[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:44

Ja, dat was helemaal erg, schandalig zou ik zeggen, daar moet je dan ook nog voor betalen. ~~}>
Bij mij deed hij ook heel stresserig, kwam al aan met opschieten opschieten, het was allemaal zo druk en waarom wilde iedereen juist deze tijd alles gedaan hebben...ik zei:"Ik heb gewoon een afspraak gemaakt en van mij had het niet direct gehoeven, kon ook best volgende week", toen dimde hij al een beetje in, want dat sloeg natuurlijk al nergens op.
Toen wilde hij stroom, maar uit de schuur kon niet volgens hem want dat was niet geaard...is wel zo maar daar heeft ie geen verstand van blijkbaar. :+
En toen kwam Martijn ook even helpen, die is daar helemaal niet van gediend maar die heeft zich ingehouden. :x
Maar die man heeft een burnout ofzo.. :roll:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:06

Zo klinkt het wel een beetje ja... -O- Maar das nog geen reden om je klanten af te snauwen.
Als ik hoor wat ze hier voor achterlijk lange dagen maken en al helemaal in het fokseizoen pffff.... Dat begint om 5 uur met ET tot laat in de avond. Echt respect hoor! _/-\o_

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:08

Het is ook of heel stil of niet meer bij te houden hier :D.

Dierenartsen tandartsen ostiopaten het is echt een regelrechte ramp als je een slechte treft. Ik snap ook best dat lange dagen je opbreken maar je moet gewoon wel je vak knap uitvoeren. Het is wel een levend dier wat afhankelijk is van jouw en die dan onnodig met pijn rond loopt door gepruts van de VA. Ik kan daar echt zo boos om worden maar ja het is altijd hun woord tegen het jouwe en er is geen wet die er iets aan doet dus ja kun je inderdaad maar een ding doen en das op zoek naar een anderen.

Wat een verandering Miranda niet normaal he als je dan weer foto,s terug kijkt. Hij is nu ook mooi in zijn witte jas met vlekjes elke kleur heeft dan toch weer iets al is deze jas dan wel wat meer werk :D . Fu blijft een aparte hier zijn ze ook frisser deze tijd van het jaar maar als ik ze dan gewoon door rij word dat vanzelf weer beter. Ik hoop dat jullie toch eerdaags weer verder kunnen het is zo leuk jullie avontuuren.

Jammer Yildiz snap dat je er van baalt het is zo weer Maart en dan nieuwe ronde voor het veulen misschien wel veen fijner om gewoon in het voorjaar geboren te worden. Nour en Nourdin dat kan geen toeval zijn. Nour is lekker gewoon lief wees daar maar heel blij mee je hebt niet aan zoon hormonne bom . Wat Spanend pubber weer bij der mama zouden ze elkaar nog herkennen vast wel. En dan krijgen we natuurlijk heel veel leuke avontuuren van Yaz te lezen.

Welkom No no leuk dat je ook gezellig mee klets.

Het is zo leuk om met jonge paarden bezit te zijn en je gaat echt niet te snel met Mish ik heb dat ook hoor dat je ze altijd als jong paardje blijft zien heel lang. Maar uiteindelijk worden ze toch volwassen en word het tijd voor grote paarden dingen ;) .

Roma ik weet zeker dat het je even rust gaat geven in je eentje zes paarden fultime werken phoe ik doe het je niet na. Het zijn gewoon ook hoge kosten en inderdaad als je alleen maar hengstjes fokt haal je de kosten er gewoon niet uit. Wie weet over een paar jaar als alles weer een beetje op de rit is kun je gewoon lekker verder en dan geniet je er ook veel meer van.

Verder weet ik het niet meer sorry als ik wat vergeten ben :o .

Ben uiteraard ook weer met de paarden op stap geweest Dibah en Sjaak in de bak gereden. Noor en Sil zelf in de bak laten lopen. De pukkies mochten aan het einde van de dag lekker met papa Sjaak op het erf lopen. sjaak wilden op een gegeven moment wel weer naar stal. Maar mijn altijd brave Duo dacht er anders over dus nou ik ook weer mijn beweging gehad vandaag :D .

