[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:59

Shym gaat woensdag voor controle naar de kliniek. De dierenarts denkt dat het tijd nodig heeft maar het pijnlijk lopen zou nu toch wel een stuk minder moeten zijn geworden.
Hij zwaait ook regelmatig met zijn hoofd, ik verwijt dat aan pijn/ongemak.
Arm paardje :(:)
Ik heb dit nog nooit gezien na een castratie.. En ik heb behoorlijk wat staande castraties bijgewoond..!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:00

Marlijn, je kan altijd wel even laten kijken als je het niet vertrouwd. :j
Maar het kost vaak ook wat tijd, bij die twee van mij dacht ik soms ook, wat ziet dat er eng uit, maar is toch achteraf allemaal meegevallen.
Ow, ik was niet op straat gevallen gelukkig, maar op een houtsnipperpad.

Leuk Joyce, lekker op pad geweest!
Vonden ze het niet vervelend om bij elkaar weg te gaan?
Gezellige paardjes heb je.
Dat schilderij is heel mooi geworden. :j
En je hebt voor niks gelachen, ik ben een klein beetje stijf maar verder nergens last van, haha!

Leuk hoor Kat, Ilya ziet er super uit en wat is hij weer leuk veranderd! <3
Gezellig dat je met Annika bij Euf bent geweest!

Yil, Zahra doet het dus ook allemaal braaf, goed zeg!
Zo heerlijk als je al van jongs af aan in hanen hebt, daar hebben ze hun leven lang wat aan.

Vandaag gaat het goed met me, ik ben fitter dan ik dacht, een klein beetje stijf maar verder niks, goed hè, voor zo'n oud vrouwtje!! :D
Zo vind ik het niet erg om eraf te vallen, een aantal jaar terug lag ik in de kreukels, toen was ik vlak bij huis maar kon nauwelijks meer lopen. :')

Hier een foto van 5 minuten voordat ik eraf ging gister.
Afbeelding

En nog een van het fietsen eergister, het was zo mooi buiten!
Afbeelding

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:10

Houtsnippers, iets beter dan asfalt.. Geen splinters ? O:)

Het komt vast ook wel goed, ik ben alleen een persoon waar het altijd bij tegen zit :D alle pech krijg ik meestal.
Hij is een dikke twee weken geleden geruind. Er hing best veel weefsel uit de wonden na de castratie. Een beetje weet ik dat dat kan mar dit was echt wel 10 cm. Volgens de dierenarts geen probleem. Deze uothangsels zijn gaan indrogen. Links is mooi weg getrokken maar rechts is toch wel raar. Dat is ingedroogd als een gedroogde salamiworst en trekt nu de wond in. Ik weet niet.. Wat gebeurd er als de wind zich sluit en die salami zit er opgesloten in..?
Hij loopt echt heel pijnlijk.. Zijn achterbenen buigt hij niet en staat de hele dag met een opgetrokken buik. En dat al twee weken. Zijn ribben zijn zichtbaar en zijn mooie ronde billen zijn foetsie. Hij begint echt in te teren nu.
Dus toch maar even een controle voor meneer :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:42

No_No schreef:
Hij zwaait ook regelmatig met zijn hoofd, ik verwijt dat aan pijn/ongemak.
Arm paardje :(:)

Dit is volgens mij een arabierentrekje. Mish doet het ook, wanneer ze stress heeft of zich druk maakt, en ik heb het van meer mensen uit dit topic gehoord. :) Niet te druk om maken hoor. Vervelend dat het zo slecht gaat na de castratie, ik help je hopen dat hij snel aan de beterende hand raakt!

@Joyce: Wat heerlijk dat je eindelijk weer aan het rijden bent! Wat leuk dat je langs je huis bent gereden! Wat fantastisch he, van die paarden die nergens naar kijken. Puur genieten man.

@Miranda: Wat een heerlijke foto's. Sterkte nog na je val, pffrt da's ook echt weer een actie voor Fu hoor...

Wij zijn weer fijn bezig geweest met de paardjes... genieten joh :) we zijn altijd zo lekker gevarieerd bezig en ik vind alles even leuk. Met Olina hebben we de afgelopen week bijvoorbeeld wat met dubbele longe gedaan (ik krijg er binnenkort les in van die persoon van e-quine en ik wilde vast wat uittesten met het sturen enzo), en vrijgesprongen.

