[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:14

Ja ze was leeelijk he _O- en ik was toen zo verliefd, vond haar prachtig. Nu moet ik lachen als ik die foto's terug zie, lelijk eendje :')

Wat een mooie foto's! Hij loopt echt beter! *\o/* Tijd voor een voorzichtig feestje dus?
Hij doet dezelfde hoofdzwiepers als Mish _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:16

Zo leuk om ze zien op te groeien! De haf gaat ook nog steeds lekker?

Nou ja feestje, hij heeft nog een souvenirtje meegenomen uit Bodegraven. Speciaal voor baasje, zo aardig. Lekker tijdens het longeren in de bak tegen de bakrand oplopen, zucht......

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:34

-O-
Jij hebt er ook al zo eentje dus van elk goed nieuws komt hand in hand met kwaad nieuws? Dat is wel balen zeg.

Voor Mish heb ik ook de volgende tandartsafspraak al weer staan om alle leuke tack-nieuws weer te compenseren. Alweer proppen :(

Met de haf niks te klagen! Ze begint in haar rug al weer echt fijn spieren op te bouwen en gaat steeds beter lopen. Toen we haar kregen moesten we haar aansporen door haar een harde skup met zweep te verkopen. Inmiddels schiet ze vooruit op beendruk. De knoppies voor wijken weten we langzaamaan weer te vinden want dat kan ze al weer aan... goede vooruitgang dus. Ze gaat gewoon steeds lekkerder sjouwen :D

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:37

Wat een goed nieuws nicky, gefeliciteerd!

Yildiz ik denk dat set echt al wel een volwassen dame was hoor,heb meer het gevoel dat ze negatief met zichzelf of haar hormonen in de knoop zit :(:)

En ja gelske ze zijn gek op banaan!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:52

Dat krijg je met die apenkoppen! :D

Fijn hoor Nicky, behalve die schaaf maar das niks ernstigs.

Mish met haar mooie nieuwe outfit, tot hoor, ook handig zo'n opbergpaard!

Lekker Gelske, paardjes straks weer thuis in hun schone stalletjes, het wordt wel kouder maar als het droog is vind ik het best!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:15

Vind het heel bijzonder die kleurtjes. Nadesh is de half broer van Sivmayall en als ik foto's van Siv zie toen die jonger was, dan waren ze echt 2 druppels water. Maar nu krijgt Nadesh toch echt mega veel vliegjes en die heeft Siv niet. Wel houden ze beide erg lang die zwarte manen en hoge zwarte benen, ergggg kick :D

Houd er wel van, die toverballetjes.

Aah fijn van Setje Katja! Hahah banaan? Vinden ze dat lekker?! Voor honden erg gezond, voor paarden ook?

Jaa ik kan me Fu nog wel herinneren toen die zo donker was, heel stoer wassie toen! (Nu nog steeds hoor, maar nu wat meer prins achtig, toen ruig =:) hahaha)
Desh is in de winter het wits, zomers wordt die juist wat donkerder in zijn vacht. Elke winter wordt hij stukje witter :)

Nicky wat goed!!! *\o/* *\o/* *\o/* Echt wat een top nieuws! Al het harde werken niet voor niks! Toppers!!

Jaa Yil, Burgh Haamstede is een minie stukje Veluwe, LDD en Franse kust in 1 :D Tis niet zo groot hoor, maar wel leuk voor eens wat anders en lekker dichtbij.

Oeh Nour krijgt concurrentie van een zwarte jongen := Testosteron is in air :):) hihi
Ha kicke zadeltje! Gave tooling zit erop zeg!

Jaa Gelske, zodra er iets niet goed zit is het sowieso direct op wei rust. Ga er niet aanzitten totdat ik weet wat het precies is. Liever een maand stil, dan een dag te lang doorrijden met iets, dat is het niet waard. Hij geeft het allemaal wel heel goed aan gelukkig, dus dat scheelt.
Als die fit is moet die wel echt aan het werk, want hij breekt de boel en zichzelf anders echt af 8)7 Maar voor nu doet hij het er maar even mee, verplicht vakantie vieren ~~}>

Fijn gevoel, de hele hups thuis weer schoon en dalijk weer de gezelligheid van de paardjes bij huis. Ik houd ook wel van de winter, de kou, berenvacht paardjes, het heeft wel iets. En daardoor is de zomer erna weer heerlijk om naar uit te kijken ;)

Haa Mish al helemaal zadelpas proof! +:)+ +:)+ Knap ding!! Staat haar goed zeg! Die pakezel foto is echt hilarisch, zij lekker staan dutten hihi.