Even wat plaatjes om het topic op te vrolijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:26

U vraagt... En er wordt gedraaid Gelske, haha! :D

Heerlijke platen weer Gelske! Dat leukt idd mooi op! Sjaak heeft het volgens mij prima naar z'n zin met z'n familie? :)
Ik moet nog even wachten op de platen van slome Henkie, maar je hebt gelijk, hij is bovenal gebruiks- en familiehond....uh...paard! :')
En nee dat was idd geen toeval. Ook niet heel bewust naar hem vernoemd hoor, vind Nour heel mooie betekenis hebben (Licht) in combinatie met de stalnaam Hayati (van mijn leven).
En ja jammer van Kiki, maar denk altijd maar zo, zal wel n reden hebben.
In ieder geval kijk ik erg uit naar het veulen voor mei van Jazzy x Nour! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:38

Dat ziet er zeker vrolijk uit Gelske!
De da heeft het werk verder wel goed gedaan hoor, het is niet dat de beestjes er onder lijden, alleen de baasjes. :')
Fu rij ik ook nog gewoon, vanaaf nog lekker getraind. :))
En ik kijk nog even aan hoe het verder gaat, maar ik wil ook niet op de gevaarlijke toer, dan verpest ik waarschijnlijk meer door een slechte ervaring..het blijft toch altijd een beslissing die ik op gevoel maak, soms voelt het gewoon niet goed.
En daar moet ik dan maar naar luisteren, dat is nog best lastig voor me omdat ik ook graag wil doorzetten.
Ik heb een foto van daarnet, kwart voor zes al donker! :+
Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:09

Hoi hoi,
Ik lees nog wel mee hoor, maar van reageren komt t steeds niet.
Miran he balen dat fu de bokkepruik weer opheeft met buitenrijden, zal hij dan een heus zomerpaardje zijn en alleen ervan genieten met mooi weer. En gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Roma logische keuze om even te stoppen met fokken het moet ook leuk zijn je hebt genoeg tegenslagen gehad en het moet juist genieten zijn en dat kan ook zonder die stress en zo heb je ook even de quality time met ze en ook voor jezelf.
Katja je bent echt wel een superbaasje ilya staat op een droomplek en wat veranderd hij toch keer op keer gaaf en je dames zien er toppie uit en gelukkig dus boeie dat je niet rijdt ( doe ik nu ook niet en enkel de aandacht geven is al ok)
No no de paps van je paardje is voor mij een hele bekende ik heb hem destijds beleerd Rhas blijft speciaal plekje in mijn hart houden dus ook super leuk dat je een kleine van hem hebt!
Canisia raf is echt een lekker ding en jullie doen harstikke leuke dingen!
Eline Mish word echt al een heuse dame en top dat ze het zo goed doet nog heel even en ze is alweer 3!
Yil en jij blijft ook maar in 7 sloten tegelijk lopen hihi bezig bijtje leuk leuk, balen van kiki maar op naar komend seizoen en op naar een mooie beeb van die 2!

Hier gaat t ook nog steeds goed nu echt de laatste loodjes oftewel nog een weekje is de kleine er dan zelf nog niet dan zal ik worden ingeleid, en dan een heel ander leven hier maar o zo leuk en spannend.
Met de paarden gaat t ook goed ik doe nu natuurlijk niet zoveel met ze maar Reem word 1 keer in de week gereden door een stagierre daar dat gaat echt heel leuk, reem leert haar ontzettend veel en is happy om op die manier toch wat te doen, en mas gaat ook top is lekker boefig maar ozo schatje, heb ook heel veel zin om straks wat meer met hem te gaan doen net als met Mish lekker via grondwerk dingetjes oppakken, maar eerst mag die kleine meid komen ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:56

Leuk hoor Bren, het gaat nu snel gebeuren, wat spannend!
Heel veel succes alvast als het grote moment aanbreekt, heb je straks een baby in je armen!! :))
Ben je er een beetje relaxed onder?
Fijn dat Reem nog een beetje afleiding heeft, zal dat meisje wel tof vinden om te doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:06

Haha Miran, je kunt m bíjna niet zien! Ja t wordt echt snel donker nu. Gelukkig ook weer (voor even) wat vroeger licht!
En idd, gewoon je gevoel volgen, better safe then sorry toch?

