[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:55

Goed bezig Miran. Die rit kostte me enorm veel moeite hoor Setel wil niet van het erf af, wat zelfs resulteert in steigeren en bokken als we een stukje van huis weg zijn, achteruit deinzen, zo ronduit strontvervelend.. Zal wel een instinctief ding zijn om thuis te willen blijven heb dit nog nooit meegemaakt! heb er 2 km naast gelopen om haar aan te slingeren :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:56

Dat gemuts heeft Yus dus aan het einde van haar hengstigheid :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:01

Tja maar ik heb haar al 7 jaar, ik ken haar zo goed.. Dit is echt nog nooit zo geweest, hengstigheid is ze normaal vrolijk en gezellig, en merken we niks van. Het is echt de baby denk ik. (you'll be warned :+ ) Ze heeft mij nog nooit iets geweigerd onder het zadel, al helemaal niet een buitenrit! Als we eenmaal ver weg zijn is ze ook gewoon zo voorwaarts en fijn,k de rest van de rit was er niks aan 't handje.

zo gezellig is ze normaal ook nooit:
Afbeelding

(grapje dus, ze is een dominante leidmerrie maar altijd leuk en lief, wat een karakterswitch momenteel!)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:07

Wel lastig, want je wil dat niet straks als gewoonte hebben.
Het zal wel aan de hormonen liggen. :')
Het rare met Fuego is, is dat hij wel graag en makkelijk weg gaat, alleen niet te ver.
Dan wordt het ook een merrie. :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:09

Dat is wel fijn aan Set ik denk niet dat ze het standaard door zal voeren :P Ze vindt het rijden verder ook zo heerlijk als we eenmaal bezig zijn, ze is aan de lichtste hulpen en geniet echt. Vooral als ze echt de benen mag strekken hehe. Misschien komt het ook wel door Pol, dat ze die niet alleen kan laten.. Die is tegelijk gekomen met de dracht zeg maar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:20

Ja, dat kan, Fuego vind het ook niet zo erg om de pony alleen te laten vergeleken met Helly, die waren meer aan elkaar gehecht.
En Set is dol op Pol, dat zie je direct. :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:38

Welkom Barbara :)

Leuke foto's weer!

M'n verzorgster heeft net Dayem gelongeerd. Voor het eerst dat iemand anders het deed, zo grappig. Als ze ook maar iets anders deed dan deed ie t niet en bleef ie heel demonstratief staan zo van ''snap ut nie!'' :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:44

Poe hee... Princesa had vanavond een 'laat me met rust' buitje... Het was voor haar een retourtje stap/draf molen vanavond.

Onze bak schiet op! De schotten zitten er al bijna allemaal op en nu de bodem nog even goed omhalen (je kan er nu met naaldhakken lopen zo hard) en hij is klaar. Thank God!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:41

Zo vriendlief is weer naar de kazerne dus heb ik uitgebreid de tijd :D

Lil een eerlijke jury zo te horen.
Top zulke punten :D

Shamal had jij die tank nog voor rietjes :') denk er opeens aan dat jij hem te koop had _O-

Kel heb je een pb terug gestuurd, ik kan al op korte termijn komen hoor ;)

Kat wanneer ging je Set ook alweer scannen?

Joyce dat moet fijn zijn zo bij CSA arabians staan met Yus.

Amy dat moet waanzinnig zijn om mee te maken.
Haha zou ook echt voor mij zijn verdwalen in zo'n grote stad.
En ik ken geen woord Frans, Frans ken mij ook niet vrees ik :+

Vandaag weer zow lekker gereden *\o/*
Heb Mootje het weekend alleen maar los gegooid.
Vandaag is het uitmest dag dus dat betekend een chaos op stal en druk.
Waren smeden bezig dus lekker veel gerommel.

Maar Mootje was super braaf, zelfs toen de hond van de smid de bak in rende met zijn ballentje :+

Welkom Barbara.
Ik zit er eigelijk ook niet meer zo op dat forum, vind er nog weinig aan :o

Ik ben Jessica van Bronckhorst en ben in het bezit van AF Montoyo een bijna 6 jarige GGK hengst.
Uit AF Umoyo x Atalante en hiermee russiche gefokt

[ITP] Goedgekeurde AV hengst op de gevoelige plaat door Sjoert.com

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:53

Eline ik krijg er wat uit de omgeving ivm het vuurwerk :)
Jessica die heb ik indd nog, ik had hem nog niet te koop gezet :+

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:17

Barbara, ik ben ook al jaren lid van het AV forum, maar inderdaad zeer weinig meer te lezen, wel jammer hoor. Het schijnt dat de activiteit van het forum zich verplaatst heeft naar Facebook, maar daar zit ik zelf niet op. Het inloggen gaf af en toe ook problemen, maar dan lukte het toch wel weer, maar nu kom ik er om onduidelijke redenen echt niet meer op, ook niet na het ontvangen van een nieuw wachtwoord. Dus daarom ook op dit forum beland. Ik vind het leuk om te lezen, niet zo zeer om te posten. Heb me hier laatst nog voorgesteld (100 blz. terug ofzo, de gang zit er hier wel in :D ).

