[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:57

Ik ben het aardig gewend :Y) hij krijgt zo vaak op zn flikker, en omdat ie ook nog wegspringt en dan het touw door mn handen trekt krijgt ie vaak eerst verbale dreigementen en dan op stal fysiek op zn flikker. En hij wéét het precies, als ie gesteigert heeft buiten dan durft ie zn stal zogenaamd niet in of hij duikte gelijk achterin de hoek, terwijl als ie braaf geweest is, dan loopt ie normaal zn stal in en komt even een knuffel halen :') Hij kan echt een draai om zn oren krijgen óf een schop onder zn bips. Maar hij legt de link, hij weet dat ie het niet mag... Maar doet het lekker toch :P Daarom blijft ie buiten ook niet stilstaan, hij weet dat ie dan weg kan lopen want het touw snijd gewoon door je handen (hij is nogal dik en sterk) dus dat doet ie dus maar, in showmodus natuurlijk <<) dan wordt je ook nog even getrakteerd op een mega showdraf die hij op show dus gewoon niet toont (hij showde daar wel, maar niet zo spectaculair als ie thuis doet). tijdens het steigeren staan zn oren erop en kijkt ie me op zn meest brutale manier aan :+ Het is gewoon een freaking spel voor hem :') De gevolgen neemt ie dan maar voor lief...

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:20

Wat een aap :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:40

hinkewal schreef:
Hallo,

Ik ben hobby fotografe en zou graag een keer als portfolio uitbreiding een mooie arabier voor mijn lens willen hebben! Ik dacht, bij dit toptic kan ik wel terrecht :) Ik woon in doezum en kan gratis met de bus in Groningen komen. Vanaf daar reken ik ov reiskosten. Verder is de shoot helemaal gratis!!!

Ik ben op zoek naar een arabier met veel uitstraling of behang. Ook arabieren die VD kunnen zijn ook welkom!

De voorwaarden zijn dat we samen een mooie locatie opzoeken, en dat je paardje er tiptop uitziet.

Voor meer informatie/opgave pb even of kijk even op hinkevanderwalfotografie.weebly.com

Helaas, je woont maar "een beetje" uit de richting :P Wel heel leuk dat je het aanbiedt, ik weet zeker dat er vast wel iemand is met een arabier is groningen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:34

helaas Hinkewal, mijn AV kan erg veel VD en heeft een leuke snoet op de foto maar hij staat in provincie Utrecht, beetje te ver :n Maar er zijn zeker weten AV's in Groningen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:21

Uit dit topic wonen er veel een beetje uit de richting :+

Omhoog gaan hou ik ook niet van..zowel niet ernaast als erop.
Heer God heeft ze niet voor niks 4 benen gegeven :+

Paarden die omhoog gaan mogen van mij in hun achteruitje :j
Mo heeft zo eens in een stoute bui de hele baan zo mogen lopen net zo lang tot hij braaf was....was 60 meter

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:22

Noah gaat vaak genoeg omhoog, maar dat is op commando :')
Vandaag wel wat heen en weer gestuiterd als we moesten wachten tot onze teamgenoot over de hindernis was, Noah heeft niet zo veel geduld :=
maarrrrrrr we hebben de Broekland oefencross uitgereden, met maar 1 weigering!! en dat voor mijn lieve bange muis haha :))

die staart en oortjes er op ook :+:
Afbeelding

hier ontplofte hij haha :')
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8137_n.jpg

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2176_n.jpg

Heb nu al beginnende spierpijn, morgen loop ik er zeer waarschijnlijk als een oude oma bij _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:33

*raakt geïrriteerd van laptop* sluit steeds internet ''wegens een probleem met internet'' ofzo. Morgen mensen bij de computerwinkel maar lastigvallen... Zucht.

Anyway, opnieuw typen...

Onwijs gave foto's van jou en Noah, super dat het zo goed ging!! Vind dat enorm stoer eruitzien altijd, crossen :D

Vandaag les gehad met Antha voor het eerst. Ook voor het eerst priveles van echt lesgeefmens voor mij :D Ging super. Antha zit blijkbaar erg vast in haar lijf, is in elk geval ontzettend stijf. Moet komende tijd met bijzetje rijden (van singel naar achterkant neusriem) en heeeel erg naar ontspanning rijden om haar soepeler te maken. Ben wel heel erg blij met Shelly, ze is heel rustig en luistert heel goed naar het paard, was echt heel erg fijn :D Aangezien Antha natuurlijk een ''oudje'' is en ik fysiek een kneus ben :') Maar goed, was in elk geval leuk en heel erg leerzaam. Komende tijd 1x per week lessen en als we heeeeel fanatiek trainen is starten in januari haalbaar volgens Shelly :D

Moest wel lachen om Umoyax vanmiddag... Hij staat naast Antha en nu ging ik Antha natuurlijk poetsen, binnen omdat dat handiger was. Nou, Umoyax duwde zowat door het tussenmuurtje heen. Hij snapte er volgens mij maar niks van, was voor hem in elk geval heeel duidelijk; baas heeft een foutje gemaakt en staat nu het verkeerde paard te poetsen. Joeeehoeee, baaaaaaas, ik ben hiiiiieeeer!! Hihi :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:48

Gaaf zeg Tamara!!