Jee Bren, wat gaat dat hard zeg! Dacht echt die moet nog n maandje of wat! :oo
Maar jullie hebben t natuurlijk ook pas later ontdekt die grote verrassing. Fijn dat t zo goed gaat met jullie en natuurlijk ook de horsies. Wens je een voorspoedige bevalling en lekker genieten straks van elkaar! <3

Vandaag laatste keer getraind (longe en rechtrichten adh) met Kiki. Kreeg bericht dat ze haar morgen komen ophalen. Ga d'r natuurlijk wel missen, zo een fijn paard en klaar voor verder, andere kant komt het eigenlijk wel goed uit dan want morgen worden ook de jaarlingen en veulens binnengehaald en kan alles in een keer omgezet worden.

De foto's vd wandeling zijn nog niet klaar maar deze onbewerkte vond ik alvast al wel heel leuk (en beetje stout omdat Nour steeds Nourdin zachtjes in z'n trui of jas beet en dan zo vast bleef houden := )

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:16

Heerlijke foto's Gelske!

donkere foto Miran, maar wel doorbijter zo rijden nog! :D

Bren wat leuk van je te horen! Zo spannend jullie kleine op komst, ik vond je prachtig op de buikfoto's op facebook

Snap dat je Kiki gaat missen Yildiz :j en die Nour, heerlijk zoals hij die jas beet heeft :D

Ik heb net genoten van een prachtig lage zon bij de paarden, Blue kwam bij me staan genieten en kroelen terwijl Set verderop stond te eten, heerlijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:19

Blue is echt n kriebelknuffelpaard he?! <3
En jee, lijkt t zo of is Set echt boel aangekomen? Ze ziet er in ieder geval top uit! +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:26

Jaa setje is al weer een poosje keurig op gewicht en ook eindelijk weer zichzelf <3 ben zo blij. En blue kijkt eerst de kat uit de boom maar is uiteindelijk een enorme vrij kont

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:47

Ik ben heel slecht met namen.. Vergeef mij..

Oh een baby op komst! Wat spannend.. Is het de eerste?

Wat een mooie schimmels! Ik ben dol op schimmels!

Kiki is verkocht begrijp ik? Sterkte..

Volgens mij werd er gevraagd naar de kinderen?
Ik heb zelf 2 kinderen, een zoon van bijna 17 :oo en een dochter van bijna 11. Mijn vriend heeft een zoon van 13. We hebben een bijzonder gezin, is nie altijd even makkelijk. De paarden heb ik dan ook echt even nodig om weer even te ontspannen.
Ik ben de enige hier in huis die paarden leuk vind dus thuis gezellig kletsen over paarden heeft geen zin. Overigens is in mijn familie alleen mijn zus een paarden gek dus het zit ook niet in de familie en schoonfamilie -O- gelukkig bestaat bokt :')
Shym had steeds koorts door de castratie. Dat is nu gelukkig weg! Alleen is zijn koker weer dikker geworden.. Het arme dier.. Straks maar even met hem prutsen.
Eerdaags komt de hoefsmid.. Spannend..! Hij is het niet echt gewend om zijn voeten op te tillen. We hebben wel al heel wat er af kunnen vijlen gelukkig maar rust is een must! Ik hoop dat hij zijn achtervoeten dan ook kan optillen..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:16

Het viel me nu ineens echt op Kat! :) Fijn dat ze weer zichzelf is.

