[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:49

Kel ik wil best n x langskomen hoor...
Gewoon mee kijken..mss heb ik dan wel tips...is voor mij aan te rijden..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:43

set_elkol schreef:
welke stal joyce

CSA Arabians :)

Pfoe, dat is wel even schrikken met Fuego!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:41

:D ik leef nog en probeer jullie bij te houden!
Nickyyyy heel veel sterkte meid, heb het helaas ook een paar keer gehad.
Nicky wat goed van Dayem zijn oog!
En zo snel al.
Miran gelukkig dat je nog naar buiten ging
Gelukkig is hij helemaal oké
Hier gaat het nog steeds niet top, Kenchy gaat maandag weer aan de medicijnen
Ze moesten besteld worden helaas.
Ik word er een beetje moedeloos van :(

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:43

ach wat @#$$%^& van Ken.. waar heeft hij allemaal nog last van?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:33

ik ben echt dolblij heb zojuist eindelijk weer Sets zusje gevonden op internet <3 en halleluja wat lijkt ze op Set!

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:42

Die lijkt er zeker op! Leuk zeg! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:54

het is de overduidelijke Arabier in dit filmpje, ze lijkt zo op Set qua expressie.. Vooral op 15-20 seconden!

Kan het bijna niet geloven. Nu weet ik hoe Set eruit zal zien als ze helemaal wit is geworden haha.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:01

joysjuh1987 schreef:
ik zou een dubbelgebroken met een bolletje in het midden proberen. Kun je niet beter van mp of bokt een bit doen als dan niet bevalt ben je niet zoveel geld kwijt, bevalt het wel kun je altijd nog aanschaffen

@ellen fijn dat vos zo goed gaat weet nog wel heel in beging, echt dag en nacht verschil met nu, van wie heb je nu les?

Joyce, ik heb nu even les van Lou. Ilse is met verlof, die hebben we 'uitgezwaaid'. Jaron (soms Bianca) helpt met oefenspringen. Heb prive les van Jacqueline gehad en overweeg nog wat priveles te nemen volgend jaar. Het is nu gewoon koud af en toe en dan heb ik niet zoveel zin om intensief te rijden.

Het is echt heel veel verschil met het begin. We begrijpen elkaar nu zoveel beter. Het is wat Herman toen zei: deze heeft de tijd nodig om e.e.a. te verwerken in zijn hoofd. Tijd en geduld. Ik ben toen op een streng schema gezet, haha. Heel voorzichtig opbouwen. Het valt nu geleidelijk mooi op zijn plaats allemaal. Buiten rijden doe ik al wat langer, dat vinden we allebei gewoon heerlijk, en hij is er zo makkelijk in.

Leuk om het zusje van Set te zien. De tante van het veulen is ook al wit.

Kenchy aan de medicijnen. Ik hoop zo dat het gaat werken, en dat hij beter wordt er van. Ik zit hier te duimen voor hem.

Joyce (met Yusraa), lekker bij de arabieren op stal van CSA arabians. Dat is hier enigszins in de buurt. Lijkt me heerlijk al de arabjes om je heen op stal.

Fuego zat vast in stal, maar gelukkig is hij bevrijd door team Fuego. Goed werk team Fuego (Miranda en co)!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:05

Ik wist overigens van het bestaan van Sets zusje, maar dacht dat ze Gaziha heette ipv Gaziya, dat maakte het zoeken wat lastig haha. Op avsweb zag ik de juiste spelling. Het enige wat ik ooit van haar had gezien was dit:

Afbeelding

Afbeelding

wel even wat anders!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 08:18

set_elkol schreef:
ach wat @#$$%^& van Ken.. waar heeft hij allemaal nog last van?

Nog steeds van zijn maag
Hij maakt erge borrel geluiden,wel eens water gepakt uit zo'n grote fles op z'n kop,zo en dan heel erg hard
Dus ben benieuwd wat hij gaat doen als deze kuur stopt.
Ik heb dan een homeopatisch middel achter de hand en een tip gekregen om hem grasmix erbij te gaan voeren.
Hij eet gelukkig wel,maar doet nog steeds weinig met zijn voer -O-
Merriebrok krijgt hij niet meer,brok valt te zwaar hij eet het ook niet.
Ik speur dus internet af wat ik het beste voor hem kan doen we houden vol ;)
Mooi zussie van Set Katja!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:43

Whahaa in het topic: stomste dingen die paardenmensen zeggen" had ik verteld dat iemand tegen mij zei ahhhhh wat een lief haflingertje heb je daar! Waarop iemand in het topic zegt dat zij geisha ook op een haflinger vind lijken!! HAHA :')

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:10

Oooh wat een belediging :=
Afbeelding
Ken was vrolijk,vast storm opkomst :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:21

Jaaa erg he! Pff laat het dr maar niet horen :'). Haha geisha is al een paar dagen zo aan het showen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:54

Leuk dat je Set haar zusje hebt gevonden Kat en jeetje, ze lijken echt veel op elkaar! Hoeveel dagen is ze nu drachtig?

