Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:16

YildizArabs schreef:
... Hij heeft zich vandaag gruwelijk misdragen en probeerde over het hek heen een merrie te dekken. Ik zit nu ook met mijn handen in t haar... ;(

Ten eerste bedankt voor al jullie complimenten :D :o .

Maaruh begrijp ik het nu goed...staan er aan de andere kant van het hek merries? Als dat zo is....vraag ik me toch echt af, wie nu waar om vraagt.
Als ik mijn hengst naar buiten doe, kijk ik heel bewust waar de paarden van mijn buren lopen, want ik wil hem niet in een aangrenzende wei hebben, ook al staat er een hek tussen met schrikdraad. Beesten kunnen snuffelen aan elkaar en een ieder weet waar dat toe kan lijden. Een hoop gezeik met hek ertussen....met alle gevolgen van dien.

Peppy ga ik binnenkort weer alleen met June zetten ivm de nodige opvoeding.....Ik heb natuurlijk June en Scarlet bij meneer in de wei gehad. June om zo voor de nodige afleiding te zorgen. Maar meneer kijkt niet eens naar June en vliegt dan weer achter Scar aan, die zich in mijn ogen net ff te veel laat opjagen. Waardoor die krachtpatser maar blijft drammen keer op keer. Dus volgende keer alleen met June in de wei, de donder.

(BTW de zaterdag pics zijn niet van mij hoor, die credit behoort iemand anders. Ik heb ze alleen beetje leuk gerangschikt)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:24

Stuur je ff PB Nance, want het ligt wat ingewikkelder dan het zo lijkt...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:19

Nou, ff update: eea is zo goed als kan opgelost! Nour kan nog steeds naar buiten!
Inmiddels werkt de cam camera ein-de-lijk!!! Dus lekker thuis vanaf de bank naar m'n meidje (en m'n jochie want die kan ik ook zien) koekeloeren. Fijn!

Vandaag ook heerlijk weer met Nour gewerkt: eerste keer lange lijnen. Hij vond t best spannend (staartje tussen z'n benen) maar flippen doet ie niet, zo braaf. En langzaam kwam dan de ontspanning. Super! <3 Wil dit wekelijks, na t gewone werk, ff met m doen om hem zo goed mogelijk als ik m straks wegbreng in het najaar te hebben voorbereid op het inrijden.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:02

een pagina geleden dacht ik dat Jessica opzoek was naar nieuwe showshirt ofzo!
en leuke kleur! turquoise kan mooi zijn, beige, voor de dames roos of paars ...
ik kwam op belgische KAPAZA deze pleasure shirt tegen mss iets voor de dames onder jullie? ik wou het maar melden!

http://www.kapaza.be/nl/paarden-benodig ... 670710.htm

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:18

Ik ben niet zo van de bloemen :n Had een mooie slinky gekocht, maar die is toch echt te groot. Gaat dus maar weer terug...

Meisje uit het verlanglijstje-topic had hoodstellen voor me gezocht en daar zitten best mooie bij! Maar eens even over nadenken O:)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:21

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:33

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:22

BTW wel grappig dat het een westernhemd genoemd wordt. Bij ons is een hemd toch echt iets anders. Leuk dat taalverschil.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:30

Rije schreef:
Meisje uit het verlanglijstje-topic had hoodstellen voor me gezocht en daar zitten best mooie bij! Maar eens even over nadenken O:)

Verlanglijstje-topic??? mis ik iets?

BTW zouden vandaag naar Schietberg gaan met twee paarden 05.00 uur ging de wekker en om 06.15 zaten we in de auto. De wind getrotseerd, maar nee, die was echt te heftig, dus verder dan onze eigen polder zijn we niet gekomen. Paarden weer uitgeladen, lang geleden dat we zo'n kort ritje met deze paarden hebben gedaan. Je vraagt je dan eigenlijk af, wat die paarden dan denken als ze dan zo snel weer thuis zijn zonder enige tussenstop. :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:42

Zonde Nancy!

