Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:08

ja zo te lezen, leuke dag gehad, Yildiz en Jessica, ze is echt mega cute, en die foto is zo echt heb je mij wel gezien, ik ben het cutste ding op aarde :-)!

Zie je wel dat het ging lukken met de tandarts en de plates, komen dichter en dichter hoor, no panic!! Ze doet het telkens stukken goed, dus blijf erin geloven!! Had ze haken of wat? of was het gewoon bijveilen?

Hier wat minder! Vakantie maar : ik heb veel schoolwerk te doen, schoolsite onderhouden, voorbereidingen, vergaderingen, ...

en dan thuis hier al het gras afgereden aan het huis, rond de paddock en de voorste gang aan de weide van Shameless, de rest voor later!

Terwijl stonden de paarden gezellig op de weide, en bouw langzaam op want al tijdje niet op weide geweest, en ging ze erafhalen en dan binnen halen.

Eerst zie ik niets, ik neem Malha eraf zet haar in de stal, en dan ga ik achter sublimo, ik zie bloed op zijn been, :( ;( ik haal hem naar binnen en kijk en ontsmet, snede van 4cm op ene been en 2cm op andere been! trap gehad van malha of ergens pijn gedaan?

Ik weet het niet, dus eerst goed gekeken, te groot en te diep, dus veearts laten komen, lang gewacht bijna 2uur, maar binnen de 8uur tijd om te naaien, ze zei ook is randgeval, best is dat we verdoven en nieten, zonder probleem dan verdoven nog even locale verdoving op de sneden en hop nieten maar, dan inwatten, bandage van de mens er rond en dan mijn rode paardenbandages er rond, rode haha, en dan die witte randen van het wat , is net de kerstman nu! :+ :D , dan nog 2 uur hem wat moeten vasthouden in stal, ben er dan blijven 2uur in de stal bijzitten en hij sliep letterlijk op mijn schoot met zijn hoofd, en wankelend met die benen! resultaat 20u30 was hij wakker en mocht hij terug wat eten!

dus nu 3 dagen met deze bandages, wat paddock, en dan zondagavond terug vernieuwen, en 21maart mogen de nietjes eruit! deze morgen gaan kijken en ze zaten nog mooi strak, de dierenarts zei doe er andere bandages rond, voor als hij buiten gaat, dus daar juist de andere bandages van de mens rondom gedaan getaped, en straks als het droger is , mogen ze half uurtje op paddock!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 19:59

Beuhhhh.... minder Glenn! -O- Heel veel beterschap voor Sublimo! Y;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:46

Hoe gaat het nu met sublimo glenn?
Dat zal even schrikken zijn geweest zeg. Hopelijk geneest het goed allemaal.

Ja die plates komen steeds dichter bij. hihi
Gister ook de vetlokken kunnen scheren op haar benen. Ze is een paar keer omhoog en opzij gesprongen, maar liet het toen goed toe aan haar voorbenen, achter heb ik maar even laten zitten en met de schaar gedaan. :o

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:19

Sublimo gaat wel, goed, is grappig met die bandages en windels , zet hem op de paddock met malha en de buren kwamen vragen waarom die 2 paarden zo iets aan hun staart hadden, (staartzak) en waarom die ene van die witte kousen aanhad achteraan! dus ik maar de uitleg gedaan!
vanavond moet ik de windels veranderen, en bandages! we zullen zien!

Sublimo was ook zo vroeger met het scheren, was altijd iets, en ik deed dan gewoon al was het 5min iets scheren en dan gaf ik een stukje wortel of een koekje, en zo elke keer verder, in begin gaf ik enorm veel en nu mag ik grotendeels scheren en dan weet hij dat hij iets krijgt! Dus dat komt super dik ok met NADA, je showpad al binnen??

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:19

jawel komt wel goed hoor, maar de achterbenen uit eigen veiligheid maar even gelaten haha
Showpad is nog niet binnen, maar onderweg volgens het verzendschema, dus we blijven rustig wachten. ;)

Leuk als mensen zoveel te vragen hebben haha, maar fijn dat het met sublimo goed gaat.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:13

Goed te horen dat Sublimo beter gaat! Staartzak en sleezy zijn ze inmiddels wel redelijk gewoon hier, maar de necksweat die ik gebruik bij het trainen vinden mensen maar raar hoor, haha!

Die Naad... jee had je dat gedacht Jes? Vind het echt zo tof wat jullie met elkaar hebben bereikt en vast en zeker nog gaan bereiken. *\o/*

Verder gaat de dekking met Nadra en Nour niet door, heel jammer -O- ... maar weet je, soms gebeuren dingen met een reden (denk ik dan), want een paar dagen terug diende er zich ineens iets anders aan. Omdat het nog niet helemaal rond is kan ik er nu nog niet veel over zeggen, maar jee... this is a dream come true!!! *\%/*

Vandaag heerrrrrlijk weertje zeg! We hebben dan ook een uitgebreide shoot van Yazahra en Tie gehad door maar liefst twee fotografes: Mariska natuurlijk en Wieke, ook een super fotograaf! Mijn zoontje Yul was ook model en had het erg druk met en het aanjagen (hij is "PRO", zo noemt hij zichzelf en hij neemt zijn taak zeer serieus, haha) en het model zijn! (Hij gaat trouwens aanstaande woensdag zijn eerste westernles krijgen, ik ben heel benieuwd! :) )
Wat betreft de shoot; ik heb al heel wat prachtigs voorbij zien komen op de schermpjes, maar de foto's zelf zullen nog wel even op zich laten wachten. Spannend!