Heb je onze profielen nou nòg niet uit je hoofd geleerd Marlijn?! >;) :P ;)
Dat is wel een vaatje hormonen zo bij jullie thuis met al die pubers? En ja hier herkenbaar hoor: bij de paarden kan ik me altijd weer helemaal opladen.
Is Shym nog maar pas geleden gecastreerd? Super sneu dat ie er zo ziek van is geweest. Hopelijk nu beter?
Voetjes geven... Ik snap echt niet waarom mensen dat niet een keer in de week oefenen met n veulen. Daar heb je een paardenleven lang profijt van...

Nee Kiki is of was niet van mij. Ze is van een goede klant/kennis. Ze kwam twee maanden logeren om drachtig te worden van mijn hengst en zadelmak gemaakt te worden. Beide is gelukt, alleen is het embryo verworpen. -O-
Ze is vanochtend opgehaald. Tie was echt dik met d'r en beiden waren het er niet mee eens toen ze voor Ties neus werd opgeladen. Uiteindelijk wel goed verlopen maar had zon heftige reactie van Tie niet verwacht.
Gelukkig stond ze niet alleen want haar dochter Yazahra is vandaag met haar herenigd!
Ging hartstikke goed: Zahra mooi onderdanig en deelden al het hooi, dus vanavond samen op stal zal ook wel goed gaan (hoop ik). We zullen zien, gaan straks de merries en veulens weer voor t eerst binnen halen. Nyhla wordt gespeend en Jazzy gaan we vanaf komende week weer beetje zwangerschapsgymnastiek geven. ~~}>

Paar plaatjes van vanochtend:

Afbeelding

Moeder en dochter herenigd!
Afbeelding

Zahras prachtige hoofd❤️
Afbeelding

Mijn handen jeuken om Zahra weer op te kalefateren en in goede conditie te krijgen hihi! <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:15

Ahh swat sneu voor Tie dat haar vriendin weg ging grappig hoe ze zo snel aan een ander kunnen hechten.Maar ze staat lekker weer met haar dochter die is echt groot naast haar mama. Nour hield zijn bijna naam genood gewoon goed vast :D .

Sneu voor Shym dat hij koort had door de castratie en voetjes tillen kan echt een probleem zijn.

Set ziet er echt mooi uit en bleu heerlijk wijffie echt een leuk stel dames zijn het.

Hee bren gezellig *\o/* .

Das wel heel donker Miranda wil je niet meer dat iemand het ziet ;) . Weet je er is altijd morgen weer een dag en wie weet rij je zo morgen weer op hem weg. Niet te veel denken al is het soms maar een klein stukje jullie zijn al zo veel verder dan voorheen.

Vandaag zo gaaf zijn we naar het strand geweest met Noor en Dibah. Ik dacht ach lekker rustig vooruit dat moet kunnen en ja het ging zo super. Ze liep braaf achter Dibah het meeste hebben we gestapt maar we hebben ook stukjes gedraafd en in galop. Het stuur zit er echt nog niet op dus we gingen van links naar rechts ik heb haar maar gewoon lekker laten lopen de rest komt vanzelf wel. Erwin heeft nog geprobeerd om een foto te maken maar dat lukte niet echt Dibah wil niet stil staan en Noor wil graag achter Dibah aan :D .

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:40

Ja.. Sorry.. Valt weer tegen he dat ik jullie namen niet weet :P

Wat jammer dat ze de vrucht verworpen heeft. Komt ze volgend jaar weer terug?

Shym is inderdaad net gecastreerd. Nu twee weken geleden. Helaas dus met complicaties.. Maar hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan!
Zijn voetjes.. Inderdaad heel jammer! Er moet ook het een en ander hersteld worden aan zijn stand. Hopelijk zijn we op tijd.
Vandaag wat met hem aan prutsen geweest. Een witte tuinstoel, pionnen, autoband en een dood eng zakje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:34

Set_Elkol schreef:
Ja had het met set ook, zo lang naar toe geleefd, gejankt van vreugde toen ze drachtig was een toen ineens was ze leeg. Maar daardoor heb ik nu wel ilya!

