[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:02

Ayasha
Blogger

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:26

Thanks, dus ik zou het eens via nrps kunnen proberen morgen of ik wat vind...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:26

Hahahah die foto :') geweldig!
Dinsdag komt de osteopaat.. mocht het niks zijn, is dat ook uitgesloten. Eigenlijk moet ik ook is iemand anders op mijn puppy laten rijden..kijken of dat verschil maakt!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 01:00

Zit er goed uit shanna .
Wat toevallig kathka is ook al een paar dagen erg onrustig zit vast in de genen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:00

@kelly ik had ooit een les klantje en haar paard deed her zelfde, paard had erg last van de rug en een niet goed passend zadel. Hierdoor ging het paard zijn balans verliezen en ook onregelmatig lopen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:32

Zo'n laat veulen is gewoon echt niet ideaal inderdaad, Ilona. Maar als de zon schijnt, zoals zaterdag, ziet het leven er weer een stuk beter uit :) Rijden doe ik al sinds de geboorte van Doortje niet meer echt, omdat het zo nat was en nu past m'n zadel niet meer.

Afbeelding
222 dagen drachtig!

Ik wil ook wel een keertje met je meekijken hoor Kelly, voor mij is het niet ver!

Fuego vastgelegen, brrrr, gelukkig was je er snel bij.

Balen van Ken, hoop dat hij snel opknapt!

Geisha een haflinger, wat erg! Ely is wel eens een IJslander genoemd haha

Set weer scannen, gewoon voor je eigen gevoel, altijd goed!

Mooie foto's van Shief! Leuk dat je er weer bij bent!

Afbeelding
Doortje 2.5 maand oud

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:37

@Annika zou doortje 100% AV zijn? Of weet je dat niet

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:37

Jeetje wat groeit ze hard!! Ely krijgt ook al een beste buik! :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:42

joysjuh1987 schreef:
@Annika zou doortje 100% AV zijn? Of weet je dat niet

Voor zover we weten wel, maar ik moet nog steeds even de tijd en de rust vinden om wat haren te trekken om een DNA-onderzoek te doen.

Ze is echt enorm inderdaad, zelfs de hoefsmid zei dat ze wel erg groot was voor een veulen van 2.5 maand hihi mams zorgt goed voor haar!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:43

Goodmorning ladies! Ik had weer even wat bij te lezen zeg!

Kenchy aan de medicijnen.. Lekker klote weer.

Katja, superleuk die foto's van Set's zussie! Wat lijken ze vreselijk veel op elkaar. Allebei zo'n chill hoofd gewoon :). Echt leuk om familie van je paard te zien. Ik heb het zusje van Princesa ook op foto, alleen nog niet in het echt gezien.
Ik kan me wel voorstellen dat je nog een scan wil, gewoon om op de hoogte te blijven van de voortgang. Het blijft toch een mooi fenomeen zo'n dracht.

Arme Fuego lag vast.. Slim doen ze dat soort dingen toch hè.. Er zijn bij ons op stal ook paarden die continu tegen het schot liggen. Altijd zo rottig als ze weer omhoog moeten komen.

Welkom terug Shanna en Shief! Wat ziet ze er lekker wollig uit! Fijn dat jullie zoveel plezier hebben in het rijden!

Ik ben gister voor het laatst in 2013 gestart met Princesa. Losrijden..DRAMA. Ze was compleet vergeten wat mijn benen ook alweer af en toe deden. Ze ging alleen maar harder en harder. Die bak is ook enorm dus Ses vond het tijd voor een rondje 'om het hardst'. Niet rustig te krijgen. Maar goed, ik wilde wel gewoon mijn proeven rijden dus uiteindelijk maar lang en laag gaan stappen.
Toen we uiteindelijk de binnenbak in mochten ging de eerste proef wel ok naar mijn gevoel. Toen proef 2.... Rennend en vliegend haar figuren rijden, kon mijn been amper aanleggen of ze schoot ervandoor. Kortom, ik heb haar daarna lekker op stal gezet en ging terug naar de rijvereniging met het idee 'dit wordt niks'. Uiteindelijk in de eerste proef 190 punten gereden en de tweede proef 194 (??!!!). Eerste prijs en twee winstpunten. Ik vraag me nog steeds af of de jury naar dezelfde combinatie heeft gekeken. Maar ze vonden het fijn zoals ik haar vliegmoment oploste. Harmonieus geheel of iets in die trant.

