[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:32

Ik hou me voorlopig maar in met spullen voor Djuun, die heeft meer dan genoeg :') Eerst maar een inboedel kopen :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:32

oke :j de halsters die ik nu voor blue en set heb zijn beige. qua neus juist, die van set met kobalt en due van blue met ijsblauw. Ik zag op de fb pagina de twist in donkerroze en vond het net wat voor Blue, terwijl ik niet van roze houdt :P maar lijkt me prachtig bij haar romige velletje:

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:43

Die combi vond ik ook geweldig mooi ! Misschien nog een lichtblauw kraaltje toevoegen zodat het bij haar ogen past? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:44

ik vind dit ook wel iets lieflijks zuurstok hebben :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:54

Dat is het juiste woord, zuurstokroze :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:04

Tieneke... :(:) van je arme Falco. Vind het echt heel sneu hoe je je maatje kwijt bent geraakt. Gelukkig heb je die grappenmakers van een Fin en Adje om je verdriet te verzachten. En wat een leukerds zijn het ook he.

Nicky, wat fijn dat het weer beter gaat met het beentje van Dayem. Naar altijd als die paardjes wat mankeren ;(

Annika, naar dat Dos een terugslag heeft. Ik hoop dat het niks ernstig is! Wat die ontwikkelingen betreft; superspannend! Het zou echt heel fijn zijn als je haar zou kunnen houden! :D

Katja, wat leuk dat je bij Roma op bezoek gaat! :D Veel plezier, ik vind haar een lief mens :j en weer bij de fokster van Set kijken, wat tof! Lieve foto van Setje komt daar voorbij met haar hoofdje boven het hooi. Zo'n vriendelijke blik heeft ze <3

Joyce, wat leuk dat je weer regelmatiger mee post in het topic :) Yus ziet er stralend uit, en Munir mag er ook wel wezen, knappe stoere bink! Ik kan me voorstellen dat je verkocht was. Toekomstplannen klinken ook super, gewoon lekker genieten van je paardje!

Jammer, Siel, geen foto's van Djuun := Maar wel een topicje, ik ga zometeen spieken wat je voor moois gefotografeerd hebt! En superfijn dat het lessen zo goed ging, dat het spoortje zoveel voor je hielp.

Joyce, let maar op, die ponymaat zijn ze ook zo weer uitgegroeid _O- Mish is al definitief over op de cob, pony past ze echt niet meer.

Met Mish ging het weer super, gister! Ben lekker bij d'r langs geweest, onder andere voor deel 2 van de vitaminespuit :Y) Ik had verwacht dat ze dat helemaal niks zou vinden, maar ze vond het nu eigenlijk allemaal wel prima. Bleef braaf staan, geen gehannes, geen weglopen, en smakte wat naderhand, maar ze probeerde het ook niet allemaal weer uit te spugen zoals vorige keer. Was helemaal trots op haar :D

Ik vond haar de vorige week er haast een beetje uit zien alsof ze weer wormen had, werd een beetje schraal (maar wel met een buikje eronder). Toch even afgewacht, want ze had ook weer een groeispurt, kont was weer de lucht in geschoten.
En hop, kwam gister aan en ze was weer helemaal bijgetrokken, ziet er super uit op het moment!
Afbeelding

Ik vind ook dat ze ontzettend op haar papa begint te lijken! Ik legde net twee foto's naast elkaar en ze heeft echt precies hetzelfde koppie :=
Vergelijk:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5697_n.jpg
en
https://lh4.googleusercontent.com/-PUh4 ... -no/01.jpg

Verder vandaag lekker een ritje wezen maken van vier uur door de omgeving. Ik pas op het moment op het huis van de eigenaresse van Doesie, dus we hebben de paarden aan huis := Hebben een paardje van een boer in het dorp geleend en samen met Desiree en Eileen (rijdt het andere paardje bij) een rit door de omgeving gemaakt.
Afbeelding
:') Even bijtanken.

Verder nog wat verder aan het tekenen aan de knappe Umoyax :) halve hoofdje staat op papier.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:07

Ja het stukje lichaam wat onhoog loopt naar dr kont toe en dan die buik eronder. Tuurlijk zal het er wel anders uitzien als ze goed bespierd is maar die buik is lastig te beoordelen. In beweging is ze prachtig vind ik maar in stilstand is het zo gek soms :')

Aah kat dat halster is superleuk! Maar nou ben ik ook gek op roze.. :=

Mish word al een stuk minder veulie! En ze lijkt zeker op haar paps zeg, echt hetzelfde hoofdje!

Haha leuke foto bij de benzinepomp!

Djuun is altijd leuk om naar te kijken!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:08

Pavo Slobber heb ik ook nog liggen, kan ik ook wel voor Dos maken!

Last van een puberpaard, Baukje? :+

Leuke topics, Joyce, wanneer kom je hier eens foto's maken? ;)

Je hebt een leuk weekje voor de boeg, Katja!

Pfff Ely is ook één en al buik, compleet uit vorm, maar dat mag he als je geniet van je zwangerschapsverlof :D

Fijn dat je les zo goed ging, Ersilia!

Ik ga woensdagmiddag denk ik even een nieuw halster halen voor Doortje en alvast eentje voor Euf. Heb er eindelijk eentje gevonden die op 3 plaatjes verstelbaar is. Doortje heeft best wel een lang hoofd, maar de kaak moet er nog in groeien haha.

Mish ziet er inderdaad super uit, Eline!