Amy, volgens mij heb je een fantastisch weekend gehad, leuk hoor, en ook nog Pianissima in real life,
wow! *\o/*
Heb je nog mooie foto´s daarvan toevallig?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:22

Hier mijn draakie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:59

Zo maar even snel hoor meiden, we zijn weer op bollandse bodem, top weekend gehad, beetje moe wel en nu op naar huis, wel zonder koffer, die staat ergens anders op de wereld, heeeeeel handig :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:02

handig indd :') welkom terug :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:07

Letizia schreef:
Zo maar even snel hoor meiden, we zijn weer op bollandse bodem, top weekend gehad, beetje moe wel en nu op naar huis, wel zonder koffer, die staat ergens anders op de wereld, heeeeeel handig :')

er zijn meer wegen die naar rome leiden :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:08

gelukkig wel, anders zou het toch 1 grote file worden :oo :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:13

Haha ja :') mn tandenborstel zit in die koffer en heb geen reserve, alleen een opzetstukje :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 03:12

Barcelano schreef:
Letizia schreef:

er zijn meer wegen die naar rome leiden :P

_O-
Die van onze koffer ging niet rechtstreeks naar Rotjeknor :') Denk dat ie in Zwitserland ligt ofzo :')

Hier dus ook ff een zwaai! :wave:
Zal morgen (vandaag) weer braaf meelezen.

Nog wel wat naar nieuws. Onze oude kat van 18,5 is vanochtend ingeslapen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:48

sterkte met jullie kat Siel, prachtige kat zo van de foto op facebook echt een lief oudje! :+:

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:04

Ah, sterkte Siel. Niet leuk!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:18

Ik vind het zo leuk om jouw verhalen over drachtige Set te lezen, Katja! Volgens mij krijgen we echt 2 veulens van een ander geslacht, want Ely is juist van een bitch naar het meest lieve paard ter wereld gegaan.

Kat inslapen, wat sneu, sterkte :(

Koffers kwijt, ook altijd praktisch...

Gisteren Ely even losgegooid, zelfs met dikke buik kan er nog aardig geshowed worden *\o/*
Na een paar rondjes was het ook wel klaar, kwam ze lekker bij me staan. Als zij aangeeft niet meer te willen, hoeft het ook niet meer van mij, goed luisteren naar m'n drachtige meisje.

Zo even het kledingreparatie-bedrijf bellen of ze wat extra ringen op de deken van Dos willen zetten, aangezien het donderdag gaat regenen en waaien, anders ligt ie zo weer op haar schouders.
Ik had bedacht dat ik 2 ringen naast de staartflap erop laat zetten, dan kan ik 'm vastmaken aan de staartwortel en kan die kleine er niet in blijven hangen :)* Hopen dat het ook zo werkt haha

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:56

Welkom Barbara! Ik heb me ooit aangemeld bij het AV forum maar ook gedoe met wachtwoord, nooit gekregen..
Zal me ook wel ff voorstellen :) Mijn naam is Shanna en ben samen met een vriendin eigenaresse van 't zwarte pareltje Sharifa KSI
Afbeelding
Ze is 14 jaar en voormalig fokmerrie, we hebben haar nu 2 jaar waarvan ze een krap jaar onder het zadel is

Lekker ritje gehad dus Kat! Ondanks het staken. Suraha had er ook een handje van, die ging echt niet zonder Shief op pad haha :')

Gelukkig hebben jullie je vermaakt zusjes :D Balen van de koffer zeg -O- hopelijk is ie snel terecht
Zag het op fb van jullie kat, wat sneu.. Sterkte :(

Leuk Annika :D Showende mama
Klinkt handig je idee voor de deken, ben benieuwd of het werkt!

Jessica weer lekker gereden! Top :)

Amy, ben echt jaloers! Haha meerdere foto's op fb gezien, gaaf!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:04

Ik heb gezwaaid naar jullie hoor uit t vliegtuig! :+ Wel balen zeg koffer weg!! Hoop dat ie snel weer terecht is!
Sterkte met jullie kat :(:)

Showende mama in spe :) Leuk idd om jullie verhalen te volgen! Ben heel benieuwd naar de karakters van de veulens, je hoort wel eens dat je aan de hand van hoe de merrie is tijdens de dracht soms kunt afleiden hoe het veulen is en wat het geslacht is. (sommige merries schijnen tijdens dracht van hengstveulen echt haast ''hengstengedrag'' te gaan vertonen, alleen geen vast gegeven dus blijft gokken :P )

Nee geen foto's van Pianissima! Ik moet ook bekennen dat ik niet zo van de foto's ben, wel gewoon leuke kiekjes maar ik denk altijd maar; staan zát fotografen in en bij de ring, waarom zou mijn telefoonkiekje beter zijn dan een foto die ik uiteindelijk gewoon kan bekijken op internet :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:13

Haha Annika maf is dat he, de eerste weken dat ze drachtig was (voor de verwerping) was ze ook zo lief en chill.. Nu is ze zo anders dan anders, ik kan er geen peil op trekken en word er stiekem en beetje gek van :x dan maar hopen dat dit gedoe resulteert in een merrie ~~}> en dat het steeds minder wordt de komende maanden.

Amy de theorie die ik juist hoorde (onder andere van Shamal) is dat merrie + mannelijke hormonen van hengstveulen juist voor rust zorgt, en dat dubbele merriehormonen resulteren in een bitch! we zullen zien wat Annika en ik voor veulens krijgen :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:17

set_elkol schreef:
Haha Annika maf is dat he, de eerste weken dat ze drachtig was (voor de verwerping) was ze ook zo lief en chill.. Nu is ze zo anders dan anders, ik kan er geen peil op trekken en word er stiekem en beetje gek van :x dan maar hopen dat dit gedoe resulteert in een merrie ~~}> en dat het steeds minder wordt de komende maanden.

Amy de theorie die ik juist hoorde (onder andere van Shamal) is dat merrie + mannelijke hormonen van hengstveulen juist voor rust zorgt, en dat dubbele merriehormonen resulteren in een bitch! we zullen zien wat Annika en ik voor veulens krijgen :P

Dus jij denkt dat Set een merrietje krijgt?

Ik heb bij Ely het gevoel dat het een hengstje wordt.