Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:17

Toeka als jij de foto's slehct vindt en ik vindt dat het halster al op deze foto's een hoog kwijlgehalte heeft dan wil ik niet weten wat er gebeurt asl ik het in het echie zie :D ben benieuwd naar foto's te paard! ;)

Ben halverwege met mn zwart/goud halster, en ik meot nog foto's maken van het kralen klosje wat niet lukt :'(

Toeka hoe heb je de kralen aan de neusriem bevestigd? En waarmee ;)

jokari

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:04

waaah Toekie prachtig !!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:40

De foto's zijn echt slecht. Ik krijg die kwaliteit er nooit op zoals die hoort te zijn. :(
Je kunt ze op verschillende manieren bevestigen, met bijv touw, visdraad, ijzerdraad etc etc. Het is maar net het idee wat je erachter hebt zitten en hoe beweeglijk het moet zijn ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:59

Jeeeeeetje die is prachtig zeg! :~

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:25

Waauw Toeka, dat halster is echt prachtig!! :D

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:49

Dank jullie. Mijn andere halster is ook bijna klaar. Daar ben ik dus al een hele tijd mee bezig maar krijg het niet af. Nou ff doorzetten, haha.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:52

Esther wat mooi! Hele chique kleuren wat ik zo kan zien. Is het voor eigen gebruik? En hoe gaat het met je paarden?
Ik vind het ook altijd lastig om het mooi op de foto te krijgen, helemaal als je van bovenaf probeert te fotograferen. Gelukkig heeft mijn moeder een nieuwe camera en komen de kleuren iets beter over.
Ik ben ook weer bijna klaar met een nieuw halster, ik had nog veel spullen liggen maar het nooit afgemaakt. Zal er ook weer eens een foto van maken. Deze is naar mijn idee erg mooi gelukt maar wordt voor de verkoop, ik kan nu eenmaal niet alles houden ;)

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:02

Hey Jalenka, ik ben er eigenlijk nog niet over uit of deze voor eigen gebruik is. Ik moet morgen even kijken of ze nog wat materialen ervan hebben. Zoja dan zal hij waarschijnlijk voor de verkoop zijn.
Met de paarden alles goed. Vanmiddag gaat het verband eraf om te kijken. Over 3 maandjes het eerste veulentje hopelijk in goede gezondheid te mogen ontvangen.
Ik ben ontzettend benieuwd naar jou halster! Haha jij hebt ook nog zoveel over! Ik heb me hier een wol ed liggen...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:19

Fijn dat het verband er vanmiddag af gaat, ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet! En wat snel komen de veulens alweer! Met een bepaalde reden dat ze zo vroeg in het jaar komen?

Ja ik heb echt nog bergen materiaal liggen, wil eerst eens wat gaan weg werken. Probleem is ook dat ik sommige dingen niet af maak als het geen opdracht is dus er liggen ook wat projecten die half af zijn. En dan heb ik weer een nieuw idee, maar dat is onder andere met leer dus ik moet even kijken of dat allemaal gaat lukken!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:06

Toeka ik gebruik van dat doorzichtige nylondraad, ofwel visdraad ;) hoe bevestig jij het dan aan het halster zonder het zichtbaar blijft?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:44

Helaas zag het er niet zo uit als we gehoopt hadden.
Februari is ook al vroeg idd. Daar heb ik zelf niet voor gekozen. Wel voor Maart. Dat zijn verschillende redenen. Als de merrie niet dragend word heb je wat langer. Je zit niet in de winter met afspenen. Daarentegen kom je ook weer nadelen tegen... We zullen eens zien hoe dit bevalt.
Hoe ik het afwerk is echt verschillend per halster. Ligt eraan waar de versiersels zitten ed. Elke keer gewoon improviseren *D

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:57

Mijn nieuwste,

Afbeelding

Afbeelding

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:59

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:02

prachtig Esther !

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:24

_/-\o_ :~ :wow: vgeen woorden voor werkelijk fantastisch +:)+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:26

Jeetje, ook al zo mooi! :~

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:03

toeka schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier onder deze link staat nog een aantal foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=NSNVJH4J

Heeeej Esther,
Ook al creatief met halsters :D ...ik ben thuis ook al met tijd en wijlen aan het frutselen ,knutselen:+ ...
Leuk om te doen maar je moet er wel echt voor gaan zitten en geen afleiding hebben :o want anders word het niks...bij mij niet teminste :o
Ze zien er super uit , echt heel gaaf!!
gr,sas.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:26

Hoi Saskia, een bekende van het av forum!
Laat je ons ook even je knutsels zien? ;) Je moet er inderdaad soms echt tijd voor maken want anders komt het niet af!

