[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:10

Aah super, wat leuk om te lezen dat jullie en de paarden zo goed op hun plek zijn! :D En zo hoort het ook toch, lekker genieten!

En thanks! Vond het ook wel bijzonder, meestal bekijkt Munir het van een afstandje, maar hij kwam na wat bemoedigende woorden toch kijken. Yus heeft nog steeds vakantie/verlof/pensioen, haha. Wil haar wel te zijner tijd weer oppakken, maar het heeft geen haast.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:03

Esme wat vervelend van het oog van je meisje, ik hoop dat het nog (deels) kan herstellen :*

Leuk dat je terug bent Baukje, iets dichter naar mij verhuisd :P Fijn dat het goed gaat!

Gelske ik ben blij dat alles goed gaat met jouw paardjes! Mag ook wel eens.

Wauw Yildiz wat een bloedmooie foto's van je zwarte 'leen' dame! Prachtig paard.

Haai Roma :D Almaz ziet er goed uit, lekker die schimmelperiode :P Aziza is al ver he! Genieten. Fijn dat Fardani ook braaf is :j
en je stal!!! :oo super!

Miran wat een stoute Zos voor de kar, dat lijkt me heel frustrerend! ~~}>

Eline wat sjouwt Olina lekker! Mish wordt echt een dame :j Al drie he in januari!

Leuk Joyce dat je weer een vriendje hebt en dat hij weer vriendjes met Muun is :D

De reden dat ik wat minder reageer is dat ik van hot naar her vlieg en via telefoon reageren vind ik erg vervelend :+

Setje is eindelijk weer iets meer zichzelf, ze is echt wekenlang al bitchy en moeilijk en gister leek dat eindelijk wat neutraler. Misschien toch wat hormonaals want het deed me erg aan de dracht denken

En verder baal ik een beetje, ik had net besloten over te stappen op een andere dierenarts omdat ik al een paar keer gek werd van de mijne, hij deed heel bot en moeilijk, en heel negatief over mijn voorzieningen (geen stal, geen licht etc) ondanks dat ik heel erg mijn best doe altijd alles klaar te zetten en te regelen voor hem.
Hij heeft begin juni de tanden gedaan van zowel Set als Blue, en ook die afspraak vond ik vreselijk en doorslaggevend om een ander te gaan zoeken. Maar nu ik weer hooi ga voeren zie ik dat Set alsnog ondanks de behandeling moeilijk eet en nou weet ik niet wat ik moet doen. De behandeling van tanden is niet goedkoop dus ik twijfel of ik hun moet bellen en zeggen dat ik niet tevreden ben en proberen een nieuwe behandeling te krijgen voor beperkte kosten, of gewoon de hele zaak te laten zitten en daarmee ook mijn frustraties en de kosten, en gewoon ook een andere DA bellen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niet de beste foto's maar toch :P

Over twee weken zie ik babypaard weer <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:42

Gelukkig rustig met de horsies Gelske! Het is echt zulk zwoel weer. Hier staat alles nog 24/7 (wel bijvoeren) op te land, met uitzondering van Kiki en Nour.
Gewoon zwoel nog overdag en zelfs s nachts is de komende dagen boven de tien graden (hier in ieder geval).

Hihi Eline, wie zei een tijdje terug dat dr pony niet showde?! :P :D Als ze maar lekker in hun velletje zitten, haha! Heerlijk hoor. En ja, gelukkig noemde Kat t, want ik vroeg me echt af hoe oud ze ook al weer was. Maar januari 3 dus. Was ook vroege baby. Wordt al echt n dametje!

Jaaaaa Joycie is back!!! *\o/* Leuke update en supe te horen dat je en een nieuwe vriend hebt en je horsies het zo goed doen! Jee, Munir (dat is toch Munir he op die kroelplaatjes?! :oo ) is echt mega rabicano! Ik vind het echt heel mooi!
En ja alles is groot voordat je het weet! En Yus pensioen?! Die dame is toch veeeeel te jong voor pensioen hihi?

