Hij is wel erg apart idd, maar daar hou ik wel van
Vanmiddag even langs de Country Mill, misschien hangt daar nog wat leuks!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-14 19:18
YildizArabs schreef:
Valt mee hoor Nance. Vandaag gevoerd maar met paar strijken alles weer schoon!
Ja idd leuk shirt!
Nou hier kom ik dus ff op terug... Vandaag hele stal gevoerd bv alleen die van mij en idd, hooibaal Yil... Weten we dat ook weer... Maar blijft n lekker jasje!
Lekker aan t shoppen Marije? Ik vind t hoofdstel ook iets te zwaar, maar gelukkig dat smaken verschillen toch?
Wetsernfriek
Geplaatst: 17-02-14 21:07
De kaakbreedte valt goed, mee als je arabje brede kaken heeft, maar persoonlijk vind ik de frontreim te breed!
De teardrop stijl staat bijvoorbeeld heel gaaf op BAIKAL gut frontleitenhof, maar dan is het in combi met oortjes! vind ik dan mooier! eens kijken op hun site, off op facebook https://www.facebook.com/pages/Baikal-T ... 8291382522
Ik zie liever ook fijner op een Arabier, maar het hoofstel zoals op Baikal dat vind ik ook wel heel gaaf!
Ja spannend Tie, laat niet meer lang op haar wachten! nu nog aftellen op de vlotte bevalling en gezond prachtig veulentje!!
Welke ervaringen hebben jullie met het karakter van een quarab? Wat vinden jullie de voor- en nadelen? Zijn ze goed inzetbaar in de reining? (Ik ken niemand met een quarab, ben op zoek naar een leuk westernpaardje en kwam toevallig eentje tegen...)
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-14 08:48
Paola van Promise paint & Quarabs fokt ze en natuurlijk Nancy!
Tja, niet elke quarter is een topreiner en niet elke arab is een endurancepaard. Moet je toch naar ouders kijken en naar het paard zelf. Ook wat betreft het karakter.
Gisteren lag het veulen niet fijn of was aan een proefdraai bezig maar Tie was onrustig. Zet al twee dagen haar stal op z'n kop. Banden zijn slap en kling lang, maar uier was nog niet zover. Voor de zekerheid toch maar m'n wekker gezet. Bram heeft tot 1 uur gewaakt en vervolgens ik om de twee uur en een vriendin van mij de andere uren. Maar het bleef rustig. Gaap...
Bimmetje
Geplaatst: 20-02-14 09:04
Ja yil, nu komen de zware nachten. Pffff ik ken ze!! Je kunt ze er wel uit kijken dan haha Nog even volhouden dan kun je straks extra genieten van feulie.
Zoals yildiz al zegt, niet elke paard is overal goed in. Daar zul je ze dus voor moeten selecteren als je persee de reining in wil. Maar het kan ook met een quarab hoor!!
Oh en ik blij!! Ik rij in april een clinic van Rieky mee. Zo'n zin in!
Dus nu wordt het écht spannend Yil! Sterkte met de slapeloze nachten...!
Oeh gaaf Jes, superleuk!
Ik ga zondag een trailclinic doen van Paulette, voor het eerst echt onder het zadel traildingen. Deed ik tot nu toe alleen aan de hand. Zin in
canisia
Geplaatst: 20-02-14 13:37
Zo dat was weer 3 pagina's bij lezen zeg.
Hoe gaat het inmiddels met Nirvana? En wat onwijs spannend yil! Lijkt me echt waanzinnig om mee te maken. Iedereen is ook goed bezig met trainen, lekker hoor!
Bij mij staat het rijden momenteel op een iets lager pitje, aangezien ik afgelopen 5 weken maar 1 weekje in NL was voor tentamens. Maar vanaf a.s. zaterdag ben ik voor 3 weekjes weer terug thuis en zondag gelijk een lesje bij Krista . Robina had die dag al een les staan met deshie, dus heb maar gelijk aangehaakt. Wordt weer even rustig inkomen en we gaan kijken welke shanks Shamitje fijn vind Heb voor kerst van me 'schoonouders' een basic two ear, medium oil, gekregen. Niet echt de beste qualiteit, maar voor nu betaalbaar en goed genoeg. Gaan we in de toekomst wel verder speuren voor een écht mooie
Vorige week Shamit 1x licht in de bak gereden om alles weer een beetje soepel en recht te krijgen en 1 buitenritje om haar basis conditie te pijlen, even kijken of die goed genoeg is om 23 maart een 22km in Kootwijkerbroek te starten. Nu stuitert mevrouw uberhaupt de pan al uit de laatste tijd en ze was na een 15km polder/dorp/strand/duinen rit dan ook nog steeds top fit, goed teken! Wel voornamelijk gestapt, want ze had toch 3 weekjes niet onder het zadel gelopen. Volgende week gaan we een weekendje naar de Veluwe, dus dat is gelijk een goede training om er weer echt in te komen en dan moet ze het de 23e makkelijk aankunnen. Verder a.s. weken vooral in de bak aan de slag, zodat we de 15e in Woubrugge kunnen starten Wordt de eerste dit jaar!
