Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 20:45

Leuk al die trailplannen. We hadden t er vandaag over op stal om een brug te gaan bouwen vsn pallets, wipwap etc. Word leuk!

En update nieuwste westernarab:
Jee, Yazahra is echt n klein draakje hoor!
Ze stormde vandaag met d'r oren plat naar achteren naar n vriendin van mij om op t laatste moment dan toch maar bij moeder te schuilen, daar nogal lomp te gaan lurken aan de melkbar, wat n duwtje van Tie opleverde. Hierop gaf ze een keiharde klap tegen t been van Tie...
Ze staat nu al als er gevoerd wordt voor Tie te dringen (ze kan niet eens bij de voerbak maar soi...). Heb Tie vandaag ff halve minuut uit de stal gehad. Geeft ze niks om. Weet nog dat Nour altijd stond te gillen in z'n stal.
En ook met het naar buiten brengen loopt ze lekker eigenwijs voorop, mama is onbelangrijk (terwijl Tie stuitert vsn bezorgdheid). Tis echt n ding hoor!
Ik moet er wel om lachen, Missy Attitude!

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:01

haha heerlijk!
Ik hou van zulke veulies. Beter als die schuwe paardjes.
Geef mij maar draakjes :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:28

Donderdag morgen komt de DA om gebit controle te doen bij nada.
Aangezien ze de laatste tijd nogal eens in protest gaat (lees: stijl overeind staat) en zo tegen het bit aan loopt te hangen lijkt het me verstandig nu dan toch maar eens naar haar gebit te laten kijken.
Heb ze wel gezegd dat ze flink wat verdoving mee neemt, want dat zal ze wel nodig hebben denk ik.

Dit word het eerste tandarts bezoekje voor nada en het vrouwtje is nogal zenuwachtig en hoop op een goed verloop.

Duimen jullie mee?
Hopelijk gaat alles zoals het hoort en kan ik smiddags gewoon naar baby Tie gaan kijken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 23:36

Woei spannend Jes! Ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent! Hopelijk verloopt alles op rolletjes en laat Naadje alles over zich heen komen. Duim voor je mee!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:43

Thnx!
Ja ben waarschijnlijk weer veel zenuwachtiger dan nodig zoals meestal haha. Maar goed dit is weer iets nieuws dus ben zeer benieuwd. Hoop ook dat alles gewoon soepeltjes verloopt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:26

ja Yildiz, das letterlijk miss attitude, en dat van voorop te lopen en geen interesse in moeder, zo was shameless, en liep altijd kei voorop en malha overbeschermde moeder altijd achter, zij altijd moe, shameless nog steeds veel energie!

benieuwd hoe ze verder gaat doorgroeien, maar zo te horen, mega attitude, hopelijk zitten er dan ook mega gangen op , dan kan ze zeker scoren op de shows!!

at Jessica, ik duim mee, normaal doen ze hier controle zonder verdoving, maar op de voormalige traininsgtal, hebben ze shameless verdoofd, om al die doppen na te kijken en alles zat nog meervast, heeft maar twee doppen gewisselt, dus kei laat in wisselen!

maar was echt met die verdoving op 5min paf, zakte zijn hals zo naar beneden, werkt echt sterk, dus Nada zal wel rustig zijn!

ook met clickertraining kan je hen veel positieve beloningen geven, bij zo een problemen! nieuwe veearts hier in de buurt en die vertelt er me zoveel over dat ik wat in boeken en video's ben geslagen der mee!

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:20

Waahaaha geweldig om te lezen, wat een draak zeg! Bizar dat dat zich zo snel al uit zeg. We verwachten wel elke paar dagen een foto update van mevrouwtje he? :D

Chique blanket hoor jes! Waauwie!! Ikke wil ook nieuwe spulletjes, maar no money.. dus we hobbelen nog maar een jaartje door in dit setje.

