[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:21

Dat ziet er goed uit Roma dat komt wel weer goed het beentje lijkt ook niet dik geworden. Lekker weer met Fardani aan het wandelen het is ook zo vroeg donker het is lastig op nu echt dagelijks iets met ze te doen. Ik weet het niet helemaal wie nadar is maar och wat kan dat een gedoe zijn toch met die papieren wel leuk dat er een dochter van hem rond loopt. Fijn dat Schoukkie bij zijn eigenaar kan blijven.

Zes maanden is wel afspeen tijd zeker als er nog een baby aan komt, Gaat snel he zo kijk je naar een vruchtje en dan staan ze al weer op eigen benen. Zahra wat minder in conditie ze lopen al gauw wormen op die jonkies zeker in zoon groep. wormen kuurtje er in en lekker een beetje extra voer is ze er zo weer. Zal wel even wennen ook voor haar zijn zo uit haar kudde maar lekker bij mama plus extra aandacht is ook wel weer leuk voor haar. Nour braaf bij het baasje zo hoort.

Ja Miranda waar ben je en Kat ????????

Vandaag lekker rondje polder met Dibah gedaan veel gestapt maar ook stuken gedraafd op een heel recht stuk haar even laten gaan ze zou echt zo in de draf sport kunnen. Toen weer met Sjaak wezen stappen dit keer ook even in de bak en dat ging super hij loopt zo veel beter dan van de zomer. Lekker oortjes naar voren en een fris koppie erop. Er reed nog iemand in de bak en we reden even naast elkaar (kletsen) zo grapig hoe hij zijn oor dan richting het anderen paardje heeft dat deed sierou ook altijd. We blijven nog lekker rustig aan doen en dan langzaam het weer een beetje opbouwen en kijken hoe ver we komen. Aan het einde van de dag mochten de pukkies weer op het erf maar Sjaak dacht dat wil ik ook dus daar liepen de drie musketiers . Het is nu wel heel gezellig met hooi netten vullen zo leuk dat die kleintjes zo met hun pa kunnen opgroeien <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:28

Ach, je moet je er ook niet teveel bij voorstellen hoor Yildiz :+ We doen meestal maar een klein rondje, en dan lopen we zo'n beetje de helft, en de andere helft lopen we hard. In het begin liep Fardani alleen veel te hard, en dan hield ik het idd amper vol, maar inmiddels snapt hij dat hij niet zo snel moet draven :D

Op hoeveel dagen had je Kiki toen laten scannen? Volgens mij is het zo dat als ze meer dan 30 dagen drachtig zijn geweest, ze een soort van hormonaal op slot kunnen gaan. Dan duurt het vaak veel langer voordat ze weer hengstig worden. En in de winter kan het sowieso zijn dat ze dan helemaal niet hengstig worden. Mocht het vruchtje echt weg zijn, zou ik er vanuit gaan dat ze in het voorjaar pas weer hengstig gaat worden.

Ik was helemaal het stukje over Zahra vergeten zie ik, ze zal vast snel opknappen zodra ze weer op stal is. Wormenkuurtje, voer, lekker binnen staan en aandacht doet veel goeds. Amir is gelukkig ook weer wat kilo's gegroeid nadat hij die wormen gehad heeft. Volgende maand nog 1x ontwormen en dan zou hij er echt vanaf moeten zijn.

Gelske, wat top dat het zo goed gaat met Sjaak! Ik hoop echt voor jullie dat het nu zo goed blijft gaan, het mag jullie nu wel eens mee blijven zitten.