Die trui ziet er inderdaad heerlijk uit, maar idd zie mezelf al als een wandelende hooi/stro baal voorbij komen hihi Ik zelf houd ook niet echt van hoofdstellen met brede bakstukken of frontriemen, maar moet wel bekennen dat het bij sommige paarden wel echt gaaf staat! Idd zoals bijvoorbeeld bij Baikal
Wetsernfriek
Geplaatst: 20-02-14 20:50
ja quarabs, de site morequarabs en dan zoals je zegt PAOLA en Nancy, hebben er beide dus! met hen contact opnemen!
spannend Yil, Tie zal zich langzaam echt gaan klaar maken, het is echt niet meer lang!! wou dat het er al was, maar jij denk ik ook, vind het altijd leuk die kleine veulentjes! Succes en moed voor het waken!!
Jessica, dat zal leuk worden een clinic met Rieky, dat is altijd leuk zo een clinics daar leer je altijd tonnen bij!
Canisa ziet er een heel mooi hoofdstel uit, zal wel mooi staan op je paardjes, leuk cadeau!
mvg Glenn
Bimmetje
Geplaatst: 22-02-14 19:46
Precies glenn, je leert er gewoon heel veel van. Dat is dan ook de rede dat ik mee wil doen.
Canisia, mooi hoofdstel hoor! Kun je lekker mee vooruit nu. Morgen lessen bij krista? Have fun!
Yildiz, hoe gaat het met Tie?
Marije, have fun morgen bij paulette!! Ook erg leuk en leerzaam!
Zo ook de eerste wedstrijden zijn ingeschreven. DRHA in maart en de AAHCH & DAWRA Early Summer Western Challenge in juni. Heb er weer helemaal zin in, in het nieuwe seizoen! Nada doet het weer goed, loopt lekker. Dus dan ga je ook met een fijn gevoel richting het show seizoen.
Lekker stil hier! YILLLLL, hoe gaat het met Tie??!!!
Ik heb vanmiddag heerlijk gereden met nada. Eerst even lekker getraind, daarna een klein rondje buiten uitstappen was de planning. Tot we een prachtig mooi stuk open maïsveld zagen waar we overheen moesten, ik kon het niet laten, was veel te lang geleden. Dus aandraven, aangalopperen en toen het gas erop! WOW wat gingen we hard!! En het was lekker! Heerlijk! Geweldig! De oortjes van nada constant naar voren, onze haren in de wind en even je hoofd helemaal leeg. Even niks aan je hoofd, even alles vergeten. I'm loving it!! De laatste keer dat ik dit gedaan had was nog met mijn verzorgpony geloof ik. Nou dat is dan al zo'n 12 jaar geleden. Ik heb nada er nog nooit zo in vertrouwd, vanwege haar spooky gedrag soms. Maar het voelde goed, ze voelde ontspannen en vertrouwd. Dus gewoon gedaan en het voelde goed. En vooral dat: Even niks aan je hoofd, even alles vergeten en alleen maar genieten. Daar doe ik het voor hoor.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-14 20:49
Ooooh lekker Jes! Ja dat mis ik nou dus echt! Lekker gas erop en de duinen door! Deed ik paar keer per week alle zorgen opzij en gaaaaaaan!!! Dat is echt wat ik ongelofelijk mis. Iemand zei vandaag nog tegen me: Jee heb je bijna 3 paarden staan en niks om te rijden... Uhm... Yup! Toch maar weer lesje gepland met Nour, weer ff een Pown onder m'n kont hihi!
Vandaag gewerkt met Nour. Trailertraining. Was en is echt nodig dat we dat regelmatig oefenen. Kost wat tijd maar huppelde er uiteindelijk gezellig in. Volgende stap is zichzelf laden. We hebben nog een lange weg te gaan...
En ja Tie... Ze is t echt beu, ik ben t beu maar veulie heeft nog geen zin... Ik gok op dinsdag of woensdag...
Wetsernfriek
Geplaatst: 23-02-14 20:51
ja het is hier ineens erg stil! Leuk dat het zo genieten was van je training en wandeling met Nada! beide genoten en beide verstand op nul, doet wonderen!!
Ja Yil, hoe is het met Tie?? of nog steeds aan het waken? 3 paarden? Nour en Tie, en aanstaande veulen dan bedoel je? Ik duim dat het niet meer lang duurt voor Tie en jouw
Even dat verstand op nul voelde idd echt goed. En voelde ook echt alsof ik het nodig had. Heerlijk, geniet nog even na.
Tie schiet dus nog niet op. pfff Nou hopen maar op dinsdag of woensdag dan.
