[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:24

Oh super! Wil ik ook eens naar gaan kijken ja.. de vliegenspray in de winkels werken toch altijd maar een uurtje ofzo. Hebben jullie dat toen op fb gelezen over wd40? Dat dat zo goed schijnt te werken tegen een hoop dingen en ook dus tegen vliegen op paarden. Schijnt niet schadelijk te zijn omdat wd40 voornamelijk uit visolie bestaat.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:36

Ziet er goed uit Kelly! Dat kontje kan ook goed de hoogte in! :P
Hier hebben we gelukkig niet zoveel last van de dazen en beestjes!

Dit zijn echt de laatsten voor vandaag hoor!
Yusraa vond het maar een gedoe met dat bloemenkransje _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet haar gewoon denken :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:43

En toch zou ik nooit te nimmer die zooi op m'n paard smeren :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:50

__Nicky schreef:
Leuke foto's Joyce.

Gelukkig zit er een stijgende lijn in Kelly. Ik krijg morgen hertshoornolie, citronella olie en tea tree olie binnen. Ga ik m'n eigen anti dazen, vliegen, muggen, teken middel brouwen :))

Top! Scheelt n hoop poen idd! Maak ook zelf antidazenmeuk, zonder hertshoorn, maar was dit jaar te lui dus van stalgenoot wat gehad. Daar zat wel hertshoorn in maar vlekt mega? Echt bruin! Maar goed t werkt, dat dan weer wel!

Leuke kiekjes ook weer! Zag teouwens ook nog n prachtige affiche voorbij komen Ilona? Echt top! Ook mooie foto die Maris van Asi heeft genomen! <3
Was ook weer onwijs gezellig op t DAWRA weekend en natuurlijk met die hard voetbalfan Suus! Zag er even naar uit dat we geen bereik hadden maar Suus regelde t wel hahaha!
Ook mega trots op Nour! We hebben geen clinics mee gedaan (vind ik m nog te jong voor) maar wel weer super ervaring opgedaan. Hij was wel wat meer mans dan thuis maar heeft heerlijk bij Suum op de wei kunnen staan en lekker ritje gemaakt met ome Jack. Was kei leuk! Mariska was er zondag en heeft werkelijk prachtig pics gemaakt die zo in AHT kunnen, eerste pics onder t zadel en uiteraard in showtenue! Zo trots!
Blij met m'n kleine mannetje! <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:58

Top Yildiz! Ik hoorde idd erg leuke verhalen en echt super hoe jij je hengst houdt, toppie gewoon! En in huize van Leeuwen wordt geen wedstrijd overgeslagen hahaha! Die foto's van Maris zijn prachtig, wauw!

Hij is leuk Joyce, mama ook trouwens!

Goed bezig Kelly!

Sorry hier ook druk en zit vaak op mn phone. Lees wel trouw mee, vind het leuk om jullie verhalen te lezen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:58

Yus _O- lekker bekkie trekt ze haha.

Shanna wat bedoel je? De andere paarden gingen naar her land, niet naar stal :P er staan er nu nog 3 maar daar staat ze niet mee samen. Ze is dus niet alleen op het erf maar staat wel alleen in haar wei.
Nas stond rustig gras te eten vanavond dus komt wel goed. Zet haar de nachten binnen, de andere paarden staan ook binnen dus vond ik een rustiger idee.

Bwaaaaah zit ik rustig peukie te roken in de garage ineens mega spin naast me. Blehhhh haat die krengen en deze is huge en gestreept en brrrr.

Kelly beste bokjes van de dame :D

Dayem lol gehad in de golven, heerlijk!

-O- wil intussen in tuinstoel verder roken, ook spin. Niet zo groot en vies als die andere maar toch. Bah.

Was vanavond mee op de kar, was echt heerlijk.. even genieten en me realiseren dat paard ook leuk kan zijn. Had ik echt even nodig dit. :) galop door het bos :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:02

Haha, heerlijk hé! En spinnen, brrr! Vanmiddag zat er een hele grote op de kruiwagen toen ik hem ging legen, dood-eng! En fijn dat je lekker bent wezen uitwaaien in het bos! Mennen lijkt mij ook heel leuk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:15

1 derde azijn
1 derde dettol
1 derde water
perfect tegen alles wat steekt op dieren en mensen, vlekt en bleekt niet.

Persoonlijk vind ik rood geen kleur voor vossen, maar met een zwarte(zoals mijn man!) des te mooier :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:16

Donkerrood met goud vind ik wel erg mooi op vos! :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:23

Woogy schreef:
1 derde azijn
1 derde dettol
1 derde water

Persoonlijk vind ik rood geen kleur voor vossen, maar met een zwarte(zoals mijn man!) des te mooier :D

Zo maken wij het ook :), werkt nog beter dan die dure producten uit de winkel!

