Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:29

Hopelijk wordt daar niet op mij gedoelt? Ik vroeg het enkelt betreft de kraaltjes klosjes, ik heb een andere manier van klosjes met wol maken als er in andere ropics beschreven staat en ben ook echter niet zomaar bezig met mijn 1e halstertje.

Als er een tip gevraagd wordt is het toch niet dat je alles voor moet kauwen maar ttoch wel enig advies kan geven. sorry dat ik het zo neerzet. Diegene die per pb bot reageerde was fout maar om dit zo neer te zetten vind ik toch eveneens bot...

niet dat de kwaliteit afneemt van jullie exemplaren ze zijn schitterend.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:31

RhealLover, ik kan mij voorstellen dat wanneer je telkens dezelfde vragen moet beantwoorden, dat je dat dan toch wel ferm beu wordt. :)
(hiermee doel ik niet op jou hé, is algemeen gesteld)

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:34

Leuk dit!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:12

Absoluut niet op jou bedoeld. Ik doel op alle andere vragen van mensen die hier niet in dit topic zitten.
Ik ben absoluut bereid te helpen en volgens mij heb ik toch een aantal mooie tips gegeven oa waar je die zilveren haaientandjes kunt halen ed.
Maar ik ga niet iedereen vertellen waar ik dit kraaltje, waar ik dat kraaltje heb gekocht, hoeveel het kost, hoe ik dit in mekaar zet etc etc etc. Een bakker geeft zijn geheim toch ook niet weer. Daarbij enig idee hoeveel tijd erin gaat zitten. Die tijd is al heel schaars.
Daarbij is er eens eerder in dit topic aangegeven dat mensen dan gewoon moeten lezen en daar is menigeen toch te beroerd voor. Er staat hier in het topic ook ergens hoe je een compleet halster moet maken... Ik snap het ook wel, het is makkelijker als het in 1en verteld word. Maar volgens mij zijn wij allemaal op dezelfde manier begonnnen niet?
Daarbij heb ik er zeker geen moeite mee om jou vragen te beantwoorden.
Sorry dat het op jou bot overkomt. Maar als jij elke keer zoveel vragen krijgt en vervolgens zo bot word behandeld heb je er denk ik ook snel genoeg van en motiveerd ook niet meer echt om hier in het topic te komen.

RhealLover schreef:
Hopelijk wordt daar niet op mij gedoelt? Ik vroeg het enkelt betreft de kraaltjes klosjes, ik heb een andere manier van klosjes met wol maken als er in andere ropics beschreven staat en ben ook echter niet zomaar bezig met mijn 1e halstertje.

Als er een tip gevraagd wordt is het toch niet dat je alles voor moet kauwen maar ttoch wel enig advies kan geven. sorry dat ik het zo neerzet. Diegene die per pb bot reageerde was fout maar om dit zo neer te zetten vind ik toch eveneens bot...

niet dat de kwaliteit afneemt van jullie exemplaren ze zijn schitterend.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:17

Jokari, haha jammer dat je geen foto's kon maken.
Wat was jouw eerste probeersel ook alweer? Van mij was dat zwarte halster met een neusketting. Zwart met zilver.
Idd, ik ben best bereid om vragen te beantwoorden. Maar ik ga niet voorkauwen hoe je een halster in elkaar moet zetten. Dat kun je ook in het topic nalezen...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:30

Hey meiden, :wave:

Kennen jullie me nog :o
Hoe is het hier nog met al die mooie knutsels. Ik lees altijd nog een beetje vluchtig mee, maar heb het zo druk op het moment.
Toeka, wat heb je weer prachtige halsters in mekaar gezet, die witte :9 :~ wauw toppie!!
Heb allang niks meer gedaan, maar wil nu toch weer langzaam wat gaan maken weer.
Dus dacht ik laat maar weer eens wat horen van me :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:50

:wave: Melanie

ik heb in geen eeuwigheid nog geknutseld. Mijn eerste probeersel ? Nee joh, dat was een rode die ik met macramé geknoopt heb. Vond ik toen geweldig, nu... euh... iets minder geweldig. :=
Ik heb nog nooit met een neusketting gewerkt, mijn slachtoffers zijn stoere connemara's, die neus is veel te lomp voor een ketting. :=
Al staan er sinds vorig jaar ook wel 2 arabiertjes bij die ondertussen toch wel iet of wat opgevoed zijn, dus mss kan ik wel eens eentje maken met een neusketting...
Maar moet nog altijd foto's maken met Jalenka's halster. := Stond in de planning om deze zomer bij een fokker met zwarte hengst te gaan (waar vriendin haar paard heeft gehaald), maar manlief is zo vaak en zo zwaar ziek geweest dat ik gewoon nergens naar toe ben gegaan en het arme halster nog steeds als kamerdecoratie dient. :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:32

Mijn 1e probeersels was mijn zilverkleurig showhoofdstel gevolgd door de bordeuax rode ergens in het topic te vinden. Mijn allereerste artikel is het bordeaux rode borsttuig met zeer veel succes :D tis alleen jammer dat juist in de borsttuigen veel tijd en geld zit.