Afbeelding

En ondertussen zijn we gewoon zo nu en dan nog eens een keer bezig met Mish...allesmak maken :+

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:59

Marijn, Fu heb ik bij de castratie ook nog een keer de dokter laten komen, het bleef zo dik, terwijl bij de andere jongens alles veel rustiger was, maar hij was ook dik een jaar ouder en had heel wat hangen!
Toen heeft hij nog een dikke spuit antibiotica gehad en heeft het toch nog wel een maand geduurd voordat het wat afzakte.
Maar hij had er verder weinig last van, galoppeerde veel op de wei en was oké.

Elien, wat springt Olina hoog! :wow:
Komt ze straks voor de kar?
Kijk die Mish nou lekker kalm staan, moppie! :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:03

Ja ongelooflijk he? Ze is 1,40, en haar record met springen staat zelfs op 1,10, bij de vorige eigenaar.
Ze heeft er lager alleen wel veel meer lol in ontdekten we vandaag, dus vanaf nu mag ze lekker gewoon weer lagere sprongetjes maken.

Nee, geen plannen voor de kar := Lijkt ons wel leuk hoor, maar ach, voorlopig niet de intentie. Het is alleen wel een hele mooie manier om met een paard te werken. Dit kan later ook in andere gangen en uitgebreid worden op zoveel verschillende manieren. Het lijkt ons gewoon leuk om met dat soort dingen ook wat handiger te worden.
En wat is er nou een mooiere manier om een Mish in de toekomst aan teugelhulpen te laten wennen vanaf de grond :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:31

Hallo allemaal!

Sorry, geen bijleespost. Proberen weer bij te houden, is al genoeg :D
Hier ontzettend druk: ik ga weer twee keer per week sporten, een avond komt dan nog de verpleging voor de spuiten en met hier en daar nog wat te doen, boodschappen doen, paarden bezighouden, huishouden en de bruiloft regelen... Ik heb het dus enorm druk :+

Paarden doen het wel prima, Fin moet nog een tweede inspuiting na zijn wormbesmetting van de zomer, maar hij is kilo's aangekomen en zit terug mooi in de bespiering. Adje is gewoon zijn happy clappy self en de ezels doen het ook prima.

En voor wie wilt, op ITP staat een topic met foto's ;-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:40

Ik heb je topic gezien, prachtige foto's. Ze maken al een lekker vachtje aan, of niet? :=

Oef, wat zal jij het druk hebben inderdaad. Trek je dat lichamelijk wel? :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:43

Ja eigenlijk beter dan ooit :-) Ik heb de injecties wel nodig, maar met die erbij gaat het nu supergoed eigenlijk :-) De vermoeidheid is ook wat geminderd, dus ik zie het positief in. Het sporten doet me echt goed. Na Falco's dood is de lyme echt doorgebroken, ik denk mede door het gebrek aan beweging.
Heb nu ook een stappenteller, dus probeer 10 000 stappen per dag te halen, maar op sportvrije dagen lukt me dat nog niet :+

Het vachtje valt nog mee, het is een beetje pluis, maar er moet nog bij tegen de winter!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:22

Vette springfoto van Olina! :wow:
En brave Mish hihi.

Joyce, schilderij is prachtig realistisch geworden. Herken ze er helemaal in terug!

Miran, fijn dat t toch redelijk meevalt. En jee, die laatste plaat!!! <3 Vind ik echt waanzinnig qua compositie en kleur!!! :wow: Is die met de go pro gemaakt!

Jeeeeej! Tiene weer terug!!! *\o/* Wat goed om te lezen dat het na al die tijd weer zoveel beter met je gaat! En Finnekind dus ook weer back on track? Fijn!
Vachtjes vallen idd nog mee. Zahra is echt vreselijk ijsco grrrrr....
Check die vacht (en die schofthoogte! :oo _O- )!