Katja!!! :):) Meer reageren hoor! Reageer ook altijd met Phone (behalve nu hihi }> ), best doable :P
Leuke platen weer van je meisjes! En jee, heb beetje zelfde issue maar dan met smid... Ik had altijd zo een goede, echt top, totdat hij geen klanten meer had in mijn omgeving en niet meer kwam, sindsdien ben ik ook beetje zoekende... Veel goede smeden doen bv al geen jonge paarden en sommige die ik had, pfff die ik voor Nour had werd echt helemaal afgebrand tijdens de hengstenkeuring (terecht) en heeft me echt boel punten gekost en nu weer een ander met Tie...
Snap je ding dus helemaal maar zou voor je gevoel gaan, goed is goed en nou ja de rest ver weg van blijven.

Gisteren Tie gemonsterd en met DA gesproken: geen bute en mag weer oppakken! Ze loopt echt als een kievit! Zo gruwelijk blij mee! Dus ze mag nu aan de bak voor Kiki als geleidepaard, voor m'n vriendin als walk & jogger bij DAWRA en hopelijk 2016 nog paar Endurancewedstrijden. We gaan deze week in eerste instantie maar eens toewerken naar eerste buitenritje!

Nou verder weinig nieuws eigenlijk.. Ja heb nu bekend gemaakt welke hengst ik voor Tie ga gebruiken komend jaar. Staat op mn site voor degenen die t nog niet wisten :P
En verder nogal wat platen geschoten afgelopen weekend, vooral van KWPNers, maar ook nog wel van mn eigen kroost:

Nyhla <3
Afbeelding

En haar papa, die deed 1 soort van stoere move en daar schrok mn stalgenootje beetje van (geen hengsten gewend) en lieverd dat ie is (lees slome dook) hield ie daar rekening mee en ja dat bederft de foto's dan best wel haha. :')
Zie nu ook goed dat dat onbeperkte kuil nogal dikbuikig maakt hihi :roll:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:08

Wel lief van die stoere hengst!
Mooie foto van Nyhla! <3

Kat, wat irri zeg, en wat een eikel, jouw paarden staan juist hoe het hoort!
Maar ik vind hem ook vet duur.
Ik denk dat als je hem laat komen hij toch niet toe gaat geven dat hij het niet goed heeft gedaan dus kun je net zo goed een ander bellen.
Lieve fotootjes!
Nog twee weekjes dan zie je je baby alweer! :D
En het was vooral Nikita die wel erg teleurgesteld is doordat het karretje stuk is en Zos zo'n etterbakkie.
Maarja, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, ik vind hem leuk maar hij is wel lichtelijk gestoord. :D

Gelske, hebben de paarden niks gesloopt? :D
Lekker he dit weer!

Leuk Joyce, een nieuwe vriend!
Wat vindt hij van de paarden?
Munir vindt mannen misschien wel leuker. :D
Ze zien er goed uit en happy! :j

Eline, dat ziet er goed uit met Olina!
Mish ook happy, krijgt ze geen wintervacht?
Fu heeft al best een vacht. :j

Gister heb ik weer een fijn buitenritje gemaakt! *\o/*
Fu was wel een beetje opgefokt, dus hij heeft zijn hogeschool oefeningen ook allemaal gedaan. :')
Wel lukt het om stukken alleen te doen terwijl Martijn een paar meter verderop op het fietspad rijdt. :j
We waren op een smal dijkje en daar kwamen twee tegenliggers aan, maar gelukkig is Fu wel heel braaf met vreemde paarden, hij ging heel lief zacht hinniken naar ze.
Toch snap ik echt niks van zijn gedrag, hij wil niet graag alleen weg maar is als ik andere paarden tegen kom helemaal niet kleverig..dat zou je wel verwachten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:05

@Yildiz: Echt in showmodus gaat ze toch ook nog niet? _O- Ze rent vooral heul hard :=

@Katja: Yup, ze wordt al weer bijna 3! Tijd gaat hard he! Met de jaarwisseling verjaart ze ongeveer (3 januari). Is best handig met rekenen, haha. Lijkt nog wel gisteren dat ze uit d'r mama kwam rollen.
En bedankt, vind het ook supergaaf om te zien hoe Olina nu al weer aan het sjouwen is. We zijn al zo'n weg gekomen!

@Miranda: Jawel hoor! Ze is al druk bezig met vachtjes aanmaken. Heel dik is het nog niet, maar het is al dubbel dat wat ze een paar weekjes terug had. :j

Katja, wat ongelooflijk fijn dat Set weer meer zichzelf is. Ik maakte me al zorgen om haar. Hopelijk blijft het nu weg. Humeurige merries zijn nooit leuk.
Wat een verhaal van die dierenarts zeg, wat een gedoe. Ik was ook ontevreden over de beurt die Mish haar tanden hadden gehad; toen ik dat aan mijn tandarts had gezegd is hij gratis teruggekomen om te zorgen dat het helemaal in orde was; heb niks extra's daarvoor hoeven betalen. Vond ik heel erg netjes.
Zou sowieso lekker voor een andere gaan hierna, maar eerst maar eens kijken wat ze nu nog voor je kunnen betekenen inderdaad.

