleet afhankelijk van de fokrichting. En ook van wat de mens graag wil zien. Als ik terug ga in de bloedlijn van mijn av dan verdwijnt die inmense dish vrij snel. Ik heb een av (met av papier dus etc ) met weinig dish. Dit maakt hem niet minder av dan 1tje met een extreme dish. Ik neem trouwens wel aan dat het karakter van het paard voor opstaat en niet het ras/looks of de overeenkomsten met de rasstandaard.

"a good horse is never a bad collor" .

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:33

Clijntje schreef:
:D Arabieren stralen wel veel uit! Alleen vind ik juist een lekker dikke nek helemaal geweldig zo'n eentje met lekker veel spek erop ! ik vind trouwens bij arabieren die deuk in hun neus ook niet erg mooi.. Geef mij maar zoon sjieke andalusier

Toen ik jou tekst las d8 ik nou die moet meer aan een andalusier denken het luxere type..maar je schreef het zelf al

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:56

Sommige plaatjes die ik hier gezien heb vind ik echt te extreem...
ben zelf een groot fan van arabiertjes... maar als ik naar die paardjes kijk heb ik echt het idee van goh 1 tikje en ze vallen uit elkaar!!

Mijn moeder heeft zelf een huis in Egypte en we hebben daar ook 2 paardjes staan. Horus de merrie van mijn moeder is een half arabiertje en Elhalw Hamada mijn Egyptisch gefokte hengst. Hun voorouders en alles kan ik er niet bij zeggen want mijn arabisch is nog niet zo geweldig

Ik vraag me dus af wat mensen hier van deze arabieren vinden...

Afbeelding
Horus
(ik zit een beetje raar want ze had net geplast)

Afbeelding
Horus

Afbeelding
Ik met Hamada aan het crossen

Afbeelding
Hamada ff showen
(die paarden die er achterstaan zijn NIET van ons en ik ken ze ook niet, dit ff erbij omdat sommige er erg slecht uitzagen)

Afbeelding
Horus & Hamada

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:43

Ze zien er leuk uit, ik vraag me alleen af of dat zadel wel helemaal goed past. Het ziet er op de foto een beetje raar uit

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:25

KimH schreef:
Ze zien er leuk uit, ik vraag me alleen af of dat zadel wel helemaal goed past. Het ziet er op de foto een beetje raar uit

Beide zadels passen prima...
ze hebben geen van beide rare drukplekken oid
Horus heeft alleen een meer egyptisch zadel (tenminste ik neem aan dat je die er raar uitvind zien...
En ze hebben beide genoeg ruimte bij de schoft

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:38

Goh wat een aparte zadels...zit dat nou lekker?
Toen ik in egypte was heb ik op een dromedaris gereden...nou dat is echte helemaal niks..zadel zit niet wat gewoon hout zitje was met kleedjes er over... en die passen van hun is geen ritme in te vinden..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:39

Clijntje schreef:
:D Arabieren stralen wel veel uit! Alleen vind ik juist een lekker dikke nek helemaal geweldig zo'n eentje met lekker veel spek erop ! ik vind trouwens bij arabieren die deuk in hun neus ook niet erg mooi.. Geef mij maar zoon sjieke andalusier

Arabische Volbloeden kunnen wel degelijk een flinke nek hebben.
Kijk bijvoorbeeld naar de spanjaard Z. A Perlamon!

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:40

nano schreef:
Goh wat een aparte zadels...zit dat nou lekker?
Toen ik in egypte was heb ik op een dromedaris gereden...nou dat is echte helemaal niks..zadel zit niet wat gewoon hout zitje was met kleedjes er over... en die passen van hun is geen ritme in te vinden..

het is even wennen als je een engels dressuurzadel gewend bent, maar het zit al heel snel prima... hoewel ik het zadel van Horus minder fijn vind als die van Hamada...
Dromedaris.... bedoel je niet een kameel

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:40

Leuke locatie om een huis te hebben trouwens, volgens mij is die hengst van je best een nieuwschierig aagje hahahaha hij kijkt echt 2 keer de lens in met een blik: zo wat ben jij daar allemaal aan het doen?

CherrenJessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:29

KimH schreef:
Leuke locatie om een huis te hebben trouwens, volgens mij is die hengst van je best een nieuwschierig aagje hahahaha hij kijkt echt 2 keer de lens in met een blik: zo wat ben jij daar allemaal aan het doen?

haha dat is hij ook zeker wel...
hij is ook nog niet zo oud... hij is deze zomer 6 geworden

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:58

Het kan er wel luxe uitzien.. maar ik vind het vreselijk. bang dat ze doorbreken als je erop zit of een zetje geeft. Nee ik vind dit echt nix, geef mij maar een shet of een kwpner

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:50

fallstar schreef:
Het kan er wel luxe uitzien.. maar ik vind het vreselijk. bang dat ze doorbreken als je erop zit of een zetje geeft. Nee ik vind dit echt nix, geef mij maar een shet of een kwpner

In dat geval een AV kan meer hebben dan een kwpner

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:02

jaa! , die arabieren zijn ontzettend sterk. Hebben een gigantisch hoge pijngrens enz. Het uiterlijk vind niet iedereen mooi, daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen, maar ze zijn toch echtwel super sterk,.. dat is gewoon een feit.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:03

@Amnero : Echt heel stoer, van die woestijnfoto's!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:04

sherif schreef:

Dat wist ik helemaal niet! wat leuk.. vandaar dat veel haflingertjes wel eens een klein hoofdje hebben...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:35

Over smaak valt niet te discussiëren, die is bij iedereen anders. Ik heb een zwak voor Arabieren, Andalusiërs, Lusitano's en Friezen... Maar vb. Haflingers vind ik dan eerder minder mooi (ik wed dat nu wel een paar bokkers zullen fronsen ).