Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:02

Strotouwtjes zijn gearriveerd! :D. Moet je voor zo'n platte 'knoop' de weitasknoop gebruiken?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

Ja ik gebruik de weitasknoop en dan ieder keer van een andere kant pakken om te knopen. Als je telkens van dezelfde kant af pakt om de lus te maken dan gaat hij draaien om zijn as (wel heel leuk maar niet praktisch voor een halster) en dan krijg je een gestreept stuk als je twee kleuren gebruikt.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Joke jammer dat het even stilligt, ik kom er soms ook moeilijk aan toe en juist als iemand wat wil hebben dan wil je het toch snel af maken.
Het was een beetje rustig hier, ik hoop dat er weer veel mensen gaan knutselen in de zomervakantie!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:03

mijn huidige verzorgarabiertjes zijn niet bepaald goed gemanierd, ik ben er nog lang niet aan toe om ze een showhalster om te doen, dus vandaar dat ik er niet veel tijd in steek tegenwoordig (in het knutselen, niet in de paardjes :) )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:50

Dat is ook wel logisch. Zijn het jonge paarden? :)

Ik ga vanmiddag even Elema pesten met een meetlint. Dus er is weer een nieuw halstertje op komst.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:12

eentje 3, eentje 2 jaar. Diertjes dienen als grasmaaier dus er wordt eigenlijk niets mee gedaan. Ik ben al blij dat ik die 3-jarige haar gewone halster mag aan- en uitdoen, want daar heeft ze een bloedhekel aan. :D 2-jarige is kalmer qua karakter; 3-jarige is een heet ding. :D

Elema is een bloedmooi paard. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:22

Oke dan! Dus als het even meezit zijn ze over een (lang) tijdje ook showhalster slachtoffers? Hihi :P.

Ja :+:. En behalve dat ze zo mooi is, zit er ook een gouden karakter in :+:

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:55

Pff, gister mijn "showhalster" waar ik ooit aan ben begonnen maar weer es onder t stof vandaan gehaald.
't bak-kopstuk is inprincipe klaar ( kleur is beetje creme..) en de neusketting zit er ook aan, ik ben alleen nog niet echt uit over de versiering, echt totaal inspiratieloos..
Dus mochten jullie ideeën hebben!!!
Ook wil ik graag iets leuks aan de neusketting hebben, iets van muntjes/tandjes. Maar wat is leuker? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:33

Ik heb vanmiddag showhalster spulletjes gekocht voor een macramee halster :).

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:47

Waar kun je an die schelpjes kopen?

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:56

Bonjoy schreef:
Strotouwtjes zijn gearriveerd! :D. Moet je voor zo'n platte 'knoop' de weitasknoop gebruiken?

waar heb je die strotouwtjes gekocht?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:22

Van mijn opa en oma gekregen ;).

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:30

Jalenka_Kiya schreef:
Mendy (xxitsmexx) is al een tijd niet actief in dit topic en ik weet niet of ze nog een werkende site heeft.

Hieronder dan eindelijk wat foto's van enkele dingen waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest:

http://farm4.static.flickr.com/3407/362 ... 8dd448.jpg
Moeder en veulensetje

http://farm4.static.flickr.com/3651/350 ... ba9d35.jpg
Turquoise halster

http://farm4.static.flickr.com/3617/365 ... e60087.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2468/364 ... 325f11.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3576/365 ... 1e1f3e.jpg
Blauw met gouden en oranje accenten

http://farm4.static.flickr.com/3663/365 ... c77da1.jpg
Bijpassend borsttuig

http://farm4.static.flickr.com/3368/364 ... 081169.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3642/365 ... b584a8.jpg
'Bandhalster' zwart met bruin en goud. Dit band heb ik zelf samengesteld van losse bandjes
Kwastjes ontbreken nog aan het bakstuk, die had ik nog niet af

Ik ga de komende tijd even een boel dingen goed afmaken en afwerken en ook het groene setje van Kiya op maat maken.
Ook heb ik een opdracht voor een halster en borsttuig en misschien nog voor een ander halster, genoeg te doen in de vakantie dus!

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog hard aan het knutselen zijn!

Prachtig!
Hoe doe je zoiets?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:54

Romy ik heb je al een pb gestuurd: ik heb geen beschrijving stap voor stap en ik heb ook geen tijd (en eerlijk gezegd ook niet zo een zin) om dat te maken.