Yildiz, je hebt ook elke dag weer opnieuw van die schitterende foto's zeg!
Wat is je site? :o

Miranda, Fu is gewoon een bijzonder paard :') Volgens mij is het echt een aparte. Hij lijkt zo vet relaxt altijd op de foto's, maar volgens mij heeft ie flink pit als je erop zit :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:26

Mish lijkt nog heel glad vind ik, maar Fu heeft nu een wat dikkere vacht dan vorig jaar heb ik het idee, terwijl hij juist best op tijd zijn deken op kreeg.
Fu is gewoon thuis in de bak heel braaf en zelfs sloom te noemen, totdat ik hem wakker gemaakt heb, dan kan hij weer heel opgefokt zijn.
Buiten of op vreemd terrein is hij een ietsjepietsje crazy, maar niet op een gemene manier, eerder was hij wel echt van de rodeo als hij iets niet wilde. >;)
Maar als je kijkt wat we nu allemaal al kunnen zijn we toch een aardig vooruit gegaan, gelukkig!
Maar hij heeft heel tegenstrijdige dingen...ik heb er genoeg werk aan, haha, het zal wel karma zijn. :')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:09

Die van ons zitten ook erg vroeg in de vacht Miranda geen idee waarom een deken hebben ze hier nooit. Fu is gewoon een heel lief paard die soms even anderen ideeen er op na houd. Jullie gaan toch harstike lekker vooruit zo *\o/* .

Gaat super hard he in ene zijn ze dan gewoon al weer drie het is wel super leuk om ze te zien opgroeien. Echt een vroege baby Mish maar inderdaad wel gemakelijk uit rekenen. Nou voor je het weet heb je de eerste rij foto,s weer een nieuw hoofdstuk in haar leven zo leuk. Fijn dat het rijden met Olina ook zo goed gaat.

Ik zou niet weten welke hengst dat is Yildiz hoe bedoel ik ben echt niet meer met fokken bezig :o . Maar zal vast een knappeert zijn hopen dat Tie snel drachtig is. Wel fijn dat ze weer goed loopt en ja zoon trouw paardje mee als steun is echt super ben blij dat ik dat hier ook altijd eentje heb waar ik op kan rekenen als met de jonge paarden op pad ga. Wat word Nyhla als snel wit dat had ik niet verwacht bij haar ze was zo donker toen ze net geboren was.

Vandaag de stallen schoon gemaakt alle spinnen webben weg en met een soppie met bleek alle viezigheid weggehaald staan ze weer in een fris stalletje als ze naar huis gaan. Altijd weer een heel vies tijd rovend klusje maar zeker geen overbodige luxe. Heb nu alleen nog steeds het idee dat ik overal spinnen voel lopen heb weer genoeg gezien voor vandaag brrrr. Bij de paartden die nog steeds 24 uur op het land staan is het nog steeds rustig . Vandaag ze weer op een ander stuk gezet en ik kreeg een mooi schowtje van ze wat is dat toch heerlijk op ze allemaal gezond door het land te zien gaan. Zelfs Noor lijkt weer helemaal goed te lopen en Sjaak ik ben echt aan het overwegen hem straks toch weer onder het zadel te probeeren hij loopt echt weer super. We kijken het nog wel even aan maar voor nu is het wel even fijn zo :D

Dat is zo %&^$# als een veearts zijn werk niet goed doet het kost echt handen vol geld ik weet er alles van. Er zou eigenlijk een wet voor moeten komen het is ook nog heel sneu voor het paard. Ik zou een anderen arts bellen jammer voor de kosten maar waarschijnlijk beter voor je paardje. Wel fijn dat het goed gaat met je mooie dame ze staan er beide weer heerlijk bij. En weer naar je baby ben benieuwt hoe hij er nu uit ziet.