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:26

Tiene, wat ongelooflijk fijn dat je je beter voelt. Ik heb nog vaak aan je gedacht de laatste tijd, ben blij dat je nu eindelijk weer in een opwaartse spiraal bent beland. En Fin ook weer op de goede weg. Zowat alleen maar goed nieuws dus :)

Hahaha Zahra heeft inderdaad wel een beetje ijscogenen. Die manen alleen al _O- Ze is ook echt mega ja, tsjonge.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:45

Vind je d'r highlights niet vet cool?! :* :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:59

Jullie zijn lief <3

Wauw, dat is idd flink ijsco ja :-)) Bij welke kapper gaat ze? :D En euh, volgens mij heb je torentjes onder d'r voeten gezet :+

Fin zijn manen hebben we afgeschoren. Ze waren toch niet mooi meer en er waren behoorlijk wat plukken weg. Of ja, er stond eigenlijk nog enken een schoftpluk en een voorpluk... Dus op die voorpluk na hebben we alles afgedaan om het eens deftig van 0 te laten groeien. Ik wil de DA vragen wat die jeuk kan veroorzaakt hebben, want ik geloof niet in ZE, daarvoor is het uitzonderlijk vroeg begonnen en ik wil toch andere dingen uitsluiten. Dus hij is nu wel bros, maar de huid is duidelijk aan het het komen. Het zat helemaal vol vettigheid en schilfers, dus ik denk dat daar ook van alles in kon broeien wat jeuk gaf. Hij is nu gestopt met schuren ook. Dus we zullen zien hoe dat loopt..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:19

Oh god Miranda, ik hoop dat de spierpijn meevalt :+ Boefje die Fu!

Prachtige plaat Katja! Perfect moment, mooie kleuren....

Lekker dat je weer met TT aan de slag kan Yildiz. Ik kan daar altijd zo van genieten om ze weer op te kalefateren, lekker maantjes en staartjes uitpluizen, uitgebreide poetsbeurt, heerlijk <3 Wat wordt ze groot :oo Paps is die zwarte van ASE toch? Die is qua grootte ook niet huge toch?

Lekker bezig Gelske :)

Hey Joyce! Dat is een flinke wandeling zeg :oo Je beestjes zien er gelukkig uit. Schilderij is ook mooi geworden!

Oei klinkt niet fijn Marlijn. Heeft ie al AB gehad?

Wow Eline, wat een power heeft Olina, cool! En die Mish, mevrouw goedzak. Wat grappig, ik heb toevallig vandaag e-quine gemaild of ze toevallig nog een keer een ''probleem'' paard zoeken. Ja, Dayem is een mega probleempaard haha ;) Nee, hij heeft een hele vervelende hap/bijt tik wat ik er maar niet uit krijg....

Hey Tieneke! Fijn dat het goed gaat met je mannen. Jij ook lekker druk bezig zo te zijn. Lichamelijk dus ook een stuk beter :D

Vanavond heerlijk rondje gefietst door het duin. Dat ga ik straks wel missen hoor.... Op FB staat nog een leuk filmpje van een uitprobeerseltje, was geen succes volgens Dayem :+

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:30

Hee Tieneke *\o/* .

Hee Joyce wat leuk dat je er weer bent en ook weer op pad geweest met je mooie dame. Wat heb je toch een schattig veulentje echt een snoepie ze lijkt inderdaad net zo te verkleuren als Jhadorah maar je weet het nooit met die toverballen :D . Dat schilderij is echt prachtig.

Echt balen van de castratie van Shym ook dat hij zo slecht er door loopt. Ik zou denk dan ook even de arts er bij halen. Hij is toch nog vrij jong dan zou het toch veel mooier en rustiger moeten genezen.

Miranda gelukkig valt het mee beetje auw beter is om er op te blijven zitten vind het echt jammer dat dit moest gebeuren. Ik gun het je zo dat je gewoon lekker met hem op pad kunt. Ja de natuurlijk is mooi he nu jammer dat het maar voor even is straks weer alles kaal bah.

Ohh kijk al lekker hangen over Mish volgens mij stap je daar straks ook zo op ze heeft echt zoon lieve uitstraling. En wat kan olina springen zeg gaaf.

Heb gewerkt paardjes verzorgt verder niks maar ben ik toch weer even bij :D .

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:48

Oooooh jeetje.. Ik ben nu toch echt wel de draad kwijt hoor :x wie is wie?!!