Ik heb nog wel een aantal lijpe kiekjes van Nour die een stalgenootje onverwacht en dus ongeborsteld etc afgelopen week schoot, en ja Jes, dat was dus net toen jij weg was, hihi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriendje en ik <3

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:22

Jammer dat de dekking met Nadra niet door gaat, maar zo te horen your dream come true, zal het wel iets héél gaaf zijn dan!

zal wel heel gaaf zijn de foto's van de shoot, ben erg benieuwd!

Wauw wat is Nour een man geworden zeg, hij is echt heel knap geworden en zo te zien nog meer uitgedroogt op zijn hoofd!!

Mooie foto van jullie beide ook samen glunderen met je eigen fokproduct gaaf!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:28

Hij wordt steeds gaver idd! <3 Maar komende zomer weer eens goede platen van m schieten, hij is fysiek zo aan t veranderen! Vandaag ook weer ff op gezeten, hij doet t zo braaf! We gaan komende weken stuurtje en rem op knutselen zodat we op korte termijn ook naar buiten kunnen. En dan in het najaar/winter naar Krista voor t echte werk.
Echt erg, heb m nu al t commando "jog" geleerd aan de longe! Echt lachen, hij jogt als een pro dan haha!

Tja, het is echt bijna rond Glenn en dan mag iedereen het weten!

Verder zag ik dat Jes d'r pad binnen heeft?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:38

Gave foto's yildiz van die knappe kerel van je!
Die laatste foto had ik ook nog mee gekregen, maar die andere niet, WOW, lekkah!! _/-\o_
En ja heel erg jammer dat die dekking niet door gaat, maar ben wel heul benieuwd naar je andere droom!

JAAAAAAAAAAAAAA, hij is binnen!! *\%/*
Ben er helemaal blij mee. *D
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Nu mijn nieuwe chaps nog en dan ben ik weer helemaal compleet voor het nieuwe show seizoen. 8-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:52

:D Time will tell....

Mooi, mooi! <3 Zou toch zweren dat t kobalt blauw was.... _/-\o_

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:06

haha nee schat, het is echt paars.
Maar de kleur is niet echt makkelijk te fotograferen. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:26

Oooooooh hij is écht prachtig!!!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 04:18

mega prachtig Jessica, maar ik had toch een foto met NADA als model verwacht hoor :p

mvg Glenn

benieuwd Yildiz, die jog das gaaf hey, als ik tegen shameless aan de longe ook jog zei, en soms eens easy, dan ging hij echt trager en pushte echt en zag je mooi die billen op en neer gaan!
zondag terug naar hem gaan kijken was nu effe lang geleden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 08:22

Maak je dan weer pics Glenn, benieuwd hoe het met je kanjer gaat!

Het even dagelijks onder t zadel werpt echt z'n vruchten af, evenals het vele grondwerk wat we hebben gedaan. Gisteren weer kort op Nour gezeten, nu aan de longe zelfs drafje gedaan! Reageerde prima op de hulpen en dat terwijl het om hem heen best druk was met manegekinderen en ponies. Hij rijdt heerlijk! Totally in love! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:26

Gaaf yil! Even dagelijks onder het zadel doet veel idd.
Is zeker goed voor m. En ja je bent al een hele tijd met hem bezig, dus..... Foto's ? :D

Glenn, we willen natuurlijk ook foto's van jouw kanjer he.

Misschien vandaag even kijken hoe het staat bij nada. :P

Ik had gister een foto geplaatst op fb van nada en een prachtig compliment gekregen van 2 mensen.
Werd er echt verlegen van. Maar toch wel een heerlijk gevoel als je het zo warm krijgt van binnen.
Voelt goed en trots op me meisje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:41

Jeetje moet ik en Nour rijden en foto's maken, pfff.... :P

Ja pics van Naadje met blanket!!!!!

Vers van de pers: het is nu helemaal rond! Ben zoooooo blij! *\o/* *\o/* *\o/*

Voor 2015 ga ik een veulen fokken uit de combinatie Nour x Jazzaree (Jazzmeen x Dakaree)!!!
Heb altijd kippenvel van deze merrie gekregen en ik ben Arabian Stud Europe dan ook super dankbaar dat ik haar mag leasen!
Als hier geen arab westerntoppertje uit gaat komen.... <3
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:23

nogmaals super proficiat Yildiz, en raar als je hier schreef van een droomcombi! ik had zo direct jazzeree in gedachte, ik vond die ook mega gaaf al als veulen en ze droogt mooier en mooier op en dan de combi van haar lijnen en haar knappe ouders! en nu kruisen met jouw nour!! dat belooft een mega pleasure paardje te worden!!

