Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:48

Yildiz: Wat een geweldig buikje, btw! Mijn merrietje heeft ook zo'n actief paardje in de buik. (Als je wil maak ik ook een filmpje, haha, vergelijkingsmateriaal)!

Verder zal ik je wat informatie geven over mijn twee juweeltjes! Mijn ruintje, "Zaim", is geboren op 7 april 2002. Hij is grotendeels Crabbets (nuja, 50 %) via zijn vader Imperial Magic Fahd. Moeder is Beauty Joyce (Pegaz) en voert grotendeels de Poolse bloedlijn. Onder het zadel heb ik geen recente foto's, helaas. Binnenkort hoop ik er wel te hebben! Ik en Zaim proberen toch de basis reining onder de knie te krijgen, maar welke richting we uiteindelijk ingaan... Dat bekijk ik nog even.

Mijn merrietje is, inderdaad, zoals Danielle al vermeldde, "Gladdys", gefokt door Melina hier op het forum en is geboren op 24 april 2007. Zij is van E.S. Proshnec en Haverkamp's Saké (Bora). Op 15 mei is zij uitgerekend van haar eerste veulen met als vader Kas Valdes. Ze is nog niet zadelmak, daaraan ga ik pas beginnen wanneer het veulen afgespeend is, winter 2011 - 2012.

Danielle: Yep!

Claudia: Ken je Gladdys? Dan had je het inderdaad eerder bij het rechte eind! ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:33

Jaaaaaaa, nog meer bewegende buikjes!! *\o/*
En de rest mag ook best vastgelegd worden op de gevoelige plaat! :j

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:03

@ Yildiz, geweldig dat buikje dat zo beweegt!!!

@Luominen, nee ken Gladyss alleen van foto's maar vind haar een prachtige merrie!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:56

Zo dat was weer een giga opkomst tijdens de ALV DAWRA. En altijd weer gezellig. Hoop nieuwe gezichten gezien, maar ook veel van dit topic.

Anyway....ff wat anders....Wordt net door een vriendin van me gewezen op het feit dat er een reining kampioen meedoet in het nieuwe veronica programma Secret Story (waar ik dus noooooit naar kijk, soort Big Brother). Sharon Hooykaas doet mee....is dat wat! Vast voor sommige weer oud nieuws, maar voor mij was het nieuw. Sharon is o.a. Europees Kampioen Reining Paints en Nederlands Kampioen Reining L2. :D
Western Sport toch weer beetje in de picture :j .

Oh oh oh en nu we toch bezig zijn over "de sport in de picture".......

Krista ook hier gefeliciteerd met de benoeming tot Sportvrouw van het jaar bij de Rabobank!! :D *\o/*
Afbeelding

Zie hier het complete artikel: http://www.rabobank.nl/particulieren/lokalebanken/krimpenerwaard/nieuws/items/sportprijzen_2010
Laatst bijgewerkt door CounTree op 28-02-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:59

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-03-11 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote in link gezet

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

oh...wie was jij dan?? oeps...

oh hahaha ik zie het al..in je profiel! Natuurlijk Michelle!!!! Ik herkende je meteen in de groep door je foto in je profiel.

Ja joh, Krista was weeer veeeeels te bescheiden op de ALV...Ze heeft zelfs op de voorpagina gestaan van de krant, die aldaar wordt uitgegeven (heb ik van plaats genoten begrepen)!! Maar nie meenemen hoor, gewoon helemaal voor zichzelf houden :Y) :+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:30

CounTree schreef:
oh...wie was jij dan?? oeps...

oh hahaha ik zie het al..in je profiel! Natuurlijk Michelle!!!! Ik herkende je meteen in de groep door je foto in je profiel.

Ja joh, Krista was weeer veeeeels te bescheiden op de ALV...Ze heeft zelfs op de voorpagina gestaan van de krant, die aldaar wordt uitgegeven (heb ik van plaats genoten begrepen)!! Maar nie meenemen hoor, gewoon helemaal voor zichzelf houden :Y) :+

Haha ja! Was echt leuk! Ze is inderdaad veelste bescheiden, ze kan zeker trots zijn! Harstikke mooie prestatie!

