[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:00

Jaaaa gompie moet dekhengst worden! Volgend jaar ga ik dekken met hem :D Mel wil Aliyah in de toekomst ook dekken met Umoyax dus hij heeft alvast wat om naar uit te kijken :=

Hij vermaakt zich best zo hoor :) Fysiek doet het hem echt meer goed dan ik had verwacht, mentaal heeft hij er iig niks van. Geloof dat ie t wel best vindt zo. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:02

Wil je hem ook laten goedkeuren dan als dekhengst, volgend jaar wordt hij drie of niet?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:03

Dank je allemaal :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:05

Wil hem idd laten goedkeuren :j Moet effe kijken hoe hij volgend jaar is, zoals hij nu ontwikkelt denk ik dat ik hem wel kan aanbieden voor premie, anders wacht ik gewoon nog een jaartje.
Maar heb hem echt gekocht met als doel dekhengst worden, dus daar gaan we ook voor :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:11

Heel erg veel sterkte met het verlies van Mirka ;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:22

Mag ik een hele domme vraag tussendoor stellen? :+ Toen bekend werd dat wormenkuren uit de winkels zouden verdwijnen heb ik een hele voorraad gekocht, maar nu zijn ze op. Moet je nu echt je dierenarts laten komen of kan je gewoon bij de dierenarts zelf (bij de praktijk) wormenkuren kopen? Ik heb eigenlijk nooit opgelet wat de regels nou werden omdat ik ze aan had geschaft voor langere tijd met verschillende middelen. :o?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:29

set_elkol schreef:
Mag ik een hele domme vraag tussendoor stellen? :+ Toen bekend werd dat wormenkuren uit de winkels zouden verdwijnen heb ik een hele voorraad gekocht, maar nu zijn ze op. Moet je nu echt je dierenarts laten komen of kan je gewoon bij de dierenarts zelf (bij de praktijk) wormenkuren kopen? Ik heb eigenlijk nooit opgelet wat de regels nou werden omdat ik ze aan had geschaft voor langere tijd met verschillende middelen. :o?

Ik haal vaak bij de DA een jaar voorraad, of als ze toevallig op stal komen vraag ik ze of ze het mee willen nemen:)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:31

Pff bah geen leuk nieuws Jessica :( Heel veel sterkte met deze (in mijn ogen) wijze beslissing. Zoals ik begrijp uit je verhaal heb je er inderdaad alles aan gedaan om haar de kans te geven maar het heeft niet mogen baten.. Een paard met pijn is niet wat je wilt :(:)
Sterkte! Mooie Mirka zal nu vast een fijne plek daarboven hebben!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:31

Oke bedankt voor je antwoord! Ik bel even met de praktijk denk ik of ik daar gewoon even langs kan komen :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:35

Shanna_ schreef:
Pff bah geen leuk nieuws Jessica :( Heel veel sterkte met deze (in mijn ogen) wijze beslissing. Zoals ik begrijp uit je verhaal heb je er inderdaad alles aan gedaan om haar de kans te geven maar het heeft niet mogen baten.. Een paard met pijn is niet wat je wilt :(:)
Sterkte! Mooie Mirka zal nu vast een fijne plek daarboven hebben!

Dank je...zulke woorden doen me goed :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:51

Sterkte Jes! Je hebt meer dan 100% je best gedaan voor haar, meer kon je niet doen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:58

Sterkte Jes.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:01

Sterkte Jessica, het zal geen makkelijke beslissing zijn geweest, maar ik denk wel de juiste, dat maakt het niet makkelijker, maar misschien iets dragelijker...

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:04

Heel erg veel sterkte gewenst Jessica...... ;(

Laten gaan is zooooo vreselijk moeilijk, maar ik denk dat je een hele wijze en moedige beslissing hebt genomen voor Mirka en heb daar diep respect voor!! +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:37

Barcelano schreef:
Even wat klote nieuws tussen door:

Mirka is vandaag heengegaan..........