Tieneke, je hebt Lyme begrijp ik? Wat rot zeg.. Fijn dat je je toch wat beter voelt!
Hopelijk blijft de stijgende lijn!
ZE kan al ontstaan zodra het boven de 10 graden is. Dat kan dus heel vroeg in het jaar zijn. Een oud verzorgpaard had het heel erg, die begon al half februari.. Hopelijk is het iets anders bij die van jullie want ZE is echt niet leuk!

Olina kan springen zeg!!
Heeft je andere leukerd zo'n monty robberts halster om? Wat doet dat nou precies en is het nou echt handiger dan een gewoon halster?

Shym heeft nog geen AB gehad. Alleen een paar dagen een ontstekingsremmer en pijnstiller.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:51

Ja met vroeg begonnen bedoel ik eerder zijn leeftijd. Hij was nog geen anderhalf toen het begon. Het kan natuurlijk ZE zijn, maar ik wil andere zaken graag uitsluiten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:11

Aaaah zo! Ik snap :o
Doe je bloedonderzoek?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:28

Hij heeft er in de zomer eentje gehad om wormen op te sporen, maar heb er toen niet aan gedacht om deze vraag ook te stellen. Maar over een paar weken komt de DA toch. Dan ga ik eraan denken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:33

Het Tiene, leuk dat je er ook weer bent!
Echt super dat het zo goed gaat!
Je topic kijk ik later nog wel. :j
Hopelijk komt er wat duidelijkheid over de oorzaak van de jeuk, kan nog best lastig zijn.

Eline, zoowh echt een goeie springer!
En idd, ze moeten er wel lol in hebben.
Met Fu en Zos loop ik er ook zo bij hoor met de lange teugels, alleen dan met denkbeeldige pionnen. :P

Gelske rustig daggie met de paarden, ik ook vandaag.
Ik vond het vallen niet zo erg hoor, als ik geen erge blessure heb vind ik het niet zo'n probleem, ken beuren. ;)

Lekker door het duin gefietst Nicky, super omgeving natuurlijk.

Haha, Yil, je IJslander groeit de kluiten uit, ze blijft evengoed mooi en bijzonder.
Die foto heb ik met m'n mobiel gemaakt en nog een beetje bewerkt, mijn picas op de phoon zijn niet zo best maar daar komt zeer binnenkort verandering in, mijne wordt doorgeschoven naar mini me en ik krijg er een waar ik tenminste een mooi plaatje en filmpje mee kan doen onderweg!

Mijn helmcam had ik natuurlijk net niet op met deze actie, ben mijn harde schijf aan het opschonen want had geen ruimte meer.
Maar straks alles on cloud zodat de boel allemaal veilig is.

Mijn lichaampje doet het goed, kwam er alleen wel achter dat ik aan de binnenkant van mijn benen een bloeduitstorting heb, maar niet zo enorm, heb ik altijd vrij snel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:23

Miranda
Nee, ze vindt het prima om 'alleen' te zijn. Niet helemaal alleen eigenlijk, ze heeft een gezellige buurvrouw :D
Gelukkig maar, dat het meevalt met de spierpijn! Kan zo naar wezen, pff. Mooi sfeerplaatje van jullie rit!
Heb jij ook een GoPro? :)
Zou een GoPro ook leuk zijn om op wandelingen te dragen? Dan zou ik hem op mijn jas ofzo moeten bevestigen... vind het heel leuk om alles vast te leggen, hihi. En met de telefoon ben je vaak net te laat.

Eline
We wandelen nog gewoon aan de hand momenteel, heb nog niet weer gereden :D Eerst weer wat conditie en spiertjes opbouwen.
Jeetje, wat springt Olina fanatiek, gaaf om te zien!
Wat een lieve foto met Mish. Een oortje naar jou gericht, de ander op de camera :D

Tieneke
Haaai! :wave: Ik zie altijd wel leuke updates van je mannetjes langskomen op FB, dus helemaal weg-weg ben je niet, hihi. Wat voor spuiten krijg je nu nog?

Yildiz
Haha, lekker vachtje heeft ze al! Hier heeft Yusraa al best veel haar. Munir begint ook al te komen, maar die krijgt het weer voor elkaar om zich in één dag helemaal zwart en krokant te maken :? Vies ding.