Onze paardjes staan thuis weer bij te komen van een waanzinnig weekendje Veluwe. We hadden dit weekendje via zo'n fb actie gewonnen en we zijn echt onwijs verwend. Paardjes hadden heerlijke stallen voor snachts en overdag een schuilstal, paddock en wei! Wijzelf een luxe huisje, 200m van de stallen vandaan. En 's ochtends werd er een volledig ontbijt aan de deur gebracht :o Voelde ook wel beetje apart, aangezien we er niks voor hebben moeten doen hihi.
We hebben 3 super ritten gedaan van 10, 28 en 25km. Wel vrij rustig gereden, want veel van de paden daar waren vaak verhard met wat grind en aangezien die van ons bloot voets liepen was het een beetje oppassen. Maar uiteindelijk toch ook genoeg betere bos paden gevonden waar we kilometers lang konden draven. Heeerlijk <3
Vorige keer had ik het nog over hoe lomp shamit met haar benen was, nou ik geloof dat ze het boekje 'hoe til ik mijn benen op voor senioren' heeft gelezen, want ze liep waanzinnig goed. Ze koos erg zorgvuldig en zelfstandig haar weg, tilde netjes haar benen op en is amper gestruikeld. Heb nog nooit zo weinig hoeven te doen en al helemaal niet in zulk lastig terrein. Heb toch het idee dat ze vooral sterker aan het worden is, waardoor het haar makkelijker afgaat.

Dus voor de trail mensen, ik zou lekker vaak richting bos gaan en maar dwars overal doorheen banjeren, als zelfs Shamit het kan leren, kan elk paard het leren! :+

Oh en glenn als je in Rockanje bij westernspul bent, zit je 2 straten verwijderd van waar onze paardjes staan. 2 straten daar weer vandaan zit je op het strand :D En idd, even contact opnemen met Anja of rene en dan kunnen ze 9 van de 10 x gewoon de winkel openen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:26

Ik ga je advies zeker ter harte nemen Canisia! Heb afgelopen zaterdag weer rondje bos gedaan met Daan en dan komt z'n endurancebloed boven zeg! :D Heel braaf, maar ook héél turbo :')

Klinkt als een heerlijk uitje, en verwend worden mag ook best wel 's hoor :j

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:38

ah leuk, Canisa, dus dawra people, zitten héél dicht op elkaar, Nancy, twee dijken verder dan Shameless, nu, anja en jij dan dicht tegen Rockanje! op die manier, ga ik nog iedereen van de dawra in real meaten!!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:44

Ja, maar er zitten er ook veel in Noord-Nederland Glenn :D Dus als je nog eens een uitje wilt maken :))

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:28

ja hoor, dat wist ik ook, ik zal denk ik héél Nederland rond moeten rijden om iedereen te meeten in real!
Vandaag is de man van de piste langs gekomen, en komen opmeten en uitleggen. Die man was dan met ons naar een privé westernstal (kende ik niet) op 10min van ons deur gereden die het zand hebben opgekocht van de reinigbak op flanders horse expo, wat is western land toch klein, kon er van die mensen dan weer, en zo via via kwamen op gezamenlijke kennissen uit!
Het is zand van de Provence, ideaal voor de reining! lag er nog geen 1uurtje bij die mensen en waren er al in het rijden en gingen net een stopje maken, wow, dat gleed super!!

ps @ Nancy, ik hoorde van die mensen dat er dit weekend een show is in Destelbergen (reining) soms niet met June naar die show??? 8-)

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:26

Ennuh, er zitten er ook nog 2 in braboland he! >;)

Canisia, klinkt echt heerlijk zeg! Wat goed dat shamit nu tenminste wel oplette hihi :D

Glenn, dus je hebt hetzelfde zand gekocht als wat bij flanders expo lag?
Ik hoorde juist dat het nogal zwaar was. Stoppen ging wel, maar het spinnen te zwaar eigenlijk.
Maar goed, zo zal er altijd wel wat zijn denk ik ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:39

Haha idd en Braboland ligt het dichtst bij België dus... :P
Ja tis n klein wereldje he? Zowiezo paardenwereld wel.
Ben benieuwd hoe je dame het morgenochtend gaat doen Jes!

