[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:46

Bonjoy schreef:
@Annika: Jep! En Yus haar veulen duurt nog héél lang (Als alles gewoon goed gaat :D )

Haha ik weet nog wel toen Ely net gedekt was, pffff nog 11 maanden wachten. Erop terugkijkend is het voorbij gevlogen!
Ben je naar iets specifieks op zoek als 3e paard?

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:48

Haha dat is zo, eenmaal drachtig vliegt de tijd voorbij (Behalve de laatste loodjes denk ik). Ik zoek niet specifiek iets. Het liefst jong, Arabisch Volbloed met een apart kleurtje of leuk getekend. Net als Yusraa een vriendje voor het leven :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:16

Wauw nog niet alles bijgelezen maar katja jij moet dus ook nog bij Sier en zijn vriendinnen op bezoek haha
Adawi door wie is hij gefokt volgens mij ken ik hun wel mag ook via pb
Whaha wat een taarten mjam mjam al ben ik een pieperd met eten maar daardoor ook dat ik niet hoef af te vallen
U weer even verder lezen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:52

Haha Anika wat een avonturier! Boefje :)

Gaaf Eline! Ik word op het strand altijd helemaal zen. Ben er dan ook elke dag. Ik zou niet zonder kunnen! Ik heb Dayem sinds september (hij wordt volgende maand 4).

Fijn Joyce dat het goed gaat met je meisje!

Vanmorgen was intens genieten! Zat er om 7:30 op. Op iemand die z'n hond aan het uitlaten was en een hardloper na ben ik niemand tegen gekomen. Hij was super braaf. Voor het eerst alleen geweest en hij was nog voorzichter met de klucht naar beneden gaan als met een ander paard. Op het strand ging stap al gauw over in draf, draf ging al gauw over in een arbeidsgalopje, arbeidsgalopje ging al gauw over in een harder galopje :P Hij voelde super stabiel aan. Kan zo genieten van het gestamp van de hoeven op het zand en dan bij iedere sprong een briesje, heerlijk <3 Sorry, wil jullie niet jaloers maken hoor :P
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 09-04-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:54

Nou Nicky, jaloers heb je mij in ieder geval al gemaakt haha
Klinkt alsof je een geweldige ochtend hebt gehad! Wanneer mogen Ludo en ik mee? :')

__Nicky

Kom maar langs hoor :D

Set_Elkol

Annikab schreef:
Bonjoy schreef:
@Annika: Jep! En Yus haar veulen duurt nog héél lang (Als alles gewoon goed gaat :D )

Haha ik weet nog wel toen Ely net gedekt was, pffff nog 11 maanden wachten. Erop terugkijkend is het voorbij gevlogen!
Ben je naar iets specifieks op zoek als 3e paard?

dat jaar gaat vies hard voorbij!

Brenda ja ik wil Siertje heel graag ontmoeten en de dames!

Haha Annika leuke beschrijving van Eufie, ik kom gauw weer langs! <3
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 09-04-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:55

__Nicky schreef:
Kom maar langs hoor :D

Eerst die knol maar is inrijden 8-)
Denk dat ik pas volgende zomer dit soort dingen kan doen als ik vervoer kan regelen.
Ach we hebben daarna nog jaren samen! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:56

Je kan ook wandelend komen hoor :) Je wilt niet weten hoeveel kilometers ik door het zachte zand heb geploegd :+ Daardoor durf ik nu zo snel dingen te ondernemen buiten :) M'n hele stal verklaard me voor gek dat ik nu al in m'n eentje over het strand scheur :=

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:58

Ahh Nicky, ik herken het helemaal! Toen ik nog in het westen woonde ging ik ook regelmatig naar het strand.
Zo machtig dat geluid en de kracht onder je. En de tranen over je wangen van de wind in je gezicht? Geweldig. Helaas heb ik geen foto's van die tijd :(

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

Nicky, Denk dat vervoer erheen een probleem is.. Het is een beetje ver lopen vrees ik :')
In dat opzicht woon ik echt erg verkeerd!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:33

En het beloofde filmpje van vanmorgen :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:43

Wat een heerlijk filmpje!

