[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:53

Lijkt inderdaad wel een ziekenboeg hier!
Op stal ook, echt verschrikkelijk.. De een heeft last van haar pols en kan daar al weken niks mee, ander heeft der nek gebroken, een ander wordt weer geopereerd aan haar oog, andere stalgenoot heeft kanker en wordt daar binnenkort aan geopereerd en ik zelf nu dan :') En dan staan we er maar met 13 mensen..

Lastig.. Maar ze waren toch bezig met de bak? Ik zou dan afwachten hoe het daarna is. Bedoel het is natuurlijk wel erg belangrijk dat je het naar je zin hebt op stal. Ik zou het nog even aankijken als ik jouw was, hoe rot ook.
Inderdaad wel een vreemde zaak dat het van te voren niet even aangeven is, lijkt me niet meer dan logisch om iedereen op de hoogte te stellen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:34

Mish gaat goed :j

Hourriat gaat ook goed :j

annika, als je echt omhoog zit heb ik wel ruimte, ik heb alle mama's en veulens gewoon overdag op de weide en in de nacht op stal :) dus ze kunnen gewoon in de groep erbij :j

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:06

Okee, hoorde nooit meer wat over hem, vandaar :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:14

mjah, hij groeit als kool en heeft een lelijk kleurtje grijs :P maar hij is nog steeds even leuk en knap <3 Beide jonge knullen zijn nog druk op zoek naar een nieuw baasje <<)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:37

Hourriat is zo ontzettend leuk... Maar Mish en Moush hebben toch wel echt mn hart gestolen hoor. Moush is ook toch zo'n fantastisch beestje, zo gezellig, daar krijgt iemand nog een megaleuk gebruikspaardje aan ooit denk ik :D

Kan aan de ene kant niet wachten om Mish dichter bij huis te hebben, aan de andere kant kan ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om haar te verplaatsen omdat ze daar zo fijn staat :P dilemma's! Voorlopig kies ik iig lekker voor haar.

Nicky, wat naaaar zeg, heeel veel sterkte! Bah...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:22

ShamalArabs schreef:
Mish gaat goed :j

Hourriat gaat ook goed :j

annika, als je echt omhoog zit heb ik wel ruimte, ik heb alle mama's en veulens gewoon overdag op de weide en in de nacht op stal :) dus ze kunnen gewoon in de groep erbij :j

Bedankt voor het aanbod, Ylona, maar ik wil toch graag proberen om ze dichterbij huis te houden.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:20

@lilian nee bedoelde ook Kalaxy sorry
@Nickyy wat onzettend kl*te van je rug zeg, beterschap

Net weer me Assie gereden,,,heerlijk <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:05

Wat rot van rug zeg Nicky :(

Heel bizar. Gister is Dayem behandelt en vandaag knippert ie gewoon als ik bij z'n oog kom met mn vinger *\o/*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:18

Jij ook beterschap Kat! Ik ben inmiddels alweer aardig op de been gelukkig :)

Pfff... snap het wel hoor Annika. Jij kunt er niks aan doen maar zelf zou ik ook nooit kiezen voor zo'n laat veulen, het is gewoon niet echt ideaal met dit weer. Hier is het nu wel lekker, hoop dat je snel weer lekker wat leuks kunt doen met je beestjes. Rijd je nog met Ely of begint dat lastig te worden met de beeb?

Jeetje Nicky, heftig! Geen fijn vooruitzicht nee :n Hoe is het nu met je rug?

Niet echt netjes idd van de binnenbak Lilian, dat hadden ze op z'n minst wel even kunnen aangeven en licht bij de buitenbak kunnen fiksen. Hopelijk is het snel klaar allemaal, dat je er verder wel naar je zin staat is ook wat waard :j

Wat goed van Dayem z'n oog, heeft het wellicht toch geholpen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:23

Ik ben ook weer op de been, beetje hoest nog en algemeen slapper dan anders, maar de griep is over :) heb ook zoveel geslapen!

lekker gereden met Asal, goed bezig!

Fijn van Dayem zijn oog zeg :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:33

Inderdaad vervelend van die binnenbak. Dan vind ik eigenlijk dat ze dat met je stalgeld verrekenen!

Zo __Nicky, dat gaat snel! Bizar om te zien dan he!