Wat geeft de bijzet voor meer waarde Amy? Ik ben er nl niet bekend mee :)
Als ik je wat tips mag geven voor een soepeler paard: laat ze voordat je wat gaat doen, dus bv tijdens het poetsen, even een aantal keer links en rechts in buigen voor een snoepje en dan zo ver mogelijk, als het kan tot het eind van haar kont. Verder kan je ook aan de longe, bv met een dubbele longe, veel oefeningen doen om haar losser te krijgen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:31

De bijzet maakt dat ze meer over haar rug gaat lopen, helpt zeg maar even extra bij het laag en rond laten lopen :) Ik ben zelf geen fan van bijzetteugels maar het zou Antha goed moeten helpen nu. Toen ik haar begin van het jaar reed hebben we een tijdje een slof eraan gehad, moet toegeven dat ze daar ook soepeler van werd... Na een week of 3 kon ie er weer af en ook niet meer nodig gehad.

Das wel een goeie inderdaad met het snoepje!
Dubbele longe vind ik maar lastig :+ Ik longeer altijd het liefst gewoon aan een halstertje en verder niks... Neusje over de grond en gaan. Maar moest nu, als ik longeerde, met longeersingeltje en de bijzet.,.. Even die rug een beetje helpen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:46

Zo lang ze niet in de bijzet gaan hangen, denk ik dat het niet verkeerd is :)
Zorg dat ze goed actief van achteren mee komt, alleen dan pas kan je een goede nageefelijkheid verwachten en zal ze dus haar rug loslaten.
Mocht je hier nou niet echt verbetering in merken, is het misschien een idee om er eens een osteopaat naar te laten kijken, soms lukt het gewoon zelf niet om zo'n probleem op te lossen :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:56

ShamalArabs schreef:
Ik ben het aardig gewend :Y) hij krijgt zo vaak op zn flikker, en omdat ie ook nog wegspringt en dan het touw door mn handen trekt krijgt ie vaak eerst verbale dreigementen en dan op stal fysiek op zn flikker. En hij wéét het precies, als ie gesteigert heeft buiten dan durft ie zn stal zogenaamd niet in of hij duikte gelijk achterin de hoek, terwijl als ie braaf geweest is, dan loopt ie normaal zn stal in en komt even een knuffel halen :') Hij kan echt een draai om zn oren krijgen óf een schop onder zn bips. Maar hij legt de link, hij weet dat ie het niet mag... Maar doet het lekker toch :P Daarom blijft ie buiten ook niet stilstaan, hij weet dat ie dan weg kan lopen want het touw snijd gewoon door je handen (hij is nogal dik en sterk) dus dat doet ie dus maar, in showmodus natuurlijk <<) dan wordt je ook nog even getrakteerd op een mega showdraf die hij op show dus gewoon niet toont (hij showde daar wel, maar niet zo spectaculair als ie thuis doet). tijdens het steigeren staan zn oren erop en kijkt ie me op zn meest brutale manier aan :+ Het is gewoon een freaking spel voor hem :') De gevolgen neemt ie dan maar voor lief...

Snap niet helemaal waarom je hem in zijn stal op zijn flikker geeft, logisch dat hij zijn stal niet in wil.
Paard is toch al door meerdere handen gegaan?? Neem aan dat die andere personen ook al met hem aan de gang zijn geweest.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:57

Da's een ander paard, ThreeFingers :+ Deze is op deze stal opgegroeid ;) en pubert gewoon flink.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:20

ThreeFingers schreef:
ShamalArabs schreef:

Snap niet helemaal waarom je hem in zijn stal op zijn flikker geeft, logisch dat hij zijn stal niet in wil.
Paard is toch al door meerdere handen gegaan?? Neem aan dat die andere personen ook al met hem aan de gang zijn geweest.

:') dit gaat over mn bijna 4-jarige, ik heb bijna net zoveel mannen als vrouwen op stal staan :+
En misschien moet je ook gewoon even wat beter lezen en niet half/half. Dat helpt denk ik ook wel.
En daarnaast, zoals er al duidelijk in staat, als ik hem buiten op zn flikker geef springt ie weg, trekt daarbij het touw door mn handen en gaat er in showdraf vandoor. We zitten naast een weg waar ze rustig 100 of harder rijden, dus dat is niet iets waar ik op zit te wachten. Ik heb bijna alles te koop staan omdat ik fysiek niet meer in orde ben, ik laat rustig een kopje uit mn handen kletteren omdat ik het niet vast kan houden en als ik een bord vol eten heb wat ik met een vork moet eten, dan moet ik het soms tussentijds opwarmen omdat ik de vork niet zo lang vast kan houden...