Wat leuk Joyce dat Munir je vriend zo leuk vind. Je paardjes staan er heerlijk bij en gezellig dat je er weer mee kletst ;) .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:40

Jewelllll Eline! Staart op de rug is t begin en dat deed ze! Als jullie haar hierin gaan belonen, joh je hebt je showgirl! *\o/*
Lekker meidje whatsoever! {:}
Oh en staat in m'n onderschrift ;) : http://www.yildizarabians.nl

Miran en Fu = 1!

Zo! Bij die formule laat ik t! :P

Jee wat zag ik weer mooie, herstel, prachtige creaties van jouw hand voorbijkomen op FB!❤️

Gelske, ik heb geen schimmel voorkennis, dus vertel me haha?! Nyhla kleurt idd, ondanks dat ze zo donker was bij geboorte, wil dat wat zeggen dan? Ik vind de simpele kleur bruin hier al een hele uitdaging haha, allemaal anders hier..:) |o
En nu die schimmels... Ben helemaal van m'n apropos hahaha! :P
Jee, Kat, jij met die kleurtjes.... Zou helemaal horendol worden hihi! :D

Heel coole hengst Gelske! In jaren niet zo'n onwijs kippenvelmoment gehad toen ik m zag (en dan is t bij mij goed): iets "magisch" en verder moet je maar ff op m'n site kijken lol! ;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:58

Het is wat schimmels betreft echt een verassing hoe snel ze verkleuren. Ik dacht altijd dat Sjaak heel snel wit zou worden was een heel vaal vosje maar mooi dus niet. Jouw meisje was zo mooi donker dus dacht dat zij niet zo snel zou schimmelen.

Even de vergelijking met onze kleuters hier zijn ze ongeveer net zo oud maar nog lang niet zo wit.

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:55

Gelske, haha, gezellig toch wat spinnen bij je te dragen?! :P
Fijn dat het zo goed gaat met je peerdjes! :j
Klopt ook van Fu, hij is lekker eigenwijs. :D

Wat lief Yil dat je ons samen 1 vindt. *D
Als je naar de familie kijkt kun je meestal ongeveer wel weten hoe snel ze verkleuren, ten minste, bij Fu wel.
Je kunt bijna altijd aan hun kleur de leeftijd schatten.
Hij had trouwens ook vaak hele donkere zusjes vooral bij de geboorte, vind ik wel heel mooi!
Ja, zeker een coole hengst, zou bijna ook een veulentje willen! _O-

We hadden nog gefietst vanmiddag, het was zo heerlijk stil, terwijl het prima weer was!

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:20

Yildiz, ik heb je site bekeken maar ik kan het maar niet vinden :( Heb voor mijn gevoel alle logische plekken afgezocht. Je website scrollt trouwens heel naar dus ik werd er tureluurs van, haha.

_O- Weet nog niet of ik haar wil gaan belonen voor het showen. Ergens moet ze juist vet braaf en relaxt zijn he 8-) Ze gaat altijd pas showen als ze zenuwachtig en gestresst is, dus om haar daar nou voor te belonen :P

Gelske, wat een leuke kleutertjes heb je toch!
Knappe koppen!

Miranda, superleuk zeg, fietsen met de poownies!

*\o/* Heb ik zomaar een Micklem Multi Bridle gekregen voor Mish {:} Met een supergave frontriem erbij ook nog, want we hadden al met die van Olina gezien dat de standaard frontriem haar echt niet past, veel te klein :') Ben er helemaal happy mee!

Ben zo blij! En vandaag kwam ook ons zadel nog deze kant op, dus nu heb ik zomaar alle zooi alvast compleet voor wanneer we met haar willen gaan rijden in de toekomst :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:27

Het staat bij merries bij yentl, gave keuze! *\o/* verder reageer ik morgen, ik ga slapen!

Gefeliciteerd eline!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:37

Dank je Katja! Hij staat trouwens ook gewoon bij de referentiehengsten. ;)

Gaaf Eline! Fotooooos! <<)
Zou je me misschien even kunnen PBen over dat scrollen? Mijn man heeft namelijk dat systeem zelf ontwikkeld dus onwijs belangrijk dat hij op elke compu goed werkt (heb je toevallig een Apple?).
Hier scrolt ie namelijk zowel op de pc, iPad en Phone super... :x

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:41

Ik heb een Macbook Pro ja :j Ik stuur je een pb.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:00

Katja
Dat van 'hot naar her' vliegen klinkt herkenbaar :=
En wat vervelend van die ervaring met je dierenarts. Zo'n behandeling van de tanden is duur inderdaad...lastig dit soort dingen! Leuke selfies, dames zien er happy uit!