Katja, blijven dromen van je zwarte droompaard :D, ik had ook nooit durven denken dat Shatan ooit van ons zou zijn, en kijk, plots gebeurd het dan toch, nog op het moment dat je het het minste verwacht :D.
Joyce, Munir is echt zo knap <3
Kelly haha dat je kan blijven zitten als die zo hoog bokt :D, ik zou er al lang af liggen :D
Amy brrr spinnen, bij ons in de schuur zit het de afgelopen weken ook vol met spinnen :( En fijn dat je hebt genoten van het koetsritje!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:46

Shan, wat is Piefie toch een knappert en wat ziet ze er goed uit <3 Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen in Alkmaar! Ik vind het zo ontzettend jammer dat het zo'n eind is voor ons.
Hoop dat die manen weer snel gaan aangroeien!

Nicky, super stoer zeg dat Dayem zo het water in ging!

Joyce, haha die Yus, ze laat het ook allemaal maar toe hè :')

Klinkt als een geslaagd weekend van de DAWRA :D Ik zou er bijna voor overstappen naar de western :))

Kelly, das een goede handstand (zoals mijn schoonzus/instructrice het altijd noemt :P ) die ze daar maakt. Wees gerust, ik had vorige week ook praktisch Djuuns staart die op mn cap terecht kwamen. Gelukkig bokt Djuun (als ze bokt) recht, dus dat is niet zo eng ofzo *klopt af*

Ik ben ook niet zo'n fan van rood op een vos :P Of sowieso geen fan van rood eigenlijk :o

Wij hebben Cojosol
Afbeelding
Werkt heel goed. Van de week zaten er allemaal vliegen op dr kont, spray 1x in en de vliegen zie je op dr afvliegen en echt paar centimeters boven dr weer wegvliegen.
Dazen/horzels hebben wij hier gelukkig amper :)

Miran, wat een toestand met die loslopende paarden zeg!

Ilona, wat een gave flyer heb je gemaakt!

Tieneke en Amy, sterkte!

:wave:

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:37

Wie is dat merrietje, Lisa?

Altijd fijn, aangevreten manen. Bij Ely is veel uitgevallen na de bevalling, dus ik zit er maar zo min mogelijk aan.

Lekker hoor, Nicky, naar het strand!

Leuke foto's, Joyce!

We verwachten wel een uitgebreid verslag hoor, Katja :P

Geisha lijkt alweer een stuk voller, Kelly, en energie genoeg zo te zien :D

Super dat Nour zo braaf was, Yildiz!

Blegh spinnen!

Hier staat gelukkig altijd een windje op stal waardoor we relatief weinig last hebben van vliegen en dazen.

Dos heeft een rood halster, staat mooi bij haar donkere velletje!

Gisteren had Euforio even geen zin om mee te werken. Het is ook net z'n moeder af en toe: de allerliefste om mee te knuffelen etc., maar als je iets van hem wil waar hij geen zin in heeft... Ik wilde weer even oefenen met meelopen aan halster, maar hij wilde alleen maar volle kracht achteruit. En aangezien hij een flinke groeispurt heeft gemaakt, is hij nu ook echt te groot en sterk om mee te veulenworstelen. Dus maar even een stalgenootje gevraagd om te helpen en aanduwen maar... Little monster :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:01

Woogy schreef:
1 derde azijn
1 derde dettol
1 derde water

Hier doen die kids dat met een wit krijtje.
Maken van hun paard een zebra en zetten ze dan buiten. Werkt volgens hun ook super.

Ik gebruik zelf niks.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:27

Ik zou wel oppassen met detol. Kan flinke irritaties veroorzaken!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:58

Zo, net weer iets van 14 pagina's bij gelezen.

Helaas nog geen tijd voor een bijleespost. Ik zie in ieder geval veel knappe paarden voorbij komen :+:

Sorry, kleine egopost even
Als alles gaat zoals planning, vertrekt Jim vrijdag al naar zijn nieuwe baasje(s).. Fotoshoot vorige week ging niet door, hopelijk zit het weer komende week mee. Dan worden er alsnog wat foto's geschoten.
Nog even genieten van mijn man..

