Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RGR

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:31

Hi Allemaal!

Lees nog steeds op mijn gemakje mee hoor. Maar heb zelf niet zo veel te melden. :P

Alles gaat gewoon lekker zijn gangetje bij ons. Canies zit nog 1 weekje (van de 3) met der kont in de sneeuw en ik ben weer lekker aan de gang met Nadesh. Na de kerstvakantie zat hij niet helemaal lekker in zijn lichaam en er bleek één van zijn halswervels het hoekie om naar links te staan. Osteo stond al op de planning voor een APK-tje bij Shamit, dus Michael heeft ook Desh gelijk weer recht gezet. Je merkte direct dat hij weer goed in zijn vel zat, of te wel bokkend en stuiterend door de paddock en met losgooien. *D Nu zijn zelfvertrouwen in zijn lichaam (lees mijn zelfvertrouwen in dat ik het goed doe) weer samen op de rit krijgen. Twee weken geleden al meegedaan met de In Hand clinic van Alice in Huis ter Heide wat een erg fijne start van het 2014 seizoen was en afgelopen weekend meegedaan met de clinic van Paulette in Numansdorp. Wow, wat was dat weer een waanzinnige Eye Opener II! (eye opener I was vorige jaar bij de eerste x les van Paulette)

Jeetje Joyce, is er wel iets bekend wat het zou kunnen zijn met Raven? Ik hoop dat er snel iets uit komt, zodat je in ieder geval weet waar je staat. De vervolgstappen komen dan vanzelf wel.

Wie komt er zondag allemaal naar de ALV??? Marije, neem je je mooie zadel mee om te showen dan? :))

Ooow Yil, hoelang gaat Tie nog duren? Ben zo benieuwd! *\%/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:49

Met Raven weten ze het nog niet hij heeft een hoornscheur maar zou daar niet zo lang last van mogen hebben, maar volgens de veearts en me hoefsmid moet je het vergelijken met een body builder op maatje 36. Hij heeft ontstekkingsremmers gehad enz maar helaas heeft nog niks geholpen. Hoop dinsdag meer duidelijkheid te krijgen over wat het zou kunnen zijn. En idd daarna zien we het dan wel weer. Het vreemde is ook dat hij op zachte bodem slechter loopt dan op harde en hij staat reeds n maandje weer op de ijzers.

Wij zijn als het goed is ook op de ALV

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:17

Misschien doen de ijzers hem zeer?

En jeetje heb jij dat hoofdstel ook al? En ik maar denken dat ik iets exclusiefs heb -O-
Dus jij hebt het hoofdstel ook en glenn ook. Nou ja, dit seizoen maar eens met dit hoofdstel (is tie anders veels te duur voor geweest), volgend jaar misschien een nieuwe weer, want tja eenmaal een tack addict, altijd een tack addict he :o
Vind het nog steeds oliebol van die blouse haha, maar goed ik ga me erbij neerleggen. :')

Robina, fijn dat het zo lekker gaat met Nadesh!
En ik ben present op de ALV! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 03-02-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 20:28

Oh wat leuk om jullie allemaal zondag weer te zien! Is alweer veeeeel te lang geleden... Ben er ook!
Jes we moeten nog ff appen hihi!

Die gave blauwe is helaas ook niet meer zo exclusief.... Anja heeft exact dezelfde gekocht op het EK....
Irritant dat we allemaal dezelfde smaak hebben, hihi!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:52

ok, das dan weer een geruststelling haha, dan laat ik m vanaf nu links liggen! :P
Dus op zoek naar wat anders exclusiefs <<)

Yil, heb je ge-appt! :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:33

Stelletje na-apers dat jullie zijn! _O- :+

Nee niet op de ALV, demo bij de FNRS dagen te Ermelo, zit in de planning.

BTW Balen joyce, dat het allemaal zo lang duurt. Vreemd verhaal...ben benieuwd. Had je al foto's laten maken?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:53

Nance, afhakerd... -O- ;) :P

Idd, echt oliebol Joyce! Ben benieuwd wat de DA zegt... Hopelijk valt t mee.. Fingers crossed! Y;(

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:53

;( heeft Anja hem ook dan ga ik hem maar niet bij de dawra gebruiken, doe ik daar me mooie zwart met zilveren die ook bij Yil vandaan komt aan die heb ik nog niet gespot haha.