Gister een begin gemaakt van Dos aan het 'werk' zetten. Ze vond het mega-spannend om met me mee te gaan het erf over, maar op wat snuiven na deed ze het heel braaf. 3 rondjes links en 3 rondjes rechtsom gedraafd in de paddock en toen vond ik het goed :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:40

tof paarden aan huis :D ik pas binnenkort op mijn ouders huis dus dan heb ik echt mijn eigen aan huis! :P Denk dat ik dan eens al bij Set ga slapen om te kijken waar ze 's nachts uithangt, ik ben toch al gewend aan gebroken nachten.

Mish ziet er geweldig uit, dat meen ik echt! Ze lijkt inderdaad op papa. Heb idd zin om bij Roma langs te gaan :D

Leuk nieuwe halsters shoppen Annika :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:47

Schattig halster Kat! :)

Jeetje Eline, wat groeit ze :wow:

Goed bezig Annika, idd het niet te lang maken, maar wel lekker met d'r bezig zijn :)

Ze heeft idd een wat aparte bouw Kelly, maar als ik zie hoeveel Djuun veranderd is ten opzichte van 2 jaar terug, kan nog alle kanten op met Geisha :)

Vandaag ondanks de regen op buitenrit geweest, ik moest en zou vandaag testen of het hooi verschil uit maakt of dat Ersiel d'r les toeval was. Maar tis nu gewoon bewezen, Djuun kan niet tegen te veel suikers in het ruwvoer, ze was zo braaf vandaag, wel gewoon alert, maar het zeikerige was er helemaal vanaf <3 Gewoon m'n meisie weer terug :+:
Wel even op stal besproken, maar ook staleigenaar ziet bij haar paarden verschil, dus ook van de winter krijgen ze geen eerste snede hooi of voordroog, maar een tweede of derde snede :)
Nog een stukje gefilmd :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:53

Gaaf halster, staat Blue vast leuk!

Mish ziet er goed uit :)

Leuk, nieuwe spulletjes shoppen Annika :)

Fijn dat ze het er goed op doen Letiets! Ik geef nu ook voordroog maar die kleine baaltjes die ik van de week heb gehaald is gewoon hooi van vogeltjesland, 1 juli gemaaid. Naar mijn mening het beste wat er is :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:56

Vogeltjesland?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:01

Nauwelijks bemest en na 15 juni de eerste snede maaien.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:05

Oké! Nooit van die uitdrukking gehoord :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:26

Yus met haar zwoele blik.. :')
Kobaltblauw vind ik altijd heel mooi!

Roze is wel leuk hoor!
Fuego wil het niet..anders nam ik het ook!

Mish ziet er opeens ook een stuk ouder uit!
Wat tank je, super of diesel?
Leuk om zo op het huis te passen, wil je straks wel weer weg?

Fijn dat Djuun het zo goed doet, ik zat toevallig ook na te denken over een spoortje, maar Fuego is de laatste tijd opeens zo super voorwaarts, dat het niet meer nodig is.
Ze is zo lekker braaf hè?!
Moet je nog veel inboedel hebben?

Dos aan het werk, leuk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:29

Fijn van Djuun! *\o/*

Set was vandaag weer een beetje emo :+ zal zo eens foto uploaden van ons mooie gemaaide weiland!

'weer lekker glad, zo kan ik het veulen straks ook terugvinden :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:25

Wat heb je toch een leuk stel staan Kat! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:30

Letiets, wat superfijn dat jullie eindelijk de oorzaak hebben gevonden. Lieve Djuun weer terug, dat is wel lekker. Gek eigenlijk he, hoeveel snedes gras uit kunnen maken voor het gedrag van een paard.

Het gekke is dat Mish eigenlijk helemaal niet zo hard groeit, paar centimeter maar over de afgelopen maanden, maar ze is gewoon echt flink aan het uitzwaren op het moment.

Miranda, ik wil zéker weer weg, want maandag krijgen we de sleutels van onze nieuwe woning *\o/* Vandaag zijn we gaan bezichtigen, en het zag er fantastisch uit, dus we hebben hem meteen geaccepteerd!
(voorproefje:
https://lh3.googleusercontent.com/--Mch ... -no/02.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-rsv7 ... -no/01.jpg)

Katja, wat kan Set een koppen trekken zeg. En ik vind Blue alleen maar leuker worden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:35

tof huisje zeg!

En thanks voor de complimentjes :D Set was moe van de baby :j volgens mij sliepen ze ook toen ik kwam.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:36

Ik had al een poosje het vermoede, van het voorjaar ook zo'n periode gehad, maar het is nu echt bevestigd :)

Wat een leuk huisje *\o/*

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:20

Wat een zooitje piep weer vandag hier al hele dag regen.

Wat lief dat set de hooi wel delen :)
Zuurstok roze ik vind hem ook helemaal leuk .

Zo wat is mish gegroei met de laaste fotos die ik gezien had.
En gefelicteerd met je woning .
Nu even alle linkje bekijken zijn er weer een hoop.

Gaan er toevallig nog iemand na strohen dit weekend in duitsland
Heb zo het idee dat ik de enigste ben die gaat :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:21

denk dat Alkmaar de locatie in NL is dit weekend? Wat is er in Strohen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:22

Leuk huisje Aline :)

Iedereen gaat naar Alkmaar dit weekend :P Hoe laat zijn jullie er trouwens?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:24

Ik ga niet naar Alkmaar hoor :') Naar Duitsland btw ook niet :Y)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:50

Strohen is ook een mooie show! Helaas moet ik werken dit weekend.