En Glenn, hoe gaat het met Shameless?

Foto's gaan zeker komen van D'n Draak! Heb net voor zondag een shoot met Mariska afgesproken! *\o/*
Haar vandaag voor t eerst zien draven! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:46

Ik ook yildiz, ben ook heel benieuwd morgen. :\
Tussen 10 en 12 is de DA hier.

Oh leuk, Mariska zondag shooten! Mooi weer, dus moet goed komen! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:16

Ik heb nog niets gekocht, ik heb prijsofferte gevraagd en het zand gaan bekijken, de spin was moeilijker, omdat, het zand te dik lag in gent, je mag maar de juiste hoeveelheid zand hebben 6cm en dan de juiste ondergrond, (plat gewalste gekalkte grond, of een stabiliser laag, ) en dat maakt het verschil! ik vraag na, heb nog maar 2 mensen gevonden die reiningbodems aanleggen en daarmee en die andere (firma die werkt met samenwerking van oostenrijk) krijg ik geen reactie van!

en heb er zien spinnen en stoppen, en waren heel tevreden van! wat er voordien van zand lag op die stal , en de paarden liepen niet zo mooi en stopte of in de spin niet vlot hoorde ik van de mensen! (dat was schelde rijnzand)

aan alles zijn er voor en nadelen, heb voordien altijd op western stal gestaan en was een gewone schelde rijnzand, en als je paard het gewoon is iets harder te hebben dan zal het in turbo super showgrond nog beter gaan zeker!

zowiezo moet er met de ondergrond en alles ook aangewerkt worden want zit met dikke klei grond, niet zo een luxe als jouw Jessica, dat ik de grond kan omploegen en dat ik zandgrond heb :-)

ik zal dan toch eens een dawra rondtrip moeten maken :-)
ps Yildiz, dan zit jij dicht tegen Jessica?

ik duim mee voor Nada, Jessica!!

Shameless gaat al vlotter, de grondwerken en trainingen leveren vorderingen op, juist het sturen, hij plooit zijn hoofd en hals zo rond je been, maar zijn lichaam volgt niet altijd, dus de balans werken ze enorm, valt nog naar binnen, maar vroegen mijn zadel nu en met de equiflex liep hij al veel vlotter, maar Karel zei het wat heeft hij toch een schoudervrijheid, soms denk ik had beter dressuur met hem gedaan die benen strekken zonder probleem! We zien wel verder, meneer is toch soms erg hengst, en dan weer zo braaf, dus we shall see!
Ik ben allesinds super blij dat ik de keuze heb gemaakt hem daar te gaan brengen en die mensen leren kennen is op zo een korte tijd terug een heel ander paard, en het bijtprobleempje hebben ze héél goed aangepakt. Door hij zo laat is in de groei en zo een hoog benige is, is het toch héél anders, dan een compacter paard, hij is echt geen kleintje zal dicht tegen de 160 zitten!

Gaaf als ze zo gaan draven dat beloofd, voor de shoot! Ik ben al erg benieuwd naar meer foto's van je knappe popje!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:18

Owja je hoort mij ook niet klagen hoor qua 'geluk' ondergrond van onze bodem hier. Maar goed ook dat heeft nadelen glenn alles heeft voor en nadelen. ;)
Maar klei is idd verschrikkelijk!

Yildiz en ik wonen zo'n 20 min. van elkaar af.

Fijn te lezen dat het goed gaat met shameless. Komt vast goed met m.