Yildiz
Jep, dat is Munir! Hij is inderdaad al heel wit door het voskleurtje heen! :D Zal even een foto opzoeken op mijn laptop waar hij rolt, zijn buik is spierwit namelijk!
Yusraa is niet piepjong meer, ze wordt volgend jaar op 12 april 21! :D Als Azi wat ouder is gaan we weer lekker aan de hand wandelen, ik vind dat heerlijk ontspannend en is ook goed voor mijn eigen spekjes en conditie }>
Yentl heeft weer een drukke planning, wel fijn dat ze weer rad is! Altijd akelig als ze wat mankeren, kan mij daar ook heel naar over maken. Nu hebben die van mij *afkloppen* tot nu toe nog nooit iets aparts gehad. En wat is Nyhla al wit zeg! Ik vind een rond buikje Nour heel goed staan hoor! http://www.volkskrant.nl/leven/weg-met- ... ~a4041313/
_O- _O-

Miranda
Haha, ik zie het helemaal voor me, Fu met zijn gestuiter _O- Jullie zijn naar mijn idee echt een perfecte combi met veel gevoel voor humor :D

Eline
Hier beginnen ze ook alweer fluffy te worden. En wat gaat dat snel hé die jaren, kan mij dat topic van Mish ook nog herinneren! :)

Gelske
Heerlijk is dat, alles weer fris en schoon voor de winter. Geeft altijd zo'n voldaan gevoel!

Knuffelmomentje gisteren met mijn slaperige kleuter <3

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:02

Aaaw Joyce <3

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:38

Zoo na paar dagen druk weer even laptop time voor een degelijke bijleespost :D

Haa Annika ook weer erbij! :wave: Wat een geweldige familie foto zo zeg! En Ely door de APK, toch soort van van fijn dat je nu het gedrag waarschijnlijk kan linken aan haar tanden, niet leuk, maar geeft weer goede hoop om haar weer op te kunnen gaan pakken. Want jullie zijn zo leuk samen!
Hoe ging het met Eufie?
En laat je niet gek maken hoor, Robien en ik proberen idd wel veel afwisselende dingetjes met de paarden te doen, maar menn zo'n weekend is zoveel werk, geregel en gedoe.. Dat we ons afvragen, waarom doen we dit ook alweer? Kost je zo weer 10jaar van je leven :')

Jeuuzus Esmee! Wat een oliebol nieuws zeg! Hoe gaat het nu met haar? Is het al iets verbeterd? Het zit je niet mee zo zeg -O-

Hoe staat het met de wond van Jhadorah Gelske?

Oeh dat klinkt bekend Miran, dat 'braaf' en terug naar stap haha :') Raff vond de galop in het begin ook heel moeilijk, ging meer omhoog dan naar voren. Daarom nu de galop buiten ook aan het oppakken, rechte lijnen en tempo maken, leren dat die ook vooruit kan :+

Kiki is echt kickeeee!

Fijn dat Amir weer opgeknapt lijkt te zijn! Ze gaan dus allemaal goed zo te horen! +:)+ En geweldig die filmpjes zeg! Pfoee die stallen :wow: Wat een werk en wat mooi!

Ziet er goed uit met Olina Eline! En knappe Mish aan de show :)F Mooie meid

Kelly hoe gaat het inmiddels met Geisha op de nieuwe stal? Al wat meer gesetteld?

Oooh Joyce ik vind Munir zoo leuk he! Dat bekkie van hem, om op te vreten. En zijn kleur <3

Ah niet leuk van de DA Katja.. Altijd zo'n gedoe om een fijne en goede te vinden, wij hebben hier ook nog steeds niet echt dé DA gevonden die bij ons past..
Vandaar dat we voor een tandarts dus ook weer ergens anders zoeken, laats godsvermogen kwijt voor de TA, want die moest uit verweggiestan komen.. mrja enige vrouwelijke TA die ook DA was, dus mocht sederen.

Goed nieuws dus voor Tie!! *\o/* *\o/* Fijn!! Gespiekt op je site en dat ziet er goed uit die hengst! Ben benieuwd wat die ervan gaan bakken.

