[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:05

Aleeneh schreef:
Ja dat werkt echt zooo fijn! Ik raad het iedereen met een jong paard aan die die kans heeft! Mish wordt er ook zo veel relaxter van en trekt zich ongelooflijk op aan Olina. :)

Super fijn. Jullie zitten qua locatie met die mooie brede paden daar ook ideaal voor. Hier alleen maar super smalle kronkelpaadjes en van die leuke paadjes die splitsen met een boom ertussen. Zie je het al voor je? :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:09

Jullie gaan zoooo snel hihi! :D

Pfff... Nou fietsen durf ik ook niet, vind ik zelf ook eng. Ben ook echt slechte fietserd.... _O-
Maar ik denk dat als t paard het kan wel hele leuke en fijne manier van conditieopbouwen is?

Oeh ja, goed idee handpaard! +:)+
Met Nour en Tie ging dat niet zo fijn :P maar wellicht met Zahra echt n leuk idee! :)

Haha Nicky... Heb beeld! _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:11

YildizArabs schreef:
Jullie gaan zoooo snel hihi! :D

Pfff... Nou fietsen durf ik ook niet, vind ik zelf ook eng. Ben ook echt slechte fietserd.... _O-
Maar ik denk dat als t paard het kan wel hele leuke en fijne manier van conditieopbouwen is?

Oeh ja, goed idee handpaard! +:)+
Met Nour en Tie ging dat niet zo fijn :P maar wellicht met Zahra echt n leuk idee! :)

Zeker. DA in Bodegraven raadde aan om zo veel mogelijk rechtuit te gaan. Hoe doe je dat nou beter dan naast de fiets?! Lekker stappen en draven terwijl jezelf goed zicht hebt om te bekijken hoe je paard loopt.

Oh maar fietsen gaat hier ook niet altijd goed. Vorige week had Dayem mij van m'n fiets getrapt :+ Hij was super chill dus ik wilde wat meer pit in z'n draf. Nou die kreeg ik met als gevolg een flinke bok met uithaal tegen de fiets, kneus :+

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:15

Nicky, net je filmpje gekeken, wat prachtig zeg en wat kun jij toch fijn genieten met je paard :) Mooi filmpje.

Ja wij hebben wel de meest ideale paden ever ervoor. Ik prijs mezelf ook echt gelukkig wat dat betreft :D En Mish vindt het superleuk, die loopt dan continue met de oortjes strak naar voren blij mee te wandelen en alles te bekijken :D

Kan me voorstellen dat het bij jou idd niet zo goed werkt _O-

Oh ja, kan me heel goed voorstellen dat dat bij Zahra ook heel fijn zou zijn!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:28

Ha die Nicky leuk het gaat ook echt weer super met Dayem. Ja die ijzers waren het echt niet beide paarden worden op dit moment een soort van natuurlijk bekapt we laten de zolen heel en er gaat zo minimaal mogelijk van de hoef af zodat de stand zo veel mogelijk het zelfde blijft. En dat lijkt tot nu toe voor beide te werken. Ze zijn beide nog wel wat gevoeliger op onder gronden met steentjes of echt een krappe bocht op de stenen maar verder lopen ze echt goed. Ik doe veel met ze stappen en vooral zo veel mogelijk recht uit. Sport paarden zullen het niet meer worden maar ik hoop ze nog lekker recreatief te kunnen blijven rijden. Ja fietsen is ook een goeie optie lekker rechtuit maar nee ik ga daar maar niet aan beginnen. Ik hoop ook echt voor jullie dat je straks weer lekker kunt rijden je hebt er zo veel voor gedaan echt top _/-\o_ .