;( Aggossie...
Heel veel sterkte Jes, het is een goede beslissing maar het doet evengoed pijn...

set_elkol schreef:

Mijn dierenarts doet heel moeilijk en wil niks meegeven zonder onderzoek.
Zelf wil ook niet alleen op onderzoek vertrouwen, Fuego heeft al een paar keer een besmetting gehad die ze niet zagen.
Ik heb ze tot nu toe in engeland besteld maar daar willen ze ook mee stoppen, dus ik weet niet hoelang dat nog kan.
Hele leuke foto's zo in het water met je zeepaardje! :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:50

@ Jessica sterkte en een super dapper van je zon beslissing te nemen. Je wilt nooi afscheid nemen van je paard. Maar soms moet je doen wat niet jij graag wil maar wat voor je paard het beste is. Echt heel veel sterkte

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:53

welke dierenarts heb je Miranda :D en leuk zeepeerd he ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:56

Sterkte Jessica! Ik ben al een tijdje niet meer echt actief op bokt, dus ik weet niet echt wat ze heeft :o Kan iemand mij vertellen wat er met Mirka aan de hand was?

Daya staat in een speciaal samengesteld trainingsschema om zijn achterhand aan te pakken... Erg veel aandacht aan besteed qua voeding, training en huisvesting en met 6 weken moet ik de eerste vooruitgang al merken, als het goed is :j Ben erg benieuwd! Hij is nu al een week in het zweet gewerkt, maar dan ook echt in het zweet gewerkt.

Wij kunnen hier de wormenkuren ali-illegali kopen bij een plaatselijke ruitershop. Ga natuurlijk heen namen noemen, want ik wil dat deze manier blijft bestaan :) De beste persoon die ze verkoopt heeft ook nog verstand van zaken en kan je dus precies vertellen welke je het beste kunt gebruiken onder welke omstandigheden en wanneer. Heeft ook een groot scala aan werkzame stoffen en kan je alles vertellen over resistentie e.d. Ik ga daar al jaren heen nu :j Ik ontworm gemiddeld 2 keer per jaar, vaker indien nodig, maar is eigenlijk nooit nodig. Ik vind mestonderzoeken onzin, want het moet maar net zo zijn dat ze de eitjes uitscheiden, wil de dierenarts de infectie kunnen vinden :j

Wij hebben sinds een paar weken een shetlandmerrie geadopteerd, zwaar mishandeld geweest, van de paardenmarkt vandaan. Zat overduidelijk helemaal vol met wormen, die even zeer goed ontwormd en de rest van de paarden even een lichte gegeven omdat ze het gras weer opgaan. De daarop volgende dagen kwamen er inderdaad rode wormpjes uit het paardje zetten. Toen wel eventjes de dierenarts gebeld, maar geen groot alarm omdat ze apart stond. Netjes nogmaals ontwormen, maar het paardje krijgt nu alweer vacht en gaat al glimmen.
Wat een goed wormenkuurtje van 2 tientjes al niet kan doen voor zo'n diertje :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:58

De praktijk in Schildwolde..
Mijn man heeft al ruzie gehad omdat ze niet mee wilden geven.. :')
Zowiezo een heel gedoe, ik heb geen auto dus das al lastig en moet dan eerst de mest wegbrengen en dan als het onderzocht is een kuur halen, dat kost mét auto al meer dan twee uur rijden..voor een kuur :Y)
Bestellen op het internet, 5 minuutjes en na een paar dagen liggen ze door de brievenbus. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:59

Jolinda ik ontworm ook 'maar' 2x per jaar maar wil als merrie drachtig is wel op advies van de dierenarts ontwormen. Dan vind ik alles net even enger en belangrijker :D Goed dat je een shet hebt opgevangen!

Voor zover ik weet had Mirka iets aan haar benen en bekken waar ze echt veel pijn aan had, maar wat ook alweer.

Miranda, ik heb ook Schildwolde sinds kort dus nou ben ik ook fiets :P ik vind Fred Smit wel echt een topvent, heel vriendelijk. waar op intrrnet bestel je als Engeland niet meer kan?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:07

Jahoor, de dierenartsen zelf zijn prima en daar ben ik heel blij mee! +:)+
Alleen dat ontwormen.. _-:(
Ja als eng. niet meer kan zie ik wel weer verder..

Hier is truuwens ook een zaak waar ze onder de toonbank verkopen, maar das nog steeds lastiger dan bestellen.

Jolin, dat klinkt heftig met Dayah...je bent toch wel een beetje lief voor hem he?! :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:04

Bestaat Arabian Ranch eigenlijk nog? De website is uit de lucht zag ik. Geen speciale reden dat ik ernaar vraag maar jullie weten het vast :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:34

Heel veel sterkte Jessica.
Ik koop wormenkuren in Belgie, bij de apotheek. :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:46

Hier al een voorproefje van Shatan zijn fotoshoot van afgelopen zondag :)

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:46

Mooi Maaike!!