Ik zal na de verkoop waarschijnlijk nog zo nu en dan meelezen met jullie, maar waarschijnlijk weinig meer posten. Ik heb tenslotte dan geen verhalen meer over een arabier te vertellen -O- Alleen maar over de shetter, daar is dit topic niet voor :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:42

Natuurlijk mag je gewoon mee blijven kletsen! Dit topic is immers ook voor Arabieren-liefhebbers! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:54

Heftig zeg, Jim verkocht! :( meekletsen mag hoor, ook over je shettie :)

Annika merrietje van Lisa's droom is gok ik Kohinoor van Flaxman?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:55

Och jeetje. Fijn dat je zo snel een goed huisje voor hem hebt gevonden maar dat blijft natuurlijk heel moeilijk :(:) hoop dat er nog gelegenheid komt voor een mooie shoot :)

Euf klinkt echt als een heerlijk eigenwijs ding :D

Nas is nog steeds heel relaxed dus dat komt wel goed zo gelukkig. In het begin kon ze echt NIET alleen staan. Nou heb ik haar natuurlijk ook het liefst gewoon met een vriendje samen staan maar het is toch verdraaid handig als ze niet in de stress schieten als ze eens alleen staan. Wil uiteindelijk toch ook alleen naar buiten kunnen etc :+ maar goed ben nu blij iig, had er best zorgen om of het goed zou gaan maar ze vermaakt zich prima.

Rood op vos kan echt prachtig zijn. Heb ook nog foto's van umoyax met het halster dat ik uiteindelijk voor Nas heb gehouden, stond hem ook fantastisch.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:57

Een beetje zelfstandigheid is wel handig inderdaad! Ook met het oog op 'werken' in de toekomst. Yus had daar in het begin ook moeite mee, maar die heeft er nu absoluut geen last meer van.
En rood kan zeker mooi op vos staan :j Mun heeft ook een gewoon rood (Hamilton) halster met goud en dat staat prachtig. Binnenkort ook even foto's maken met het halstertje die bij jou wegkomt, Amy! :D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:03

Ah Dankjulliewel!
Het gaat ineens allemaal erg snel, maar ik heb een goed gevoel over zijn nieuwe plekje. Hij zal in de toekomst endurance gaan doen, maar ze zullen in eerste instantie hem gewoon lekker grondwerken. Op dezelfde manier als hoe ik gestart ben, dus dat is voor hem ook wel fijn. Ze hebben nog een paard van 18 die hem mag gaan helpen opleiden en vertrouwen te geven.
Hij gaat helemaal naar het westen, maar ik ben gelukkig welkom om te komen kijken. Zelf ben ik er dit weekend ook, dus ga ik nog even een kijkje nemen waar hij terecht gaat komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:56

Bedankt voor de steun, allemaal. Ik mis hem zo hard. Ik heb nu twee keer over hem gedroomd, telkens nadat ik in mezelf heb gezegd: "Falco, laat me op de één of andere manier weten dat je het me niet kwalijk neemt..." En precies die nachten droom ik dan over hem. Het kan natuurlijk zijn dat ik het zelf trigger op die manier en dat er niks achter zit, maar toch... Amy, ik ben er ook gewoon de hele dag niet goed van geweest, helemaal onder de indruk...

Shanna_, het zal nu vast wel in orde komen met dat selenium. Ze ziet er in elk geval goed uit!

Amy, een weekje alleen kan imo geen kwaad. Ik zou haar dus gewoon laten waar ze is voor die tijd. Alleen kunnen staan heeft idd ook zijn voordelen, ik ga dat met mijn mannen ook blijven oefenen.
Zo'n ritje met de kar lijkt me ideaal: hoofd leegmaken en genieten!

Bonjoy, ik neem me altijd voor geen nodeloos paardenspul te kopen. Ik denk dat me dat zo ongeveer nooit gelukt is. Moet wel zeggen dat ik er nu geen geld in steek of wil steken, de verzorging van de mannen kost genoeg en ik heb wat pech met de auto gekocht. Daar bovenop wil ik terug wat sparen, dus nu ben ik flink :+ Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat je af en toe een zwak moment kan hebben :D En euh, volgens mij is Yusraa voor Argentinië :+

__Nicky, dat moet een geweldige ervaring zijn, zo gaan zwemmen! Hoop dat ook ooit eens een keer te kunnen doen. Die foto is wel lollig :D

Leuke foto's, Kelly. Extra zitles dus :+

Over de beestjes... Wij hebben sinds vorige week een dazenval staan. Voorlopig hebben we er nog niet veel van gemerkt door de aanhoudende regen hier, maar in het potje zitten er toch al behoorlijk wat! Die combinatie van azijn, dettol en water ga ik ook eens proberen.

Rood op vos vind ik niet zo... Maar sowieso ben ik niet voor vuurrood. Geef mij maar bordeaux of zo.