We wonen ligt er aan welk strand we gaan zoon 20 a 35 minuten met de auto van het strand af en ja we mogen nu weer overdag tot Mei. De dames met hun kroost weer op stal lekker hoor al is afspenen wel altijd erg sneu (weer een voordeel van niet fokken ;) ) . Wel fijn dat ze lekker in conditie zijn kunnen ze goed gevoerd de winter in. Schimmels zijn ook vreselijk mooi Yildiz (grapje hoor) het is echt een lekker wijffie en inderdaad heerlijk genieten want die kleintjes zijn zo snel groot.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:07

Welkom Marlijn!
Wat een leuk paard heb je, hij heeft een hele vriendelijke blik.
Wat vervelend is het toch als een paard totaal niet opgevoed wordt bij de fokker, voetjes geven moet er toch met 6 maanden wel inzitten vind ik. Ik hoop dat het goed gaat als de hoefsmid komt.
Ik gebruik eigenlijk bijna nooit dekens, maar als ik ze gebruik zijn het idd ook altijd Amigo dekens. Die zijn qua pasvorm echt heel fijn.

Miranda, fijn dat het in de bak wel goed gaat. Dan kan je toch nog lekker aan de gang in de periode dat Fu vind dat buitenrijden niet normaal kan. Wel slim denk ik om het gewoon even op zijn beloop te laten, er komt straks vast ook weer een moment dat hij zich zomaar wel weer gaat gedragen. Juist als er geen druk op staat lijkt het vaak vanzelf goed te komen.
Wat een prachtige, donkere kleur had hij toen hij jonger was <3 En dat gezicht zo half donker/half licht, dat kreeg Rahnanah ook. Heel apart gezicht vind ik dat toch altijd.
Haha, die foto in het donker, ik zag hem van de week op mijn telefoon en toen zag ik er helemaal niks op. Maar nu op de pc zie ik dat Fu toch nog een heel klein beetje te zien is :') Wat vervelend hè, dat het weer zo vroeg donker wordt, ik houd daar ook helemaal niet van!

Yildiz, echt balen van Kiki! Ik weet hoe k*t dat is, zelfs als je het verwacht is het altijd naar als je daadwerkelijk de bevestiging krijgt dat het niet goed is.. Maar idd beter dat het nu geresorbeerd wordt, dan dat ze het later in de dracht verliezen.
Wat sneu dat Kiki en Tie het zo erg vonden om uit elkaar te gaan, wat kunnen ze zich dan snel aan elkaar hechten hè als het zo goed klikt? Fijn dat Zahra weer 'thuis' is, dat vind Tie dan vast wel weer gezellig of niet? Ik weet dat Aziza en Rahnanah altijd heel dik met elkaar waren..
Nyhla is zeker prachtig, kan me voorstellen dat je enorm hoopt op weer zo'n veulen uit deze combi! Zou je nu niet heel erg balen als er nu een hengstje uitkomt?

Ja, de veulenverkiezing, ik zie dat er algemeen weinig veulens opgegeven zijn dit jaar. Ik ben al sinds je de veulens kan opgeven aan het twijfelen wie van de twee ik zal opgeven. Aangezien ik dit jaar 2 hengstjes heb moet ik kiezen, denk dat ik Amir zo op ga geven.

Katja, wat waardeloos zeg zo'n DA! Ik weet idd het verhaal van de nacht van de geboorte van Ilya nog wel, maar ik wist niet dat hij daarna zo gebleven was. Dan kan je idd beter een andere DA hebben, helemaal als hij naast dat onaardige gedrag ook geen goed werk meer levert.
Je meisjes zien er goed uit, Set is idd weer mooi op gewicht, ze zien er super tevreden uit :)

Gelske, wat een heerlijke foto's weer van jullie paardenspul! Ze zien er altijd zo happy uit *D
En lekker naar het strand geweest zie ik, heerlijk! Dat mis ik echt wel.
Kan niet wachten totdat ik volgend jaar weer af en toe met Aziza een ritje kan gaan maken.
En wat fijn dat Noor het zo goed doet, dat stuur komt vaak uiteindelijk van zelf wel, ik heb bij Aziza in het begin ook zo'n 'slecht stuur' periode gehad, en ineens viel het kwartje en liep ze keurig waar ik wilde. :D