Op WN-TR staat een topic wat er op jouw western verlanglijstje staat. En da's nog best wat voor mij :D

Stalgenootje moet vandaag de Gelderse kampioenschappen rijden, dus ik hoop dat zij wel weg kunnen...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:08

Die 2e blouse vind ik leuk glenn!!
Past wel mooi op naatje denk ik :)

Nancy, wijs besluit. Jammer, maar zeer wijs!

En Marije? Al iets bekend over het stalgenootje?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:22

oh wat een geinig topic Marije. En die Kramer zaak kende ik helemaal niet, heeft best leuke dingen in de sale voor weinig.

Ja die 2e blouse is gaaf hoor jes! Een en al glitter! Maakt je lijf ook opties langer (en smaller) door dat zwarte lijkt mij.

Ja was echt niet te doen, hier in de polder waaide we al weg op de vlakte, nou en als je dan die A15 op moet met her en der die open vlaktes, te gevaarlijk! En om nou helemaal binnendoor te gaan zodat we veel beschutting hebben...... -O- :+

Vanmiddag zijn we wel wezen trainen bij de manege om de hoek, gewoon onder het zadel erheen met onze aerodynamisch gevormde paarden ;-). cyann met nirvana, ik met peppy. Het blijft ook zo'n banketstaaf hoor die pep. Zoveel praatjes die heeft op de grond, zo superbraaf is ie onder het zadel. Gelukkig maar! Enyway...Zie ik opeens dat nirvana helemaal spierbevangen is! Zweten als een jekko en ze wilde telkens neer storten!!! Gelukkig had Leen net twee zweetdekens gebracht. Lang verhaal kort...nadat pas zweetdeken twee erop ging ging ze eindelijk minder shaken en zakte ze niet meer door haar hoeven. Arme ziel, heeft nirvana nog nooit gehad. Enfin snel veearts gebeld, want echt het leek wel of ze elk moment een hartaanval zou krijgen (ze is immers ook alweer 18 jr). Spuit erin, trailer gehaald (voor die 1.5 km) en nu staat ze rustig op stal bij te komen. Piew dat was ff schrikken zeg. Pep gewoon onder het zadel naar huis gereden.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 15-02-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:35

geen idee, heb haar wel al een mailtje gestuurd via die site, maar nog steeds geen reactie gehad. :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:57

Jeetje wat schrikken zeg, zomaar uit het niets? Naar hoor! Hopen dat ze er gauw bovenop is :(:)

Kramer is eigenlijk een Duitse site, maar ze hebben nu ook een nl variant. Ik heb er ook een mooi hoofdstel gezien, dus wie weet :D

Stalgenootje is 11e van Gelderland geworden met onze Bib! Toch knap!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:14

Jee die Nirvana... Hopelijk gauw weer de oude...

Kramer bestel ik regelmatig bij: goede prijs-kwaliteit-verhouding. Gisteren m'n Kramer berepakvest binnen gekregen (zag die van Clau op de ALV, dus kreeg de tip), heerlijk ding! M'n kids willen we nu alleen nog maar knuffelen haha!

Die showblouse die ik had verkoop ik toch maar niet. Laat m wel innemen. Hij is te gaaf en vind niet gauw iets mooi...

Ben nu de hele dag Tie, die overigens vandaag 12 jaar jong is geworden hip hip hurrah, nauwgezet aan t controleren. Babe is inmiddels flink aan t indalen en die uier is al goed vol. Spannend... Ik ben toch zo benieuwd! Heb nog steeds geen hengstennaam...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:19

