[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:40

Bah iedereen aan de griep! Ik werd wel wakker met keelpijn maar hoop dat het niet door zet. K*t weer ook altijd in de herfst!

Mooie beschermers! Fijn dat ze zo goed ademen. Ik heb normale maar rij er nog niet mee. Wel van plan!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:48

Het is weer somber weer, meteen iedereen in de lappenmand :+

Gaat nu met ibuprofen en ijsklontjes tegen mn wang houden al een stuk beter :j kan m'n mond bijna helemaal weer open doen :Y) Vanmiddag kon ik niks eten, kaak ging niet ver genoeg open :+

Waar ik nu wel flink van baal is dat dit de 2e keer is, en het door mijn verstandskies komt... Over 3 weken afspraak bij de tandarts, en dan gaat hij kijken of ze er uit moeten :x

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:55

Ik hoop het niet voor je! Mijn onderste komt nu door en dat vvoelik alleen als ik op me achterste kies kauw of mee eet. Dan drukt ie op mijn verstandkies. Er is voor deze fijne kies helaas geen plek meer! Ik hoop zo dat ie lekker blijft waar die zit en dat ik er geen last van krijg.. beterschap!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:05

Pffff ik zit er even doorheen...

Kom ik vanmiddag op stal, hangt de deken van Dos compleet om haar nek. Zonder bilkoorden gaat blijkbaar dus niet zo goed. Paard nat, deken aan de binnenkant nat. Toen ik haar daarvan wilde redden, zakte ik tot aan m'n knie in de modder...

De paddockgroep naast het weiland was uitgebroken en er liepen dus 4 extra paarden bij Dos en Doortje. En toen ik alles binnen wilde gaan zetten, begon het te regenen, waaien, hagelen...

Ben zo klaar met dat ku.tweer dat ik alleen maar aan het mesten en voer klaarzetten ben, al weken niks leuks met m'n paarden heb kunnen doen. Was net zelfs aan het zoeken naar een plek waar Dos en Door kunnen overwinteren volpension, maar nu weet ik niet meer zeker of ik dat wel wil... Zou wel veel rust geven...

Zo, zeurmodus weer uit, ik heb oliebollen gekocht om m'n bui weg te eten hihi
Laatst bijgewerkt door Annikab op 29-11-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:07

Annika kan me goed voorstellen dat je baalt zeg -O- vervelend dagje. Als ik het zo hoor zou een andere stalling misschien niet verkeerd zijn maar dat is in jouw omgeving veel lastiger dan hier denk ik zo.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:07

Rond kijken kan altijd toch! Misschien komt er wel wat op je pad wat aansluit bij wat je wil! Geeft zeker meer rust. Haha die oliebollen zijn verdiend!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:12

@annika he bah balen in dat

Ik ga maar even onder de zonnebank ben dit weer wel zo spuug zat, alles doet me zeer niet leuk!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:12

Annika wat balen zeg! Dat is ook een van de redenen waarom ik niet goedkoper/anders wil staan dan waar ik nu ben. Kan altijd rijden longeren of losgooien, zowel binnen als buiten is eigenlijk alles mogelijk. Alleen geen weidegang in de winter dan :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:14

Oh ja over beschermers gesproken, ik gebruik helemaal niks Setel heeft echt keiharde benen. Wel een paar jaar met springschoenen gereden omdat ze overbouwd was en op de ballen van haar voorvoeten trapte :) pure bescherming dus.

Lekker Joyce zonnebank!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:14

Asal heeft voor en achter beschermers en springschoenen maarja jullie kennen haar nu ondertussen dus ik hoef niet uit te leggen waarom whaha

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:15

Tammy_ schreef:
Annika wat balen zeg! Dat is ook een van de redenen waarom ik niet goedkoper/anders wil staan dan waar ik nu ben. Kan altijd rijden longeren of losgooien, zowel binnen als buiten is eigenlijk alles mogelijk. Alleen geen weidegang in de winter dan :(

Die weidegang in de winter heb ik nu wel en vind ik zo belangrijk voor Doortje. Anders was ik allang weggeweest...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:17

Tammy_: dat heb ik ook. Vind ik ook jammer maar de rest heb ik wel en ik kan ook alles! Maar annika je woont redelijk bij mij in de buurt en dat is dan wel lastig om iets te vinden. Waar sta je nu als ik vragen mag?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:21

kellaxy schreef:
Tammy_: dat heb ik ook. Vind ik ook jammer maar de rest heb ik wel en ik kan ook alles! Maar annika je woont redelijk bij mij in de buurt en dat is dan wel lastig om iets te vinden. Waar sta je nu als ik vragen mag?

Ik sta bij een boer vlakbij Rotterdam AirPort.
Megalastig om een hier plek te vinden waar merrie en veulen welkom zijn en genoeg buiten komen...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:21

Veulens hebben wel weidegang hele jaar door :j maar pensionpaarden niet, die gaan in de paddock en mogen aan de hand grazen in de wei.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:37

Ahhh oke.. ja het lastige is dat mijn enige echte eis was dat ik een binnenbak had. Heb ik nooit gehad en nu wilde ik dat gewoon. En weidegang uiteraard maar hier moeten wij het in de winter ook met de paddock doen.. ze gaan hier in de zomer ook in groepjes van 2/3 3 uur per dag naar buiten :=. Geisha ga ik proberen tussen de manegepony's die wel 24/7 buiten staan te zetten en kan dat niet, zoek ik een weiland in de buurt.. daar mag ze lekker vakantie vieren dan!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:00

Ben.blij dat die ellendige verstand kiezen er.bij mij uit zijn..
Alhoewel de laatste drama was ben.ik er nu vanaf...