Balen dat het nog steeds niet echt goed gaat met Kenchy Connie, gelukkig was hij wel vrolijk vandaag!

Een haflinger Kelly? :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:15

Leuk zusje heeft Set.

Kennie <3

Haha Kelly, die had zeker niet zo veel verstand van paarden :P

Pennymomentje! Vandaag voor het eerste over Dayem gehangen, zoals verwacht 0 reactie <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:15

hellow, gister avond een uber gezellig feestje gehad nu ff last van the day after....loop de hele dag al in mijn huispak whaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:28

huh wat ernstig, een haflinger!

Gaaf even over Dayem heen gehangen! Kan niet wachten tot ik weer een guppie in de wei heb haha.

Lekker Joyce lekker rustige zondag!

Ilona 80 dagen vandaag, mooi rond getal :D nog 260 te gaan :+ Leuk dat je er naar vraagt!

Foto's van mijn schimmel, eeuh zwarte Arabier vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
En ik zet het toch hier ook maar even neer, ik laat Set woensdag met 83 dagen weer scannen, niet omdat ik me ergens zorgen over maak (met zo'n buik moet er wel wat zitten toch?) maar omdat ik gewoon graag zeker wil weten hoe het zit/hoe het gaat. Heb de dierenarts gevraagd en die zei dat het geen nadelen of risico's had, dus voor mijn eigen gevoel doen we het gewoon. Ben heel benieuwd wat ik te zien krijg in het schermpje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:44

set_elkol schreef:
Arme Fu! Snap nooit hoe dat werkt he met vastliggen, als je erin komt kom je er toch ook weer uit :+ goed dat je het snel gemerkt hebt.

Hihi, even uitleggen dan maar.. het komt omdat ze gaan rollen dicht bij de kant, als ze dan omrollen dan komen hun benen dus helemaal tegen de zijwand aan en die hebben ze wel nodig onder zich om op te staan.
Hij had met zijn benen wel tot anderhalve meter hoog tegen de wand aan getrapt, zag je aan de afdrukken op de planken.
Ik denk dat hij niet lang lag maar dat weet ik niet zeker, ze gaan vaak als ze niet loskomen heel rustig liggen en geven het op. :(:)

Leuk dat je Set's zus weer hebt gevonden, grappig zo wit! :D
Als Set ook zo wit is straks kun je ze niet meer uit elkaar houden. :P

Om een uur of twaalf kijk ik altijd wel even maar het was meer een gevoel dan dat ik het echt kon merken, gek is dat hè...
Gelukkig heb ik inmiddels ook al veel meegemaakt in de loop der jaren, zoals o.a dit, is best handig want je weet dan direct wat je moet doen. :j

In haflingers zit vaak een flinke scheut arabisch bloed, dat scheelt! :D

Ellen, mooi dat jullie steeds meer een team zijn geworden, zoiets kost tijd maar dan heb je ook wat! :))

Kenchy nog steeds niet oké...het ging wel beter op die medicijnen hè. hopen dat het weer werkt en dat hij zich dan weer goed voelt. :j
Er is wel een topic over luchtzuigen waar veel tips instaan voor maagproblemen.

Goed Nicky, op Dayem gehangen! +:)+

Joyce, lekker rustig aan, mag ook wel na de laatste tijd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:45

Ok dacht al wel dat het zo ging met vastrollen :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:57

@katje moet moet ook doen waar je jezelf hoed bij voelt en ben ook wel benieuwd hoe het met de beeb is
@ Miranda nou idd moet gewoon bij komen van een verjaardag erg eigenlijk maar goed

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:03

Hallo luitjes! Ik zal ook maar weer even van me laten horen :') (voor wie zich al zorgen begon te maken.. vast jullie allemaal :Y) )

Inmiddels helemaal verhuisd en lekker gesetteld! Dus dat is voorbij! Nu lekker drukdruk met school, tentamens komen eraan. Voorheen zat Bokt openen in m'n ochtendroutine, ff alles lekker bijlezen onder het ontbijt.. Das nu niet meer zo, toch maar weer ff doen haha dan kan ik jullie weer bijhouden! Want jullie gaan hard!!