Ja volgens mij gewoon uit het niets. Ik heb nog aan Cyann gevraagd of ze iets aan nirvana gevoeld had, alsof ze bv heel de tijd liep alsof ze moest mesten, maar nee. Enige wat ze wilde was liggen toen cyann haar uitstapte. Ze zweette toen iets, dus ik dacht dat haar zweetdruppels kriebelde. Maar telkens weer wilde ze gaan liggen. Uiteindelijk stapte cyann af, om haar zweetdruppels onder haar buik af te vegen met de zweetdeken. En telkens wilde ze weer liggen. Ik adviseerde Cyann de zweetdeken er maar overheen te gooien en haar in stap te houden, want stilstaan was standaard poging tot liggen geworden. Cyann kreeg het niet voor elkaar te stappen en de deken voor vast doen. Dus ik gaf pep aan Cyann en nam het over, want ik zag nu dat er meer aan de hand was. 1 gesp vast en toen besloot ik lopende het zadel eraf te halen. Stilstaan was echt geen optie. Het zweet brak haar uit en gutste van haar lichaam oftewel het werd erger!? Ze nam ook een vreemde houding aan met haar achterhand en toen wist ik het......Snel veearts gebeld met melding "volgens mij heb ik hier een spoed gevalletje lendevuur cq spierbevangenheid". Nadat zweetdeken 2 erop ging, hield ze eindelijk op met shaken. Veearts heeft haar nog even voor de zekerheid gecontroleerd op koliek aanval, maar concludeerde toch ook spierbevangenheid met duidelijk harde bilspieren, de rest staat hierboven en morgenochtend komt ie nog even bij haar kijken. Lijkt allemaal goed af te lopen....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:22

ooooooh spannend yilz!!!!!

Glenn is heel goed in namen verzinnen en combineren!! Tenminste dat vind ik, Scarlet heeft haar naam grotendeels te danken aan Glenn's creatie.
Dus doe eens een gooi wat je wensen zijn? Wat moet er zeker in terugkomen??

Of gewoon ff wachten op wat het is...kan natuurlijk ook haha. Hopelijk heb je geen hulp nodig ;)

Hoeveel dagen is ze nu?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:27

Merrienaam is al bekend. Wil t nog wel een beetje spannend houden maar het begint met YA (Yildiz Arabians) ..... Hayati (van mijn leven en YH zijn mijn initialen).
En uiteraard moet het een prachtige Arabische betekenis hebben, wat het ook dit keer weer heeft voor een merrie dan, inclusief verwijzing naar hengst en merrie... Pfff.,, klopt als een bus dus, enige is een gezond merrieveulen.
Maar soi, bij Nour had ik ook alleen een hengstennaam (Yanour Hayati: Oh licht van mijn leven)

Ze zit nu op 327 dagen

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:31

Oh gaaf naast YA en dan ook H erin verwerkt...slim bezig! :j Mooie betekenis ook. +:)+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:34

YildizArabs schreef:
Kramer bestel ik regelmatig bij: goede prijs-kwaliteit-verhouding....

??? Die begrijp ik niet :o? . Is dat dan weer een andere website? Call me stupid :+

Berepakvest??? WELKE?? Nu ben ik heeeeul nieuwsgierig!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 15-02-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:38

Thanks, ben n namenfreak hihi! (Heb zelfs als de namen klaar liggen voor de combi Nadra-Nour en Tie-Fadi, best erg hihi :D )

Ja Kramer; paardengroothandel in DUitsland maar ze hebben ook een Nederlandse website. Hebben t toch over dezelfde?! Of vergis ik me?
http://www.kramer.nl

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:41

Oh nee dan begreep ik je verkeerd idd kramer. maar hoe zit dat met dat vest dan wat je gekocht heb...net de site afgestruind, want wil het nu weten ook wat dat knuffelvest is haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:45

:D Ga m ff opzoeken. Misschien kunnen we n toevoegen aan de DAWRA collectie hihi, Clau en ik lopen er al in!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:46

Jeetje Nancy, had erover heen gelezen van nirvana.
Verdorie! Hopelijk is ze snel bovenop.

Ow yildiz, dat klinkt al goed zeg en dan die namen initialen, wauw! Ik ben zo benieuwd he hihi
Ik ga dan heeeeeel snel op kraamvisite komen als babe er is! :D

Ik ga ook eens kramer neuzen..... kende het ook nog niet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:48