Nouu ik baal want mijn les is niet door gegaan vandaag omdat die les ervoor uitliep en ik echt niet langer dan een half uur er op wil zitten in de bak.. met veel paarden valt het me toch op dat ze weer met haar hoofd reageert. Wel anders dan eerst maar ze deed nu haar hoofd juist naar beneden trekken. Misschien zijn het dan teveel prikkels ofzo.. hmm ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat. Heb eigenlijk alleen maar gestapt omdat ik op de les zat te wachten maar vond het wel een teleurstelling dat het weer wat minder dan gister ging.

Daarna nog even voor het eerst een rondje gedaan op de spring "weide". Dan voorlopig maar even zo stukken rechtdoor :'). Die "bak" is groot zat!

Ik vind het trouwens wel is jammer dat ik op een manege sta met geloof ik maar 3 of 4 arabieren. Ik zou best iets kleiner willen staan en met iets meer arabiertjes. Vind ik leuk haha! Hoe zit dat bij jullie? Behalve de fokkers onder ons dan, jullie leven tussen ze in :D !
Ik sta toch tussen heeel veel kwpn'ers en vooral grote springpaarden. Ik voel me altijd zo miniscuul met me puppy naast hun!

Geisha heeft trouwens een nieuw dingetje. Bijten! Grr, ik heb dr al een paar keer een tik verkocht want had vandaag bijna tandafdrukken in me hoofd staan. Ze doet het vooral als ze los staat in de paddock en ik kom ff kroelen. Dan voel ik me ook zo'n stumpert. Hooooi schatt' roep ik dan, kusje kroel kroel kusje, waarop zei dus gewoon heel lief kijkt en daarna stiekem hapt of zich compleet omdraait :'). Alsof ze denkt: WAT nu weer?? Stoute pony! Nope, ik voelde me vandaag niet geliefd.. :') :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:36

Ik heb nooit Arabieren in de buurt gehad, ja een paard huizen verderop eentje die altijd al met pensioen is. Nu staat er sinds kort een bokker met een Arabier een paar kilometer verderop dus hoop wel vaker met haar te gaan rijden. Ik gun Setel contact met Arabieren meer dan mezelf, voor mijn gevoel vind zij ze wel leuker.

Dat paard van de buren is nu al 30+
Afbeelding

Afbeelding

en hij en Set vinden elkaar hopeloos leuk als ik er langskom >;)

12 jaar geleden had hij nog geen pigmentverlies en was het echt een superknappe vent, mijn IJslander stond toen een poosje bij hem in de weide. Ik was als penny tot over mijn oren verliefd op hem, kon niet weten dat ik zelf nog een veel knappere schimmel zou krijgen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:28

Haha Kelly, heel herkenbaar!

Hij ziet er nog knap uit voor z'n leeftijd :) Altijd zo zonde dag pigmentverlies :(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:29

@kelaxy jammer dat je les niet doorging, zou misschien toch je paard eens na laten kijken misschien zit er wel ergens in zijn lichaam
@_nicky apart van het oog maar wel super
@katja een arabische buur, hier ook niets in de buurt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:39

Kell, hoelang en.hoevaak.train je?
Doet ze het aan.de longe ook...anders zou ik dus toch weer richting.het zadel kijken..
Een Av is gevoelig en.laat snel.merken.als iets niet klopt..

gelukkig al een.beetje.over de griep.heen.kat/set :p

Ik sta als enige met een arab op.stal.
Dan is ie ook nog hengst en dekt;)
Heb het getroffen met me stal...

Staan er bij jou dan wel volbloed arabieren kell, en hebben zij geen tips?

ohh dat ziu fijn zijn als zij. oog goed doe...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:49

Barcelano schreef:
Kell, hoelang en.hoevaak.train je?
Doet ze het aan.de longe ook...anders zou ik dus toch weer richting.het zadel kijken..
Een Av is gevoelig en.laat snel.merken.als iets niet klopt..

gelukkig al een.beetje.over de griep.heen.kat/set :p

Ik sta als enige met een arab op.stal.
Dan is ie ook nog hengst en dekt;)
Heb het getroffen met me stal...

Staan er bij jou dan wel volbloed arabieren kell, en hebben zij geen tips?

ohh dat ziu fijn zijn als zij. oog goed doe...

3 keer per week een half uurtje. Aan de longe doet ze het niet!