Annikab, lastig zo, als ze niet willen meewerken... :+

Adawi, veel sterkte met het vertrek, lijkt me heel erg moeilijk. Hopelijk krijg je nog de kans om mooie foto's te maken. Fijn dat je er toch een goed gevoel bij hebt en dat je altijd welkom bent.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:39

Klopt Katja, ze stond van veulen af al soort van te koop en ben nu al 2 jaar aan het zwijmelen...zal wel niet gebeuren :(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:56

Tieneke schreef:
Moet het even van me afschrijven. Heb de hele tijd van Falco gedroomd de voorbije nacht. Ik weet de details niet meer, maar iemand had hem terug naar de wei gebracht omdat hij toch nog bleek te leven. Alleen de hekken moesten goed dicht blijven, want anders liep hij weer weg... Hij lag daar in de wei te rusten, tussen mijn nieuwe jonkies. Net alsof hij nog jong was: wit met zwarte manen.

En nu, nu voel ik me k**.

Dat heb ik ook heel erg lang gehad, ik droomde elke keer dat mijn paard ergens stond en dat ik hem dan was vergeten en dat hij dat onverzorgd achter was gebleven, echt rottig hoor!
Het komt denk ik omdat je er gewoon heel erg mee bezig bent. :(:)

Shief is zo leuk, lekker ding! :j
Succes zondag!

Lisa, dat is wel een mooi beestje!
Maar er zijn best veel andere mooie paarden, mijne kostte geen hol en toch zou ik hem nooit willen ruilen! :D

Leuk Nicky, zwemmen in zee, super dat ze zo goed door de golven gingen!

Hihi, Yus ziet er vrolijk uit zo!
Muntje is leuk! :))

Lekkere bokken Kelly! :P
Ze krijgt ook heel veel voer dus daar kan ze ook wel té heftig van worden.
Hoe gaat het nu met haar rugspieren, zit er al wat op of heeft ze nog steeds een ruggegraatje?

Fuego bokt tegenwoordig ook in de bak (deed hij nooit eerder!) maar hij is wat feller tegenwoordig en met de galop aanspringen gooit hij ook zijn kont soms omhoog.
Maar dat zijn geen bokken waar je van af valt, de ene of de andere bok, dat scheelt wel!

Yildiz, das mooi, je hebt wel wat om trots op te zijn! :))

Hoi Iloon! :wave: :D

Amy lekker op de kar geweest, galop is wel cool!
En fijn dat Nas zo lekker relaxed is. :j

Ik ben niet bang voor spinnen.

Haha, Euf lijkt op Fuego! _O-
(Alleen was dat een driejarige hengst die ik nog moest opvoeden..) :x

Witte strepen zetten helpt wel maar als je paard veel rolt heeft dat geen zin.

Kitty, dat is snel!
Sterkte met je afscheid.
Rijn dat ie een goed plekje krijgt!
Ik vind shetteverhalen ook leuk. :D

Vanmorgen gereden, maar het was echt te warm!
De hoefsmid is geweest dus ze kunnen er weer tegenaan.
En dit is een heeeele lange post geworden. :+

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:06

OW adawi, jij ook je paardje verkocht, weet wat je nu doormaakt want mijn vriendje is sinds gisteren ook verkocht... Wel blijft hij nog een poosje op stal staan en zal ook nog even deel uit maken van de kudde dus echt afscheid nemen is het nog niet. Maar pijn doet het toch wel ondanks dat ik echt een fijn baasje gevonden heb....

Verder weet ik ff niet wat te zeggen, probeer me maar te focussen op het weekend, wat leuks doen op de keuring in Alkmaar met de jonge dame.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:05

Bijleespost

Shiefie Piefieee ziet er geweldig uit! Komt helemaal goed zondag :D

Zonde zeg van Nas dr manen, ik ben hier momenteel erg zuinig op de manen en ken het gevoel van irritatie als er iets mee gebeurt :P

Lief Dayem en zn shetteliefde! :D

Yus met slinger haha, wat leuk

Geisha is lekker wakker dus, wel fijn dat ze beter lijkt te gaan verder!

Over dazen gesproken, wij hebben vandaag een val geplaatst en die doet zn werk meteen al goed!

Maaike ik blijf wel dromen hoor :D Maar ik moet ook toch sowieso eerst beter weten wat ik wil qua paarden! Ik kan nu meerdere kanten op gaan en daar moet ik over nadenken :j

Snikheet he Miran! Gaat Fuego goed?

DM ook sterkte met de verkoop

Set gaat goed, er zijn minimale veranderingen maar niet noemenswaardig.