Nee Yildiz, ik heb Nader niet zelf gefokt, ik heb hem gekocht als veulen en uiteindelijk als jaarling toch weer verkocht. Hij is nu in eigendom van Al Jenan Stud, Kuwait, en hij had het qua thuis niet beter kunnen treffen, ze zijn helemaal gek op hem.
Het stomme is dat zijn registratie hier nog niet gedaan was toen ik hem verkocht, dus toen heb ik doorgegeven dat hij verkocht was en heeft het AVS zijn papieren en exportcertificaat terug gestuurd naar Denemarken, met de opdracht een nieuwe naar Kuwait te sturen. Nu hoorde ik dus een paar weken geleden ineens dat ze daar nooit papieren van hem gehad schijnen te hebben? Maar ja, het is ook lastig om dat na 4 (!) jaar nog uit te zoeken. Maar afgelopen woensdag kreeg ik het bericht dat hij en zijn veulens geregistreerd zouden zijn (na een hele hoop mailtjes en telefoontjes), dus dat hij en zijn veulens aan de show mee mogen doen. Maar ja, nu hoorde ik dus weer dat er nog steeds problemen zijn, dus ik weet het nu ook niet meer :?

Voor degene die hem graag willen zien:

Nader in 2011 hier, of hier meer foto's: http://dar-aziza-arabians.com/nader.html
Afbeelding

Nader april jl in Kuwait.
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:56

Pff hoe langer ik wacht hoe moeilijker die bijlees wordt natuurlijk :+

wat is Raff knap met dat donkere kleurtje! (ook zonder trouwens :D )m echt gaaf en zag op facebook dat jullie voor het eerst met zn twee met de trailer weg zijn geweest, knap! Super goed bezig!! Succes met de schouder van hem :j

Wat zijn je jaarlingen in top conditie Gelske!

Roma wat schrikken van Almaz zijn ongelukje! Het ziet er nu best aardig uit gelukkig

Ooh wat gaaf Eline je grondwerkles met Mish! Dat is het echte begin al he werken met je volwassen wordende dame :D

Yanour ziet er goed uit! Hij wordt steeds mooier, fijn dat hij zo goed te handelen is :j
Veel succes met Kiki haar scan

Gelske ik ben blij dat ook Sjaak een stuk beter gaat :D dat hebben jullie verdiend

Nader is zo gaaf! Heb je niet nog een dekking tegoed? :P

Hier gaat het zijn gangetje, eigenlijk niks speciaals te melden.. Setje lijkt wel vroliijker nog steeds dus daar ben ik wel erg blij mee, eens kijken deze week of ze ook mee wil op buitenrit. Ik heb het gevoel dat ik wat faal als baasje doordat ik niks 'doe' met mijn paarden maar ik en volgens mij ook zij zijn er denk ik best tevreden mee? heb soms het gevoel dat als je paarden hebt het ook van je verwacht wordt dat je ermee moet rijden. Maar ik ben al blij dat ik ze heb en er van kan genieten :) Heb voor Setje Moody Mix kruiden door haar voer gegooid de laatste weken, misschien helpt dat wel een klein beetje.

nog een foto van pukkie en mij vorige week

Afbeelding

deze vind ik mezelf erg lelijk maar ilya niet gelukkig

Afbeelding

en met een arab vriendje

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:35

Aaaah wat n lieve plaatjes weer Katja!
En ben je besodemieterd! "Faal als baasje....>;) Vind jou JUIST een fantastisch baasje! Je paardekind zo een jeugd gunnen en in de tussentijd zitten alle basic knopjes er al op. Ook hoe je dat met Blue doet, zo mooi natuurlijk en spelenderwijs. Das n talent hoor!
Dat je t weet! :P

Wauw, wat n knapperd die Nader! <3 En idd, is hij niet interessant voor jouw merries?
Fijn om goede berichten te horen over verkopen naar de zandbak! Maar jee, hoe kom je er nu achter wat n goed adres is? Ik had destijds diegene die Zahra wilde kopen (ook Kuwait) gegoogled en toen zag ik een grote gunverzameling waar ik volledig op afknapte maar wellicht hebben die gasten dat allemaal wel hihi! := Ach ja... Blij dat ze is gebleven. Vandaag ook weer zon gruwelijk fijne kroelsessie! Haar moeder heeft dat niet zo hoor, dus extra genieten! <3

Gelske heerlijk! En ja dat van dat oortje... Heel herkenbaar! Nour komt altijd pas halverwege n rit erachter dat er iemand naast m loopt en dan zie je dat oortje... En dan let ík altijd ook even extra op... :D