Er staat een vrouw met 2 volbloeden. Moeder en zoon.. welliswaar 2 p*kkebeesten en de vrouw (komt niet heel vriendelijk over) doet daar weinig mee. En een andere met haar arabier, daar heb ik weinig mee..

ik zou het liefst is een week met geisha naar een locatie toe gaan waar iemand ervaring heeft met arabieren oid om haar daar met hulp is een weekje te trainen. Mensen zonder ervaring met arabjes en/of prestatiedrang hebben een heeeule andere kijk op trainen van paarden. Ik heb al een paar keer gehoord dat ik dr maar gewoon een paar goeie tikken moest geven als ze zo gooit met haar hoofd.. :') uhuh.. Moeilijk om niet begrepen te worden!! Daarom juist, zou ik willen weten hoe een arabierenkenner zou reageren bij het real life zien van geisha ohz. En dan niet een half uurtje.. nee gewoon een paar dagen..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:12

Ik ben eerlijk gezegd ook blij met het feit dat mijn staleigenaren veel ervaring met AV's hebben. We hebben er nu 5 op stal staan en qua karakter zie je toch wel érnstig veel overeenkomsten, net als rijtechnische probleempjes.

Morgen weer wedstrijd.. En m'n stalgeld maar weer betalen, deze maand met enige tegenzin.. Maar goed, wat zijn die paar weekjes nou hoorde ik de "baas" vandaag zeggen..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:20

Ja precies.. en je gaat rijtechnisch toch wel wat anders om met de arabiertjes omdat ze vaak zo gevoelig zijn. Ja bah, ik moet er ook weer aan geloven vd week.. deze stal is niet goedkoop.. :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:52

Yusraa staat gestald op een Arabierenstal... dus op een paar paarden na alleen maar Arabieren :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:58

welke stal joyce

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:00

Kun je niet wat lessen volgen bij iemand met arabieren Kelly? Ilona Bax zie ik vaak voorbij komen of in de western zijn er ook wel een aantal die veel lesgeven aan mensen met arabieren (al is het maar voor de basis, daarin gaan western en dressuur prima samen)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:06

Ja zou ik best willen.. alleen moet ik dan daar naar toe gezien ik geen instructie van buiten af mag. En ergens naaf toe gaan is toch prijziger gok ik zo..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:33

Het enige wat rijtechnisch anders hoort te zijn is dat ze op die andere paarden ook zo horen te rijden als op een arab...was laatst op een manege, dat paard liep al met de kin op de borst maar evengoed links-rechts-links-rechts dat bit door die mond :x ..ik kon er niet naar kijken. -O-

Hernia is niet fijn, heb het al vaker gehad.
Sterkte ermee.

Een binnenbak die niet goed is, wel zonde, hopelijk wil het snel klaar zijn. :j

Goed dat Dayem weer naar je kan knippogen. :)

Fuego heeft vannacht een spannende nacht gehad, hij lag vast tegen de wand en kon niet opstaan.
Ik liet 's nachts de honden nog even naar buiten en ik hoorde niet echt wat maar toch dacht ik:"Even kijken bij de paarden"...
Het was alleen stikdonker maar toen begon hij een beetje tegen de wand te trappelen dus snel de sleutel van de schuur gepakt (daar zit het licht) en Martijn geroepen.
Jahoor, daar lag ie, helemaal tegen de wand en hij keek zo achterom naar me, van "Baasje, hellup! :(:)
Dus ik hem even gerustgesteld en toen legde hij zijn hoofd weer naar beneden, zo zielig dan hè, ze zijn dan helemaal hulpeloos..toen kwam ondertussen Martijn al en hebben we hem aan zijn staart van de kant afgetrokken. :P
En toen had hij wat ruimte en kon ie weer opstaan.
Daarna zag je wel dat hij van slag was, stond met grote ogen...hij ging wel vrij snel mesten en ik heb nog een tijdje gewacht tot hij weer ging eten.
Daarna om een uur of 2 nog even wezen kijken, was hij weer gaan liggen maar nu echt precies midden in de stal, hij dacht: "Niet meer bij de wand in de buurt".. :D
En vanmorgen vroeg stond hij gewoon weer buiten te eten en later weer te spelen met Zos.
Hij loopt goed en heeft geen dikke benen ofzo gelukkig.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:43

Arme Fu! Snap nooit hoe dat werkt he met vastliggen, als je erin komt kom je er toch ook weer uit :+ goed dat je het snel gemerkt hebt.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:44

Jammer dat je niemand van buitenaf mag ontvangen, dan moet je er idd toch zelf heen.

Oeff, schrikken Miran! Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen maar evengoed naar om hem zo aan te treffen! Gelukkig maar dat je bent gaan kijken!