Mensen die komen binnenvallen: welkom en succes met knutselen. Stel jezelf even voor als je blijft hangen en aub: lees en zoek zelf van te voren even in het topic! Zoals eerder gezegd hebben wij ook geen kant en klare beschrijving gehad en veel zelf moeten uitzoeken. Dat staat hier allemaal in het topic en op alle pb's met de vraag om een kant en klare stap voor stap beschrijving ga ik voortaan ook niet meer reageren. Sorry. Joyce is wel zo lief geweest een beschrijving in een apart topic te plaatsen, link vind je een aantal blz terug. Onderneem dus zelf even actie door wat verder te lezen dan de post boven je ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:24

Jalenka_Kiya schreef:
Romy ik heb je al een pb gestuurd: ik heb geen beschrijving stap voor stap en ik heb ook geen tijd (en eerlijk gezegd ook niet zo een zin) om dat te maken.

Mensen die komen binnenvallen: welkom en succes met knutselen. Stel jezelf even voor als je blijft hangen en aub: lees en zoek zelf van te voren even in het topic! Zoals eerder gezegd hebben wij ook geen kant en klare beschrijving gehad en veel zelf moeten uitzoeken. Dat staat hier allemaal in het topic en op alle pb's met de vraag om een kant en klare stap voor stap beschrijving ga ik voortaan ook niet meer reageren. Sorry. Joyce is wel zo lief geweest een beschrijving in een apart topic te plaatsen, link vind je een aantal blz terug. Onderneem dus zelf even actie door wat verder te lezen dan de post boven je ;)

_/-\o_

Ik heb al een klein begin gemaakt aan het macramee halster :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:25

Oh Joyce ik ben zo benieuwd! Hoe gaat het met je set?

Joke we zijn natuurlijk wel benieuwd naar de verzorgarabieren! Kun je niet eens wat foto's plaatsen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:26

Het halster van die set heb ik bijna klaar. Alleen nog versiering en ketting klaarmaken en bevestigen :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:34

Ik ben al kei lang niet meer geweest hierzo :o maar wat heb je dat mooi gedaan Jalenka_Kiya !!!

Even een snelle vraag, hoe kom je aan de halster ringen ;)?? Los gekocht of van oude halsters gesloopt??? Want ik kan ze nergens los vinden.....

Greets

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:35

Ik koop mijn ringen altijd bij een ijzerwinkel of via internet ;) www.rjtools.nl

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:38

Thanks! :D Ik ben er ook erg blij mee. Er zijn intussen wat foto's te paard gemaakt, ik zal eens vragen of ik die links mag plaatsen.

Over de ringen: Ik koop ze ook via RJtools, goede website en snelle service! En die ringen met sleuven van het bruine halster: ik heb ze gekocht van bokker Karina (bekend als Balder) Zij besteld ze soms in Amerika en we hadden afgesproken op een regionale arabieren keuring waar we allebei heen gingen. Ze had zilver en goudkleurig, ik weet wel dat ze erg hard gingen maar als je haar pbt kan ze jezelf natuurlijk vertellen of ze nog ringen heeft.
Je kunt ze ook zelf bestellen via onder andere de amerikaanse Amazon, dan moet je even zoeken op halter squares. Maar volgens mij is het via Karina veel handiger en voordeliger omdat de verzendkosten nogal hoog zijn. Succes!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:42

Misschien kunnen we een keertje met meerdere mensen die squares bestellen en de verzendkosten delen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:59

die squares zijn idd erg mooi, ben ook zeer tevreden dat ik er een aantal van Balder heb kunnen overkopen.

euhm... foto's ? ik zal eens kijken, Liana plakt altijd zodanig tegen mij dat ik daar eigenlijk nog niet echt een goede foto van heb. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:04

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:56

Jalenka_Kiya schreef:

Ik ben hier al een jaar ofzoo xD

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:02

Ik zit een beetje te twijfelen hoe ik de neusriem ga doen bij mijn macramee halster. (De kraaltjes eraan). Ik heb kleine ronde, rode en zilver/parelmoerachtige kraaltjes en kleine cilinder kraaltjes in dezelfde kleur als de ronde zilverkraaltjes. Aan het uiteinde wil ik graag een mooi bedeltje doen, maar die moet ik nog even kopen.

Maar in welke kleurvolgorde zal ik die kleine kraaltjes doen? Het is de bedoeling dat het een 'sliertje' wordt, met aan het uiteinde een bedel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:12

de grootste bovenaan en zo verder naar beneden, dat de kleintjes onderaan hangen ?