Lekker ritje gemaakt met Fu, top team zijn jullie :)) Stiekem komt hij erachter dat alleen met jou zijn toch ook wel heeul leuk is ;) En tja zo heeft elk paard denk ik zijn gebruiksaanwijzing, maakt ze ook wel weer leuk hihi.

Hier is Nadesh zich alweer aan het voorbereiden voor de ijstijd >;) Hij maakt altijd zo'n mega ijsberen vacht aan.. en hij is er al druk mee begonnen. Raff is nu echt op zijn mooist kwa kleur. Zijn vacht is al iets dikker aan het worden, waardoor het nu eventjes heeeel donker is, echt koffiekleur, maar zijn manen zijn nu echt oranje. Zal vanaaf proberen op de foto te krijgen.

Zooo Gelske aan de schoonmaak, goed bezig!! _/-\o_ Is altijd zo'n rut klus he..

Ik heb het idee dat verkleuren ook wel beetje afhangt van of ze gezond zijn. Nadesh verkleurde echt amppper voordat wij hem hadden, maar groeide ook slecht en alles ging gewoon heel slecht met hem zijn eerste jaren hehe. Maar toen eenmaal gesetteled bij ons als 7 jarige,(wij helemaal blij met onze amper verkleurende bruin schimmel.. :') ) is hij in een jaar tijd nog mega gaan groeien en ook ineens als een gek gaan verkleuren.

3 winters geleden
Afbeelding
Deze zomer
Afbeelding

Aaah jullie gaan terwijl ik dit aan het typen ben alweer veel te snel haha.
Bij mij scrolt die ook niet lekker Yil (ook macbook pro :+ ) verder wel echt complimenten over je site! Echt chique de friebel!!

Eline ik geef Raff een ander soort 'commando' als hij in showstand mag in de bak. Normaal is het klik is stap, dubbel klik is draf, kusje is galop. Als die los aan het racen is en ik wil hem extra laten showen ga ik er met een 'Sssjjjjjjtttt' achteraan hahahaa :') Hij blaast zich dan vervolgens op naar mij toen en dan mag die erna ff bij mij komen kroelen, want dat is zijn grootste beloning. Springt die door in galop, dan wordt ik rustiger, zodat die weer draaft en probeer hem dan weer te laten verruimen in draf. Paar korte turns erin en dan gaat zijn knopje al 'aan' haha. Maar het zal vast per paard wat wisselen hoe ze aan de show gaan :D

Hier verder beetje mixed feelings. Na weer paar dagen rust zijn we zaterdag met Raff en Desh naar Burgh Haamstede gegaan. Uurtje met de trailer en hadden er zoveel goede verhalen over gehoord, dat we er eindelijk maar eens naar toe zijn gegaan. Het was inderdaad geweldiggg mooi, super gaaf stukje bos en duinen met flink steile hellingen ertussen. Hebben er hoofdzakelijk een relaxed stapritje van gemaakt met af en toe een helling in draf of galop. Helemaal genieten dus, Raff was weer helemaal soepel en heb echt geen kind aan hem gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Alleen zondag een beetje jammer dat ik hem in de wei niet helemaal rad zag draven. Alles gevoeld, niks te zien/voelen, dus even los in de bak en in eerste instantie liep die rad, maar na paar rondje ging die ontspannen en liep die rechtsom toch echt niet goed, linksom leek het beter en als hij zich rond maakte was het weg.. Traumeel erin en even paar dagen afwachten. Gister was de hoefsmid er, hem ook nog even laten kijken, hij kon iig zeggen dat het niet uit zijn hoeven kwam en naar zijn idee ook niet uit zijn benen, maar meer richting rug. Ook vanwege het feit dat hij goed loopt zodra hij zich rond maakt.

Aangezien het nu na 4 dagen nog niet minder is, toch maar afspraak gemaakt bij de osteo. Kan sowieso geen kwaad, want dat is alweer half jaar geleden. Ik vermoed dat er wellicht toch nog iets niet lekker zit na het zadel wat niet goed lag en nu dan wel, maar waardoor hij toch e.a. is gaan ontlasten of zoiets. Of hij heeft een flinke glijer in de wei gemaakt, want dat zie ik hem ook met enige regelmaat doen 8)7
Vrijdag kunnen we al terecht gelukkig, hoop en denk dat het een spieren kwestie is, maar we gaan het zien.