Esther weer echt ONTZETTEND mooi! Die foto's te paard doen het halster eindelijk recht qua kleur en afwerking. Mooi!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:02

He Sas, ja er staat me iets van bij ja dat je al een keer had gezegd dat je ook knutselde *D Ben alweer 4 jaar joh, tijd gaat snel := Laat jij je creatieve kant ook eens zien :D
Jalenka, ja veel beter komt hij erop uit he. Maar ik ben nog steeds niet te vreden. Op de foto's vind ik hem nog steeds tegenvallen.
Wat wel leuk was is dat mijn volwassen merrie hem kan dragen en mijn jaarling merrietje *D
Bedankt voor de leuke reacties. Ik ben benieuwd naar jullie creaties!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:03

Hoi Meiden,
Ja ook ik ben af en toe creabea :+ whahahahahaaa...
Nou ik heb me eerst echt lopen gek piekeren hoe ik de halsters verstelbaar moest krijgen , nu heb ik een idee hoe [simpelllll :o? ] en ga binnenkort weer aan de slag!
ALS ik wat af heb stuur ik de foto wel naar een slimmer iemand dan mezelf door, want ik en foto's plaatsen :o? nahhh dat moet ooit nog gebeuren :o? NOT :=
gr,sas.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:42

Stuur ze maar door ;) Ben benieuwd

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:07

Hier trouwens mijn laatste creatie met allerlei materiaal dat ik al eerder had gekocht, maar nog niet gebruikt. Het is een jaarlingmaat, had hem namelijk al geknipt voor een bestelling, maar had de 'opdracht' niet helemaal goed begrepen :o

http://farm3.static.flickr.com/2789/410 ... f188b6.jpg

Sas ik ben benieuwd, ook hoe je ze verstelbaar maakt! Esther die van jou zijn ook verstelbaar zie ik, ziet er netjes uit. Leuk dat je ze nu inderdaad voor meerdere paarden kunt gebruiken. De neusriem zal qua maat denk ik niet veel uitmaken?

Ik ga binnenkort ook wat nieuwe dingen proberen, onder andere met leer dus even iets heel anders!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:36

He die ziet er gaaf uit Jalenka!!! Je hebt er blauw in verwerkt he? Balen dat je het verkeerd had voor je opdracht.
De neuslengte maakt idd volgens mij niet veel uit. Het scheelt denk ik ook dat je ze kunt verstellen.
Snap trouwens niet dat die van jou niet weg is. Ik vind hem echt prachtig en zeker niet duur voor dat geld. En ik twijfel geen moment aan je kwaliteit van stevigheid. Dat geld kun je er sowieso niet uit krijgen met al dat handwerk.

Ik wil ook nog even zeggen voor mensen die meelezen en vragen hebben en dat via pb doen. Wij hebben ook alles zelf moeten uitzoeken ed. We willen best helpen en sommige vragen beantwoorden, maar het is niet echt de bedoeling dat we alles voorkauwen.
Er staan een heleboel nuttige tips, verwijzingen ed in de bestaande 2 topics. Ik weet het het zijn een aantal pagina's om te lezen maar dat hebben wij ook moeten doen.
Vind het dan ook erg jammer dat er zo bot gereageerd moet worden als bovenstaand word gezegd in een pb. Het is makkelijk als alles voorgekauwd word maar als je het echt wil zul je zelf ook iets moeten doen en initiatief nemen.
Er staan letterlijk teksten in over hoe een halster in elkaar word gezet etc etc. Neem de moeite zou ik zeggen...

*D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:55

Wat jammer dat je de opdracht verkeerd had begrepen. Het halster is écht prachtig :~. Krijg door al die mooie foto's weer helemaal de kriebels om met een halster te beginnen. Ik ga morgen eens even bekijken wat ik allemaal nog heb aan materialen :).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:55

dat niet alleen Esther. Voor iemand die zijn eerste halster wilt maken, is het haast niet mogelijk de kwaliteit te halen die jij en Jalenka maken. Dus om gelijk aan zó'n halster te beginnen, vind ik erg hoog gegrepen. :)
Ik denk dat we trouwens allemaal de neiging hebben om onze eerste probeersels te vergeten, niet ? :=

Gisteren op P&K trouwens ook een paar mooie exemplaren gezien. Helaas geen deftige foto kunnen van maken wegens explosieve hengsten die de halsters aan hadden. _O-