Ben je ook bij de in hand trail clinic of doet je dochtertje mee met je merrie?? :P

corine1981

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:54

Vond het ook erg gezellig op de alv.

Tsja en die sportvrouw uit krimpen, maar vergeet ook Anja niet, beiden lekker bescheiden en gelukkig te nuchter om naast hun schoenen te lopen ;)
Toppertjes :j

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:05

:o :o :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 08:33

Jaaaa, nogmaals een hoera voor Krista! *\o/* *\o/* *\o/*

Ook ik was blij verast op de alv, wat n boel leuke mensen! Ik had nog best wat langer willen blijven kleppen, helaas moest ik er meteen vandoor. Dusse... volgende x dan maar? Michelle, ik ben in ieder geval bij die clinic, kom ik kijken.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:45

Yildiz, leuk dat je er ook bent bij de clinic! Ik heb er erg veel zin in en het lijkt me ontzettend leerzaam.
Ook voor Jetje is het een goede ervaring om met de trailer op weg te zijn en in een vreemde omgeving te zijn. *D

Donderdag hebben we samen onze eerste westernles, we beginnen helemaal bij het begin en doen het rustig aan. Ik heb er zin in!! *\o/*

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:17

Ik kreeg vandaag een brief binnen van de DAWRA om te betalen voor het nieuwe jaar, dat voelt wel weer even heel gek...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:29

*\o/* *\o/* Dikke proficiat KRISTA super doe zo verder! Je doet het echt super!! *\o/* *\o/*

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:03

oei ja melissa, kan ik me voorstellen.... ;(

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:30

Hallo Allemaal,

Hierbij weer wat plaatjes van de vooruitgang van Jetje, ze is nu ongeveer 3 weken onder het zadel en gistern voor het eerst in de bak gereden en vandaag nog een kwartiertje, mijn moeder heeft wat foto's gemaakt.. en een filmpje.. deze komt later nog:

Afbeelding

Afbeelding

Zo trots op mijn kleine meisje!! <3

Groetjes!!

@Luominen: Wat leuk, mijn paardje is ook crabbet gefokt, 73% ;) En ik kende Gladdys inderdaad ook al, ze kwam me al bekend voor. Ken haar van het avs forum..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:11

Knappe Jet! <3

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:21

Michelle, wat een ontzettende leuke merrie heb jij om te zien meid, jullie zijn een superleuke combi!!

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:39

ziet er goed uit!!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:40

Countree: Je les ging wel goed he gister :D ik had na jou les op die paint ;)

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:34

CounTree schreef:
Zo dat was weer een giga opkomst tijdens de ALV DAWRA. En altijd weer gezellig. Hoop nieuwe gezichten gezien, maar ook veel van dit topic.

Anyway....ff wat anders....Wordt net door een vriendin van me gewezen op het feit dat er een reining kampioen meedoet in het nieuwe veronica programma Secret Story (waar ik dus noooooit naar kijk, soort Big Brother). Sharon Hooykaas doet mee....is dat wat! Vast voor sommige weer oud nieuws, maar voor mij was het nieuw. Sharon is o.a. Europees Kampioen Reining Paints en Nederlands Kampioen Reining L2. :D
Western Sport toch weer beetje in de picture :j .

Jaaaah, daar was ik al vanaf het begin van op de hoogte, ik kreeg een bericht van Sherr haar moeder een uur voordat de eerste uitzending begon, tot die tijd moest het voor iedereen geheim blijven, daar ik Sherr persoonlijk ken is Secret Story wel een beetje een verslaving en hopen we uiteraard dat ze er tot het eind in blijft.......