Zo zie je maar, alles gebeurt met een reden ;)

Wat een mooie foto's heb je van je paardjes gemaakt :) Set ziet er goed en tevreden uit. En Blue blijft gewoon een leukerd.

@Miranda, wat was Fu gaaf toen hij nog zo donker was! Vind het echt een hele mooie kleur die hij toen had. Jammer dat ze niet zo blijven _O-
Wat balen dat Fu weer zo in de stress is de hele tijd... beetje een typisch dier volgens mij, moeilijk te duiden. Als het een merrie was kon je het nog op hormonale issues gooien :')

@Canisia, ben jaloers dat jullie zo dicht bij het strand wonen hoor := lijkt me super lekker om af en toe gewoon heerlijk met die dieren naar het strand te kunnen. Olina stond vorig jaar ook nog bij de kust dus toen zijn we ook naar het strand gegaan toen we op bezoek gingen. Heerlijk :)

@Gelske, het vervelende als je dan ook een slechte dierenarts/tandarts/etc treft is dat het soms ook een hele poos duurt voordat je ontdekt dat ze slecht werk hebben geleverd. Voor je het weet ben je daar dan ook weer zo'n poos mee aan het klooien voor het weer goed is. Je moet gewoon kunnen vertrouwen op iemands expertise. Had in de zomer een tandarts die de klachten toen niet verholpen had, maar we hadden hem toen gebeld en binnen een paar dagen stond hij weer op de stoep om nog een keer te kijken en het probleem ditmaal wel te verhelpen, dat vind ik dan weer wel supernetjes.

Dankjewel voor je leuke compliment dat het zo goed gaat met Mish :)

Wat een prachtige foto's van je kanjers. Wat is Sjaak toch een bink.

@Bren, leuk dat je weer meekletst. Sterkte met de laatste loodjes, ik zal voor je duimen dat alles voorspoedig gaat :) Als je geen tijd hebt om mee te kletsen, plaats dan tenminste af en toe een update :D Ik vind het leuk te horen hoe het met jou en je paardjes gaat :) Wat leuk dat je een bijrijder voor Reem hebt. Heerlijk om ook straks met Mas bezig te kunnen.

@Marlijn, maak je niet druk om de namen :) Komt vanzelf. Wij hoeven alleen die van jou maar te onthouden, jij moet een heel topic _O-
Wat balen dat Shym na de castratie complicaties heeft. Hopelijk gaat het snel beter met hem.
Wat een leuk ding is het verder zeg, mooierd.

@Yildiz: Wat heb je schitterende foto's van je dames gemaakt. Wordt wel weer even wennen zeker om Kiki te moeten missen en Zahra terug te hebben. Wel lekker, kun je eindelijk ook Zahra weer regelmatiger zien dan, of niet? Ze heeft echt een prachtig hoofd inderdaad. Heel verfijnd.

Ik heb Mish voor de allereerste keer rondgeslingerd aan de longe gisteren <3
De vorige keren heeft Desiree het telkens gedaan, zij heeft meer ervaring met het paarden aanleren. Het ging zo goed dat ik haar gister overgepakt heb.

Ze doet het zooo goed :) We naderen het punt dat ze het zo goed snapt dat we haar weer vakantie kunnen geven. Ze heeft een longe-bootcamp weekje gehad om het even aan te leren, maar kijk toch hoe ze nu al loopt <3 knap kind. Ben supertrots.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:35

Wat een mooie paarden hebben jullie ook allemaal zeg!

Ik zag een amigo deken, is dat een merk wat goed ligt op de AV?

Bijzonder dat paarden zich zo snel kunnen hechten aan elkaar.

Leuk op het strand! Vond ze de golven niet eng? Of was ze er al eerder geweest?

