[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:57

Echte goede zwarte paarden zijn inderdaad duur. Maar ik zie ook veel goedkopen varianten. Het is net wat je uit wilt geven en wat je zoekt. Ik ben verliefd geworden op een black beauty and i need a jack pot lol

Staats lotjea zijn weer gekocht hihi

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:59

Moet het even van me afschrijven. Heb de hele tijd van Falco gedroomd de voorbije nacht. Ik weet de details niet meer, maar iemand had hem terug naar de wei gebracht omdat hij toch nog bleek te leven. Alleen de hekken moesten goed dicht blijven, want anders liep hij weer weg... Hij lag daar in de wei te rusten, tussen mijn nieuwe jonkies. Net alsof hij nog jong was: wit met zwarte manen.

En nu, nu voel ik me k**.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:24

Tieneke... :(:)

Katja, soms komen dingen goed hoor! Ik had dat met Jazzy. Al verliefd op haar sinds het allereerste begin. Ik zou haar nooit of te nimmer kunnen betalen maar ze staat nu lekker wel bij mij op stal en fok ik mn droomveulen.
Dus wie weet...ooit! +:)+

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:09

verliefd op een zwarte merrie die eigenlijk niet te koop is en anders voor een mega prijs....sound like my life ;) knetter verliefd op een merrie van hellen, uiteraard van het weekend weer gezien. zucht wat een paard <3

Tieneke, wat Falco laat weten is dat hij er nog is en zorgt voor je kleintjes. Iets waar je trots op mag zijn, en je niet beroerd over voelen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:35

egyptische merrie Lisa? Erg he <3 ook een zwarte of een jonge?
Tieneke het slijt wel :(:) Heftige dromen zijn dat.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:14

Ach Amy :(:) Misschien is het juist wel goed om te verhuizen, samen met Nas een nieuwe start te maken.

Hier staat alles gewoon bloot. Ik heb even gekeken of ze er nog allemaal stonden en gezwaaid :+

Helaas hier ook veel stallen waar ze wel in de paddock staan maar geen hooi bij krijgen.

Knappe droommerrie, Kat! Ik heb het geluk mijn droompaarden al te hebben staan <3 M'n beste vriendinnetje Ely, prachtige Poolse dame Dos en m'n zwarte eerste echte fokproduct... Voel me rijk <3

Mooie poster, Ilona!

Seniores Priores is inderdaad fijn spul, Joyce, alleen vindt mevrouw Dostawa het niet lekker. Ik wil binnenkort wat Speedibeet gaan proberen, kijken of ze dat wel wat vindt.

Een tattoo, gaaf!

Fijn dat je het fotoboekje van je moeder hebt gekregen, Tieneke! En heftig van je droom :(:)

Haha paarden vangen op je vrije avond, Miranda, net het wilde westen :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:29

Hallo dames! Daar ben ik weer :')

Druk druk druk bezig met alle voorbereidingen voor zondag, en ook met m'n vakantie want vlieg zondagnacht gelijk weg :+
Een aantal van jullie waren benieuwd naar het uitslag van het onderzoek bij Shief :) zal eerst ff bijleespost maken!

Amy het blijft zo onwerkelijk.. Maar hé komt tijd komt raad :(:) vooral niet je verdriet wegstoppen
Misschien een stomme vraag nu in deze situatie, maar ga je naar Alkmaar? Misschien een leuke afleiding

Pff Joyce wat verschrikkelijk k*t dat je lijf niet wil meewerken _-:( Ken hier ook wat mensen met fibromyalgie, onder andere mams, klinkt echt verschrikkelijk om te hebben.. heel frustrerend :n Sterkte en hopelijk werkt je lichaam weer snel mee!

Baukje jeetje heftig zeg :oo Snap dat je enorm geschrokken bent.. Hopelijk gaat dat niet vaker gebeuren, fijn dat het nu weer beter gaat!

Setje alweer voorbij de 300 dagen *\o/* *\o/*

Eline dat huisje ziet er leuk uit zeg!! En ik zag ook nog een foto van Mish voorbij komen, ze ziet er goed uit :D

Ilona ik vind je poster erg gaaf :D Hier ook eentje die het heerlijk vind om lekker te knutselen met foto's! Doe het alleen te weinig :') maar vind je creatie erg geslaagd!!