Ik ben best tevreden. Op naar 2014!

Ik heb een paar rendieroren voor Princesa gekregen gister :). Ik ga komend weekend even leuk kerstfoto's maken :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:54

Vastliggen is rot, zelfs in die enorme boxen hier doen ze het af en toe nog. Staat wel een beetje stom hoor, heb je een veulen dat zich vastgerold heeft in een box van 3,5 x 4,5 :') maar goed, gelukkig komt het niet zo vaak voor. Wel vaker bij de veulens, die missen die handigheid en inzicht nog.

Deze week maar even wat opruimen en boxen weer in elkaar zetten, krijg weer heel wat tijdelijke logee's plotseling. Oud en nieuw voor de deur enzo. note to self: meer dan 2 reserveboxen aanhouden ipv alles uit elkaar halen :+ Gelukkig staat het materiaal er en zit het ook zo in elkaar :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:57

Hihi mams zorgt zeker goed voor Doortje :D

Ik zag het op fb Lilian! Haha misschien komt het door het feit dat veel arabjes hier kennelijk last hebben van de arabgenen? Haha lekker druk allemaal.. Maar nette punten joh! Gewoon lekker dooroefenen en komt helemaal goed in 2014 :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:29

Leuke Doortje <3

Wat krijg je voor logees Yloon? :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:29

Morgen Dames,
@lilian ik zag het idd ook op fb super goed gedaan

Hier weer in me oude ritme, paardjes school stage pff heb uren te kort op een dag bah

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:54

Hoi allemaal, vond het al zo stil op het AV forum maar hier zitten jullie! heb niet veel tijd meer met mijn kleine prul Nova (dochtertje) maar lees af en toe beetje mee nu. Heb nog steeds twee arabieren en er tegenwoordig een shet bij als gezelschap.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:59

Fijn dat jullie zo goed gaan met Shief! :D

Jeetje, Ely heeft al een flinke buik! De tijd vliegt! (Moet gauw voorjaar worden, hihi)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:35

Hi iedereen!

Ik heb niet echt bijgelezen maar fb wel een beetje bij kunnen houden :P

Gisteravond om half 10 weer geland op schiphol, nog steeds compleet gesloopt :') Maar echt een waanzinnig gaaf en leuk weekend gehad!

Wat een prachtige paarden... De merrieklassen op vrijdag waren fenomenaal, wat een kwaliteit zo bij elkaar in de ring, niet normaal gewoon. Was erg gecharmeerd van een aantal Pools gefokte merries, waaronder van Cenoza, wat een plaatje en helemaal mijn type...

Emandoria en Gloriaa vond ik eerlijk gezegd tegenvallen. In standup zijn ze prachtig, maar in beweging vond ik het lijken alsof de voorbenen te kort waren voor het lijf.. Ieder zn ding, mijn smaak is het niet, al valt niet te ontkennen dat het natuurlijk erg mooie merries zijn. Maar in het lijf zie ik ze persoonlijk liever wat anders. :)
Kippenvel en toch bijna wel traantjes met Pianissima in de ring, wát een paard. Waan-zin-nig. Heb nog even met Mel overlegd of we haar mee zouden kunnen smokkelen in het vliegtuig O:) Liepen alleen vast op het rennen voor ons leven vanuit de stallen :')

Ook schitterende hengsten gezien en Profender KA natuurlijk aangemoedigd, wat liep hij weer waanzinnig!

