Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Dacht lekker op buitenrit te gaan, maar mevrouw was een beetje "snuif", dus alle dingen waar ze normaal niet naar kijkt waren vandaag opeens spánnend
Niet dat er dan veel gebeurd, ze komt wat terug in tempo en gaat met dr sate-prikker-oren naar voren naar het enge "object" kijken. Toen ze op den duur in de rem wilde voor een beetje vochtige plek op de straat heb ik dr ff vriendelijk naar voren geschopt, toen was het opeens niet meer zo'n leuk spelletje
Ben het niet gewend dat Djuun wel eens stout is, dus viel opeens zo tegen 

Dan is ze het liefste paard van de wereld
Fantastisch weekend Deurne gehad maar t gaat je niet in de kouwe kleren zitten zeg, dat gesjouw met spullen en dan slapen in de trailer
Nu hoop sprays enz verkocht, dat scheelde dan iig nog gewicht
Handige Harry. Hij liep goed, wel heeeel sielugh toen ik t ging insmeren
Hij weet wel hoe ie aandacht krijgt hoor, monstertje... Nog effe in de bak gezet, wilde opjagen maar kon niet goed peilen of ie er nou wel of geen last van had dus maar niet gedaan.
Heb m al maanden niet meer zo zien lopen.. Stond echt effe met mn bek aan dek. Hij had dus geen last van die knie

amyz schreef:Het alleen staan doet hem écht goed, dat is me wel duidelijk.
Een paard is een kuddedier en die horen imo gewoon in groep te worden gehouden, zolang daar de mogelijkheid voor is.
Je hoort wel eens dat het goed gaat op volwassen leeftijd, maar je moet zó veel geluk en ruimte hebben dan... Dat risico wil ik niet nemen, zeker niet aangezien Umoyax zich al in elkaar liet schoppen door die kleine ruin Padri.
Aan de andere kant geloof ik niet dat het Umoyax negatief beïnvloedt, het maakt hem gewoon niet zo heel erg veel uit. Hij kan snuffelen en een beetje kroelen met de dames dus hij heeft wel contact (vind ik wel heel belangrijk). 
Overigens wel met de kanttekening dat ik vind dat ieder paard iig contact met soortgenoten moet kunnen hebben, al is het dan maar over het draadje heen
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat voelt, heel veel sterkte.
Wat vreselijk dat het zo ver heeft moeten komen... maar gelukkig heeft ze geen pijn meer, ik denk dat je een hele dappere en wijze beslissing hebt genomen.