Knappe Khadiesha Kat :j en ze heeft idd erg mooie manen en voorpluk! Als ik die voorpluk zie vraag ik me echt af waar die van Shief naartoe is vertrokken :') die heeft echt een mooie volle lange bos gehad maar foetsie.. ^)

Letiets je hebt gelijk hoor met de deken voor Djuun!! Ookal zijn ze niet van suiker, zo'n dun zomervachtje met langdurige regen en een behoorlijk gure wind kan niet goed zijn voor het lijf en vooral de spiertjes :(:) Pief heeft gister en eergister ook lekker dekentje om gehad, ze stond te rillen in der weitje.. Arm ding. Gister ook gelijk een lichte snotneus... Bummer, hopelijk is ze voor zondag weer fit!

Joyce wat voor tattoo neem je? Of ben ik scheel? :Y) Oh ik lees t al, tof ben benieuwd!

jeetje Miranda lekker dan! En wat ontzettend sneu voor de man van het moestuintje..

Tsja een zwarte merrie, ik zal m'n mond houden :D Niet van gedroomd, ze stond hier in ene.. En wat ben ik toch ontzettend gek op die merrie <3 Ik ben niet heel erg thuis int wereldje dus heb ook geen idee hoe t zit met Pief der lijnen enzo :o Maar voor mij is ze goud!
Maar idd hoor Kat, naar wat ik een beetje heb meegekregen gaat er inderdaad een hoop geld om in goede zwarte merries...

Sorry als ik iemand heb overgeslagen! heb de laatste 3 pagina's gepakt Y;(

Nou hier dus aardig druk, heb toch last van zenuwen joh :oo Bah ik ben nooit zenuwachtig voor wedstrijden geweest, maar nu.. Mja dit is natuurlijk ook wel beetje anders dan de dressuurwedstrijden.
Hoop dat de zenuwen niet de ovehrand nemen en ik zondag lekker kan genieten!
Shief is weer lekker getoiletteerd, tuig gevet, onze outfits zijn compleet..
Maandag ging ik even rijden in de bak, ging niet zo denderend :n De laatste tijd ging het erg goed, maar nu dus niet.. Ze was hengstig dus wellicht kwam het daardoor. Nouja besloten de rest van de week niet te rijden, ik zie het zondag wel :) Verstand op 0 en gaan, ben al trots dat we überhaupt op der kunnen zitten :j en al worden we laatste, trots zijn we altijd :D

Haar uitslag was binnen, algemene onderzoek was helemaal netjes. Vitamine E ook netjes, maar de Selenium was te laag :oo Ik had deze dus juist te hoog verwacht. Lab zegt dat der manen hier niet door kunnen komen en dat het ZE is, maar mijn DA vind van niet.. Dus we hebben nu geen idee hoe het komt. Afwachten en kijken of het erger wordt. Het is nu rustig en gaat niet verder, lijken zelfs wat fluffy haartjes terug te komen.. Ik hoop het! Manen zijn me best heilig O:)
Overigens krijgt ze nu een preparaat om der selenium op te krikken, want die was 53 en moet tussen 100-200 zitten. Ben wel benieuwd of we er wat aan gaan merken, het verklaart opzich wel waarom Shief altijd even wat langer moet opwarmen met trainen, al doe ik altijd al rustig aan opwarmen aangezien ze ook al wat ouder is en 12 jaar nooit iets had gedaan. Maar zou fijnn voor haar zijn als het opkrikken van de selenium gaat schelen voor haar spieren :j

Even weer een leuke vergelijk van m'n knappie!
Afbeelding Bulkje 2012 Afbeelding Gister!

Persoonlijk vind ik haar zo mooi opgedroogd, er is echt een hoop vet weg en wat spier bijgekomen

Afbeelding
Liefste paard ooit, kussies!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:55

Ze ziet er goed uit, Shanna, ben erg benieuwd naar jullie zondag! Balen dat er niks uit het onderzoek is gekomen. Dos heeft ook nog steeds die rare plekken in haar manen, ik denk dat ik voor volgende zomer maar een deken erop gooi, kijken of de manen dan heel blijven...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:39

@Katja: Inderdaad, gewoon af en toe een stille hint geven dat ze in je gedachten blijft :) Zoals Yildiz ook zegt, wie weet...ooit! Ik had ook nóóit gedacht dat ik Munir kon kopen, maar soms gaan dingen anders dan je ooit zal durven dromen! <3

Goede zwarte paarden zijn inderdaad erg duur. Helaas zie je door de kleurfokkerij dat er veel (zeer) slechte zwarten rondlopen.

