[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:49

En nog ilya in beweging nog net in beeld aan het begin

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:17

Even een beknopte bijleespost, volgende keer weer uitgebreid!

Katja, leuk dat je weer foto's en filmpjes van Ilya kreeg, al staat hij er niet zo duidelijk op. Hij heeft het nog steeds heerlijk naar zijn zin zo te zien, en hij ziet er goed uit! Fijn dat je volgende week zelf weer heen gaat.

Gelske, ik zag op FB al voorbij komen dat de paarden weer thuis stonden, ze stonden er relaxed bij zag ik. Ook wel weer fijn, dat je ze weer vanuit huis kan zien staan!
Hier staan ze nog 24/7 buiten, nu het nog even kan, wel met hooi erbij. Het zal eind deze week of volgende week wel gedaan zijn, en dan duurt het stalseizoen weer lang genoeg.

Yildiz, wat gaaf, Kiki haar eerste buitenritje! Top zeg dat ze het zo goed doet!
Ik ben er inmiddels wel achter dat Fardani gewoon een enorme zenuwpees is :D Vorige week lekker paardenweekendje gehad en heel veel met ze gedaan. Ook over een zeiltje lopen en nog wat 'enge' dingen, nou dan zijn Amir en Aleeyah toch een stuk relaxter :+
Maar ja, dat helpt natuurlijk ook niet mee met zadelmak maken.

Joyce, wat een prachtige tekening wordt dat zeg, van je drie toppers! Ben heel benieuwd naar het resultaat als het straks helemaal klaar is.
Fijn dat Munir het halster wel al bijna past, anders is het ook zo zonde.

Hier vandaag even wat nieuwe foto's van de 2015 boys gemaakt (Yildiz wou zo graag foto's van Almaz ;) ), dus hier even een voorproefje en de rest staat in hun topic: [KS-ITP] Amir en Almaz, onze knappe Arabische 2015 veulens!

Almaz, 1,5 maand oud.

Afbeelding

Afbeelding

En Amir, bijna 8 maanden oud.

Afbeelding

Ondanks dat ik graag gezien had dat 1 van de dames een merrie gegeven had, ben ik echt super tevreden met deze 2 knapperds. <3
Het zijn echt 2 uitersten ook, waar Amir zo ontzettend brutaal en vervelend was als veulen, is Almaz echt heel rustig, braaf en timide, maar het show knopje begint hij ook langzaam maar zeker te vinden *D
Heel grappig, Almaz is qua karakter en gedrag echt precies zijn vader, en totaal niet Mausi, echt nog nooit mee gemaakt dat een veulen qua karakter en gedrag zo een kopie van de vader was!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:33

Echt geweldig adres Katja, dat je zo regelmatig verwend wordt met foto's en filmpjes! Volgende week dus weer life Ilya, echt tof dat het je lukt hem zo toch heel regelmatig te kunnen zien!
Dames hebben t ook prima naar hun zin zo te zien. :D
Heb je trouwens nog iets gedaan met je vermoeidheidsklachten? Andere HA oid?

Roma! Wauw! Ik vind Almaz eigenlijk steeds knapper worden! :wow: Hij droogt echt echt heel leuk op!
En dan de komende drachten weer zo spannend wat het gaat geven!
Grappig dat jij nog nooit had meegemaakt dat karakter zo op pa lijkt. Nyhla is echt twee druppels Nour: als ik haar aankijk is het net op ik Nour zie, zelfde uitstraling en energie. Funny