Kel.super dat ze nu beter loopt.

Annika balen zulke dingen,.soms kan.je zoiets er ook net.niet bij hebben.
Kleintjes hebben lekker veel beweging.nodig..

Wij hebben een buitenzet service.
in de.zomer staan ze ong 8 a 9 uurtjes buiten.
In de winter de meeste.paarden gem 3 uurtjes.
Voor deze regio is dat veel.

Want op.veel stallen.is het vaak.max 30 min...

Beterschap voor alle zieken!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:02

Bij mij is ook max 30 min. Als er niemand na je komt kan ze blijven staan maar dan moet je er wel bij blijven.. Uit welke regio kom je barcelona?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:16

kellaxy schreef:
Bij mij is ook max 30 min. Als er niemand na je komt kan ze blijven staan maar dan moet je er wel bij blijven.. Uit welke regio kom je barcelona?

Dordrecht
Heb een binnenbak etc en betaal nog geen 300 euro...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:55

Hai!

Hier ook bescherming om, Ludo trapt zichzelf achter echt kapot zonder, hij tikt zichzelf zo giga aan. Zal nu onder andere te maken hebben met zijn balans.

Balen Annika! Snap heel goed dat je baalt hoor! Lastig om te kijken of je wel of niet ergens anders naartoe gaat, ook bij op stal geen weiland.. Ja als het vriest en het land niet kapot gelopen wordt, verder is het paddock.

Gisteren en vandaag niet op internet meer geweest alleen maar plat gelegen..

Gisteren op mijn werk uit het niet ineens helse pijn in mijn onderrug, begon met een 6 na een uurtje zat ik al op een 8. Uiteindelijk de huisarts gebeld, kreeg ik een assistente aan de lijn die het had over spit.. Vond ik al raar maar goed, zij zegt het dus het zal wel. Vanmorgen toch besloten om even langs de huisarts zelf te gaan en idd geen spit. Nope, een hernia. En nee geen beginnende hernia meer maar een echte.
Nu zit ik aan 4x daags 2 paracetemol en 4x daags 1 diflonac. Helpt tot nu toe nog geen ene meter, hopelijk gaat het in de loop van de week beter. Vrijdag weer terug om te evalueren of de pijnstillers werken, zo niet krijg ik andere. Hij kan ook niet zeggen hoelang dit duurt.. Kan een paar weken zijn, paar maanden maar ook jaren zijn.. Niet echt een fijn vooruitzicht helaas..

Op stal al geregeld dat mijn verzorger samen met een stalgenoot Ludo mest en zijn voer klar zet, scooter rijden zit er niet in dus kan ook niet meer op eigen houtje naar stal.. Daarnaast is de knol ontzettend aan het puberen dat ik hem waarschijnlijk niet eens zelf naar de ring kan brengen om los te longeren..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:59

Nicky daar ben je mooi klaar mee...Klote zeg...Ook beterschap -O-
We zijn wel een beetje een stel kneuzen bij elkaar :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:16

vervelend van je hernia, inderdaad we zijn net een ziekenboeg.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:24

Joyce... Ik denk dat de bit gerelateerde posts niet voor mij bedoeld zijn ;). Ses rij ik met een dubbelgebroken bitje en dat ligt prima :).

Onze binnenbak is momenteel RUK! Hard, glad, obstakels. Ik heb er m'n buik vol van en ben eigenlijk op het punt om naar een andere stal te gaan kijken. Alleen sta ik zo leuk, ik heb het zo naar m'n zin. Ik vind het moeilijk.

Enniewee... Verdorie Nicky, een hernia!! Hoe zuur is dat!! Het is hier bij ons wel een ziekenboeg!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:35

lilskie schreef:
Joyce... Ik denk dat de bit gerelateerde posts niet voor mij bedoeld zijn ;). Ses rij ik met een dubbelgebroken bitje en dat ligt prima :).

Onze binnenbak is momenteel RUK! Hard, glad, obstakels. Ik heb er m'n buik vol van en ben eigenlijk op het punt om naar een andere stal te gaan kijken. Alleen sta ik zo leuk, ik heb het zo naar m'n zin. Ik vind het moeilijk.

Enniewee... Verdorie Nicky, een hernia!! Hoe zuur is dat!! Het is hier bij ons wel een ziekenboeg!

Even door de zure appel heen, aan de ene kant goed dat ze aan het verbeteren zijn,
Wel een rot periode maar mss wel expres om voor de vorst klaar te zijn?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:42

Ik hoop het :). Neem het ze ook niet kwalijk dat ze verbouwen, vind het apart dat ze van tevoren niet even hebben gezegd dat ze dat gingen doen. En dan misschien het licht in de buitenbak hadden gemaakt. Maar goed, het is voor hen ook hard werken.

Jij gaat ook lekker met Mo he? Heerlijk! Als Ses geen CA drager was had ik hem een mooie minnaar gevonden voor mijn snollebol!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:49

lilskie schreef:
Ik hoop het :). Neem het ze ook niet kwalijk dat ze verbouwen, vind het apart dat ze van tevoren niet even hebben gezegd dat ze dat gingen doen. En dan misschien het licht in de buitenbak hadden gemaakt. Maar goed, het is voor hen ook hard werken.

Jij gaat ook lekker met Mo he? Heerlijk! Als Ses geen CA drager was had ik hem een mooie minnaar gevonden voor mijn snollebol!!

Dat is wel vreemd dan, is fijn om te weten :')
En licht buiten dan is dan wel een soort van must.

:o Haha dat is een combi die ik nog eens wil maken spaans x russisch. :D
Barc was spaans en blijft ook kriebelen de spaanse arabieren.

Ja mootje gaat heel lekker, zeer tevreden... :D