Wat een bijzondere droom, Tieneke. Alsof hij nog steeds waakt over jou en de guppies. Ik kan me voorstellen dat je er beduusd door bent, maar misschien was het een teken van zijn kant dat hij nog een beetje bij jullie is.

Wat jammer dat Dos SP niet lust!

Shief ziet er goed uit!! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:04

dit is onze droom <3
Afbeelding
Maar eerlijk is eerlijk...die ga ik niet uit kunnen laten komen, helaas

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:11

Tieneke :(:) als je nog eens zoiets droomt: zet de hekken open. Hij zal altijd bij je zijn, je hoeft hem niet hier op te sluiten
Ik weet nog dat ik over Nouz ook heel heftig heb gedroomd. 1x zelfs voorspellende droom waar havanna in voor kwam, dat was echt bizar. Hoewel ze vrij vaak ontsnapte in die tijd dus misschien was het niet zo heel bijzonder. Heb Nouz ook een brug over gedragen. Ogen uit mn hoofd gehuild toen ik wakker werd want voelde haar vacht nog steeds onder mn vingers..
mijn tante is heel goed in dromen uitleggen en die zei toen dat ik haar de brug naar de andere wereld over had gedragen.

Ilona ik vind de poster prachtig, serieus talent om dat te kunnen, je moet maar net het oog ervoor hebben. Vind het heel mooi in elk geval.

Joyce klinkt mooi, ben benieuwd.
Blijft verslavend, heb er inmiddels 4 en het eind is nog lang niet in zicht. Zit ook te denken aan eentje voor umoyax. Een yin-yang waarvan de helften een beetje los van elkaar zijn maar bij elkaar worden gehouden door een oranje draad. Want hij hield alles in balans....

Kat blijft balen maar wat niet is kan nog komen. En anders heeft het niet zo moeten zijn.
Maar ze is en blijft een plaatje, dat sowieso.

Ik ben er bij in alkmaar hoor :) afleiding doet me goed.

Zit een beetje met een dilemma. Alle paarden gaan naar het land voor een weekje, waaronder nas haar vriendin. Er blijven wel paarden op stal achter maar ik denk dat nas alleen komt te staan die week en das niet fijn. Maar haar voor een week naar het land doen vind ik ook net niks, helemaal met dit wisselende weer. Plus dat als ze terug zou komen een week later we verhuizen naar de nieuwe stal. Dus voelt een beetje als kiezen tussen 2 kwaden en neig er naar haar dan maar een weekje alleen te hebben, is ook wel goede training voor haar om wat zelfstandiger te worden. Moet ook niet veel langer gaan duren dan die week maar dit overleeft ze toch wel? Als ze het niet trekt grijp ik uiteraard in, dat spreekt voor zich...
Wat zouden jullie doen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:18

Dat het verslavend is heb ik gehoord inderdaad :') Je idee voor Umoyax klinkt wel erg mooi!!
Ik zou haar een weekje thuis houden :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:23

Spannend Shanna, ik kom je aanmoedigen hoor :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:34

Shief wordt echt steeds knapper :j Snap de zenuwen := Komt vast wel goed, je doet het voor je lol toch :)

Wel raar van haar manen idd, hoop dat het weer terug groeit.

Nas dr manen zijn aangevreten door haar vriendin -O- Ze had al niet echt een heel erg prachtige bos maar juist het deel wat zo mooi lang en dik was is enorm uitgedund -O- Heb het van de week maar een beetje gesneden, is korter maar ziet er wel wat netter uit. Hoop dat haar nieuwe vriendjes geen manen eten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:24

Wat zonde van haar manen!

Ik had me voorgenomen geen onnodig paardenspul te kopen. Zonet een rood, wollen Arabisch halster gekocht. Ik ben hopeloos :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:29

als je daar weer vanaf wilt voel ik me ten zeerste aangesproken ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:57

Heb er trouwens ook nog eentje liggen! Vergeten op de site te zetten, maar is rood met gouden neusketting en de schelpjes in een rij :)

Ik zit te wachten op mn bling beugels en beugelriemen. Moest ik nog hebben dus niet helemaal onnodig, maar toch :P vond dat ik wel wat leuks mocht kopen..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:57

Annika, ja gek dan hè die manen. Bij Shief zie je er verder niks van, behalve dat dat stuk dus dunner is. 'Gelukkig' zit het aan de onderkant waardoor je het kale stuk niet ziet. Ik heb stiekem hoop dat het toch aan de selenium ligt (zal wel niet :') ) en dat het weer aangroeit! Ik overweeg ook een deken maar dan niet voor der manen maar voor al die k*t beesten.. Pff arme paard wordt lekgestoken. Ze moeten haar echt hebben. Ze is natuurlijk lekker aantrekkelijk voor die beesten, zwart, warm, flinterdun huidje..
Ben benieuwd of het volgend jaar zal helpen bij Dos!