@ jes geef ff door wanneer je gaat starten met het hoofdstel dan neem ik me donkere show outfit mee incl zadel en showhoofdstel hahah (ben niet erg heb alleen alles heel veel dubbel) hij is niet geheel het zelfde zie ik op de foto die van jou bestaat uit 1 stuk zilver aan het bakstuk die van mij uit verschillende dingetjes op elkaar. *\o/* *\o/* dus toch niet het zelfde Nu nog n nieuw kleurtje zoeken voor op een vos maar daar hebben we de tijd nog voor.

De ijzers geven hem juist verlichting sinds die die heeft loopt die al een heel stuk beter. We gaan het er vandaag over hebben of het foto's worden of een echo dus ben benieuwd. Ik meld het hier zodra ik meer weet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:03

Succes Joyce!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:25

Spannend joyce. Succes!

Ach joh lekker starten hoe jij wilt haha. Ik doe alleen de rassenshow mee en de NK qua DAWRA wedstrijden. Rest is DRHA. :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:29

Dank jullie wel

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 13:44

Ben ook benieuwd Joyce! Succes!

En nee om die zwarte hoef je je geen zorgen te maken, die is custommade, en zelfs niet in een andere maat gemaakt, hihi! ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:40

Ik moet raven licht aan het werk gaan zetten per dag een kwartier aan de longe om te kijken of het minder wordt of dat het juist erger wordt. Gister was hij mega druk met de controle bij de veearts waardoor hij het niet heel duidelijk liet zien. Maandag komen ze met z'n tweetjes langs om te kijken en zo nodig gelijk foto's en uitverdoven. Wordt vervolgt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:45

Hmmm nog geen duidelijkheid dus... Bah... :(:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:19

Pffff...duurt lang zo Joyce. Foto's maken, dat is mijn advies, dan weet je wat en kan je hopelijk gericht behandelen. Dat getreuzel van sommige veeartsen...kan ik slecht tegen hoor. Moeten wel die ijzers er weer af...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:59

Ik denk idd ook dat ik dat maandag maar ga vragen ik snap er nu zelf niks meer van. Voor de foto's moeten idd de ijzers ervan af. Al met al begin ik er nu wel een beetje hopeloos van de worden
Uitverdoven is naar mijn idee ook zinloos omdat t naar mijn weten echt van zijn hoeven komt

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:00

Gewoon die foto's doorzetten Joyce, uiteindelijk moet jij telkens dat getreuzel betalen, hoe goed ze het ook bedoelen. Een verstuikte enkel bij jezelf duurt toch ook nooit zo lang.....

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:26

komt goed

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:05

Deze afhakert komt ff spammen ;-)

Druk weekend, zaterdag en zondag naar Federatie centrum te Ermelo. Het startschot voor westernsport bij maneges! En natuurlijk willen we daar graag ons steentje aan bijdrage! Twee dagen volle tribunes! Ook Zen de Wit was erbij en Rieky sloot af met Give me a Shot

(En stiekem komt het allemaal door Marije! _/-\o_ )

Impressie zaterdag:

Afbeelding

En zondag:
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:35

zo hier even veel na te lezen!, maar ik zat even in een serieus dipje, en met het handen in het haar!
shameless was op de trainingstal helemaal niet meer zoals hij was, bij ons thuis, was hij lekkere rustige coole hengst, soms wat last van de hormonen maar was snel onder de controle! maar daar werd hij een draakje en ging hij erg in protest en was snel hete hengst! maar daar mocht hij niet buiten enkel om te werken, enzo, zelf na aanvraag enzo! dus had ik Nancy mijn verhaal gedaan, omdat ik wist dat ze bij June ook wat heeft gehad en ja dan kwamen we snel uit bij Karel en Annemarie, ik vertelde mijn verhaal en er was een stal vrij! dus zogezegd zo gedaan , shameless hadden we van de trainingstal gehaald, een weekje laten rusten en dan ging jij bij Karel, 3uur de trailer op geen kick gegegen en nu staat shameless er en start hij zijn tweede week, dus gisteren gaan kijken en wat een verschil, daar was hij terug de coole shameless zoals hij was! Ze hebben hem terug aan de basis gezet en aan de lange lijnen en gisteren ondanks het kei hard waaien, ginds deed hij mooi zijn werk, fier op Shameless!
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen, dus Shameless staat op Nederlandse bodem bijna in Nancy's tuin haha!