Ja Roma, was idd over de 30 dagen en DA had al gezegd dat ze niet hengstig zou worden. Ik heb hier gelukkig nog geen ervaring mee maar begreep van Tal iets met endometriumcups. Even op gegoogled maar op zich wel logisch verhaal ivm aanmaak hormonen.
Donderdag wordt ze gescand.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:37

Oh wat lief van je Yildiz :o soms is het zo moeilijk al die beslissingen en verantwoordelijkheden! Maar dat kennen jullie allemaal.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:04

Absoluut! :D
Kwam per abuis nog deze heerlijke plaat tegen van Nour als kleuter in de klucht (krijg altijd zon blij gevoel bij zoiets, je zou zelf mee willen rennen hihi {:} )

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:05

ooh jaa heerlijk! hij is wel de sierlijkste :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:43

Kat, niet denken dat je faalt als baasje! Jouw paardjes hebben het juist geweldig! Wie zet zijn jonkie nou bewust zover weg, gewoon zodat hij de beste jeugd heeft die hij zich maar kan wensen?
En je dames zijn volgens mij hartstikke tevreden, een paard hoeft echt niet per se wat te doen om gelukkig te zijn, dat bedenken wij mensen.
Maar ik snap je idee wel hoor, ik heb dat soms ook wel een beetje, aangezien ik naast mijn werk meestal alleen toe kom aan stallen of weide mesten, soms even snel een borsteltje erover, maar de rest schiet er al snel bij in.

Ja Yildiz, er zijn zeker goede adressen in de zandbak hoor! Het is idd alleen héél lastig om vooraf te weten welke. Nu wist ik bij deze toevallig wel dat het een betrouwbaar adres was, maar ik heb ook wel eens getwijfeld. Maar dat blijft moeilijk, of je ze nu binnen de Benelux verkoopt of als ze naar het Midden Oosten gaan, ook hier kunnen ze helaas heel verkeerd terecht komen.

Als ze over de 30 dagen zat is de kans idd groot dat ze niet meer hengstig gaat worden.. Heb je nog geluk dat het laat in het seizoen was. Als je dit vroeg in het seizoen hebt, ben je vaak je hele seizoen kwijt.

Wat een heerlijke foto van Nour!

Set_Elkol schreef:
Nader is zo gaaf! Heb je niet nog een dekking tegoed? :P

Nog 6 zelfs :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:25

Katja, ik ken niet veel mensen die een beter baasje zijn voor hun paard :) Twijfel niet aan jezelf joh, paarden zijn niet op deze wereld gekomen zodat wij op ze kunnen rijden; dat is geen basisbehoefte van ze. In al hun basisbehoeften die ze wel hebben voorzie jij toch? En ruimschoots ook, je zorgt super voor ze.

Jeeeetje Roma wat een práchtig dier, die Nader. Wauw wauw wauw. Helemaal mijn ding. :~
Wat geweldig dat Shoukran lekker bij zijn baassie mag blijven! Is voor jou zeker een enorme opluchting? Ben blij voor je!

Yildiz, Mish gaat echt fantastisch. Concentratie gaat steeds beter :) Ze is nu ook maar een half uurtje bezig geweest en hebben ook geen hele gekke dingen van haar gevraagd... reactie op lichaamstaal, maar verder niks. We proberen heel erg om het kort te houden, dit lesje was het langst dat we tot nu toe met haar bezig zijn geweest echt qua grondwerk. Ben soms wel bang hoor... twijfel dan wel aan mezelf van doe ik niet al veel te veel met zo'n jong ding? Maar aan de andere kant, ze is over twee maandjes 3 (ze blijft in mijn hoofd nog wel een beetje dat kleine jaarlingetje, haha) en we doen helemaal niet echt lichamelijk belastende dingen met haar. En ze geniet ervan en pakt alles zo gretig op. Dus misschien zijn die twijfels wel helemaal nergens voor nodig.

