Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:58

Als je een ketting hebt waarvan je de ring kan verwijderen (sleutelringsysteem) is het geen probleem hoor! Ik heb voor Balder ook een kabelhalster met bitje en deze doorgang is nog veel smaller. :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:32

Ik heb de ringen en ben al wel begonnen, is alleen lastig met fulltime baan om daar tijd voor vrij te maken. Maar ik ben alweer begonnen :D resultaten laat ik uiteraard hier zien ;)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:56

Ik heb ook een 'echte' ketting met sleutelringsysteem (wel kleinere sleutelringen dan aan een hanger bv en heel stevig) maar er moesten twee mannen, een houten stokje om tussen de ring te wurmen en flink wat kracht aan te pas komen voordat ik hem eraf kreeg. Eraan was hetzelfde verhaal. Mijn nicht had eenzelfde verhaal. Maar misschien gaat het soepeler naarmate je de ring er vaker af hebt gehad. Ik ga eens aan de friemel ;)

Hoi Joyce ja het ligt inderdaad een beetje stil, ben zelf ok druk met afronden van bachelorgedeelte van mijn studie en paard kost ook veel tijd. Maar ben wel rustig aan bezig. Heb een bestelling van Arabian Fantasie binnen dus ik ben super blij! En heb nog een projectje liggen en heb gelukkig wel genoeg tijd om het netjes af te maken en versieren. Maar aan mijn site kom ik maar niet toe, dat moet nog even wachten.

Balder

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:58

Hihi, als je voorzichtig doet werkt een platte schroevendraaier het beste. Er voorzichtig tussen steken en dan een kwartslag draaien.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:38

Hoi Karina dat heb ik geprobeerd en dat ging inderdaad een stuk beter ;) Ik heb weer goede hoop, moet mijn spullen ook gewoon veel meer gebruiken haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

Misschien dat ik bij de volgende 'ronde' nog wat squares bestel! Of heb je nog wat over? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:51

Ik heb gisteren nog 5 meter nylonband gekocht, dus ik kan mooi even vooruit met showhalsters maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:55

hoeveel diameter nemen jullie voor de ringen?(A)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:51

Wat is het rustig in ons topic :| dat ben ik niet gewend, allemaal te druk om te knutselen???

Ik ben bezig met een nieuw ontwerp eerst een halster later een borsttuig dat erbij past ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:06

Op het moment ligt het bij mij even stil helaas. Drukte met school, paardjes en ik ben ook ziek op het moment (BAH!). Ik heb wel 2 onafgemaakte halsters liggen, en nog heel veel materiaal waar ik halsters van wil maken, hihi :P. (Ook nog een halster dat onderdeel is van een setje).

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:10

Ik ben dus bezig met een zwart met goud afgewerkte halster, heb alleen wat probleemmpjes en wie weet dat iemand hierzo enig idee heeft ;)

Ik wil dus de klosjes maken met die kleine kraaltjes en bovenaan een grote kraal, maar hoe ik dat ook probeer ik krijg het niet netjes, ofwel ik krijg zeer veel draden boven de grote kraal (als ze uberhaubt er allen doorheen passen)
Iemand tips??

Daarnaast al bij bouwmarkten geweest voor een ketting onder de kin, zilverkleurig hebben ze wel gevlochten maar goudkleurig alleen gewoone schakels. Dit vindt ik persoonlijk niet prettig voor een paard. Weet iemand waar ze deze wel goudkleurig hebben??

Greets binnenkort foto van huidige status :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:05

Heb je een foto van je kwastjes kwestie? :P.

Ik heb wel een goudkleurige gedraaide ketting gekocht bij de bouwmarkt. Weet alleen niet meer welke :=.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:48

Ik ben weer een klein stukje verder met mijn blauwe halster. Ik wou eigenlijk een set maken, dus samen met een borsttuig, maar dat laat ik eerst even zitten. Wil eerst wat materiaal etc. wegwerken, en in een borsttuig gaat ongelooflijk veel tijd (en geld) zitten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:33

Ik ben nog steeds opzoek naar een mooie kleur wol? voor op m'n vosje.
Zat te denken aan okergeel of rood, maar ben er tot nu toe niet in geslaagd om t te vinden. Wil er dan ook graag van die schelpjes opmaken. Ik kon ze op die site van sabyla iig niet vinden. :?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:55

Geel is heel mooi op een vos :j

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:00

Sayila heeft ze wel hoor, ik heb daar pas nog besteld, helaas kom ik er steeds niet aan toe om zulke halsters te maken :P me ene ligt ook nog stil ben daar al flink op weg mee, op de kwastjes na dan, als het me lukt foto te maken zal ik deze eens plaatsen ;)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:03

Ik ben ook zo ontzettend druk met de studie en paardje dat ik er niet echt aan toe kom. Moet nog steeds een bestelling afmaken maar dat liep allemaal niet zo lekker. Daarna ga ik eens kijken of ik wat materiaal kan wegwerken, er ligt hier nu echt te veel!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:51

hier ook erg druk maar wel bezig nog met de halsters *D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:28

@ Rheallover, dan heb ik vast niet goed gekeken :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:26

Ik heb nu de versiering op het halster zitten. Nu alleen nog klosjes en de neusketting. Ik zit nog te twijfelen hoé ik die ketting eraan ga maken. Dit is wel een van mijn mindere halsters. Qua kleuren en versiering vind ik hem wel heel mooi, maar de afwerking is helaas niet super.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:31

Ik baal er wel van dat ik er niet echt meer aan toe kom, maar heb het zo druk gehad. Zat ook 6 weken zonder passend zadel, eindelijk heb ik zondag mijn 'nieuwe' zadel gekregen en kan ik weer aan de slag. Dat betekende wel dat ik de afgelopen weken erg creatief moest zijn met Kiya beweging geven en dat een beetje leuk en afwisselend houden. En ik heb nu ontzettende spierpijn nu ik weer ben begonnen met rijden!
Ik wil nog steeds graag een site als overzicht maar ook dat komt er maar niet van. Ondertussen is het heel leuk dat ik af en toe weer eens een opdracht krijg, maar ik wil nu eerst even oude restanten wegwerken en alles netjes afronden! Kom altijd tijd tekort ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:45

Als het halster waar ik nu mee bezig ben klaar heb, ga ik ook eerst even alles wegwerken :j.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:51

Ik ga deze week opruimen en heb nog wat dingen in de 'aanbieding'. Iemand bijvoorbeeld interesse in haltersquares van 1 inch? Mijn vriend heeft ze heel lief besteld in de USA voor me maar ik vind ze toch te grof. Ook heb ik nog kwastjes en druppels etc.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:41

Eer ik het helemaal vergeet :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn erg erg slecht. Ik kan van mijn showhalsters ook nooit een mooie foto maken :(
In het echt is hij vele malen leuker.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:59

Wauw, als hij in het echt vele malen leuker is, hoe leuk moet hij dan wel niet zijn?! :~
Echt supermooi gedaan, vooral ook met die halstersquares. Ben benieuwd hoe hij op een paard staat!

Ik doe momenteel echt nauwelijks wat aan mijn halsters, heb er gewoonweg geen tijd meer voor. Super jammer. Kijk stiekem wel al uit naar de volgende vakantie, dan ga ik zeker tijd creëren om lekker bij de kachel met een kop thee wat halstertjes te knutselen! :j