Kiki was eerst ook heel rillerig maar juist beetje schriktraining/trail zoals jij doet en steeds de beloning geven in rust is super voorbereiding merk ik. Heb destijds van Irene de gouden tip gekregen om je paard te leren als iets spannend is stil te gaan staan (hoofd naar beneden) en af te wachten. Tijdens zon eerste buitenritje bleek dat erg voordelig uit te werken. En ook met Nour die zich als tweejarige altijd onmogelijk vast rolde, rustig bleef liggen wachten op hulp en mij dan ging lopen aanstaren: Rol me ff goehoed!!! _O-
Kiki kent/kende echt niks, geen fietsers, auto's, deken, afspuiten met water etc. En dat was allemaal reden om bovenop je te springen. Dat is nu echt passé en daar ben ik wel beetje trots op. :o
Heb ook echt zin om met Zahra volgende maand als Kiki weg aan de gang te gaan. Lekker in hand werken, keertje jonge paarden clinic in hand bij Irene doen, dat soort dingen.
Oh en morgen wordt Kiki nog eens gescand.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:19

Wat leuk, Almaz bij Uitgelicht en de mooie tekening van Joyce haar paardjes ook! *D

Dank je Yildiz, ik vind hem ook steeds gaver worden! Al helpt dat schimmelen ook wel een hoop :o
Almaz heeft gewoon echt een stuk meer tijd nodig dan Amir, maar dat wist ik eigenlijk op dag 1 al. Ik ben echt heel benieuwd hoe ze er allebei over een paar jaar uitzien!

Vooral Aziza haar veulens lijken qua karakter eigenlijk allemaal wel op elkaar, al zijn ze natuurlijk allemaal ook heel anders op sommige punten, maar de basis is bij de meeste wel gelijk. En eigenlijk lijken mijn andere veulens tot nu toe ook allemaal veel op hun moeder qua karakter en gedrag.
Nu kon ik bij de andere veulens hun vader natuurlijk ook niet zo goed als dat ik Amirat ken, want wanneer heb je de hengst nu maanden op je eigen stal gehad?

Ik heb Fardani idd nu ook zover dat zodra hij zijn zadel eng vind, hij stil gaat staan. En dat bevalt me een stuk beter, dan de eerste keer toen hij er vandoor ging en het daardoor nog enger vond. Nu moet ik alleen uitkijken dat hij het niet tegen me gaat gebruiken, want hij vind het nu wel makkelijk om tussendoor zomaar stil te gaan staan volgens mij _O- En ik durf hem dan nog niet te voorwaarts te corrigeren, omdat ik dan toch een beetje bang ben dat hij er dan toch vandoor gaat, maar dat weet hij natuurlijk :roll:

Fijn dat je Kiki in zo'n korte tijd zoveel bij hebt kunnen leren, daar zal haar eigenaresse wel erg blij mee zijn! Ik heb helaas weinig tijd (helemaal nu het weer vroeg donker wordt), en Fardani is echt een angsthaas, dus ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat hij qua schriktraining echt makkelijker wordt. Maar goed, we hebben de tijd. Ik weet wel dat ik Aleeyah en Amir ook regelmatig even mee neem als ik met schriktraining met Fardani bezig ben, dan worden zij wat makkelijker, al maakt het Aleeyah allemaal sowieso weinig uit :x

Succes met scannen straks! Ik hoop dat alles er nog goed uitziet, en jullie een mooi kloppend hartje kunnen zien!

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:41

Ik klikte gelijk door naar deze pagina, we staan inderdaad weer met vier Arabieren in uitgelicht! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:54

Ooooooh Roma wat zijn ze toch leuk!

Yildiz nee het is er bij ingeschoten maar ga wel wat ondernemen inderdaad nog.

Hoe ging de scan!

Hier gaat het dus inderdaad wel goed ook weer met de merries, Blue brengt altijd weer een lach op mijn gezicht en Setje is weer wat vrolijker.
En ik kan niet wachten tot zondag <3 Ilya baby ik mis hem echt, hier nog een filmpje van meneer doe-maar-lekker-lui-en-makkelijk in zijn nieuwe wei, hij is uiteraard de liggende eter :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:48

Joyce, we matchen inderdaad qua tuig := Ik vind het op Yus ook zo stoer staan! Die witte zitting maakt het helemaal af :D Ik heb alleen zo'n bontje dat je er gewoon aan vast kan binden, niet een hele seat saver.
Je tekening wordt echt praaaachtig! :D

Gelske, bedankt voor je complimentje over mijn houding! :D Ik probeer het wel, maar het lukt niet altijd even goed om zo netjes te zitten op dat zadel. Ik merk dat ik op de Barefoot zelf veel vrijer kan zitten en daar zit ik meteen wel weer netter op.
Lekker je paardjes naar huis gehaald, zullen ze met dit weer wel lekker vinden ja. Fijn dat het zo soepel ging en dat ze zich er allemaal snel bij neerlegden.