Genieten he, als je veulie zo lekker knuffelig is, Yildiz. Dat kroelen is echt heerlijk he. Lekker ding dat het ook is :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:47

wat lief van jullie dank je wel, ik probeer inderdaad wel goed voor mijn paarden te zorgen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:29

Hallo moppies! :wave:
Ik lees op het moment nauwelijks mee hoor, solly!
Beetje druk met alles, kan nog best druk zijn zo zonder baan. :')

Leuk Kat dat je bij Ilya bent geweest, hoezo slecht baasje, alle paarden wilden wel zo'n baasje! :D
Rijden is echt geen noodzakelijk iets, als ze genoeg ruimte hebben om zelf te lopen.
Ik rij ook omdat ik het zelf leuk vind.
En als je je paarden lang hebt, is er altijd wel eens een periode dat je niet zoveel doet, misschien zit je er volgende zomer wel weer elke dag op als je daar zin in hebt.

Lekker dat het zo goed gaat met Mish, gewoon een beetje grondwerk is juist fijn als basis voor een 3 jarige. :j

Gelske, met jou en de paardjes ook al zo goed, heerlijk hoor, en weer lekker thuis om van te genieten. :j

Annika, top dat alles goed gaat!

Canies, wel goed dat je weet wat er is en een behandelplan hebt, komt allemaal wel goed hoor!

Nour lijkt daar al volwassen! _O-
Fijn dat alles lekker gaat met hem. :j
En top zo wat je met zwartje hebt gedaan, kun je Fu ook even komen doen? :')

Roma, gelukkig gaat het wel goed met die kleine, dat was wel schrikken, best een grote wond!
Je hebt het maar druk met de nakomelingen en alles, ben blij dat ik gewoon twee lastige ruinen heb, das werk zat, haha!
Maar je hebt prachtige exemplaren. *D

Hier gaat alles wel oké, Fu doet het in de bak fijn, buiten is hij weer helemaal hoteldebotel, dus als het binnenkort niet beter gaat stoppen we daar voorlopig mee.
En als de bak straks te slecht wordt krijgt hij vakantie.
Ik baalde er echt heel erg van dat het zo slecht ging, hij is echt weer gevaarlijk bezig buiten.
Maarja, wegdoen is geen optie (al heb ik er serieus wel heel eventjes aan gedacht) dus ik leg me er maar bij neer, voorlopig dan. :Y)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:19

Hiii Annika! Wat fijn om te weten dat je paardjes zo goed op hun plekkie staan, dat geeft vast een hoop rust. Ik denk dat je aan Euffie dadelijk onder het zadel echt een wereld paard hebt, want dat is hij n al! :))

Fijn om te horen dat het zo goed gaat en vooral ook voelt met de paardjes Gelske! Wat voor bitjes heb je bij Noor geprobeerd? Raff heb ik nu op een Myler level 1, de dunne variant. Eerst bitloos alle knopjes erop gezet, erna naar een enkelgebroken dunne snaffle, maar ik ben geen fan van enkel gebroken, dus nu naar de Myler overgestapt. Voor buitenrijden heb ik een Harry Horse Gold bras, ook dunste versie (puur omdat dit een ander hoofdstel is en 2 Mylers een beetje prijzig worden :Y) ).

Argh niet fijn om te horen dat jij ook al ervaring hebt met schouderblessures yil, had er nooit wat over gehoord, maar hoor er nu ineens veel die daar ervaring mee hebben. Enkel op het land gooien werkt voor Raff helaas echt niet, die gaat dan nog meer salto's en flikflaks proberen. Zijn koppie moet ik bezig houden, waardoor hij overdag in de wei zich redelijk rustig houd. Laat ik hem staan, klimt hij ongeveer over het hek heen of gaat zijn eigen benen kapot bijten.. of nadesh.. >;)

Leukk lekker met de meisjes aan de slag gaan Yil, ben echt zo benieuwd naar Zahra onder het zadel ooit :))

Dat ziet er netjes uit Roma, gelukkig geneest het dus goed! En hardlopen met Fardani, wat leuk! Je brengt me op ideeen! Aangezien Raff ook veel km's buiten rechtdoor moet gaan maken en ik ook wel wat aan me conditie mag doen haha.