Ha ja die hoofdzwiepers doet Raff ook :') Ergg iritant als je naar zijn regelmaat wilt kijken _-:( hahaha
Wel weer but dat die zichzelf heeft opengehaald.. Heb er hier ook zoheen.. Met rijden en bak werk, zettie geen stap verkeerd, maar in de wei e.d. haalt die zijn benen aan alle kanten open... >;) Maar ga hem toch echt niet met 24u beenbescherming omzetten..

Ziet er goed uit met Olina zeg! Leuk! Ik rijd sinds kort een 4jarige Haflinger bij voor een vriendin. Net zadelmak maar zaten 0,0 knoppen op. Zitten nu nog in t stukje, beendruk is vooruit en niet tanden op elkaar en stilstaan :roll: Ding kan bokken joh, lig elke keer weer in een scheur als ik er les mee heb haha.

Hier gister trainer even naar Raff laten kijken. Hij loopt niet helemaal oke met links voor, maar het komt niet uit zijn benen maar hoger. Zoals wij ook al dachten. Hij liep gelukkig wel alweer stukken beter dan 3 dagen geleden, dus dat is sowieso al heel fijn. Trainer heeft hem hier en daar even gevoeld en hij reageerde gevoelig op zijn rug, net voor zijn lendenen. Wat de hoefsmid ook al voelde. Zadeltje er eens op gegooid en hij zegt ja, zadel ligt perfect, maar zodra er druk op komt, kiept die ietsiepietsie naar achter en dan druk het einde van het kussen precies op de plek waar die gevoelig is. Dus ik even opgestapt en toen trok die gelijk hol weg en zag je het zadel op de plek erin duwen. :(:)
Zadel heb ik 2 weken geleden helemaal laten aanpassen en we denken dat het dus toch nog iets te bol is, waardoor er achterin te veel druk op komt. Advies, zadel vanavond even meenemen naar Osteo zodat hij kan afleiden of het beurse komt van het zadel, of dat het ergens anders vandaan komt en hij daardoor gevoelig op het zadel reageert. Want het is nu nog beetje kip of het ei verhaal, kijken of hij het begin kan vinden haha :Y)

Wil nog niet te vroeg juichen, eerst nog even osteo afwachten of er verder geen rare dingen uitkomen, maar in elk geval ben ik er wel al blij mee. Waarsch dus wat ik zelf ook al dacht, een flink beurse spier kwestie.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:34

He verdorie zeg wat K van je zadel Canies! Maar natuurlijk wel fijn als je weet waar t vandaan zou komen.
Burgh Haamstede ken ik vsn vroegah, gingen we op vakantie, eerste keer zonder ouders, ik heb toen alleen niet zo op DD natuur gelet hahaha!!! :P

Eline, Wat heb je t meidje lekker aan t lopen zeg! Je harde werk wordt echt beloond! En n westernzadel staat Mish goed hoor! :)

Nicky hij loopt idd stukken beter, fijn joh! Die winkelhaak geneest wel weer grrrrr |o

Banaan?! Voer ik ze eigenlijk nooit. Is dat zo gezond ja? :)

Hier zadeltje gepast: Past niet op Tie, niet op Kiki (daar past alleen het veelzijdigheidszadeltje op) en twijfel voor Nour (vrees met grote vreze) maar ach misschien Zahra wel straks? :') Heb me er geen breuk aan betaald en idd prachtige tooling en ideaal zo kort.
Beetje rotdag gehad vandaag maar gelukkig maakten de paardjes t goed:
Twee bravebiertjes waarvan 1 eerste buitenritje ever maakte en haar ogen uitkeek! :)

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:13

Kiki al op buitenrit geweest! :wow:
Helemaal top!

Canies, als het door het zadel komt weet je wel gelijk wat het is, das dan wel fijn.
Maar dan wel weer gedoe om het goed te krijgen zodat hij er geen last meer van krijgt.

Fu heeft geen hol gedaan de afgelopen dagen, maar goed, morgen maar weer. :j
Zosja heeft zijn nieuwe rem, kweet niet of ie het wel leuk vindt. :P

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:12

Ik denk niet dat Fu dat zo dramatisch vindt hihi _O-

Aaaah arme Zos... Hij zegt nee nie leuk nie! Maar wel gruwelijk vet coole discohalter! Zie m al gaan met z'n hippe moves morgen! Saturdaynight fever! {:} =:)

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:28

Ik heb Pringle net ook weer gereden, hij liep erg fijn, maarja dat heb je met die Arabieren <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:32

Lekker hoor!