Brenda, spannend zeg, de laatste loodjes! Succes alvast.
Prachtige foto's van je zwangerschapsshoot zag ik laatst op FB voorbij komen, heel mooi!
Mijn zusje moet ook nog maar een maandje, dus die loopt ook met zo'n enorme buik momenteel. :D
Wat fijn dat de paardjes ook zo goed gaan en dat je een bijrijdster hebt voor Reem, wel lekker als ze toch een klein beetje aan het werk kunnen blijven als je het zelf niet kan doen.

Eline, wat doet Mish het goed zeg! Ziet er echt keurig uit. Daar kan je zeker trots op zijn!
Fietsen met paarden vind ik ook maar eng, heb het met Aziza weleens gedaan, maar als ze ergens van schrikken blijft het altijd eng, het kan zomaar fout gaan. Maar het was voor haar wel lekker, dat ze lekker onbelast rechtuit kon bewegen.
Als handpaard lijkt me op zich ook veiliger, al is dat ook soms lastig. Heb het maar een paar keer gedaan, maar heb weleens gehad dat het paard waar ik op zat door wilde lopen, en het handpaard iets zo eng vond dat ze er eigenlijk niet langs wilde.. Dan krijg je net zoiets beeld als wat Nicky schetst over paadjes met een boom ertussen _O-

Nicky, wat fijn dat het zo goed gaat met Dayem! Je hebt hem ook lekker aan het sjouwen op die foto! (zag hem van de week al op FB voorbij komen).
En ook al van die heerlijke strandbeelden! <3

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
Ik moet zeggen dat ik me er al de hele week niet goed door voel, het voelt toch een beetje alsof ik mijn droom opgeef, al weet ik ook dat dat niet helemaal waar is. Maar bij sommige dingen denk ik ook wel van 'oh dat is wel lekker als ik dat niet heb volgend jaar of het jaar erna'. Het is gewoon even niet anders.

Eline, ja, ik heb helaas best wel wat pech gehad, en dan is het gedeelte dat niet over de paarden gaat bij de meeste niet eens bekend.

Miranda, bedankt voor het compliment :o Voor mij was het allemaal normaal, maar ik begin nu ook wel in te zien, dat het niet helemaal normaal is deze hoeveelheid werk :')

Yildiz, ik weet niet of mijn reden om een pauze in te lassen dezelfde is als de reden van Gelske om er helemaal mee te stoppen, maar ik denk dat iedereen wel een beetje tegen dezelfde punten aanloopt.

Gelske, ja idd, het zijn hoge kosten, helemaal als je alleen maar hengstjes fokt. Nu mag ik natuurlijk in vergelijking met jullie nog niet klagen, maar toch. Ik had zelfs het geluk dat mijn eerste eigen gefokte veulen een merrie was, oh wat was ik blij! Maar als die dan later overlijdt is het helemaal een drama. Daarna tot Aleeyah dus alleen maar hengstjes.
Wat ik dan wel eng vind aan mijn besluit om nu een pauze in te lassen, is dat als Aziza nu geen merrie draagt de kans vrijwel nihil is dat ik ooit nog een merrietje van haar krijg. Maar ook daar heb ik me inmiddels wel grotendeels bij neergelegd.

Hier nog even 2 foto's van onze kudde vandaag lekker in het zonnetje.