Yildiz, knappe Zahra heb je weer! Ze is wel een echt toverballetje ja, elke keer weer anders!

Katja, wat fijn dat je Ilya zelf weer ziet komende week! Weer lekker uitkijken daarnaar dus! Tuurlijk herkennen wij hem wel :D Ik vind nog steeds dat hij daar zooo super staat, mooi dat je hem zo'n fantastische start gunt.

Roma, fijn dat je zo tevreden bent met je veulens :) en dat Almaz uiteindelijk ook in de smaak valt, haha. Ik vind het zo ongelooflijk zonde dat hij schimmelt want ik ben gek op vos met veel wit. Hangt er overigens wel vanaf hoe, want soms wordt het hoofdje er voor het oog minder mooi op, maar ik vind dat het hem juist wel chique staat. Hij wordt steeds mooier hoor! Gaaf ding!
Is Amir inmiddels alweer iets minder brutaal? :P Leuk om te zien dat ze zo anders zijn.
Fijn dat het trouwens ook zo goed gaat met Fardani, dat hij zo relaxt aan het worden is met het zadel. Vond hij dat eerst echt zo spannend? Ik denk dat het wel het moment is om dan weer voorwaarts te corrigeren :P Die arabjes zijn slim hoor, als ze eenmaal door hebben dat iets niet eng is en weer in de leermodus gaan, dan hebben ze zo slechte manieren aangeleerd _O-

Hier overigens ook een paard dat een echte kopie van de vader is. Uiterlijk sowieso en voor een groot deel ook innerlijk heb ik het idee. Typisch is dat he, soms lijken ze absoluut niet op de ouders en soms een beetje op allebei, maar af en toe heb je er zo een tussen zitten die echt bijna gekloond is van een van de ouders :P Ik ken haar vader alleen niet goed genoeg om dat met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is Mish meestal wat chiller nog dan haar papa. En dat komt wel echt van mama af.

Mish is zo leuk <3
Ze vindt het allemaal wel makkelijk om lekker naast je mee te slenteren, dus we zijn haar nou aan het leren dat ze wel wat actiever naast je mee mag lopen. En daar wordt ze toch fanatiek van! Gaat ze echt super attent op je lichaamshouding letten en zodra ik zelf iets meer energie in mijn lopen steek gaat ze meteen naast me draven _O- echt te grappig om te zien.
Ze is zich nog niet bepaald bewust van wat haar benen doen, dus we hebben er voor de lol eens wat balkjes bij gepakt om een paar minuutjes wat balkjesoefeningetjes te doen. Superleerzaam voor haar om wat bewustzijn te kweken, en ook ontzettend leuk om zo met haar aan de slag te zijn.

Achterwaarts tussen balkjes door, wandelen over balkjes heen... balkjes tussen 2 staanders (dan denk je, misschien is dat eng, maar neuh hoor), balkje op een klein verhoginkje... Die laatste was wel een hele uitdaging :') dan moet je je benen optillen om er overheen te stappen, ja! Da's moeilijk hoor!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:03

Wat ben je leuk met Mish bezig ze doet het super is echt leuk met een jong paard wat doen.

Die Ilya als een god in duitsland het ziet er zo heerlijk uit daar nog even en dan kan je weer naar hem toe. Fijn dat het goed gaat met de dames.

Almaz word echt een knappert hij is zo mooi sjiek gebouwd. Heel wat anders dan Amir dat is ook een heerlijk ventje lekker boefje om te zien.