@ Toeka, ik begrijp jullie standpunt wel hoor ;) het kwam ineens zo uit het niets nogal raar over ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:35

Mijn eerste was volgens mij met rood en geel met een heel lelijk kettinkje. Maar dat halster heeft al een enkele reis prullenbak gekregen _O-

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:37

He gefeliciteerd met je verjaardag Bonjoy!!
Ben eigenlijk wel benieuwd, hebben jullie nog fotos van jullie eerste halster? Ik moet eens diep spitten, geen idee waar die fotos gebleven zijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:46

Ik heb ze nog wel ergens! Ik dacht in een oud photobucket account, ga even zoeken.

En dank je! :D

Edit:
Jaaaa ik heb al die foto's nog!

Afbeelding
Let niet op dat verschrikkelijke mens wat er bij opstaat :o

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:25

Oei mijn 1e werkjes, ik heb van alles in 1 plaatje staan.

1e werk: goudkleurig halster
2e werk: borsttuig en toch echt het pronkstuk (heb ik nog steeds liggen die doe ik never nooit weg :Y) )
3e werk: zilverkleurig hoofdstel (frontriem mist op de foto maar die kan er aan evenals de neusriem die te zien is bij het rode hoofdstel)
4e werk: bordeaux rode hoofdstel (ook deze blijft in mijn bezit :D past goed bij het borsttuig)

En tussendoor de 2 kettingkjes gemaakt die als frontriem of neus stuk te gebruiken zijn ;)

Daarnaast nog wel het e.a gemaakt en verkocht, alleen door computer crash zijn die foto's verloren gegaan :(

Afbeelding

En een duidelijke foto van het pronkstuk :+
Afbeelding

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:56

ooh erg leuk dit allemaal !:D
alleen waar halen jullie die ringen .. die ringen die ook echt aan een halster zitten, dus met 2 verschillende kante om het aan vast te maken?

:)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:50

Ben ook weer bezig aan een opdracht halster, heb net nog wat nieuwe kralen bij besteld. Hoop dat ze snel binnen zijn dat ik weer verder kan :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:26

Ik ben op het moment bezig met een 'kerst' halster. Hij wordt groen, rood en goudkleurig :).

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:55

Bonjoy schreef:
Ik ben op het moment bezig met een 'kerst' halster. Hij wordt groen, rood en goudkleurig :).

Maak je hem op Mec zijn maat? 8-)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:53

CSAArabians schreef:
Bonjoy schreef:

Maak je hem op Mec zijn maat? 8-)

Ik hoop dat hij past! :D
Moet nu alleen eerst m'n oma even raadplegen, want ik weet niet meer hoe ik de draad door de naaimachine moet halen :o?

Creax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:30

mag ik me hier ook even bij aansluiten,
nadat ik volgende week wol heb ga ik ook maar eens beginnen aan mijn showhalster.

p.s prachtige halster echt waar, :D

Creax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:30

Bonjoy schreef:

Als hij klaar is zou je dan een foto willen plaatsen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:32

Creax schreef:
Bonjoy schreef:

Als hij klaar is zou je dan een foto willen plaatsen?

Als hij mooi wordt wil ik wel een foto plaatsen ;).

Creax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:33

Waar zou je een slipketting kunnen halen? e.v.t kosten? :?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:43

dierenspeciaalzaak, bouwmarkten etc etc.;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:43

Bij de dierenwinkel, maar je kunt ook een echte ''voorbreng'' ketting aanschaffen. Die zijn wel ietsje duurder.

showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:48

Hey, mag ik me aansluiten bij dit topic?
Ik vond het via google, en leek me interessant, ik maak zelf ook showhalsters,

groetjes & super mooie showhalsters

showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:51

Bonjoy, ik vond jou topic ook met het gele wollige halster,

SUPERR!