Verder kilometers gelopen in Parijs op zoek naar een leuke club, uiteraard een keer of wat compleet verkeerd gelopen :') Verkeerde trams gepakt, winkelcentrumpje 6x in de rondte op zoek naar een tabakszaak, ijsjes besteld met hindernissen, tijd voor terugvlucht verkeerd onthouden dus rennen, hoop nieuwe vrienden gemaakt (ik ben er nog steeds niet over uit of Mel nou wel of niet verhandeld is voor kamelen) en vooral enorm gaaf gehad :D
Hadden geluk, zaten op de vip, dat maakte het feest toch even compleet en met handen vol goodies weer huiswaarts.

Zo. En morgen begint het normale leven weer... Vandaag nog even bijkomen :=

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:42

Leuk Amy! Zag natuurlijk al het een en ander op Facebook voorbij komen. Maar jullie hebben het dus echt super gehad!

Heel gaaf!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:44

Fuego's box is op het moment een meter of 7... :+ er zit geen tussenschot meer in, die hadden ze zo langzamerhand gesloopt, dus toch wel knap dat ie dan vast komt te liggen. _/-\o_
Dit is de eerste x in bijna 9 jaar dus ik hoop dat ie het niet weer gaat doen.
Hij was wel een keer buiten tegen de schutting gerold, die heeft ie gewoon kapot getrapt en toen kon ie weer opstaan.
En ik de schutting maken. :P

Lijkt me nog aardig zwaar die boxen in elkaar zetten, Iloon! Krijg je de rendieren te logeren?

Lilian, goed hoor!
En leuk dat de jury zag dat je het goed oploste, dat zijn de complimenten! +:)+

Doortje wordt een reus en wat is Ely al lekker buikig! :))

Ja, Barbara, we zitten hier, het forum is uitgestorven. :')

Leuk Amy!
Mooi dat je thuisgekomen bent met Mel en niet met kamelen! :P
Zo zie je dat live de paarden toch anders kunnen zijn.
Gelukkig ook hele mooie paarden gezien. *D
Gaaf hoor om dat gezien te hebben.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:58

Lekker buikie heeft Ely al zeg!

Ja dat vastrollen, pas Jas al een keer en een aantal dagen daarna Asi ook. In die 8,5 jaar dat we haar nu hebben nog nooit gebeurd, ze dacht vast "goed idee Jas, dat ga ik ook eens proberen" :')

Klinkt als een geweldig weekend Amy! Heb zondag even via de livestream gespiekt. Vond het jammer dat het brons bij de merries naar Aja Aphrodite ging i.p.v. naar de tweede geplaatste Primera, maar live zie je het altijd beter natuurlijk.

Super Lilian, gefeliciteerd!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:58

Haha, het zal wel in de lucht zitten ofzo...dat vastrollen :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:03

O ik lees nu ook Miran haar post, bizar dat Fuego het ook nog nooit eerder had gedaan. Nouja, ik ga er maar vanuit dat ze nu weten dat het niet bepaald comfi ligt :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:07

Misschien slapen ze een beetje onrustig omdat ze Amerigo op het dak horen lopen. :j
Ik denk dat Fuego wel doorheeft dat hij het niet meer moet doen, later die nacht was hij precies midden in de stal gaan liggen, het leek wel alsof ie het uitgemeten had. :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:14

Primera vond ik idd ook echt waanzinnig gaaf.. Mooier dan Aphrodite. :j

Jeutje, er zijn zich idd echt een hoop aan het vastrollen dan!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:01

Sloeg dit eigenlijk altijd over omdat het erg Penny achtig overkwam de titel van dit topic haha sorry dus.

Wie zitten hier allemaal van het forum? En waarom is het forum zo uitgestorven? Voor mijn bevalling viel dat toch nog wel mee dacht ik maar nu echt helemaal niets te beleven....

Nog mensen in de buurt van Hellevoetsluis met een arabje die soms leuke buitenritten maken? Heb tegenwoordig het stalletje voor mijzelf alleen en das niet altijd gezellig. Vriendinnetje gaat gelukkig af en toe mee op de wilde hengst rondje polder tuffen....