Tiene, mis je! Waar bén je?! Gaat het goed met je gezondheid? En je paardjes en ezels?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:01

Ik mis tam en noah ook al een poosje!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:20

En de meiden uit Zeeland.... en wie ik pas echt lang niet meer gezien heb is Jessica!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:22

Ja alleen zijn die en shanna al veel langer weg, tam pratte nog wat langer mee.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:23

Pringle, mijne loopt niet altijd erg fijn hoor, haha, maar hij doet meestal wel zijn best. :D

Ja, leuk hè Zos zijn hoofdstel, heb ik gemaakt van zijn halster. :))
Zo'n bokkenbitje is wel heftig maar toch wel handig met zo'n turboshet! :Y)

Kat, ik denk iedere keer dat jouw ava Set is met donkere manen! :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:24

Nou ja, ze hebben het druk, ik zie ze toch af en toe voorbij fietsen op fb en het gaat met allemaal goed volgens mij! :))

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:46

Even snel Raff osteo update :Y)

De osteo kon al snel zeggen dat de oorzaak gelukkig niet door me zadel kwam. Heel fijn! Maar het lag bij thoracaal 11, deze lag iets gekanteld en gaf spanning links van zijn ruggengraat. Thoracaal 16 lag vervolgens ook iets scheef met spanning rechts van zijn ruggengraat, gekomen ter compensatie van 11.
Op t16 eindigde me zadel, dus vandaar dat hij daar zo gevoelig op reageerde.

Af te leiden aan waar hij vast zat, heeft hij een glijer gemaakt waarbij de voorhand ene kant op is gegaan en zijn achterhand de andere kant op. Tja en dan tordeerd de boel in zijn ruggetje :roll: (Verbaasd me echt helemaal niks, aangezien ik meneer wekelijks een drie dubbele flikflak zie maken 8)7 )
Hierdoor is het doorgestraald naar zijn linker schhouder, die kon wel naar voren en omhoog maar naar achter en omlaag zat flink vast. Dit toonde zich in de kreupelheid.

Zadel ook nog even gecheckt maar die ligt gelukkig wel gewoon goed.
Voor nu oefeningen en aan de slag met rechtrichten, duintraining, balken, stoepjes op/af etc. om de boel los te houden en dan is hij weer good to go *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:11

Ik heb volgens mij ook iedereen op FB, dus ik zie met enige regelmaat foto's langskomen! :D Zal hier later even bijlezen en reageren.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:28

Canisia
Dat zomerkleurtje met die donkere benen vind ik ook wel erg gaaf! Net een hele lichte valk :D
Balen dat Raff niet helemaal rad was, gaat het nu beter? *Ah, lees net de update! :D *

Katja
Fijn dat Set weer een beetje gezelliger wordt!

Nicky
Goed nieuws zo te lezen! :D :D En weer een wondje te pakken, dat is minder!

Yildiz
Haha, de mannen moeten even de macho uithangen!
Wat een klein zadeltje, mooie tooling! Wat voor merk is het?
Kiki gaat goeeeeed!

Eline
Staat Mish hartstikke goed! En we matchen zo'n beetje qua tuig _O- Olina is echt leuk met die brede bles!

Afbeelding
Afbeelding

Miranda
Wat ziet Zosja er flitsend uit 8-)

Ik heb een tijdje terug bij Amy een showhalster gekocht. In eerste instantie voor Yusraa, maar het halster was haar helaas te klein. Afgelopen week Munir eens even gepast. Nog een beetje groeien en dan past hij hem perfect! :D Voor hem de eerste keer dat hij een showhalster om heeft met frutsels op zijn neus, maar hij vond het allemaal prima, knappe kerel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even oefenen als rodeopaard _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:29

Komt gelukkig je halster toch weer goed van pas staat Munir mooi Staat hij nou helemaal alleen of heeft hij wel vriendjes daar? Hij is wel echt altijd lekker vrolijk :D .

Fijn dat het niet door het zadel komt Canisia ja die rare sprongen weet ik alles fijn. weer lekker de boel los maken en kunnen jullie weer verder ik haal jullie echt nooit meer in ;) .

Ahh Zosja wel een heel mooi disco hoofstel maar het bitje vind ie echt niet leuk zo te zien. Je hebt ook van die wels stang bitjes zijn net even wat fijner voor zoon klein bekkie .