Nicky
Ik ga FB even checken! Wat een mooi sfeerplaatje <3

Gelske
Hihi, ze lijkt schattig, maar oh het is zo'n boefje }>

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:52

:') brutaaltje! Is het een schimmeltje? Leuk beestje! Karaktertje, of niet?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:29

Joyce, de goedkope versie dan, haha, bij de kruidvat hebben ze die, een Denver, voor rond de 50 euro.
Je kan 'm overal op vastmaken en hij neemt wijd beeld dus er staat altijd wel wat op, maar met wandelen beweeg je wel wat meer dus wordt je eerder misselijk van het terugkijken.. :')
Fijn dat ze zo rustig is, want dat kan ook lastig zijn als ze de tent afbreken!
En zo klein als ze is, is ze wel brutaal haha, je voedt haar toch wel op he! :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:51

Jaaaa, super leuk dat je weer gezellig meekletst Tiene! Dikke duim!
Idd zou even na laten lijken op ZE, zou echt vervelend zijn zeg, maar ja, ook weer niet einde vd wereld, als je t maar weet dan kun je ernaar handelen.

Marlijn, hoe ging t vandaag met Shym? Morgen dus controle. Ik hoop dat t echt goed gaat! Bij staande castraties gaat het meestal idd wel goed. Van op de tafel hoor ik eigenlijk alleen maar troubles....
Hoe dan ook, sterkte voor t menneke! :(:)
Hoofdslingeren is idd wel n arabding. Doet Nour keer of tig als ik m s ochtends naar de paddock brengen. Meer ongeduld, ondeugende gedachtes of uiting van mentale instabiliteit (en dat zou wel eens heel goed kunnen na zon ingreep?).

Wauw! Wat n mooie foto Nicky! :wow: Jullie zitten toch ook wel heel mooi zeg. Ha ja dat orenfilmpje heb ik gezien op FB. Geen succes? Ik vond t eigenlijk wel leuk. :j
En yup, Jazzmeen is de papa. Ik weet niet wat jij groot vindt maar ik vind 1.58 m best Huge en dan toont ie nog groter ook! :oo
Jazzy is ook n dochter en die is ook zo groot en ook Zahra (TT :D ) verwacht ik dat ze daarnaartoe gaat, zo niet nòg groter.
Van mij hoeft t niet... :x

Ha herkenbaar Gelske! Na een dag werken niet altijd puf om meer te doen dan alleen de verzorging. Maar hee, dat gebeurt dan toch maar wel mooi en heb je ook even contact met ze toch?

Miran, wat voor Phone krijg je nu? Want ik ben zelf niet zo tevreden over de plaatjes van mijn iphone. Al schijnt je lens keer schoonmaken wel te helpen (Phone zit bij mij wegens enorme oenigheid van de klungelige eigenaar verpakt in een soort bouwvakkershoes :') ).
Fijn dat t meevalt!

Joyce, wat ziet je uk er goed uit! Hihi lekker ding! Er moet wat inzitten toch? :P

Hier gisteren na t werk ook weinig puf, gelukkig werd Tie gereden, maar vandaag wel even kort met de horsies bezig geweest.
Ieniemienie rondje met Tie en knipbeurt voor TT. Even de dooie punten uit de manen, oorplukken eruit en die zielige sliertjes op de vetlokken eraf. Wel heel jammer dat ze afgelopen zomer heeft staan schuren en nu de helft van d'r manen korter is. Ik denk dat ik t maar gewoon laat bijgroeien. Of zal ik t op 1 lengte knippen/trekken? (Denk niet dat ik daartoe in staat ben lol! := )
Wel leuk he dat meelsnoetje? Volgens Tal en Stijn helemaal Ali Jamaal. Ik vind t vooral wel iets aparts hebben. <3
Mijn ijsco dus :')

Afbeelding

Daarna Nour binnen gezet en nog even grondwerk gedaan (vrij springen en rechtrichten aan de hand).
Tijdens het vrijspringen enorm lol gehad met m'n blije ei :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:53

@Miranda; Haha, ze krijgt wel regelmatig op haar mieter, maar ze is niet zo gauw onder de indruk. Pittig ding is het, maar ook wel lief hoor! :D

@Marlijn; Jep, een schimmeltje! :D Ze is al behoorlijk verkleurd, dit was Azi 4 dagen oud:
Afbeelding
Afbeelding