[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:22

@Miranda tja het gras eet ze niet veel van omdat ze te druk is met om haar heen kijken en het gewonen eten eet ze prima ze wil gewoon niet in de wei, ze staat nu op stal met haar buitenluik open en madam is weer helemaal te pas....vreemd paard haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:45

Oh wat houd ik van dit paard <3

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:50

ow waauw dat wil ik ook graag een keer weet alleen niet waar dit bij ons in de buurt kan
Vandaag wel lekker weer gereden gaat de goede kant weer op met ons, ietsje spanning met afstappen maar ze liet me er redelijk goed af, trots op mijn asjemenou <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:04

Gaaaf Katja :D

Hier vanavond een "stoute" pony (het stelt zo weinig voor als Djuun stout is :') ). Dacht lekker op buitenrit te gaan, maar mevrouw was een beetje "snuif", dus alle dingen waar ze normaal niet naar kijkt waren vandaag opeens spánnend :wow: Niet dat er dan veel gebeurd, ze komt wat terug in tempo en gaat met dr sate-prikker-oren naar voren naar het enge "object" kijken. Toen ze op den duur in de rem wilde voor een beetje vochtige plek op de straat heb ik dr ff vriendelijk naar voren geschopt, toen was het opeens niet meer zo'n leuk spelletje :') Ben het niet gewend dat Djuun wel eens stout is, dus viel opeens zo tegen :')
Ff lekker veel gedraafd, dr bolle grasbuik eraf laten lopen :x

Volgens mij hing er ook wat in de lucht trouwens, want andere paarden op stal waren ook onrustig... :?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:08

nou asal was onder het zadel opzich wel braaf 1 hoek had bakkabouters maar dat is voor haar een rustige training.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:16

Denk dat Djuun beetje tegen dr hengstigheid ook aan zit en 's avonds is ze toch altijd een beetje meer aan het zoeken op de één of andere manier :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:38

whahaha dames.....asal is gelukkig niet lastig met de hengstig heid nja tot nu toe nooit geen last van gehad

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:40

Nee, zodra ze hengstig is zelf is er ook niets aan de hand :') Dan is ze het liefste paard van de wereld _O- :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:53

Ik leef nog....min of meer :') Fantastisch weekend Deurne gehad maar t gaat je niet in de kouwe kleren zitten zeg, dat gesjouw met spullen en dan slapen in de trailer :=

Was wel heel gaaf, hadden mooi plekje vlak bij de ring! Heerlijk, lekker zitten op de stoeltjes, koelboxje bij de hand... Oh ja, en intussen ook klanten helpen :D
Hoop geleerd iig, ga toch hoop dingen effe anders aanpakken. Dat is dan toch heel fijn hoor, je kunt reacties van mensen goed peilen :)
Toch lekker verkocht, wilde alleen zo graag dekens verkopen, had zo veel ruimte gescheeld in de auto :') Nu hoop sprays enz verkocht, dat scheelde dan iig nog gewicht :D

Ben alleen nog steeds moe :=

Umoyax heeft het voor elkaar....... Kwam vandaag op stal na ze zaterdag en zondag niet te hebben gezien.....dikke knie. Op het enige been waar ie nog niks aan had gehad _O- Handige Harry. Hij liep goed, wel heeeel sielugh toen ik t ging insmeren :') Hij weet wel hoe ie aandacht krijgt hoor, monstertje... Nog effe in de bak gezet, wilde opjagen maar kon niet goed peilen of ie er nou wel of geen last van had dus maar niet gedaan.
Perst meneer er ineens een drafje uit!! :~ Heb m al maanden niet meer zo zien lopen.. Stond echt effe met mn bek aan dek. Hij had dus geen last van die knie :+
Het alleen staan doet hem écht goed, dat is me wel duidelijk. Maar hoe hij die knie nou weer voor elkaar heeft gekregen is me, zoals gewoonlijk, een raadsel.

Nas lekker gewerkt en op de weg uitgestapt, t is toch ook zo'n schatje <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:54

set_elkol schreef:
Oh wat houd ik van dit paard <3

[ Afbeelding ]

_/-\o_ Word er jaloers van, heerlijk!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:56

Thanks voor de leuke reacties! Ik voelde me ook erg gelukkig vandaag op die paardenrug, lekker genieten zeg. Enneh, dat sielugh doen herken ik wel _O- en dat hengstig zijn ook, Setel is echt een hele erge dan, op een lieve manier. Dikke vrijdoos.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:47

Wat heerlijk set-elkol <3
Was het water niet koud :brr: :')

Leuk weekend dus Amy!!
En lekker handig van Umoyax :roll:
Verder kan ik me niet echt voorstellen dat een paard het fijner vind in z'n uppie, maar goed, jij zal je paard wel beter kennen :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:49

Nee gek genoeg was het water niet koud! En ik droogde ook heel gauw weer op, het was hier zo warm!
waar staat iets over een paard alleen? Vind ik ook nooit zo'n succes :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:53

Die van mijstaat alleen in de wei dit gaat prima, alles grenst hier aan elkaard, de weides, bak, pDdock en staalen paarden kunnen elkaae altijd zien. Doe ik er 1 bij asal in dewei jaagt ze die er zo uit :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:56

Katja:
amyz schreef:
Het alleen staan doet hem écht goed, dat is me wel duidelijk.