Oeh Nadar is wel een heeel kicke plaatje geworden zeg! :wow:

Hihi thanks voor het compliment Katja :o
En zoals al gezegd, een paard heeft er meer aan dat ze op een goed plekkie staan dan dat ze per se gereden worden hoor! En bij jou staan ze super en kijk waar je die kleine laat opvoeden, horse heaven!
Die laatste foto van Ilya is echt superrr cute!!

Ah Eline, echt niet twijfelen aan jezelf hoor, je meissie is bijna 3, de gemiddelde paardenmens had er nu al opgezeten :') Echt respect hoe je haar zo heerlijk laat uitgroeien en aanvoelt wat ze nodig heeft en aankan. Gewoon je eigen gevoel volgen :j

Haajj Miran! Aah gelukkig ben ik niet de enigste werkloze die het zo druk heeft! :') Wel weer beetje balen van Fu zeg.. is er niks veranderd waardoor hij nu ineens weer spoken ziet buiten? Ander voer oid? Hij staat er super bij en vakantie vind hij vast niet erg haha, maar toch, jullie genieten altijd zo van het bezig zijn en buiten hobbelen. En naast de fiets? Is die dan nu ook koekoek?
(En anders toch maar een winters bbqetje? :x :') )

Hier rustig aan de wandel met Raff en veel rek en strek oefeningen.
Vrijdag kwam er een oproepje op fb voorbij voor een herfst shoot op zondag en die kans maar aangegrepen. Raff heeft nu zo'n tof kleurtje die hij enkel in de herfst maanden heeft en aangezien we verder toch niet zoveel kunnen, goede mogelijkheid om wel op stap te zijn maar hem lichamelijk niet echt te belasten.
Hij was wel redelijk stout, stilstaan is natuurlijk een No-Go zodra er een fotograaf voor je staat.. Je zou bijna denken dat die niet opgevoed was _-:( Maar oke, op de foto's zie je dat gelukkig niet haha.

Was wel even spannend, want ik had hem nog nooit alleen geladen in de trailer en afgelopen woensdag vertikte hij het om uberhaupt de trailer in te gaan.. dus heb wel even zitten twijfelen of ik dit wel alleen moest gaan doen.. Maarja niemand kon mee en wilde toch echt wel graag die foto's, dus zaterdag even goed geoefend met laden en na 3minuten liep hij er fluitend op en af en kom ik hem zelf dicht dichtdoen. Toen nog even als extra oefening 10 min gereden met de trailer, uitgeladen op een P in de buurt, 10min gewandeld en weer ingeleden en dat ging ook easy, dus toen vertrouwde ik het wel.
En zondag dan ook nul problemen gehad met laden gelukkig :D

Heb nog maar van 1 fotograaf wat binnen, maar alvast topicje gemaakt en de gaafste hier :+

[ITP] AV Raffi in herfstsferen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:25

Ha Miran gelukkig leef je nog! Vervelend dat Fu weer zijn dwarse oude ik is -O-

Waaauw Raff zijn foto's zijn echt het einde! wat een zachte blik en wat een knap Arabisch bekkie!

Hier wat huis tuin en keuken kiekjes van de merries net

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:44

Miranda, wat balen zeg dat Fu weer zijn oude dwarse ik is.. Ik hoop dat hij binnenkort weer een beetje bijdraait. Heeft het niet met het weer te maken of misschien de overgang van de weide weer naar huis?

Canisia, wat een prachtige foto's van Raff! <3
Mooi zeg, in die herfstkleuren, staat hem goed :)
En wat top dat hij het zo goed deed op de trailer, dat is altijd fijn.
Ik moet ook snel weer eens trailer training gaan doen met het jonge spul, komt altijd goed van pas.

Kat, wat zien je dames er weer heerlijk tevreden uit.

Hier zit mijn lange weekend vrij er alweer op, morgen weer aan het werk.
Gisteren lekker bij Shouk langs geweest, en hebben gezellig een stuk met hem gewandeld met z'n allen. Hij staat er super bij, al vroeg ik me wel af wanneer zijn eerste veulen komt :D Dikzak :D Maar ach, ik zie hem een stuk liever zo, dan zoals ik hem 3,5 jaar geleden opgehaald heb.