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:15

Ik snap heel erg dat je gevoel dubbel is Roma natuurlijk had ik dat ook wel. Maar er kwamen steeds meer dingen die me zo tegen zaten dat je dan gewoon moet besluiten wat het beste is. Ik vind het BV ook heel jammer dat ik van Dibah geen nakomeling heb maar dan denk ik dan met ik haar weer laten dekken met een hengst van een ander een beetje knappe hengst wat ik dan zou willen zit je al gauw op de 1500,- euro dan moet je maar weer hopen dat de eigenaar van de hengst goed mee werkt het sperma goed is. En je merrie nog drachtig kan worden plus al die kosten van het drachtig maken. Daarna de dracht goed doorkomen de bevalling en dan maar hopen dat er inderdaad iets geboren word die we willen aanhouden. Met Sjaak had ik altijd leuk veulen garantie maar ja we hebben met anderen hengsten echt wel veulens gefokt waar ik niet mee door een deur kon. Dus dan word het weer verkopen dat is echt iets waar ik niet meer aan moet denken. Ga voor nu lekker genieten van je kudde wie weet wat er in Aziza zit en hoe het over een paar jaar loopt. Maar nogmaals ik snap je echt hoor dat het best een hele moeilijke beslissing is ik noem nu de nadelen maar natuurlijk is en blijft het fokken van veulens ook heel leuk. Ze zien er prachtig uit roma <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:58

Al_zawraa, een stapje terug (moeten) doen is niet altijd leuk. Hopelijk kom je traks in een rustiger vaarwater zodat je weer kan genieten van je mooi koppel paarden en de niet gerelateerde paarden dingen! Nu dus twee merries drachtig? Spannend..!

Fietsen.. Ik ben daar niet het juiste persoon voor :') bovendien ben ik altijd bang dat het paard in de spaken springt.

Shym wil wel voetjes geven maar het moet heel rustig gebeuren. Zodra hij merkt dat het "moet" dan wordt het eng. Het gaat al steeds beter.
Zijn achter benen kan hij nog niet goed op tillen door de castratie, doet nog pijn.

Ik heb ergens (slechte) foto's van de hoeven maar die zet ik liever niet online. Ik wil die eventueel via Facebook of de app wel sturen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:59

Stuur maar via pb hoor!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:00

Kan dat via bokt? Ik heb ze namelijk op mijn telefoon :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:27

Ja Marlijn, dan moet je ze eerst even op een voorbeeldpost plaatsen, dan kun je dat kopieren en in een pb zetten.
Mijne kon ook niks toen ik hem kreeg als driejarige hengst, hij had ook nog vooral heel veel op stal gestaan en niks meegemaakt...maar hoeven ed kost even wat tijd maar is wel snel aan te leren, beter even wachten dan forceren. :j
Hij doet het wel goed hè met zijn schriktraining! +:)+
Mijn knol past eigenlijk alle dekens, ik kijk hoeveel denier het is (het moet stevig zijn voor de terrorshet die eraan hangt elke dag) en dan kan die van 50 euro ook prima jarenlang mee.
Jammer dat de kids er niks aan vinden, maar ook wel lekker om iets voor jezelf te hebben. :j

Gelske, wat een knap koppie heeft ze toch, wat goed dat ze zo braaf is!

Roma, wat zijn die wit, was je ze elke dag?? :D
Ze staan er wel lekker bij hoor, heerlijk dat het ook zo'n goed weer is nog!

Nicky, leuk joh, je film en fijn dat hij helemaal goed loopt!
Fu is eigenlijk een heel rustig paard maar wel supergevoelig.
Maar het is gewoon een transseksueel denk ik. :+

Yil, jammer dat Kiki weg is, was wel een bijzonder paardje en jullie hebben natuurlijk wel een band opgebouwd.
Wat is het kleintje al groot, haha, nu zie wel goed het verschil!

Mish kan alles al! :))
Leuk hoor, vooral het stoppen is belangrijk!