En ik zou mijn paard ook niet alleen willen hebben :n Een paard is een kuddedier en die horen imo gewoon in groep te worden gehouden, zolang daar de mogelijkheid voor is.
Ik zou persoonlijk ook geen hengst willen hebben om die reden.
Maargoed, dat is natuurlijk mijn mening :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:06

Asal staat alleen in de wei maar niet echt alleen omdat alle paarden elkaar kunnen zien, merk hoe erg ze aan elkaar hangen, asal wil ze nietin haar wei maar zet ik haar opstal kijkt ze ook altijd rond van is iedereen er. Ze is demama van de groep

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:08

Das idd sowieso het punt met hengsten :j Je hoort wel eens dat het goed gaat op volwassen leeftijd, maar je moet zó veel geluk en ruimte hebben dan... Dat risico wil ik niet nemen, zeker niet aangezien Umoyax zich al in elkaar liet schoppen door die kleine ruin Padri.

Ik doel sowieso op het fysieke aspect ook hoor, je zult mij nooit horen zeggen dat een paard mentaal gelukkiger is alleen, al denk ik dat er situaties zijn waarin dat best kan voorkomen.. :) Aan de andere kant geloof ik niet dat het Umoyax negatief beïnvloedt, het maakt hem gewoon niet zo heel erg veel uit. Hij kan snuffelen en een beetje kroelen met de dames dus hij heeft wel contact (vind ik wel heel belangrijk).

Fysiek zie ik gewoon dat hij er enorm op vooruit gaat nu, hij zit gewoon lekkerder in zn lijf, en dat is waar ik op doelde :)
Alleen staan op zich heb ik niet gek veel moeite mee, ligt aan de situatie. Nas zou ik niet alleen willen hebben, die is veel te happy in een groep (of iig met een vriendinnetje). Maar Umoyax vindt het wel prima zo en zit gewoon lekkerder in zn velletje, dus voor hem is het geen probleem :) Overigens wel met de kanttekening dat ik vind dat ieder paard iig contact met soortgenoten moet kunnen hebben, al is het dan maar over het draadje heen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:28

Leuk amy dat je lekker verkocht hebt tijdens de Tulip Cup! Ooow handige harry van jou, maar komt vast wel weer goed. Wilde jij met Umoyax nu ook gaan dekken in de toekomst? Anders is de oplossing simpel denk ik: het zaakje eraf ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:35

Even wat klote nieuws tussen door:

Mirka is vandaag heengegaan..........

Hier een stukje van Facebook:

Met pijn in me hart schrijf ik dit.
Soms moet je keuzen maken in het leven die je hoopt te vermijden:

Lady Mirka + 07.05.2013

Ik had een gouden toekomst in me hoofd voor mijn Mirka en Montoyo.
Ik verheugde me op een Golden M&M veulen.
Na een jaar tobben bleef jij pijn en last houden van je lijf.

Nu hoopt baasje dat je Barcelano hebt gevonden en samen door de eeuwige weides rond crost als een echt Queen...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:44

Sterkte jess! Het beste wat je haar kon geven.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:44

Sterkte man, wat verschrikkelijk Y;( Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat voelt, heel veel sterkte.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:47

Jeetje Jessica...... ik schrik van dit nieuws :( Wat vreselijk dat het zo ver heeft moeten komen... maar gelukkig heeft ze geen pijn meer, ik denk dat je een hele dappere en wijze beslissing hebt genomen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:55

Dank je...
Ik weet uit ervaring dat de vraag: had ik niet.....?altijd blijf rondspoken.
Maar wanneer stop je en wanneer ga je door dat blijft moeilijk want wat is goed?

Maar ik denk dan als een paard na rust en een jaar later niet verbetert ik aardig eerlijk bent en reeel hoe hard het ook klink....
Zelf met buiten ritjes aan de lange teugel ging ze al snel in de staak en dan echt heel heftig....en de benen van het paard is de belangrijkste onderdeel...denk ik dan en als dat uitval....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:57

Heel erg veel sterkte. :(:)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:57

Jeetje Jessica, ik weet niet wat ik moet zeggen...
Wat enorm klote, heel veel sterkte met het verlies van je mooie dame!