Amy wat bedoel je met; er komen ook andere paarden naar stal maar nas zal alleen staan? Dan zijn er toch paarden op stal of denk ik verkeerd? :P

Thanks dames, ik vind Shief ook steeds knapper worden maar ze was natuurlijk al knap haha
En inderdaad we doen mee voor de lol zondag! Maar ergens wil je het ook weer goed doen, stom hè :P

Leuk Nicky :D alle support is welkom! Vooral met de liberty, hoop echt dat ze gaat haha *\%/* dan weet ik namelijk dat ze 't leuk vind! Ze kan zich erg lopen uitsloven als het mee zit ghehe

Joyce is dat die op fb door iemand werd aangeboden? Haha ik twijfelde ook, rood staat mooi op zwart!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:12

Oh zo zonde als ze niet van staarten en manen af kunnen blijven :(

Zo trots op m'n puber. Vanmiddag met Dayem, een vriendin en haar shet hengstje wezen zwemmen in zee. Stonden nog behoorlijke golven maar de dappere mannen liepen er zo in één keer in en gaven vrij weinig om de klotsbak die tegen hen aan bonkte 8-) Daarna uitgebreid gerold en weer richting huis. Dayem is wel weer een beetje verliefd want die stond de hele middag nog om z'n vriendje te brullen :+

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:35

Ik zal het in gedachten houden Lisa! :D
Bedoel je ook zo'n Egyptische Amy? Ik heb een mooie rode, met schelpjes, kralen en een gouden neusriem. Denk dat het wel sjiek staat op mijn vosjes (Oke, Munir moet nog even groeien). Het is inderdaad dat rode halster wat op facebook werd aangeboden, Shanna!

Lekker zwemmen, stoer hoor!

Aangezien Nederland eruit is, gaan we zondag onze Oosterbuurtjes aanmoedigen! :D

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:53

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:11

Wat een rust hier! Iemand bezwaar als ik foto's blijf spammen? :+

Muntje vandaag! Hij groeit als kool :D

Afbeelding

Afbeelding
Babytank in de bocht :D

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:16

leuke baby!

idd rustig, ik heb niet zo'n zin in een bijleespost :o ben echt kapot, vandaag op Texel geweest bij Roma (Dar Aziza Arabians) dat was heel leuk maar heb geen puf meer. Zal morgen weer wat actiever reageren.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:17

agh Tieneke, dat is poedersuiker.. dan word je een soort van weer dichterbij gehaald.. en het was al zo vers nog.. :(

shanna, shief is echt ZO knap.. Zwart is ook voor mij een pennydroom :')
Jij hebt gewoon HET pennymeisje-droompaard!
Balen zeg van der manen!

Amy, lastig maar ik zou haar denk ik toch op het land zetten voor een weekje.. Maar dat is ook omdat ik mezelf gek maak als ik weet dat ze alleen zou staan haha..

Nicky, ik ben jaloers!! Ik wil ook naar de zee kunnen rijden hahaha.. Wij hebben alleen een meertje maar geisha gaat en het water niet in, en ik ga daar nog niet alleen naar toe ivm autoverkeer.

Joyce, mooie foto's!

Even spammen hoor.. heb les gehad vandaag en jeetje wat was ze fris.. Vooral bakkabouters in de hoek waren de boosdoeners en ze was lekker aan het bokken.. twee keer maar hoor maar aan haar bokken zie je dat ze sterkter word :'). Ze begint echt haar los te komen en haar lijf te gebruiken.. Helaas vind ze dit zelf niet al te fijn want zodra ze dr spieren voelt, word ze een beetje nijdig en als ik dan ook nog is been geef word ze boos. Ze had ook erg last van de dazen :=

Afbeelding
:')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is hoe ze nu op de meeste momenten loopt.. soms beter, soms a la giraffe :+
Let alsjeblieeeft niet op mijn voeten :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:21

Leuke foto's Joyce.

Gelukkig zit er een stijgende lijn in Kelly. Ik krijg morgen hertshoornolie, citronella olie en tea tree olie binnen. Ga ik m'n eigen anti dazen, vliegen, muggen, teken middel brouwen :))