Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leuk te zien dat anderen haar ook leuk vinden... ik ben natuurlijk helemaal verliefd
dus heb niet de meest heldere blik. Ik vind het leuk om te zien dat ze de afgelopen maanden ineens BREED wordt in vergelijking met hoe ze was. Heul veel body erbij.
(ze is van 3 januari)
Grondwerken, recent ook korte stukjes loswerken en dus een paar eerste pasjes aan de longe (deze week willen we het een aantal keer steeds een paar minuutjes gaan doen, zodat ze de basisbeginselen leert begrijpen). We wandelen buiten met haar, ze gaat mee als handpaard, we doen alles wat we maar kunnen bedenken als schriktraining... gisteren heeft ze bijvoorbeeld weer eens kennisgemaakt met een tractor met een radio die erin aan stond.
Liefst ook het stuur er al op hebben met dubbele lijnen, etc.
En we hebben wel meer Overijsselse mensen hier.
Fijn dat hij dat bij je zoekt, dat betekent dat er toch al een vertrouwensbasis is. Ik denk, de gemiddelde arab kennende, dat dat alleen maar sterker wordt. Mish krijg ik bijna naar alles mee waar ze zelf het liefst voor wil wegrennen. Soms kost het wat tijd, maar uiteindelijk komt ze wel. Gewoon omdat ik zeg dat het wel kan. Dat was vroeger ook veel minder. Gedeeltelijk is ze misschien zelf dapperder geworden, maar het is ook echt wel voor een deel dat ze vertrouwt dat wat wij van haar vragen niet gevaarlijk is.

Hoef ik me geloof ik niet druk te maken hij overtrained raakt o.i.d. haha. Belangrijkste is dat ze het mentaal kunnen behapstukken en vaak zodra dat in orde blijft, dan pakken ze idd alles zoooo snel op!
Is puur genieten zo'n jonkie!
En klinkt als een echte arab, als je ze voor je hebt gaan ze voor je door het vuur.
Heb eerst 3 kwart jaar enkel grondwerk met hem gedaan en wereld ervaring opgedaan, borstelen, leren benen aanraken, leren om dekens te accepteren, wandelen, fietsen, zwemmen, mee op tripjes met de trailer, weekendje veluwe mee als handpaard, rechtricht en grondwerk clinics en lessen. Vanaf de winter begonnen met singeltje en dmv dubbele lijnen stuur erop gezet, toen van het voorjaar eerste keer erop en tot eind juni eigenlijk minimaal erop gezeten. Van de zomer hem overgezet naar bitje. Inmiddels zit er een redelijke basis op en zijn we spiermassa aan het kweken zodat ik na de winter zijn western zadel kan gaan laten aanmeten
(maar voor nu staat meneer even met een schouder blessure door een poging tot 3dubbele flikflak in de wei
...)
En ooit eens een croslesje lijkt me ook heel tof! En working eqquitation
Te veel leuks 
Gezellig zeg!
Vandaag weer mooie en bijzondere dag: mijn beste vriend tijdens mijn jeugd weer sinds 5 jaar gezien. Erg gezellig en een mooie kennismaking tussen Nour en Nourdin (ja echt!
), gewandeld door de bossen en ook nog wat plaatjes geschoten. Was erg gezellig al wilde Nour vooral lekker relaxed spazieren ipv beetje stoer hengstengedrag laten zien en zich mooi tonen. Ach ja, tis nu eenmaal n braverd hihi!
Was er echt beetje van ontdaan. Gewoon omdat ik Kiki nu beter ken, het een mooi passende combi vindt en het super rot vind voor de eigenaar (heel wat tegenslag gehad). Maar goed in maart weer opnieuw beginnen voor een nieuwe Nourbaby.
ik snap wel dat je dat heel erg vindt. Sterkte voor jou en de eigenaren! Ik vond dat met set ook afschuwelijk maar dat was met 40 dagen.
) en inseminatie meegemaakt. Dus ja, baal er van maar nogmaals: vooral voor de eigenaar, t was zó gegund...
Ja, daar doe je goed aan denk ik! Ben benieuwd!
...

meestal ben ik dan stil en overrompeld.
Was heel benieuwd wat daar uit zou zijn gekomen. Nuja, van het voorjaar nieuwe ronde nieuwe kansen, je kan er weinig anders van maken nu, maar balen blijft het wel!
En dan afvragen waarom ze zo stuiteren
Maar daar zit het hem iig dus niet in. Wel appart hoor, krijgt hij nu ander voer erbij? Raff ging echt koekoeeek op een bepaalde musli, ook echt het op zijn heupen krijgen buiten.
He en door de down waardeer je de ups weer extra laten we maar zeggen
Lijkt daar echt meer een andalusier zeg haha. Heeel stoer.