[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:12

Spannend!! Ik ben heel benieuwd naar het veulen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 06:32

Amy hoe gaat het eigenlijk met jou na alle heftige weken/dagen/maanden :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:05

ik was kapot moe en vroeg naar bed ;)

Als veulie er is veranderd Setje waarschijnlijk wel weer naar haar oude zelf ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:00

Fijn dat je erachter bent dat ze niet tegen de suikers kan, Letizia!

Set met haar gekke bekken! Lastig dat ze zo enorm aanhankelijk is...

Huisje ziet er leuk uit, Eline!

Ik kom naar Alkmaar, denk dat ik er aan het eind van de ochtend ben!

Ze kunnen best wel wat stijf worden van het staan in de regen, Kelly, dat merk ik aan Ely ook weleens.

300 dagen *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:06

Ik leef nog. Soort van.
Wil nog steeds niet doordringen dat hij er echt niet meer is, zo bizar. Maar slaap erg slecht en hartkloppingen en koude rillingen herinneren me eraan dat het geen nachtmerrie is.
Alles is een beetje een waas. Voel me bij vlagen erg beroerd. Wou dat deze fase voorbij was. Instorten is ook niet alles maar beter dan deze ontkenning die me letterlijk ziek maakt.
De honden voelen het en volgen me overal in huis. Nashwa ook van slag, weet niet of ze mij aanvoelt of dat ze zelf ook van slag is. Maar we moeten hey samen zien te rooien. Zonder onze grote vriend die op ons beide past.
Het is idioot. Aan de ene kant wil het niet doordringen dat hij er echt niet meer is maar aan de andere kant word ik er juist zo mee geconfronteerd, juist nu heb ik hem zo nodig... Hij zou een paar keer hebben gehapt en me de bak door hebben laten rennen. Of me straal hebben genegeerd. Net zo lang tot de tranen zouden zijn gekomen. Maar hij is er niet om me er dit keer doorheen te slepen...
Verder verhuizing op de planning. Nieuwe stalgenoot, oud zeer. Was vooraf netjes met me overlegd maar had gedacht dat ze inmiddels meer verstand en karakter had. Niet dus. En kan dat nu niet aan. Heb rust nodig. Dus ga naar een andere plek. Gelukkig aantal vrienden van me daar die me opvangen. En hoop faciliteiten, dat heeft ook zo zn voordelen met Nas beleren natuurlijk. Maar baal wel, stond juist fijn en heb zo enorm veel aan daan gehad de afgelopen periode. Zij heeft het er ook moeilijk mee. Kende hem na mij het beste, heeft met zo veel liefde op hem gepast.
Naar stal gaan is best moeilijk. Het was zijn thuis, hij hoorde daar en was daar het gelukkigst.

Probeer me erg te focussen op de toekomst. Hengsten aan het googlen voor Nas. Leidt in elk geval af. En lieve vrienden die me af en toe meesleuren, doet ook goed.
Maar alles is zo onwerkelijk...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:14

Ken het gevoel maar al te goed wat je beschrijft. elke dag is het verdriet zo groot maar de werkelijkheid zo ver weg. Zodra je op stal aankomt voelt alles normaal tot de lege plek...

Komt tijd, komt raad. Probeer vooral je verdriet te voelen en het niet weg te stoppen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:22

Het lastige is dat er geen lege plek is... Hij stond al een tijdje dag en nacht buiten en in zijn uitloop staat nu Antha met haar veulen. In de paddock en box die daarvoor van hem waren staat ook al een ander paard. Alles is direct verschoven eigenlijk. Dus ook daar word ik niet mee geconfronteerd. Maar de plek op de wei is heel moeilijk. Van de week liep ik heel enthousiast met mn poetskoffertje de wei op en uiteindelijk moest ik gaan zitten, benen wilden me niet meer dragen bij het zien van het stukje waar hij is ingeslapen. De merries hebben om de beurt over me gewaakt tot ik weer de moed had om op te staan.

Ben bang voor het volledig toelaten van mn verdriet denk ik. Ik weet nog Hoe ik me voelde met Nouz en dit zit nog zo veel dieper... het komt in kleine deeltjes. En dat laat ik ook toe hoor, want het zal er toch uit moeten.

Lees verder trouw mee hoor. Vind set echt prachtig drachtig, begint nu spannend te worden!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:41

:wave: :wave: ik maak vanmiddag even een bijlees post, lees trouw mee maar lichamelijk echt naar de 9(*^&%^%*&*&^ denk door de luchtvochtigheid, zou vnaaf ook concours hebben maar dat hebben we maar afgemeld lang leve de fibromyalgie }:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:37

Jeej nog maar 40 dagen Kat!