Maar niet alleen maar goed nieuws, ik heb dit weekend ook de knoop doorgehakt, ik ga zo als het er nu naar uitziet een pauze inlassen qua fokken. Nog geen idee hoe lang, maar Aziza's aankomende veulen zal waarschijnlijk mijn laatst gefokte veulen zijn de komende jaren. In ieder geval volgend jaar wordt er niks gedekt (of Mausi zou weer verleast moeten worden, maar dan is het veulen niet door mij gefokt).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:45

Oh jeetje Roma wat een onverwachts nieuws, zag ik niet aankomen! Hoop dat het verder wel goed gaat en dat het geen nare reden heeft.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:02

Heerlijke platen komen er voorbij van allemaal heppy paardjes!

Miran...was al serieus bezig de troepen te mobiliseren voor een reddingsoperatie! Maar gelukkig je leeft!!! *\o/* Dat kan echt niet hoor zo lang niks laten horen! >;) :P :D
Wel balen van Fu, zondag is er weer n plekkie vrij dus hij is welkom op bootcamp hahaha ~~}>
Ach, weet je, er zijn er meer hoor die met het komen en gaan van de blaadjes de kriebels krijgen. Moet je daar dan koste wat koste tegenin gaan of gewoon ff lekker de boel de boel laten? Het gaat strakjes vast wel weer beter. En zo niet... Ponyburger lijkt me echt te gek! :Y) :9

Had al gereageerd in je topic Canies. Vind m heel treffend geportretteerd! Prachtig!
En ja schouderblessures blegh... Gelukkig al lang geleden en voor dat paard was weidegang prima maar idd wat voor de een werkt is voor de ander weer niks. Maar dat masseren kan denk ik geen kwaad?
En ja ben ook benieuwd hoor, Zahra onder het zadel hihi. Zag zon prachtige bridle met heel zoet maar zo chique oudroze voorbijkomen van m'n favo tackvoorziener op FB! <3 Helemaal Zahra! Maar heb me ingehouden grrrr....
Het zal hoe dan ook nog eeuwen duren voordat Zahra ruitermak gemaakt zal worden. Die is zo groot en slungelig, eerst maar eens lekker uitgroeien en met 4,5 maar eens kijken...

Nou zie je wel Katja! Je bent n top baasje! +:)+

Oh echt Roma? Je hebt zulke prachtige merries? Maar je zult daar vast je redenen voor hebben en ja er zullen zeker en vast anderen zijn die wél gebruik zullen maken van jouw prachtige dames.
Zelf ben ik wel alweer beetje aan het kijken voor een nieuwe leasemerrie of wellicht op den duur een kopen? Alles wat ik gaaf vind is onbetaalbaar....

Onbetaalbaar zijn trouwens ook de momenten weer van vandaag. Voel me dan zó gelukkig en gezegend he om met n fijn paard, fijn gezelschap in een bloedmooie omgeving te mogen rijden.
Krijg ik boel energie van {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:11

Heerlijk yildiz zo'n buitenrit <3

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:54

Awwh Blue aan het snoepen bij Setje hihi, heerlijk hoe ze zo staan te smullen! Kan ik altijd uren naar blijven kijken.

Ah wat jammer Roma! Je fokt wat ik dus ver voorbij zie komen zulke mooie paardjes, maar het is natuurlijk niet iets wat moet en gelukkig heb je genoeg moois in je weitje lopen om voorlopig even van te genieten :)

Whoah genieten Yildiz! Lekker, ik ben jaloerss, had voor de herfst echt wel wat ritjes op het program staan.. maar helaas.. -O-

Jaa ik doe Raff idd dagelijks masseren en stretch oefeningen met dat been, erba insmeren met traumeel en hij krijgt traumeel druppels. Zojuist weer 20minuutjes door het dorp heen gewandeld, krijgt hij mentaal hoop te doen en voor het lichaam lekker simpel vlak rechtdoor lopen.