Nou mijn nieuwe chaps zijn als het goed is in de maak. Vanavond de maten door gegeven en ala het goed is moet nu alles kloppen. Ze worden helemaal op maat gemaakt. Hopenlijk heb ik alles goed gemeten. Heb het dubbel gecheckt maar toch. Vind het wel spannend. Maar voor de 23e zouden ze hier moeten zijn dus nog even geduld.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:49

http://www.dehippischeondernemer.nl/nieuws1/127-applicatiecursus-fnrs-westerninstructeur

FNRS goes western :P . En Cyann deed dus mee aan de introductie hiervan tijdens de FRNS dagen in febr. j.l. met Rieky. En als ik het goed heb begrepen worden o.a. ook de wedstrijdfoto's van Cyann met Nirvana en/of June gebruikt in het lesboek ter extra illustratie. *\o/*

Goed te horen Glenn dat het goed gaat met Shameless! Top. Nee destelbergen staat niet bij ons op de agenda. Eerst volgende is de SWRN wedstrijd te Woudenberg volgend weekend. Cyann met Scarlet aan de hand.

Succes morgen met de tandarts Jes.

Oh vandaag nog iemand van de landelijke televisie aan de telefoon gehad. Er komt een nieuw tv programma dat gaat over Kinderen en hun speciale band met een dier. Ze waren getipt over Cyann en haar sport (nope it wasn't me). Allerlei vragen beantwoord en ook Cyann heeft hem nog persoonlijk aan de telefoon gehad. Dus ik ben benieuwd of het een vervolg gaat hebben. Ze houden iig contact beloofde hij. Het is weer spannend. :D +:)+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:36

Super Cyann in een boek, en tv, binnenkort de BEKENDE NEDERLANDER ;-)!!

Jammer, dat je niet mee doet, is niet zo ver, anders kwam ik zeker supporteren!

Ik zal dan toch nen keer in een vakantie eens iedereen dag komen zeggen of ergens op een evenement meeten! Altijd leuk de mensen achter het forum te ontdekken!

succes met Cyann en Scarlet!!

spannend Jessica, tandarts en het hopelijk passen van de chaps, en de hele showset is compleet, nieuwe showblouse, hoofdstel, showpad, ... kortom hele nieuwe showlook!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 12:08

Timmert goed aan de weg die dame! +:)+ Top hoor!

Het IS vakantie Glenn, Hahaha!! :P
Naar welke shows ga je? Tulip?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:23

Was kai gezellig middaagje meej Jes! :D Lekker in de wei gelegen en bijgekletst!
Met Tie en Yazahra op ons lip, haha!

Afbeelding

Foto gemaakt door m'n zoontje Yul, haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:49

Aaaawhhhh I'm in luv!! <3 <3
Ze is echt zo leuk. Lekkerding is het. Lekker brutaal , maar draven kan ze niet. hahaha _O- :)F
Dus daar moet je nog maar eens even op oefenen hoor :P
Maar verder dat hoofdje is echt super! Zoo mooi en zooo rastypisch! Prachtig!
Heb heerlijk genoten yil. Was top.

en ik ben SUPER trots op mijn naadjepaard. Eerste keer in haar leven naar de tandarts. Verdoving was het ergste, piepen deed ze omdat ze boos was haha en tanden veilen ging super braaf! Wat deed ze het toch goed! Mega trots baasje hier! :o

en het bewijs :D
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:07

Braaf Naadje! Zie je, stap voor stap kom je d'r wel met d'r! Volgende week plates! :j

Wat nou nie draven nie! >;) Hebbie d'r nie zien gaan in die gang?
Maar idd, ze was erg lui vandaag en tis nog hollen (lees galopperen) of stilstaan, haha! :P Komt vanzelf wel ;)
Jammer dat je niet nog half uur langer bent gebleven, Nour gaf nog showtje weg! Raar beest haha! Foto's volgen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:11

Och wat een mooi dametje is het zeg! <3

En brave Naad!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:56

haha JAJA yildiz! Dus als ik weg ga, dan showen ze wel. hmmzzz >;)
Ochja, de gang..... daar deed ze mooi even draven hihi lekkerding met haar hoge sterke stelten! <3

Nou volgende week nog nie plates nie, maar we komen idd steeds meer in de buurt. :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:45

Wat een prachtig bekkie heeft ze