Aleeneh, het longeerfilmpje had ik al gezien! Ziet er goed uit hoor!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:44

Haha, jij had in het 2013 paardentopic gespiekt? _O-

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:53

:D :o
inmiddels ook "aangemeld"
Laatst bijgewerkt door No_No op 31-10-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:53

Hallo lieve dames. Ik ben klaar met m'n tentamens, dus weer even wat meer 'lucht' :)

Heerlijk Kat weer op bezoek bij je ventje. Hij wordt een grote jongen, mooie wilde bos manen erop, genietend van het goede leven in de heuvels :D De meiden doen het ook goed zo te zien, fijn! Ga je Bluetje nog berijden? ~~}> Goed dat je een andere TA laat komen, zal ze vast baat bij hebben :)

Toffe beebie foto van Nour, hij is wel de macho-man van het stel he := Wat een een heerlijke foto's van je buitenritje. Ik kom (nog stees) gauw (ooooit) een keer hobbelen als we weer zo ver zijn hoor haha. Wat een domper van Kiki..... Ik vind het een erg aansprekende merrie, zal het vast ook leuk gaan doen onder het zadel! Wat wil de eigenaresse ermee gaan doen?

Wat raar Miran dat Fu zo stout is buiten. Hij ging toch ook altijd mee naast de fiets? Krijgt ie het gewoon in ene op z'n heupen? Misschien een keer een Bach druppeltje proberen (laat Baukje nou net dr diploma hebben :)) *tip* ) Fu z'n ouwe kleur, fjietfjiew! <3

Wat een pech Canies.... Goed dat je er grondig naar laat kijken. Ik hoop op spoedig herstel voor Raf in z'n mooie herfstkleurtje! Super toffe foto's van je shoot! Heb jij veel verstand van het rechtrichte op de grond? Ik loop een beetje vast, misschien leuk om een keertje te meeten? O:)

Begrijpelijk om even te pauzeren met fokken Roma. Je hebt het er maar druk mee zo! Genieten moet je niet vergeten he ;)

Ik wordt helemaal gelukkig van jouw berichtjes Gelske, wat super fijn dat er weer licht is aan het eind van de tunnel met beide zorgekindjes, super joh! Vind het nog steeds bizar dat die ijzers bij onze paarden exact hetzelfde effect hebben gegeven :=

En die Mish dan, die gaat ook als een trein man! Super gaaf. Ik denk ook zeker niet dat je te veel doet hoor, gewoon lekker een beetje rommelen, kan echt geen kwaad. En al een rondje aan de longe, super fijn dat ze het zo gauw oppakt! Ze gaat er nu echt als een 3-jarig pupseltje uitzien he? Fietsen is ook erg leuk (en goed voor de conditie!) om met ze te doen.

Welkom Marlijn :) Leuk beestje heb je! Zou je voor mij eens wat foto's van z'n hoeven willen maken? Ik ben hoof-addict namelijk :)) Hier alleen maar Amigo/Horseware dekens, liggen echt het best op die smalle beestjes vind ik :j

Zo hallo, ik ben weer een beetje bij! Hier gaat het eigenlijk heel erg goed! Meneertje gaat lopen, wauw.... Spatje zuiver op dit soort momenten.

Afbeelding

Naast de fiets gaat ie ook als een speer. Voorzichtig durf ik weer plannetjes te smeden. 12 december staat een afspraak bij Country Mill om denk ik toch voor een ander zadel te kijken, bij voorkeur de Massimo Trail. Eind november wil ik er weer voorzichtig opklimmen met een barebackpadje. We zien wel hoe het loopt :D Gister onze mooiste beelden bij elkaar verzameld en in een filmpje gestopt, zo blij mee. Ik moet echt vaker de GoPro meenemen...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:59

Wow Eline, wat reageert ze al goed op stem zeg! Goe gedaan jullie! +:)+

Gelske, wat n knapperd toch! Zo een mooi chique hoofd. En heerlijk zo over t strand. Daar zitten jullie echt dichtbij toch? Kun je daar nu heel de dag komen met paarden?