Dankjullie wel over de foto's <3 Ben er zelf ook heel erg blij mee en krijg er nog 10 van een andere fotograaf, dus ben benieuwd!
Op sommige foto's komt zijn oog wel al wat kleiner uit doordat hij toch al wat meer vacht heeft, maar wel blij dat het nog duidelijk een arabieren bekkie is :Y)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:10

Het is weer gezellig dames leuk dat iedereen weer gezellig mee klets.

Echt prachtige foto,s Canisia hij heeft ook echt zoon mooie kleur dan is vos toch echt wel mooi <3 . Leuk dat jullie even iets samen konden onder nemen. Het is inderdaad heel verschilent per paard kwa stil staan.

Heerlijk he Yildiz zo te kunnen rijden ik kan me wel voorstellen dat dat goed voelt das wel fijn hoor zoon achter tuin :D .

Wat leuk dat het zo goed gaat met Shouk word je blij van als fokker. Jammer dat je het fokken even op zij moet zetten. Ik weet natuurlijk jouw reden niet maar het heeft bij ons voor eigenlijk best wel veel rust gezorgd. Nadar is trouwens erg knap geworden.

Ja Kat der meiden weer in de Picture wel nee natuurlijk ben je niet slecht voor je paardjes. Ze worden toch verzorgt en hebben de ruimte elkaar en aandacht nou meer hebben ze niet nodig hoor. En ik heb het al eerder gezegd ik vind het ook zo goed dat je zo vaak naar je klein mannetje gaat dat doen er niet zo veel hoor als ze in de opfok staan.

Miranda je bent er nog gelukkig tja Fu wel heel jammer is het misschien echt niet eens een idee om hem een tijdje uit handen te geven. Hij krijgt nu toch een soort van zijn zin elke keer en het lijkt me voor jouw ook best een beetje frustrerend zeker als je het rijden gewoon leuk vind.

Ben ik nu weer een beetje bij????

Lekker weer heerlijk nou eerst met de honden naar het bos geweest. Toen met Noor en Sil in de bak gereden toch weer een bit geprobeerd met laatste combie bit hoofdstel en die lijkt wel redelijk te gaan. Blijf nu toch maar even een paar dagen met deze combie rijden Erwin zij ook al je moet het misschien toch even de tijd geven. Het rijden gaat super verder er was iemand aan het maaien naast de bak heb wel wat afstand gehouden maar het ging super. Op de terug weg waren ze overal aan het blad blazen in het park toen ben ik toch maar even afgestapt ze vond het toch wel spanend en ik kan nog niet zo veel kwa sturen en ach rome is ook niet in een dag gebouwd :D . Nog even met Sjaak en Dibah naar de bak geweest zij mochten hun zelf even beweging geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12189313_493332887515438_7304999530378358587_o.jpg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:27

Wat fijn dat het zo goed gaat gelske!

Dinsdag komt er een nieuwe DA bij Set voor haar gebit, weet niet of ik mijn vorige DA ooit nog laat komen als dit bevalt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:07

Hoi,

Mag ik mij ook melden?
Ik lees al een tijdje mee..
Een paar weken geleden is mijn droom in vervulling gegaan!
Mijn eerste eigen AV.. Fantastisch! Nooit gedacht dat ooit als eigen te mogen hebben.
Mijn fjord bleek in juli artrose te hebben, dus die is met vervroegd pensioen. Omdat ik toch graag wil rijden heb ik besloten te gaan kijken naar een opvolger. Eerst heb ik bij andere paarden gekeken. De advertentie van Shym had ik al vaker gezien maar was er van overtuigd dat hij te duur was voor mij op dat moment.
Uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd en dat bracht boven verwachting goed nieuws!
We zijn daar naar toe werden met trailer omdat de afstand zo groot was en hebben hem mee genomen.
Een week later is hij gecastreerd. Helaas complicaties gekregen maar inmiddels gaat het weer de goede kant op.

shym is 2 jaar, Russische en Poolse bloedlijn. Het fijne weet ik er niet van omdat ik al weer even uit de Arabieren ben.
Van de winter gaan we lekker bezig met basis dingetjes. Netjes meelopen, voetjes optillen, kopschuw "verhelpen" en schriktraining. In het voorjaar kijk ik wel weer verder hoe hij het oppakt. Misschien fietsen of mee als handpaard.