Was inderdaad lekker druk op de ALV, erg gezellig en zeer constructief, onze nieuwe oude wedstrijdsysteem weer boven water.
Krista gefeliciteerd met je Rabo titel, toppie (zie je zondag, ik rij weer als eerste)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 02:26

racinggirl schreef:
Countree: Je les ging wel goed he gister :D ik had na jou les op die paint ;)

Ja zie je wel...ergens kwam je me al bekend voor. Vriendlief wist in de auto te vertellen dat jij eerst een arab had gehad. Toen dacht ik al...ooooh ja! En...wie was dat ook alweer op bokt?? Yeah its racing girl! ;)
Gave knollie heb je hoor! Prachtige compacte bouw!! Mooi apart kleurtje. :9 En hij ging al lekker zeg, komt zo nu en dan echt heeel diep onder bij de stops en dan geef je nog geeneens gas :P. Volgens mij is ie ook super leergierig en deed ie super zijn best zeg.

Ja mijn les ging lekker.....was inderdaad niet verkeerd. Ze had der koppie goed bij me ipv bij de enge buitenbakrand.... :(. Gezeur telkens weer elke winter...HOU OP! Maar gelukkig had ik haar tijdens het losrijden al goed bij de les. :j

Volgende week zijn we er weer met zijn tweetjes. Cyann op Nirvana, ik op June. We doen de onderlinge ff niet mee zaterdag. Mijn chauffeur heeft andere plannen voor de dag. :D Dus gaan we lekker bij de buren trainen. Ben je er woensdag ook weer?

@ Carmen, echt lachen hoor. Hoe lang duurt dat programma eigenlijk? Heb het trouwens nog steeds niet gezien :o. Maaruh wat is haar geheim :D Heb nl. ff op de veronica site gekeken en heb wel een idee :Y) :Y) ;). Maar dan moet ik eerst nog ff goed naar het programma kijken B-) om te zien of ik het nou juist gedacht had..... :o :wow: (als je begrijpt wat ik bedoel) _O-

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:53

Countree: Thnx ben ook superrrrr blij met hem <3 Haha en dan heeft hij nog geen eens plates achter :P
Die van jou had ook goede stops hoor, ga je naar Oirschot??

Nou dan zie ik jullie woensdag weer ik heb weer na jullie les. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:04

Ja we gaan naar oirschot. Ik doe alleen de GAG mee hoor. Dat vind ik al duur genoeg met twee paarden. Als ik iets anders mee wil doen, moeten we al gauw overnachting regelen a 125 euro per stal (proest)........en thuis regelen dat de beesten worden gevoerd. Hoorde dat er bij An vandaan alleen al 16 gaan starten.

Zojuist ff de startlijst bekeken. De GAG wordt weer lekker druk aan deelnemers: 61 starts staan op de lijst!! *\o/* Ben benieuwd of ik het hoofd boven water weet te houden, tussen dit geweld. :D Al een uitdaging op zich. _/-\o_ Maar gelukkig wel altijd tijd genoeg om beide paarden relaxed los te kunnen rijden. Oh en ik zie dat Yukatan ook mee doet. Dat is ook een volbloed Arabier....leuk leuk leuk.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:37

Countree: Tis idd duur zat :o en zeker met 2 paarden.................
Ja leuk he het WNL Team is uitgebreid en dan komen de jonge paardjes er ook de volgende shows nog bij :D (waaronder ik haha *D )

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:45

@Nancy, Sharon heeft de Tsunami overleeft. Het hele gezin is door het water meegesleurd en ze dachten dat Sharon het niet overleefd had omdat haar vader en broertje (die al op de kant waren) zagen dat er een huisje omviel boven op haar in het water. Er staat een filmpje op internet waar ze haar verhaal verteld met haar moeder, erg aangrijpend...... Dit is de link: http://www.wijzijndegeschiedenis.nl/herinnering.aspx?memid=44
Ze mist nu wel de eerste DRHA wedstrijd van dit jaar.....

Jij succes trouwens in Oirschot, heb het helaas erg druk dat weekend dus kan je helaas niet aan komen moedigen