Fietsen is juist fijn, Fu is een enorme schijtlul maar naast de fiets gedraagt hij zich net als de fiets zelf, daardoor wordt hij heel rustig!
En ik kan Zos als handpaard meenemen, maar die willen allebei altijd een andere kant op, das niet te doen! :')
Maar Fu wilde ik juist alleen leren gaan, want dat wil hij niet. :Y)

En dan het laatste nieuws van vandaag, ik ben er vanmiddag afgeknald! :+
Gister had ik gefietst, hij was echt rustig en niks aan de hand, dus vandaag ben ik erop gegaan en Martijn mee op de fiets.
Hij was hartstikke rustig, ging allemaal prima, wel soms een actie, zoals een mountainbiker die vlak langs hem scheurt met van die felle kleding, dat vind ie niet leuk dus toen moet ik wel weer even doorzetten naar voren, want hij wilde alleen nog achteruit en omdraaien, maar dat lukt dan wel.
Verder nog een keer kinderen die achter hem aan gingen rennen, dan wordt hij een beetje springerig, maar ik heb de kindjes weggestuurd en dan loopt hij gewoon weer goed verder, hebben hele stukken gedraafd en wat gegaloppeerd .
Op de terugweg waren we aan het draven en toen begon hij opeens te bokken en springen, die stinkerd is echt zo snel ook, dus ik vloog eraf.. :=
Maar ik zat er wel binnen 1 minuut weer op, gelukkig had ik me niet bezeerd want dat is zo klote, als je niet meer verder kan!
Dus gewoon weer verder gegaan, hij was wel een beetje geschrokken, de sukkel, hij gooit me eraf en dan is ie zelf van slag. :+
Maar eerst even rustig gestapt en toen weer verder gedraafd, verder niks meer aan de hand.
Nu heb ik wel spierpijn in mijn bil. :Y)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:58

Goeden avond, mag ik hier even binnenvallen?
Ik zou graag zodra ik verhuist ben een veulen/jaarling willen kopen.
Waar moet ik op letten? Het is de bedoeling dat deze dan met een leuke kleutergroep buiten zouden lopen met schuilstal. Dat is ook voor een arabier geen probleem toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:24

Wat mooi Yentl en dochter weer herenigd!

Ooooh Gelske wat heerlijk, het strand! Jaloers :D

Wat leuk een kleine schriktraining met Shym :))

Wauw Mish aan de longe, grote paarden dingen en stoer dat je het zelf hebt overgenomen :D

Nicky leuk dat je erbij bent, en wat super van Dayem dat hij goed gaat!

Mooie kudde Roma, wordt Fardani ooit nog wit? :D

Wat een schrik Miran :oo geen pijn gedaan? wat een ape-banketstaaf is het ook

kohtje Arabieren kunnen prima buiten lopen

Ik ben vandaag bij knappe Euforio geweest met Annika :D En een nieuw topicje van mijn kant omdat ik wat foto's binnen heb:

[ITP] Ben jij, echt van mij?

Afbeelding
Droompaard!!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:49

Dat dacht ik ook al dat ze gewoon buiten konden. Maar een vriendin van mij hadden ze wijs gemaakt van niet.
Ik heb eigenlijk altijd kruisingen gehad wat ze nu NRPS zouden noemen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:13

Jee Miran! :oo Wat ongelofelijk oliebol zeg! Gelukkig meteen er weer op maar leuk is anders natuurlijk. Beterschap met de billetjes. Laat ze maar eens goed masseren! ;)

Kohtje, Arabieren kunnen absoluut niet buiten! Dan krijgen ze echt n hele vieze dikke ijsco vacht en ze gaan stinken. Echt niet doen hoor! _O- :')
Sorry, ben de leukste thuis (denken ze thuis anders over, tssss... :roll: )...
Zonder gekheid: een arab is een bijzonder ras maar gewoon een paard. En zoals elk ander paard kan die prima 24/7 zonder deken overleven (mits goed voer en schuilstal aanwezig).
Veel succes met je zoektocht! Eens n arab altijd n arab! Meest gave ras ooit! <3

Kat, wat een mega gaaf topic! <3 Waren deze foto's van het vorige weekend dat je bent geweest?
Die foto 7 vind ik er echt een om in te lijsten!