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:15

Canisia, thanks :) Je hebt helemaal gelijk dat onzeker zijn niet nodig is hoor... soms voelt het gewoon alsof we ineens zo snel gaan := Maar volgens mij is ze er ook wel klaar voor, en zo niet dan doen we altijd keurig een stapje terug.

Wat een práchtige foto's heb je van Raff zeg, daar viel mijn mond van open. En hij is schitterend, wat een prachtige kleur heeft hij zo in de herfst. Wauw. :oo

Katja, weer lekkere smeerpoetsfoto's van je dames, haha. Ze zien er altijd zo intens gelukkig uit zo op hun plekkie, lekker aan het chillen de hele dag.
Ben benieuwd wat de DA te zeggen heeft en of het bevalt!

Roma, wat heerlijk dat Shoukran zo goed gaat :D Wat een opluchting zeg na al die geschiedenis van 'm. Waarom las je je fok-stop in?

Yildiz, het is echt fantastisch rijden daar zeg! Kan me voorstellen dat je het onbetaalbaar vindt, dat is het ook. Poeh, al die foto's die je de laatste tijd post...heerlijk, gewoon genieten.

Gelske ook weer lekker aan het rijden, wat fijn. Ben benieuwd of het goed blijft gaan met het hoofdstel :)
En tsja, bladblazen is vreselijk eng natuurlijk. Brr!

No-no (hoe heet je?), welkom hier! Wat een leuk paardje heb je zeg, veel geluk ermee. De weg die je nu met Shym gaat doorlopen daar ben ik al een eindje mee onderweg en ik vind het puur genieten om met zo'n jong dier alles te ondernemen en beleven. Veel plezier met elkaar.

Met Mish gaan we weer gestaag verder <3 elke dag genieten. En ook weer een nieuwe mijlpaal met haar :)

Eerst eens kijken wat mevrouw van de longeerzweep vindt.... niet zo veel, gezien haar verveelde blik :')
Afbeelding

En dan...
Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Overigens moeten we wel uit gaan kijken dat ze niet juist een vetklep gaat worden :') kan d'r ribjes al bijna niet meer voelen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:22

wauw wat een lekker bekkie! Ik denk echt niet dat je te snel gaat hoor, denk dat Mish het fijn vindt om af en toe wat voor je te doen!

welkom No No!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:02

Morgen maak ik weer ff een bijleespost, maar nu ff een antwoord op de vraag die iedereen stelt.

Ik stop momenteel even met fokken, doordat het werk me momenteel een beetje boven het hoofd groeit. Een fulltime baan en daarnaast 6 paarden is toch wel een beetje veel. :+
Daarnaast heb ik in het verleden helaas best wel een hoop pech gehad met fokken, en ben ik altijd gewoon doorgegaan met de positieve gedachte dat het geluk vanzelf een keer zou komen, en dat er vanzelf toch ook eens merries geboren zouden gaan worden. Ook na de breuk met mijn ex, waarna alle kosten en werk op mij neer kwam, ben ik gewoon doorgegaan. En nu houdt het gewoon een keer op, ook met de huidige markt, vooral qua hengstveulens, waar ik ook een abonnement op lijk te hebben :P

Ik wil gewoon weer wat meer van de paarden en de rest van mijn leven genieten, ipv altijd maar aan het werk te zijn, of het nu thuis, op mijn werk of bij de paarden is. :o Helaas is een middag minder gaan werken geen optie zolang mijn huis (waar ik eerder met mijn ex woonde) niet verkocht is. Dus zolang er aan de huidige situatie niks veranderd, ga ik sowieso volgend jaar niks dekken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:33

Dankjewel Katja, leuk om te horen :) En Mish vindt dat sowieso fijn, inderdaad. Zo leuk om te zien.

Heel begrijpelijk besluit, Roma. Ja, het heeft je ook niet meegezeten. Eerst maar weer eens lekker onspannen en genieten.