Is Kiki al gescand was het goed daar binnen ? Dat lijkt mij ook wel heel leuk zoon Clinic aan de hand met onze jonkies. Ja ook de bruine kleurtjes kunnen heel erg veranderlijk zijn in de winter zijn ze vaak toch wat donkerder dan in de zomer.

Gisteren zijn ze hier geeent dus hadden ze allemaal een daggie vrij vandaag gewerkt dus morgen maar weer met ze aan de bak :D .

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:23

Wauw Joyce wat gaaf die tekening die van je knapperts! Heel speciaal!

Kan altijd zo genieten van jou verhalen over je plukkies Gelske :) Zie ze al helemaal scharrelen, die slungeltjes.

Yildiz, ik denk idd dat Raff nooit in de opfok of uberhaupt een kudde heeft gestaan. Weet dat hij wel wat op de wei heeft gestaan met een andere leeftijdsgenoot hengst (die poos terug ook hier voorbij kwam dat die te koop stond). Maar merk dat hij nooit echt op zijn plek is gezet, hij is niet altijd even fair zegmaar. Zolang die genoeg mentale en fysieke afleiding heeft door het werk gaat het goed, maar anders gaat die flink lopen klooien bij Desh.

Ow zo kick die toverballetjes! Zo n snoetje in de winter vind ik altijd wel heeul cute! Sowieso die berenvachies <3

Haa Ilya aan het genieten in zijn paradise! Prinsheerlijk liggen eten, heeftie goed voor mekaar hoor +:)+

Wat een mooie foto's van je knapperts Roma! Almaz is echt een knappie zeg!! En jeeutje wat is Amir al hard gegroeid, stoere bink!

Kat, ik moest nog aan Setje denken. Nadesh is laatste 2 weken ook erg down geweest, beetje buikkrampen, alles wat verkrampt. Bedacht me ineens dat natuurgeneeskundige eens had gezegd dat veel paarden in de herfst last hebben van lage lever waarden, waardoor ze wat knorrig kunnen zijn. Herfst en lente zijn ze het gevoeligst, denk ook in combo met het weer/gras enzo. Wellicht zat dat bij haar ook een beetje in de weg, het is ook wel bizar weer, zo koud al.. brrr.

Echt tof lijkt me dat als je paps en/of mams echt kent en in je eigen paard terug ziet. Bij me vorige merrie had ik het geluk haar flink bejaarde papa bij Aurid nog te hebben kunnen gezien, een weekje na haar overlijden. Was heel bijzonder, zelfde naam, maar ook zo erg zelfde looks en power.

Van Raff zie ik niet heel veel terug uit Ajman, enkel zijn oog en kleuring. Hij lijkt wel redelijk op zijn volle broer, maar toch ook weer helemaal niet haha.

Waauw Eline wat ben je super goed bezig met Mish!! Wat gaat ze super netjes en goed op je lichaam achteruit! Alleen maar leuk om zo lekker met haar bezig te zijn, dat wordt peace of cake met die dame later :D

Hier rustig aan, Desh is na wat Colosan en 2 weekjes vakantie weer zijn fitte zelf. Raff 2 daagjes wat rustig stap grondwerk mee gedaan en nu weer dagje wei vakantie waar die het niet mee eens is. Hij is al stukken losser, maar loopt nog niet altijd 100% oke, dus voorlopig nog even hoofdzakelijk chill/vreet modus afwisselen met rek en strek oefeningen ;)

Hij is deze periode flink donker aan het worden en dat slaat dan met echt zijn wintervacht door naar meer oranje met ook een meelsnuitje :')
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:02

Wauw wat ziet Raf er toppie uit hij zit echt super mooi in zijn vacht. Jammer dat hij nog niet helemaal 100% maar zo te lezen gaat het wel de goede kant uit. En Desh weer lekker fit dat is wel zo fijn.