Oehhhh Annika! Vertel! :)

Ja ik begrijp jou Roma en Gelske helemaal hoor. En zie ook absoluut de verschillen!
Voor mij is het net als jou Roma, een droom die je leeft. Een 2016 hengstveulen zou idd minder zijn nu maar heb in dat geval al een adres voor m. Dus tot dusver wat betreft vraag totaal geen problemen (gelukkig). Afscheid nemen vind ik wel weer heel lastig maar is denk ik ook iets waarin je jezelf moet programmeren. Nyhla is super, kan echt van haar genieten maar ik ben ook blij dat ze verkocht is. Zonder dat kan ik ook niet verder fokken en mijn doel is wel om steeds beter en beter te fokken. En nja, daar is natuurlijk wel een fortuin voor nodig |o . Helaas geen erfenis, geldboom of recentelijk een schat gevonden, dus ja dan moet je keuzes maken. :x
Leuke is dat ik bv met Zahra steeds voor ogen heb gehouden dat ze verkocht zou worden (jullie kennen t verhaal)
En nu is t zo heerlijk dat ze gebleven is!
Vandaag haar weer opgepakt. Het is net alsof ik een nieuw paard heb! Echt heel tof voelt dat! :D
Haar voor t eerst vastgezet op de poetsplaats, radio aan en keihard meegeblerd met kinderen voor kinderen haha (waanzinnig gedroomd :') ). Ze was zo braaf! Net alsof ze dat al jaaaaaren doet. Paar minuten grondwerk gedaan en het was weer genoeg. Heerlijk met haar bezig te zijn. :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:15

Jaa twee weken geleden Yildiz :D had er al een topic van maar deze foto's waren zoveel mooier!

Leuk dat je met Zahra bezig bent! Mooi merrietje

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:47

Wat leuk dat zahra zo braaf is ze is dus duidelijk aan de nieuwe fase van haar leven toe heb het vaker gezegd maar ik vind het zo leuk dat we zo gezellig kunnen kletsen over onze 2014 veulens hoe ze ontwikkelen enz. Ik snap alleen de verschillen niet zo tussen mij en roma en jouw kwa fokken. Ook wij hebben veel geinversteerd in paarden en dekkingen door de jaren heen alleen ja door de vele hengstveulens uiteraard niet echt een eigen lijn kunnen fokken. Maar voor mij was het ook een droom en hebben wij ook altijd willen verbeteren.

Wat een prachtige foto,s Kat volgens mij heb jij er er nog meer als ik. Was jij er ook bij toen deze zijn gemaakt?

Ahh Miranda wat balen zeg maar wel super dat je er weer bent opgestapt *\o/* .

Ja die Noor he we konden niks met haar toen ze kwam en moet je nu kijken. Het sturen komt van zelf wel een keertje voor de rest reageert ze zo super op alles. Hoe was het weer bij jullie ?? Hier de hele dag mist wou eigenlijk een rondje polder maar das gewoon niet veilig zo met die dichte mist. En ik had geen zin om in de bak te rijden dus ben ik eerst met Sjaak en Jhadorah naar de bak gegaan en heb ze lekker laten lopen en toen met Sil en Qaseem. Hebben ze allemaal weer wat extra aandacht gehad van het weekend ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:55

Jaa ik was twee weken geleden samen met twee bokkers daar :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:02

Oh nee dat is niet wat ik bedoel Gelske! :oo Verschil wat Roma aangaf tussen jullie reden en haar reden om (tijdelijk) te stoppen met fokken. Bij jullie was t toch vooral het lastig vinden om afscheid te nemen? Zo begreep ik het in ieder geval?

Dank je Katja. Ze moet alleen echt echt in conditie komen. Ik zag haar meerdere malen per week, maar nu op stal schrik ik toch n beetje van haar conditie. Wormenspuit erin en lekker voeren! Ze willen alleen alles delen. Ook al hebben ze twee voerbakken in hun stal, de dames delen toch hun voerbak tegelijk hihi! :D Leuk te zien!