Ik ben super blij dat ik die informatie verkreeg via MISS NANCY, nogmaals mega dank u _/-\o_ _/-\o_ ! en zo via weg deze mensen leerde kennen!

gave foto's NANCY, van jullie zwarte parel en Cyann!

Veel sterkte Joyce, niet teveel treuzelen en foto's nemen en dan goed kijken wat en hoe! en dan nadien de behandeling, en het voorgeschreven rust dagen wat extra verlengen doet vaak wonderen!

Ja Jessica, ik had het hoofdstel al voor jij, jij in combinatie met bit, ik in combinatie met de bosal scheelt ook wat ;-) het had en we wisten het niet van elkaar grappig! Maar die van jouw is al op maat gemaakt hier niet , want kwam toen doodleuk aan bij adje en die vertelde me dan dat ze er niet waren, dus zal nog eens moeten terug gaan, want ging me bellen, maar hoor er niets van!

en hier ook een tack addict, ik zie altijd wel wat, maar ja de geldbeugel schiet niet altijd mee ;)

mvg Glenn

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:03

Stille meelezer meld zich even, maar wat gaaf toch die Cyann! Super om zo'n demo te doen ook!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:09

Wat gaaf Nancy, en lekker veel publiek inderdaad! Fijn weer, een achte westernarabier tussen de 'rest'!!! *\o/*

Wat een opluchting Glenn, Dat Shameless zichzelf weer kan en mag zijn. Zal niet leuk zijn, om je mooie hengst zo te zien veranderen.... :(:) Gelukkig nu weer een goeie plek!

ALV was nuttig, maar ben maar gauw weer naar huis gegaan, want we zaten daar al vanaf 11 uur te vergaderen en ik had het een beetje gehad :o Nog steeds Jes en Yil niet gesproken dus Y;( Hopelijk wordt het niet pas de Kerstborrel dat we dat in kunnen halen :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:14

Super gave pics Nance! Had ze ook al op FB gezien! Echt top! En hiermee ook weer Arabs op de kaart gezet in Nederland, zon beetje de rode draad gisteren bij de de ALV!

Ja Marije, bedacht het me ook gisteren! Was weer veel te kort en wil echt n keer bijkletsen!!! Ooit komt t goed, hihi! ;)

Glenn, wat fijn dat Shameless het nu weer goed gaat! Ik miste je Posts idd al.
Je mag dit, als je wilt, echt wel met ons delen of via pb!
Zit nu ook in een dip, zelfde kwestie... Vandaag mail van stal gehad: Nour mag niet meer naar buiten als andere paarden buiten staan. Hij heeft zich vandaag gruwelijk misdragen en probeerde over het hek heen een merrie te dekken. Ik zit nu ook met mijn handen in t haar... ;(

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:37

YildizArabs schreef:
Super gave pics Nance! Had ze ook al op FB gezien! Echt top! En hiermee ook weer Arabs op de kaart gezet in Nederland, zon beetje de rode draad gisteren bij de de ALV!

Ja Marije, bedacht het me ook gisteren! Was weer veel te kort en wil echt n keer bijkletsen!!! Ooit komt t goed, hihi! ;)

Glenn, wat fijn dat Shameless het nu weer goed gaat! Ik miste je Posts idd al.
Je mag dit, als je wilt, echt wel met ons delen of via pb!
Zit nu ook in een dip, zelfde kwestie... Vandaag mail van stal gehad: Nour mag niet meer naar buiten als andere paarden buiten staan. Hij heeft zich vandaag gruwelijk misdragen en probeerde over het hek heen een merrie te dekken. Ik zit nu ook met mijn handen in t haar... ;(

Yil, sterkte ik heb je een pb verzonden met heel het verhaal, is een lange mail, dus, omdat hier even neer te posten! vandaar dat ik in het kort en grote lijnen heb gezet!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:54

Dank je Glenn! <3