Ja het is super leuk als je de beide ouders kent van onze Pukkies gaat het natuurlijk zelfs zo ver dat we hun oma 16 jaar lang in bezit hebben gehad. En Dat hun vader bij ons is geboren en niet te vergeten hun mama,s ook in bezit hebben. Op wie ze het meeste lijken nou dat scheelt best wel per dag :D Soms zie ik Sjaak dan Sierou of Sil of Noor. Maar ze hebben ook gewoon hun eigen dingetjes karakter en uiterlijk Het zijn in ieder geval voor ons echt twee toppertjes ik heb echt het idee dat al het goede van alle ouders bij hun terecht is gekomen ;) .

Vandaag heb ik eerst Dibah in de bak gereden dat ging echt goed veel gestapt en rechte lijnen gedraafd en dat ging goed vandaag. Toen jawel Sjaak weer eens gezadeld ik wilden even op het fietspad een stukje gaan stappen. Maar daar dacht hij anders over hij werd zo fris dat ik maar een stukje ben gaan draven en tot mijn verbaasing liep hij echt geen pas kreupel oortjes erop lekker los door zijn lijf???? Toen maar even terug een stukje door het dorp gegaan waar hij ook weer wat rustiger werd en toen in een ruime stap weer naar huis gestapt. wat een verschil met van de zomer even afwachten natuurlijk hoe dit verder gaat maar zit stiekum wel even nu op een heel klein roze wolkje voor vandaag :D . Toen sil gezadeld wou ook even met haar naar de bak maar toen begon het te regenen dus heb maar even een klein rondje park gedaan volgens mij vond ze dat niet zo erg ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:55

Jeeee wat n goed nieuws over Sjaak! Ja snap wel dat je nu even op roze wolk zit! :D Lekker daar blijven zitten hoor en hopelijk blijft t zo!

Ja zei t al Canies, vind m zo veranderd sinds vorig jaar. Echt chapeau, Hebbie goed gedaan! +:)+
Persoonlijk vind ik die wollies echt verschrikkelijk. Die van mij worden ook echt ijsco's... >;)
En ja dat is zo leuk om voorvaders en -moeders te kennen!
Van Tie ken ik haar hele familie, echt tof! Helaas heb ik haar opa, de legendarische Menes nooit in het echt gezien, alleen de verhalen.
Van Nour ken ik natuurlijk Catje, waar ik meteen verliefd op was en ook middagje met overopa Padrons Psyche doorgebracht, zo een imposante hengst!
Jazzmeen, Jazzy en Dakaree❤️ kende ik natuurlijk ook al langer en heb afgelopen maanden ook kennis gemaakt met magic en diens moeder. Echt heel tof!
En het leuke van zelf fokken is natuurlijk dat je hengst en merrie mega goed kent!

Ben op dit moment echt giga druk met m'n werk, heb forse ophoging in uren gekregen, tijdelijk gelukkig, maar wel fijn want t was echt te veel en nu heb ik meer tijd om zaken goed af te ronden en verslaglegging en administratie te doen.
Maar met gezin en de paarden erbij niet veel tijd over voor flinke bijleespost.
Paardjes alles goed. Scan was trouwens wel mega klote: konden wel embryo zien maar geen hartslag en was iets te klein... Over twee weken weer scan. Vind t echt zó onwijs poedersuiker, maar ja is de natuur kun je weinig aan bijsturen. Misschien op regumate zetten volgende keer maar als t niet goed is is t nie goed.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:16

poedersuiker van de scan Yil, kan het nog zijn dat de volgende scan beter is of is die kans klein?
Druk dus, ik snap sowieso niet hoe jij dat allemaal kan, haha!

Gelske, wat fijn dat Sjaak oké liep! *\o/*
Dit weer is niet veel aan hè, maar lekker door het park wandelen is wel leuk.

Raf is zo mooi! :))

Kat, wat lief die Ilya, ga je dit weekend weer naar hem toe?
Gelukkig is Set ook weer een beetje gezelliger.