Jammer dat het zadel niet past maar inderdaad er komen nog meer paardjes aan. En anders als je hem nu goedkoop hebt gekocht kun je het misschien wel heel voordelig inruilen als je weer een nieuw zadel ooit koopt. Jammer van je rotdag Yildiz maar ach gelukkig maken je paarden vriendjes alles weer goed :D .

Somige paarden kunnen gewon niet heel blijven maar het is gelukkig maar een schram komt wel weer goed Nicky al snap ik als geen ander hoe vervelend het dan toch weer even is.

Balen dat Mish weer proppen heeft. Het rijden met Oilnia ziet er heel goed uit ik vind dat jij ook een mooie houding hebt.

Vandaag onze paarden kinders naar huis gehaald het is nog mooi droog weer maar het gras was op en ze waren het naar mijn idee echt zat. Het pad waar we over heen moeten staat kool en ze hadden daar rijplaaten op gelegd dus moeten ook de paarden daar over heen. Geen probleem ze liepen er braaf over heen hup de trailer in en twee om twee en nog een keer twee naar huis gebracht. Het is altijd weer even wennen om weer op een kleinere ruimte te staan maar ze waren lekker rustig aan het hooi knabbelen en stonden lekker in de zon te zoesen. We zagen er eigenlijk nog wel een beetje tegen op om onze pukkies in de reserve stallen te zetten ze kunnen de anderen wel horen maar dan niet meer zien. Ze vonden het wel even vreemd daar heen te moeten maar het was uiteindelijk vooral Sil die het er niet mee eens was. Zelf staan ze wel met wat groteren ogen lekker aan hun hooi te knabbelen. zijn toch ook echt toppertjes :D . Morgen ga ik weer lekker met ze aan de slag en daar heb ik ook erg zin in.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:35

Hij heeft uiteraard vriendjes waar hij onzin mee kan uithalen! :D

Fijn dat ze weer thuis zijn en dat het zo goed is verlopen :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:17

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:59

Wat is het stil???

Echt mooi die tekening Joyce ben benieuwt hou die uiteindelijk word. Lijkt me echt geweldig als je dat kan.

Vandaag weer een heerlijk paarden dagje met Noor en Sjaak naar de bak geweest en ze even los laten lopen. Met Dibah en Sil een rondje dorp gestapt Dibah was het na een tijdje niet eens met het stappen dus de terug weg meer gedribbeld Sil had lekker de pas er in maar bleef wel stappen. De pukkies nog even op het erf laten lopen wel zo gezellig samen hooi netjes vullen en het erf vegen. Jhadorah begint weer echt een lelijke slungel weer te worden terwijl Qaseem er zo als altijd weer top er uit ziet die groeit zo mooi op heel apart zo die twee ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:08

Leuk zon vergelijk Gelske! Zo sie je maar hoe half broertjes en zusjes kunnen verschillen. Maar hee, lelijk in de luier is mooi in de sluier hihi. :D Sommigen hebben gewoon wat tijd nodig.
Fijn ook dat je ze nu weer aan huis hebt. Hier staan ze nog wel op de wei maar moeten idd bijgevoerd worden.

Fijn Canies dat je nu weet wat het is en gelukkig dat het niet van je zadel komt, scheelt weer bom aan kosten!
Ja jonge kerels zijn mafkezen en ik denk dat Raff nooit in een opfok heft gestaan waar hij lekker kon stoeien en klooien met andere jonge hengsten?

Mooi Joyce die tekening! Had je fotos aangeleverd of is de tekenaar old school komen kijken en komen schetsen?
Wat een bokkesprongen maakt Munir hihi! Hij heeft een prachtig hoofd! <3

Hier zn gangetje, de paardjes gewerkt vandaag, ging super! En ook nog even Zahra op de kiek gezet. Want hadden t wel over de schimmeltjes maar zon Ali Jamaaltje kleurt ook echt raar hoor! Nu begint ze weer onwijs donker te verkleuren in de rui, grappig te zien: van bijna valk naar donkerbruin maar met meelsnuitje en highlights in dr manen (excuseer voor de ietwat ordinaire laatste plaat := )

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:13

Wat een lekker Kiki ritje yildiz, wat super! En Zahra <3

Dat halster staat hem mooi Joyce :j

Fijn dat de paarden weer goed aan huis staan gelske! Jouw paarden zien er super uit!

Ik kreeg foto's van ilya maar ze zijn helaas niet zo duidelijk, volgende week ben ik er gelukkig zelf weer.
Bij beide foto's staat hij wat erachter, jullie herkennen hem wel toch

Afbeelding

Afbeelding

En de meisjes genoten van de zon

Afbeelding

Afbeelding