Kelly, bij ons staat nu ook alles met regendeken op. Icm met de wind en niet kunnen schuilen is het niet echt een pretje zonder...

Heftig zeg Amy... Misschien is het juist goed om te verhuizen. Nieuwe plek, nieuwe start. Niet meer de confrontaties met zijn oude plekje. Hoop het beste voor je meis :) Ben je er nog in Alkmaar?

Ongelooflijk maar waar, ze zeggen dat het hier morgen 30 graden gaat worden. Dayem mag z'n zwembroek weer opzoeken want we gaan lekker plonzen in de zee :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:42

Nas staat lekker bloot. Scheelt ook dat ze met rotweer lekker naar binnen gaan en verder staan ze redelijk beschut.

Misschien is het inderdaad wel even goed hoor. In elk geval ben ik blij dat er veel mensen zijn daar die me opvangen en het is fijn dat er zo veel faciliteiten zijn, is toch wat makkelijker met beleren. Maar goed, had met een hengst nooit veel te kiezen en ben niet zo kieskeurig, als het voor de paarden maar goed is ben ik gauw tevreden. Was ook bij een heel mooi plekje aan de duinrand wezen kijken maar daar kregen ze geen hooi in de paddocks en daar houd ik niet van, hele dag zonder eten staan.

Mijn telefoon is net zo van slag als ik want geeft de laatste tijd temperaturen tussen de 50 en 80 graden aan....en staat echt de C achter is geen farenheit per ongeluk. :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:50

Amy, sterkte meis.. :(:)
Raar hè, dat ze op sommige stallen gewoon de hele dag zonder eten staan... :n

Joyce, beterschap!

Kat, Set begrijpt natuurlijk zelf ook niet wat er precies aan de hand is, daarom zal ze wel steun bij je zoeken.
Mooi weitje weer!
En die eerste gaapfoto, je kan bijna haar veulen zien zitten! :D
Gefeliciteerd met de 300e dag, bijna!! :))

Eline, mooi, ik hou van zo'n vloer! :))

Siel, je hebt nog genoeg te kopen dus! :D
Lekker bbq weekend, is het een soort marathon? :P

De paarden had ik vannacht maar naar huis gehaald, zoveel regen, niet normaal!! >;)
Een regendeken is erg warm dus dat doe ik liever niet in deze tijd, maar goed, ik kan ze gewoon droog neerzetten. :)
Maar nu staan ze alweer lekker op de wei, zou wel leuk zijn als het in ieder geval zomers gewoon mooi weer is. :roll:
En zo heet hoeft ook niet. :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:52

Bij ons staan de meisjes lekker in hun blote bips, de mannen daarentegen...Gon staat zelfs met ene gevoerde deken omdat de grote rode miet van de week verkouden was...En dan de hele dag de uitloop niet uit gaan ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:55

Ik hou ook van zo'n vloer :D ben er ook erg blij mee, die gaat er zeker niet uit.

Amy, ja, die extra keuzevrijheid met een merrie zal best makkelijk zijn, dat geloof ik zo. Ik snap het ook niet hoor, dat sommige stallen de paarden zonder hooi zetten voor een hele dag. Hoe kom je erop :+

Joyce, jij veel sterkte, zonde dat je concours niet door kon gaan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:38

Sterkte Amy!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:14

Grappige is dat ik toch altijd bij dezelfde stallen uit kom; Danielle en waar ik nu dan heen ga. Daar mogen dan wel hengsten staan, met dank aan mijn welsh :D staleigenaar heeft nu zelf zelfs een hengst := maar daar komen de paarden veel buiten, voldoende hooi, lekker de ruimte... een van de weinige stallen met luxe voor paard én ruiter :)

Spannend eline! :) ziet er uit als een mooi huisje :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:26

Wat een mooi huisje Eline! Mish ziet er super uit!

Wat fijn dat het hooi zo goed is voor Djuun!

Set begint op de schieten, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Wat balen dat Dos ff wat minder is qua conditie, begrijp wel dat je haar dan even terugtrekt uit de verkoop.

Nogmaals sterkte Amy, het zal echt wel even duren voordat het allemaal een plekje heeft gekregen maar samen met Nas komen jullie hier doorheen!