Fijn dat je hem op die manier ook kan inrijden en ervaring op kan doen! Wat doet ie het ook braaf zo langs de weg

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:58

Jeetje wat een heeeerlijke omgeving heb jij daar zeg! Hoe lang ben je met hem weggeweest? Het lijkt zo nog een heel eind :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:59

Lekker hoor Nicky! Hij is erg braaf zeg :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:25

Wat is ie braaf hè Nicky!
De hele weg in rengalop.. :P

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:26

Jèzus wat een taarten komen er voorbij.. :') _O-

__Nicky: Leuke foto en leuk filmpje! Ben echt jaloers hoor, ik heb hier op afstand alleen maar een klein bos, meer niet. :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:31

Oh wat ik me trouwens nog afvroeg... Hoe hebben jullie je paarden (als jullie dat hebben) de "parkeerstand" als het ware aangeleerd? :) Dat je het paard vraagt om stil te staan en dat ze daar gewoon blijven staan totdat je ze vertelt dat ze weg mogen, ongeacht waar jij heen loopt in de tussentijd - bijvoorbeeld voor poetsen ofzo.

Gewoon uit interesse hoe andere mensen dat soort dingen aanpakken. :D Vind dat soort dingen altijd ontzettend interessant.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:38

Dat zou ik ook wel willen weten! Saranda kan al bijna niet stil staan als ik erop zit.. :+ Dan is ze zoo ongeduldig..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:38

Fuego is afstandsbestuurbaar. :j
Is wel zo handig als je er een kindje op hebt zitten.
Nu Nikita wat beter rijdt wel eens lastig omdat hij beter naar mij luistert dan naar haar, das nog even wennen voor Fuego.

Fuego heeft nu twee bloody shoulders. :roll:
Afbeelding

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:41

Hahah wat een heerlijk koppie! Zo'n hoofd trekt Saranda ook altijd. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:47

Hij wilde niet vies op de foto..."Zet je zeker weer op internet hè baasje?" >;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:57

Aleeneh schreef:
Oh wat ik me trouwens nog afvroeg... Hoe hebben jullie je paarden (als jullie dat hebben) de "parkeerstand" als het ware aangeleerd? :) Dat je het paard vraagt om stil te staan en dat ze daar gewoon blijven staan totdat je ze vertelt dat ze weg mogen, ongeacht waar jij heen loopt in de tussentijd - bijvoorbeeld voor poetsen ofzo.

Gewoon uit interesse hoe andere mensen dat soort dingen aanpakken. :D Vind dat soort dingen altijd ontzettend interessant.

niet :+ Set is waardeloos wat dat betreft haha.

Wat een heerlijk filmpje van Dayem!

Fu ziet er lekker uit, Set heeft haar allereerste poepvlek! Komt doordat ze nu een stal heeft _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:07

Wat super gaaf Nicky!

Ik heb het eerst aan de hand geoefend Eline. Dus bij ho stilstaan en pas bij een klikje weer wegstappen en echt gewoon op allerlei plaatsen stil gaan staan en gewoon wachten. Niets zo vervelend als een paard die niet kan wachten en elke stap die hij doet weer terug zetten waar hij stond. Vastzetten heb Jas en Moyo op ene gegeven moment gewoon in het diepe gegooid, dus vastgezet op een plek waar in principe weinig kan gebeuren als ze gaan hangen o.i.d. en gewoon gaan poetsen. Doen ze een stap achteruit dan weer vooruit zetten en hetzelfde voor opzij. Op zich mogen ze van mij best even een stapje doen maar niet heen en weer draaien en zeker niet gaan hangen. Kost even wat tijd en gaat in het begin meer om het idee dan dat ze een beautybehandeling van een uur nodig hebben . Asi kan ik op zich ook alleen laten staan en gewoon hooi of stro uit de andere schuur gaan pakken, bij die kleintjes durf ik dat niet aan maar kan wel gewoon even iets uit de kast pakken terwijl ze blijven staan. Gewoon veel oefenen, en wat ik ook deed is bij poetsen echt vastzetten en niet los in de box. Heb toch het idee dat de box hun eigen plekje is waar ze mogen doen en laten wat ze willen en ik vind (ook al is het "maar" poetsen) dat ze toch op moeten letten. Niet super alert zijn natuurlijk, vaak gaan ze staan slapen maar niet hun eigen ding gaan doen. Misschien kun je hier wat mee?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:12

Uhuh :) Het was nog niet eens zo zeer bedoeld als een "how to" guide voor mezelf hoor :P Maar vind het wel leuk om te lezen hoe andere mensen het aanpakken, omdat dat ook is waar ik mee bezig ben met Doesie, en wat ik Mish op termijn ook wil leren. Voor haar is volledig stilstaan voor langer dan een paar seconden op het moment nog te hoog gegrepen :')
Grappig, ik denk dat wij een heel vergelijkbare aanpak hebben.

Laatst bij een paard gezien dat ze geleerd hadden dat als de linkerteugel los op de grond hing, dat dat het commando voor 'blijven staan' was. Die vond ik ook wel grappig, maar ik zou wel bang zijn dat het paard bij eventueel wel weglopen erop zou gaan staan en zich dan zou bezeren. :+