Lekker bezig geweest dus ook Gelske! Mistig? Nee hier was t echt zalig open weer! Terrasjes zaten overvol. Was echt mega mega druk hier in de Loonse en Drunense duinen dus heb t ritje met Tie & Nour gecancelled. Beetje verwend, maar ik vind dat gewoon echt niet fijn als het zo druk is.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:37

Jeetje, wat zijn jullie weer hard gegaan _O-

Katja
Ilya heeft het goed naar zijn zin op de Eiffel zo te zien! :D Leuk dat je ze je updaten met foto's en filmpjes. En niet bang zijn dat je een slecht baasje bent _-:( Set ziet er weer mooi gevuld uit.

Roma
Ik vind dat Almaz een schattig snoetje heeft! :D Hoe gaat het met zijn wondje? Staan beide hengstjes eigenlijk te koop?
Wel begrijpelijk dat je even een pauze inlast betreffende het fokken. Ik zou een waardeloze fokker zijn, kan toch niks verkopen _O- En ach, er komen nog meer jaren en zo oud zijn de dames nog niet toch? Ik las ook dat je me Fardani aan het hardlopen bent, fanatiek! :D

Eline
Mish gaat naar school aan de updates te zien, leuk! Ze wordt nu echt een volwassen paardje, in mijn gedachten is ze nog steeds een kleuter _O- Maar goed, dat heb ik vaak met paarden die je 'kent' vanaf veulentje.
Fietsen vind ik ook levensgevaarlijk, brrr.

Canisia
Die kleur van Raff, echt prachtig <3 Balen dat hij niet rad is. Hopelijk knapt 'ie gauw op.

Gelske
Ik las een positief ritje met Sjaak op 15okt? Wat fijn zeg!! Hopelijk blijft hij qua klachten nu de goede kant op gaan. De 'kleintjes' zien er ook goed uit! Ik denk dat Azi een beetje op dezelfde manier gaat verkleuren als Jhadorah. Prachtige foto's heb je ook weer gemaakt van de paarden! Ik vind Sjaak nu ook mooi van kleur, met die appeltjes. En stiekem ben ik best jaloers op jullie strand, heerlijk zeg!

Yildiz
Mooi om de familie van de paarden allemaal te kennen. Yusraa haar moeder leeft ook nog, maar staat in België. Heb wel eens contact gezocht per mail, maar dat ging wat moeizaam helaas (Mijn Frans is niet zo best) Het schijnt gelukkig wel goed met haar te gaan. Van Azi ken ik wel de vader, oma en een aantal familieleden :D
En nope, ik doe niet mee aan de veulenverkiezing ;)
Dat bekkie van Nour met die jas vasthouden _O- Wel herkenbaar, haha.

Miranda
Wat gezellig, met z'n allen op stap! :D Wel even schrikken dat jij en Fu bijna ondersteboven lagen!
Donkere, jonge Fu is ook prachtig zeg, die manen <3
En nu lees ik op de laatste pagina dat je vliegles hebt gehad :oo Met een beetje pech is die spierpijn morgen veuuuuul erger, haha.

Annika
Ik zag leuke foto's langskomen op FB van Eufje :D Met Ely ook alles goed?

Welkom Marlijn, mede-zorg-collega! Ben je Verzorgende of Verpleegkundige? :)

Brenda
Succes met de laatste loodjes!