Leuke platen Marlijn! Lekker snuiven op de pion hihi. Zo leuk he die guppen? :D
En top dat je dat soort dingen met m doet. +:)+ Zie t binnen dit topic wel veel (gelukkig), maar is helaas echt niet zo verankerd binnen de opvoeding van n jong paard...
En ja, hier grote horseware (amigo, Rhino, Rambo) fan! Dekens schuiven nooit, liggen echt perfect en sommige dekens heb ik al jaaaaaaren. Helaas vele ter ziele gegaan door misbruik van een niet nader te bepalen hengst en zijn vrienden! _-:(
Maar bij "normaal" gebruik gaan ze echt heel lang mee. Dikke tip dus.
En nee, Kiki komt niet terug. Ze staat aan de andere kant van het land en Nour dekt uitsluitend KI dus verzenden het goedje wel. :P

Ook de merries en veulens staan op stal. Ivm verkoop van 1 veulen blijven ze nog 1 weekje bij moeders staan en worden ze daarna afgespeend.
Was prachtig licht en natuurlijk m'n camera vergeten mee te nemen... |o Dus heb gewoon zo maar genoten van het binnenhalen. Nyhla en Jazzy zijn beide in super mooie conditie en ik hoop echt dat t veulen in wording op Nyhla gaat lijken! Zelden zo een prachtig hoofd gezien en die moves! <3 Kan zo genieten he van dat jonge spul! :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:02

Wat een fijne post, Nicky! Super om te horen dat je Dayem weer zo goed gaat. Ben ontzettend blij voor jullie. Lekker weer plannetjes maken en leuke dingen doen. Hij ziet er knettergoed uit.

Ja, Nyhla is schitterend! Ben suuperbenieuwd naar het volgende veulen :D

Ja, Mish wordt echt volwassen :=
Fietsen durf ik niet aan... met allebei de pony's niet. Olina is van het type die als ze iets eng vindt opeens opzij springt... ongeacht of jij daar staat/loopt/fietst of niet. En Mish kan bij schrikreacties ook nog wel eens gevaarlijke bewegingen maken. Ik ken genoeg verhalen dat het fout is gegaan bij fietsen en dat vind ik dan toch niet vertrouwd genoeg.
Handpaard naast ander paard vind ik dan leuker, en dat willen we binnenkort ook weer op gaan pakken :) Ons volgende Mish-projectje wordt straks om weer vaker lekker er op uit te gaan. Stukje naar het bos wandelen/rijden met haar als handpaard oid.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:04

Aleeneh schreef:
Wat een fijne post, Nicky! Super om te horen dat je Dayem weer zo goed gaat. Ben ontzettend blij voor jullie. Lekker weer plannetjes maken en leuke dingen doen. Hij ziet er knettergoed uit.

Ja, Nyhla is schitterend! Ben suuperbenieuwd naar het volgende veulen :D

Ja, Mish wordt echt volwassen :=
Fietsen durf ik niet aan... met allebei de pony's niet. Olina is van het type die als ze iets eng vindt opeens opzij springt... ongeacht of jij daar staat/loopt/fietst of niet. En Mish kan bij schrikreacties ook nog wel eens gevaarlijke bewegingen maken. Ik ken genoeg verhalen dat het fout is gegaan bij fietsen en dat vind ik dan toch niet vertrouwd genoeg.
Handpaard naast ander paard vind ik dan leuker, en dat willen we binnenkort ook weer op gaan pakken :) Ons volgende Mish-projectje wordt straks om weer vaker lekker er op uit te gaan. Stukje naar het bos wandelen/rijden met haar als handpaard oid.

Oh maar handpaard is nog veel idealer dan naast de fiets! Laat maar lekker optrekken aan die ervaren paarden, nog veel beter.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:04

Ja dat werkt echt zooo fijn! Ik raad het iedereen met een jong paard aan die die kans heeft! Mish wordt er ook zo veel relaxter van en trekt zich ongelooflijk op aan Olina. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:05

Nicky wauw wat n mooi filmpje! En jaaaaa, als t zo goed blijft gaan dan kom je maar es gauw deze kant op hoor! :j
Eigenaresse van Kiki wil western rijden (performance classes) en showen. Ik denk dat ze heel leuke merrie voor de liberty is. Ze kan echt mega gaaaaaaan! {:}