Hopelijk mag ze snel drachtig wezen! wanneer zou je gaan dekken? Of nog even wachten ?,

Komt ze bij jouw staan of blijft ze bij Talitha staan?

ja eigenlijk moet ik dringen nieuwe foto's maken enzo, maar als we daar zijn, dan kijk ik telkens wat ze er mee doen, en dan is het al tijd aan de volgende lesklant, en dan ga ik snel naar de stal, borstel hem uitgebreid, doe ik manenkam bijscheren, de manen en staart herinvlechten enzo! puur van hem genieten! maar als hij terug thuis komt dan zou ik terug een shoot plannen!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 22:11

Telepathisch Glenn? Of ken he me gewoon goed, haha?! Hoe dan ook, dank je, ben nog steeds in de zevende hemel! :D
Ze komt in mei bij mij te staan en dan hopelijk vanaf einde Vd maand mei/juni drachtig proberen te krijgen.

ik weet niet of er een limiet is aan het aantal geluksmomenten dat een mens per dag mag hebben maar heb vanavond voor t eerst los op Nour gereden! Zo trots! Glim er van! Hier alvast een foto!
Afbeelding

Heb ook nog een filmpje, kijken of ik die erop kan slingeren...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 22:31

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:08

ooooh yil, wat gaaf!!!!!!!!
Super NOUR!! Wat doet hij het goed zeg! :j
Word een toppertje!

En nog meer mooi nieuws, wauw!
Ja ook hier nogmaals van harte meis met deze unieke kans!
Echt zo gaaf! Ben super blij voor je en dat gaat vast helemaal goed komen met die toekomst plannen voor het toekomstige veulen! *\o/* *\o/*

Ik heb helaas gister geen tijd gehad voor foto. Dus die houden jullie nog even tegoed! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:58

Zo ff weer bijgelezen. Wauw gaaf Yildiz!! Mooie merrie, moet goed komen. En wat loopt ie al mooi onder zadel zeg. Brave pown!

Tja en die blanket Jes, die is mega gaaf!

Gaat goed met hem hoor Glenn, gister ff om het hoekje bij hem gespiekt. ;-) Ik zou ooit nog eens appeltaart brengen, dus nu maar bij de hema gehaald wegens gebrek aan goede oven.

Wij hebben ons inmiddels opgegeven voor DRHA. Cyann doet alleen jeugd met Nirvana. Green overwogen, maar jeetje zeg dan komt er gewoon voor 1x starten ff 45 euro bij. En we waren nu al duurder uit ivm verplicht 12 euro voor het filmen per combi. Voor 7 euro NRHA starten voor Cyann lukt dus helaas ook niet meer.
Zelf doe ik Green en Rookie met June.

Morgen naar GoldenWay stables voor Cyann en Scarlet.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:06

spannend voor cyann morgen. Veel plezier!

Ja DRHA is idd best duur geworden. Het filmen slaat helemaal nergens op vind ik.
Maar goed, ik betaal daar 8 euro voor, vanwege alleen starten in GAG.
Uiteindelijke kostenplaatje voor mij is €53,- om 1x te mogen starten.
Maar ja. Het is me hobby en dan moet ik dat er maar voor over hebben vind ik dan weer haha :P

De deelnemers waren nu ook nog minder als vorig jaar. 27 starts in de GAG wat vorig jaar wel het dubbele was. Maar goed, ik start toch ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:15

Dat is idd dan bizar veel he Jes voor simpel 1x starten. Ik had ook het idee dat de GAG nu duurder was. Die is nu net zo duur als de Rookie levels en dat terwijl dat in principe internationaal is. Uitslagen daarvan worden doorgegeven aan usa.
Wij kijken het dit keer ff aan Jes. Vroeger gebruikte ik de Green als oefenrondje, maar nu is die helemaal aan het eind op zondag, dus dat nut is nu beetje weg. Eigenlijk best zonde om een dag extra te blijven alleen voor de Green. Dus wellicht dat we volgende keer alleen voor de jeugd en Rookie gaan op zaterdag, dan kunnen we zondag thuis nog wat doen.

Op zich valt de prijs voor het filmen nog mee. Want als je meer onderdelen start blijft het 12 euro per combi. Maar voor diegene die slechts 1x starten blijft het een hoop geld. Voor Cyann ga ik dus in 1 klap van 7 euro naar 19 euro. En dan natuurlijk ook nog mijn 12 euro die er bovenop komt. 24 euro meer dan normaal... -O-. Als ik dan de Green de volgende keer schrap, heb ik dat weer mooi gecompenseerd. ;)
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-03-14 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:19

ja dat is heel begrijpelijk dan ook he Nancy.
Zou ik dan ook voor kiezen denk ik. Aangezien ik geen NRHA lidmaatschap heb, start ik nu alleen nog GAG.
Dit jaar sowieso. Misschien dat ik volgend jaar de Rooky ga doen ipv GAG. Ik wil eerst wat meer ervaring op doen, ook voor nada.
Het is idd veel geld, maar ik zeg al, het is hobby voor mij en ik wil graag ook eens een wedstrijdje rijden. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:22

In de tussentijd mijn schrijven van hierboven nog aangepast....