Kijk Mish eens gaan, haha, goed man! :D

Roma, Fardani vindt dat stilstaan wel prettig, hihi!
Ach, dat moet nog een beetje wennen, het is nog een beetje uitvogelen hoe hij reageert. :j
De jongemannen zijn allebei erg leuk!

Hier gaat ook alles zijn gangetje.
Een aantal dagen terug toen ik in de bak galoppeerde struikelde Fu, we lagen bijna op de grond, het was een beetje zo'n Bren-actie! :D
Maar daarna ging het wel helemaal lekker, hij was gelijk wakker geschud!
Nog een lekker buitenritje kunnen maken met de hele fam, Martijn was ook mee op de fiets en Nikita op de fiets met Zos.
Ik heb toen ook een stuk alleen gedaan op het houtsnipperpad maar hij werd wel wat erg jolig met Zosja op afstand. :+
Martijn keek zijn ogen uit want meestal rijdt hij voorop dus nu kon hij zien wat ik ondertussen allemaal aan het doen ben met Fu. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:07

En nu heb je een rijverbod gekregen van Martijn?! :oo _O- ;)
Heerlijk zo met je hele gezin aan de wandel!

En ja kans is klein. Kan natuurlijk wel, maar is niet waarschijnlijk. Ik merk verder niks aan d'r overigens. Vind d'r nog even knuffelig als week ervoor....

Wat betreft drukte, ik merk hoe meer ik te doen heb hoe beter ik het plan hoe beter dingen lopen, dus ja eigenlijk wel fijn. ;)

Eigenlijk zou Tie tot 1 november nog 24/7 buiten blijven. Maar Kiki gaat ook elke avond naar binnen, en er waren al klachten over de blik die ze elke ochtend in het keukenraam wierp als ze daar hun ontbijtje aten net vòòr het voeren van madame... Hebben ze haar maar naar binnen gehaald! _O-
Omdat over paar weken Yazahra er bij komt alvast in hun gezamenlijke stal. Tis niet chique maar ruim (heel lang, Tie staat op de foto op 1/3 van de totale stal), open en echt heel gezellig vind ik!
En Tie heeft t er reuze naar haar zin :)

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:05

Haha ja ik weet precies hoe dat eruit ziet, als de paarden me voor het keukenraam zien en ze willen wat van me! :D
Lekker hoor zo'n ruime stal en met dit weer staat ze liever droog. :))

Jammer hoor van de scan, maarja, net wat je zegt, je kan er niks mee.
Martijn vond het best heftig ja, Fu ging ook echt wel een beetje te keer in galop maar we hebben het toch weer rustig af kunnen sluiten.
Maar hij is soms wel ongerust want ik ben er vroeger wel eens hard afgeknalt en dan kan ik niet koken natuurlijk! :P :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:25

Wat een ongelooflijk poedersuiker van Paola zeg, echt heel erg.. ;(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:40

Onbeschrijfelijk en onwerkelijk

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:48

Echt te bizar! Ben er helemaal stil en ondersteboven van...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:54

Is dat Paola van de kruising paint arabieren en wat is er met Haar?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:31

Wat heb ik gemist, inderdaad?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:41

Ah zo te horen is het inmiddels verder naar buiten bekend..
idd heel bizar :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 03:29

Eh lekker duidelijk dit

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:11

Ik zou inderdaad ook wel willen weten wat er is?? Misschien kan iemand het via PB toelichten?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:14

Paola, fokt o.a. quarabs, heeft haar 38 jarige man afgelopen week plots verloren. Waarschijnlijk hartaanval, na het sporten. Hij is de week ervoor nog helemaal medisch goedgekeurd ;(
Flinke shock..
Ze woont vlakbij, naast een vriendin van ons..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:18

Jeetje wat vreselijk dat is wel heel erg.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:23

Dat is heel heftig ja,dat wens je niemand toe. Bedankt voor de toelichting.

Yildiz wat vervelend dat de scan niet heel duidelijk was, ik hoop dat je snel wel duidelijkheid hebt m