Bimmetje
Geplaatst: 23-02-14 21:02
Heeft trouwens iemand enig idee, hoe ik het beste de bovenkant van de Good medicine pads kan schoonmaken?
Ik wil deze namelijk gaan gebruiken voor op shows en wil het dus helemaal mooi schoon hebben. Zou je zoiets moeten stomen? Of wie heeft voor mij de tip? De pad is niet heel erg vies, maar wil het graag weer mooi blits hebben.
Het gaat om dus om de bovenzijde van onderstaande pad.
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 23-02-14 21:02
Pfff dat hele harde is aan mij niet echt besteed Ik ging laatst ook een keer heul hard de bak door, zo hard dat ik maar hoopte dat ie bochtjes zou nemen en niet recht door het lint zou gaan... Daarna is het ook weer klaar, maar soms heeft ie de gekte in de kop en moet ie even rennen
Vandaag trail clinic gehad, superveel geleerd en ben echt kapot nu
Aan het eind hebben we een mikado gedaan: alle balken die er waren op een hoop en daar doorheen Dacht niet dat ik dat zou durven, maar Daan werd er zo oplettend en voorzichtig van! Heerlijk om te merken.
oooh wat goed zeg marije! Dat had die van mij echt nooit gedaan! Die gaat liever hard haha
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-14 21:39
Haha, Mikado! Leuk! Was weer leerzaam dus!
Hard in de bak en hard buiten is wel iets anders hoor. Als je knoerthard rechtuit kunt gaan voelt dat juist heel steady en vrij! Ik vind dat jullie maar n keer moeten opladen en richting D'n Dries moeten komen, kun je t zelf ervaren! (Zie ook DAWRA kalender foto februari Hahaha)
CounTree
Geplaatst: 23-02-14 21:57
oooooh gaaf zeg die mikado. En ja daar worden ze idd heeeel oplettend. Ik heb zoiets eens gedaan hier in de natuur. Ik werd er gek van dat june zelfs viel over een asfaltrandje. Toen ze hier in het bos de nodige bomen hadden gekapt ben ik die eens voorzichtig gaan nemen, dikke stammen, dunne stammen etc etc. Werkte super!!!
Vanmorgen om 10.00 uur schriktraining gehad o.l.v. een instructrice van de bereden politie. Met Scarry Scarlet meegedaan....en het ging super! Mijn puppy paard fungeerde geregeld als voorbeeldpaard! TROTS!
Wow die bal! En die vlag! Dat ga ik ook 's ff proberen met de Bruine
canisia
Geplaatst: 24-02-14 12:13
Wauww super gaaf marije! Daantje doet het echt goed zeg!! En wat onwijs goed van Scarlet! Wie had dat gedacht!
Wij halen ook alles uit de kast om Shamit beter te laten opletten.. balkjes met ongelijke hoogtes, stoepjes op en af, dwars door het bos over de takken, door greppeltjes en over heuveltjes, alles wat je maar kan verzinnen waarbij ze zelfstandig haar weg moet kiezen en haar benen moet optillen.. Het gaat zeker wel iets beter dan vroeger, ze is ook sterker geworden waardoor het makkelijker gaat, maar alsnog struikelt mevrouw nog over een zandkorrel.. Je wordt er echt hopeloos van, want het interesseert haar echt niks. Over een stoeprandje is ze een keer hard gevallen en daarbij tilt ze sinds dien, zonder waarschuwing, heel goed haar benen op.. Alsof ze eerst écht moet voelen dat benen op tillen nodig is Maar als er vervolgens een balk ligt proberen we toch eerst echt erdóórheen te gaan.. Tenzij het wedstrijd is, dan kunnen we het opeens toch wel.. Raar paard.. Nu is ze wel mega goed om (bijna) altijd overeind te blijven als ze struikelt, maar die harde cross momenten durf ik met haar alleen aan op spiegelglad strand. Dus voor de boscross ervaring moeten we richting Yildiz, voor de ruim 10km vlakke grond, uitgestorven strand cross ervaring, kom allen richting Rockanje!
Gister hadden we overigens les bij Krista. We gingen bij Shamit kijken welke shank haar het lekkerst lag. Ze gaf het echt super goed aan wat ze ervan vond, dus we kwamen er vrij snel achter dat een simpele low port het resultaat was. Het op 1 hand rijden ging redelijk, maar we hebben nog erg veel moeite met de linker bocht. Heb vaak het hek van iets te dichtbij gezien Achja, weer genoeg om thuis mee te oefenen en we hoeven gelukkig nog lang niet op 1 hand te starten.
CounTree
Geplaatst: 24-02-14 20:31
Wauw canisia dat ziet er ff netjes uit zeg!!
En ja die bal was echt MEGA . Hopelijk gaan ze het vaker hier doen, er waren veel enthousiaste reacties. Ideaal voor mij hier om de hoek en zeker niet duur. Op zich mag iedereen zich hier voor inschrijven.