Maar bovenal, gewoon lezen, er staat precies in waarom en er staat ook duidelijk in dat ie het precies weet...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:22

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: lezen lezen lezen lezen lezen...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:23

B-)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:23

Sorry, dan heb ik dan inderdaad overheen gelezen, dat het hier om een ander paard gaat.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:41

Ook hoi :wave:
:')

Tam, wat een gave foto's!! :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:12

:D stoer issie he? :D kreeg bij de waterbak nog te horen van een klein jongetje 'woooow die bruine is moooooi!!!' :+: ik was ook echt zo trots als een pauw toen we door de finish reden hoor, wát een gaaf gevoel zo'n cross uitrijden!! Alleen alle zooi die je daarna moet wassen is wat minder, de modder zat tot mn knieën :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:21

Hahaha, ach, voor wat hoort wat :Y)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:53

Letizia schreef:
Cadaar:
[ITP] VH Cadaar

Sorry hinkewal, wij zitten letterlijk aan de andere kant van het land voor jou :)
Misschien Miranda? Die woont ook in Gruning :)

:')
Fuego is niet bepaald euhhh fotogeniek op het moment... :x

Mooie foto's Tam!
Cool hoor!

Fuego steigert nooit hoog, wel zo'n halfje als ie in protest is of soms blij, kan hij ook onder het zadel doen, hij kan zo'n beetje alle bewegingen van zo'n mechanische rodeo stier..en nog wat meer.... :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:42

Die halve steigertjes zijn fijn :j als taffie steigert komt het touw op zn borst te liggen, dus dan weet je hoe hoog ie gaat :') Hij is al eens achterover gegaan :+

Kuray deed dat met inrijden, hij liet even merken dat ie er nog niet klaar voor was: kop tussen zn knieën en als een elastiekje door de lucht knallen. Twas net een echte rodeo :j ze kon hem ook niet uitzitten :') Daarna maar "even" op pauze gezet tot ie uit de puberteit was... Dus ik ga deze winter met hem aan de gang weer :j na 5 jaar niets doen :oo

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:17

Pubers :') Praat me er niet van :+
Alhoewel wat komt er na de pubertijd :P
Ik heb er een van 9 die soms nog eerder het bloed onder me nagels vandaan kan halen dan me 4 jarige *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:31

Dat heet: merrie :Y)

Djuun heeft niet echt last van puber gedrag. Soms wel eens niet zo'n zin (net als vandaag aan de longe, dan gaat ze met dr voorbenen stampen :') ), maar echt vervelend... Niet echt gelukkig! En als ze keer stout is, dan is ze met stemheffing meedtal wel te corrigeren :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:25

Haha siel dat met de benen stampen is geen pubertijd O:) :x :x :x Dat heet : Merrie ~~}>

Mirka doet dit namelijk ook oa het zadel als madame geen zin heeft :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:06

Pfft de dames hier op stal geven altijd meer herrie dan alle hengsten bij elkaar :') Zuur dat ze kunnen doen tegen elkaar! :oo

Umoyax is vandaag verhuisd van box, gaf wat verwarring := Situatie; stalgebouwtje met 4 boxen, 2 aan elke kant, in het midden een smal gangpad (té smal om bijv paard te draaien). Umoyax stond de hele tijd linksachter. Rechtsvoor staat Shadiya en Shadiya is níet blij de laatste tijd, echt oren in dr nek en tanden ontbloot. Dus Umoyax had zich al aangewend om vlotjes door te lopen tot aan zn stal.
Vanmiddag ging ik m binnen zetten en was vergeten eerst zn deurtje open te doen, hij staat sinds vandaag linksvoor (dus tegenover Shadiya). Ik loop naar binnen met uk, in de veronderstelling rustig deurtje open te doen en Umoyax zn stalletje in te laten. Umoyax dacht dat ie nog in zn oude box stond.....en denderde dus lekker door. Uhm...... Oeps! Aan 2 kanten merries die chagrijnig stonden te kijken en op konthoogte een dreigend kijkende Shadiya. Recht voor m wat rommeltjes, lege cementbakken enzo. Hij móest achteruit....maar hij durfde eerst niet vanwege Shadiya. Ik intussen die andere 2 merries wegjagen en tegelijkertijd proberen Umoyax ervan te overtuigen dat we écht naar achteren moesten. Was effe spannend maar uiteindelijk liet ie zich overtuigen :')

Met Antha proberen we het eerst zo, heb voorlopig sowieso elke week les dus moet goedkomen :) Tandarts moet er ook nog bij, zal ook wel wat schelen. Als ze niet soepeler wordt idd osteo of chiro erbij :j