Wat een schijtweer hè? Pfff.. word hier echt zo chagrijnig van! Heb de tijd maar gebruikt om een poster voor Asi te maken, maak weleens wat voor anderen maar vind het wel leuk om op te hangen als we naar het NK gaan ofzo. Wil eigenlijk nog een fotoshoot doen met de paardjes deze zomer dus als er dan hele mooie foto's bij zitten maak ik weer een nieuwe _O- Zien?

Zo dat was echt een vernedering voor Brazilië! Zitten jullie vanavond ook weer klaar in jullie juichpakken? *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:26

jaa zien :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:30

misschien zagen sommigen het op facebook, maar ik heb mijn onbereikbare droommerrie weer bezocht <3 was ze maar een tikje minder onbereikbaar!

Afbeelding

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:39

Plaatje hoor Kat!

Ik ben wel altijd een beetje kritisch op mijn eigen werk (heeft iedereen misschien wel een beetje :+ ) Dacht ook eerst: misschien wel heel ongepast om zoiets te maken, ik bedoel: wij zijn maar particulier en geen grote stal maar we zijn ook heel trots op deze miepmuts (hoorde al dat ze weer wat streken had tijdens het dawra weekend :+ ) En ik natuurlijk ook op Suus want ik weet hoe hard ze ervoor werkt!

http://i62.tinypic.com/25hn400.jpg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:42

ik vind het echt hartstikke mooi :D en trots zijn mag!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:21

:*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:26

Sterkte Amy :(:)
Bij mij duurde het maanden voordat ik weer op de zelfde stal wilde komen als waar Darmoor was ingeslapen, dus niks vreemds dat het moeilijk is om dat ene plekje te zien :)
Succes met de verhuizing!

Mooi Ilona!! Ik kan alleen de kleine lettertjes niet lezen B-) :+

Echt een plaatje Kat!

Beterschap Joyce :(:)

Pff, tis hier al heel de dag herfst, baal zo ontzettend dat ik Djuun geen deken heb opgedaan gisteren, woensdag is nou net de enigste dag dat niemand van ons even tussendoor naar stal kan, dus heel de dag met stormachtige wind en zeikende regen op de wei gestaan. Normaal zou de staleigenaar ze wel binnen hebben gehaald, maar die is net vertrokken op vakantie vanmorgen vroeg, zal je net zien :Y) Of eigenlijk niet, dit gebeurd altijd als ze net met vakantie zijn :+ Nou ja, moeders en Siel zijn ze vanavond van de verdrinkingsdood gaan redden...

Maar goed, ik zal eens gaan douchen en mezelf klaar maken voor de wedstrijd vanavond :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:43

Mooi beestje Kat.

Gave poster Iloon. Alleen Engels staat zo raar bij jullie haha! :P Echt een westernbier!

Gelukkig zijn ze niet van suiker van Letiets :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:53

Mish heeft zeker wat weg van haar vader!
En die bijtank-foto _O- Huisje ziet er ook mooi uit!

De Seniores Priores van Subli is ook fijn spul Annika!

Fijn dat Djuun haar gewone zelf weer is! :)
Enneuh, wanneer housewarming Ersilia? ^^

Jeumig, die gaapfoto's :+
En Set gedraagt zich als een hormoongestoord knuffelpaardje lees ik, haha. En dat extra blijven hangen als het veulen er is kan ik je alvast verzekeren. Ik moet mezelf ook altijd met moeite bij Munir wegsleuren :+ Gefeli met de mijlpaal! Ben benieuwd wanneer het komt. Heb je al een voorgevoel wat het word?

Raalte ga ik altijd wel kijken (als ik vrij ben), dat is hier om de hoek!

Pff Amy, veel sterkte. Wat jammer dat je om een nieuwe stalgenoot jezelf genoodzaakt voelt om te verhuizen. Misschien is het ook wel lekker om even in een andere omgeving te zijn, met Nas als je steun.

Beterschap Joyce!

Leuke foto's van je zwarte paardje, Katja! Waarom is ze 'onbereikbaar'?

Hier vandaag ook prutweer. Ook heel broeierig, pff! Wel lekker bij de paarden gerommeld, maar bij iedere stukje inspanning begin je te zweten, jakkie.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:54

Ehm, daarom kan het nog wel heel oncomfortabel zijn! Een hele dag in de gietende regen met een dun vachtje en dan nog windkracht 5 a 6 er overheen, je kan me meer vertellen, maar geen enkel dier zou dat prettig vinden :n