Nicky
Wat een mooi filmpje van Dayem. Als ik dat zie wil ik eigenlijk ook wel graag een Go Pro, je kunt dan zulke leuke momentjes vastleggen waar je met je telefooncamera nét te laat voor bent.

kohtje
Mijn Arabieren veranderen de winterdag gewoon in Ijsberen, daar kan een koudbloed jaloers op worden :D

Zo, eindelijk even tijd gehad voor een reageerrondje :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:56

Yus en ik zijn ook weer 'on the road'! Ik heb vandaag voor het eerst sinds haar 'zwangerschap/moederschaps-verlof' een lang eind gewandeld. Het was heerlijk weer hier vanmorgen! We hebben een mooi rondje gemaakt door het dorp. Ook nog even op visite geweest bij ons thuis. Mijn vader stond even heel raar te kijken toen er een paard aan stond te bellen _O- Verder was ze heel braaf, constant de oortjes strak naar voren :D. Groepen wielrenners, motoren, hysterische hondjes, auto's, groot verkeer en andere rariteiten, ze gaf er niets om. Wat een gouden paard is het toch ook <3
Vanmiddag werd het hier plots enorm mistig!

Afbeelding

Afbeelding
Thuis..

Afbeelding
Blije ijsbeer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het schilderij van Yusraa, Azi en Munir is ook klaar, ben er superblij mee <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yep, echt een kind van Yusraa..... _O-

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:14

Miranda, ben je op de straat gevallen dan? Hopelijk is je spierpijn/bil morgen weer weg!

Kohtje, het half broertje van Shym staat nog te koop. Is een mooie vos <3

Euforio's topic had ik al gezien, wat een schitterende foto's! Zijn zeker het zeker waard om een mooi plekje aan een muur te krijgen.

Bonjoy, ik ben geen van beide :') ik werk bij fokus. Wij werken op aanwijzing en tempo van de client. Onze cliënten zijn dus ook in staat om zelf te zeggen hoe iets moet al hebben we wel een interne opleiding, handelingsschemas en cursussen.
Wij hebben dus ook alle tijd om iemand te helpen met de ADL. 3 uur voor douchen, aankleden en eten is geen uitzondering.

Shym loopt weer slechter dan gisteren.. Ik vind de (castratie)boel er ook niet goed uit zien. Morgen maar weer even met de kliniek bellen voor overleg. Links heb ik de korst maar van de wond gehaald, zag er wel redelijk uit. Rechts heb ik mijn twijfels over. Er steekt een hard stuk uit de wond. Dat is gedroogd weefsel. Geen idee of dat niet weg gehaald moet worden. Het gaat nu de wond in, lijkt mij niet goed.. Geen koorts dus dat is wel gunstig.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:22

Aah op die manier! Een soort begeleiding zeg maar?
Gelukkig werken wij ook op het tempo en naar wens van onze cliënten. Als iemand 1, 2 of 3 uur ergens voor nodig is, krijgt hij/zij dat ook :) Ik ben zelf verpleegkundige bij Buurtzorg.

Oei, dat klinkt minder! Even laten checken kan uiteraard geen kwaad.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:33

Ondersteuning.
Bij ons hebben we ook geen bedtijden bijvoorbeeld. 24/7 is er iemand aanwezig. Onze werkzaamheden variëren van "een raampje open zetten" tot beademingspatienten uitzuigen. Cliënten wonen ook zelfstandig.
Wat fijn dat jullie dat ook kunnen doen! Zo belangrijk, menselijk contact.

Ja, het zit me niet lekker.. Direct al niet, toen ik dat weefsel naar buiten zag hangen. De dierenarts zei dat dat niet erg was. Straks kan hij weer geopereerd worden.. de koker is ook nog zo dik.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:40

Klinkt heel leuk en variërend! Is het bij jullie echt thuiszorg, of binnen een instelling/huis/gebouw waar jullie de zorg verlenen?
En inderdaad, menselijk contact is zo ontzettend belangrijk! Dat vind ik ook het leuke van mijn werk. We hebben veel eigen vrijheid en verantwoordelijkheid in het plannen en geven van de zorg. Van rustige dagen, tot hele idiote dagen van 12+ uur. Maar het is zo ontzettend dankbaar en ik haal er veel voldoening uit.

Het is nu al laat, maar als het je niet lekker zit, zou ik morgen gewoon direct even bellen.