Paar nieuwe bokkers in dit topic zag ik :D Zal m'n best doen om te ontdekken wie bij welk paard en verhaal horen haha, komt vanzelf wel weer als ik het vaker ga bijlezen!

Met Shief gaat het echt super :) Wat ben ik toch gek op dat meisje.. En, we zijn een beetje op de dressuur-tour geraakt! Na 1 heel jaar de tijd te hebben genomen voor alles behalve rijden, toen 1 jaar vol kilometers maken en stuur+rem erop te zetten, lekker longeren, gaan we nu zowaar netjes door de bak! Echt, ik had dit nóóit verwacht dit te bereiken met Shief.. Hoe lief ze ook is, eerlijk is eerlijk, ze was niet makkelijk. Het eerste jaar dachten we soms zelfs dat we nooit zover zouden komen om uberhaupt op haar te rijden, dus we waren eigenlijk al héél blij met buitenritjes maken :)

Maar nu hebben we dus een beetje de smaak te pakken! Echt super trots op Shief, ze doet zo haar best! En dat voor een merrie die 12 jaar lekker op t land heeft gestaan en nu in ene als rijpaard moet dienen :+ Haha ik had gedacht: :evaw: zoek 't ff lekker uit! Maar kennelijk vind ze het allemaal super leuk :)

2 foto's van vorige week, sommige van jullie vast al op fb gezien! :)
Afbeelding

Afbeelding
Moet zelf wel weer ff leren zitten :') Maar ben zo trots <3 Zeker als je je bedenkt dat we het 1e jaar niet eens tegen haar rug mochten leunen :o Oude eigenaren hadden dit ook niet verwacht, die zijn ook trots op ons dat we dit bereikt hebben :o super lief, geeft een goed gevoel.

Jessica ook lekker bezig met Mo! Super! Kom volgend jaar graag een keer dagje kijken hoor!!

Had ze natuurlijk al gezien Kat, maar ze lijken inderdaad echt heel erg! En wat zal Setje nog wit worden :D

Fuego vast gelegen :(:) Gelukkig was je er op tijd bij! Brr vind dat toch wel eng hoor.. gelukkig hier nog niet mee gemaakt

Hihi arabjes druk de laatste dagen? Zal het iets onder de arabjes zijn? Shief is de laatste week ook echt 1 grote stuiterbal, grapjurk :):) :#

Set is al bijna zusje van Shief, zo zwart :))

Knappe Geisha lijkt op een haflinger? Die had zeker der bril niet op B-)
(las trouwens iets over dat schudden + bit, toen wij Shief gingen beleren hadden we een dubbelgebroken erin, daar was Shief ook heel gevoelig op (natuurlijk ook wel logisch, nog nooit bit in gehad), maar toen toch een ongebroken bitje geprobeerd die lichtgebogen is.. tot nu toe gebruiken we die en Shief reageert daar heel fijn op :) Maar nu zijn we alweer bijna 2 jaar verder, en willen toch eens een dubbelgebroken appelbitje ff proberen, kijken of ze dat misschien nu fijner pakt nu ze een bit gewend is)

Sorry heb niet op iedereen gereageerd, ga het vanaf nu proberen bij te houden :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:05

Wat 'n appel Miran :=

Knappert Katja!!

Wij noemen Djuun ook vaak n haflinger :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:06

JAAA Shief de Pief! <3 en Shannepan!

Appel, Letizia? :o?

nog een edit. Deze merrie deed me een beetje aan Darmorah denken :o maar misschien ken ik Darmoor niet goed genoeg om dat te beoordelen
[ITP] [ITP] Mijn mooie paardjes in het bos!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:09

Ohh dat is misschien wel een idee Barcelona! Lief dat je dat zou willen doen!

Leuk, dr zusje lijkt er zeker op zeg!!

Oeh dat lijkt me zo eng als ze vast komen te zitten!

Ik dacht net even een rondje te wandelen met geish voor dat het donker zou worden. Naaaahh ik liep met een knorrend huppelende typische arabier over de weg. Uiteindelijk zo erg dat ze ging bokken en steigeren.. !#$@ ik was boos! Gauw weer terug gegaan en los gegooid maar ja hoor mevrouw staat los en gaat als een halfdooie voor dr uit staan staren.. :'). Hij is fijn!! Na een half uur kwam ze los en toen viel mij op dat ze tijdens het rennen ook op precies dezelfde manier met dr hoofd gooit als ohz.. is het dan toch klieren?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:10

Knappe bestie is Shief :)

Ik zou dan toch niet bezuinigen op een osteopaat Kelly. Better save than sorry, dan je weet in ieder geval of het wel of niet met iets in haar lijf te maken heeft.