Wel echt oliebol timing, want we zouden de 17/18e naar het NK gaan.. ga er nu maar vanuit dat dat hem niet gaat worden, wellicht als het toch snel bij trekt gaan we voor enkel de in hand onderdelen.. maar even afwachten, pony first :)

Overigens heeft hij zelf niet het idee dat hij ergens last van heeft.. _-:(
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:58

Hier beginnen de wintervachtjes ook weer :j

Haha Yildiz ik vind kleurtjes reuze interessant, het is net als een taal leren of andere kennis, als je eenmaal dingen weet blijft veel wel hangen
Ik denk dat de snelheid waarmee paarden schimmel worden gewoon genetisch bepaald is, net als dat mensen allemaal verschillend grijs worden.
Nyhla is heel snel terwijl haar mams langzaam was (toch?) dus of erfelijkheid een rol speelt weet ik ook niet zo. Sets broer heeft bijna geen stipjes en haar zus al helemaal niet (Gaziya van Elma) dus dat kan ook heel verschillend uitpakken.
Geboortekleur is denk ik ook geen indicatie voor de snelheid van verkleuren.

Lekker gefietst Miran, heerlijk! Het is mooi weer geweest.

Leuke cadeautjes Eline!

Wat een heerlijk knuffel moment Joyce <3

Wat gaaf dat Burgh Haamstede Canisia! Komt vast helemaal goed weer, als hij zo goed in zijn vel zit. Je zorgt enorm goed voor je vriendje!

Hier gaat het zijn gangetje, ben wel blij dat Set weer wat meer zichzelf is. Ze bleef maar naar me hinniken gister en was heel blij met de banaan die ze kreeg _O-

Afbeelding
Blue is zeker nog steeds beetje bang (Set gaf me haar toch een knal vorige week :oo )

Afbeelding

Afbeelding

en dit dachten ze van hun banaantje :P

Afbeelding Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:06

Lekkere trutjes hoor Kat! :D
Wanneer ga je er weer eens opzitten? :))

Canies, misschien even wat stijf in zijn rug, dan lopen ze natuurlijk helemaal niet lekker!
Hopelijk is het snel opgelost, zelf vindt ie het geen probleem. :P
Fu is ook wel zo snel verkleurd hoor, gaat in ene heel hard!
En in de winter zijn ze nog donker maar als dan de zomervacht komt!
Wel lekker ritje gemaakt zeg!

Joyce, zo'n geinige foto, lekker knuffelding is het ook! :+:

Elien, lekker hoor, al die leuke cadeautjes! :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:06

Voor wie het interesseert een hele blije en goede update over ons! :D

Vandaag op controle geweest in Bodegraven nadat we 6 weken geleden een second opinion hadden laten doen. En wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan :D Advies was veel longeren en fietsen en dit heeft echt zijn vruchten af geworpen. Rug is minder gevoelig en hij loopt goed! Voor Dayem zijn doen rad *\o/* Je ziet hem op het zachte soms nog wat zoeken als z'n hoofd-halshouding niet ideaal is voor z'n rug, maar dit is helemaal verdwenen als hij lekker lang en laag loopt. Enige puntje is zijn franse stand achter. Dit geeft wat irritatie aan de weke delen van zijn achterbenen, wat ook de iets gevulde spronggewrichten verklaard. Gelukkig geen reden tot het maken van foto's, dit heeft gewoon tijd nodig om af te harden. Ik mag van de DA er weer op, maar ik had voor mijzelf al besloten dat we komende maanden lekker blijven longeren en fietsen aangezien hij het hier enorm goed op doet. Daarna zien we wel verder. Happy me :):) *kruipt weer onder mijn steen* :z

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:30

Zit op Phone, en jullie hebben gelijk, das toch lastig bijleespost doen, dus nu even wat ik zie en onthou... |o

Nicky! Super nieuws! Jee, moet eerlijk bekennen dat na je laatste medische update, ik het wel somber inzag. Maar jij/jullie gelukkig niet! Wat n doorzettingsvermogen zeg! Die z'n vruchten afwerpt. Echt heel HEEL tof te lezen! *\o/*
Verstandig ook nog even zo door te gaan. Jullie hebben nog n heel paardeleven ok verder uit te bouwen.

Canies, wat knudde dat Raf niet rad liep! En ja, ken t maar al te goed, maf doen als t niet mag... _-:( Tie lukte het nog op paar vierkante meter achterlijk te doen, grrr!
Wat n prachtige omgeving zeg! Die waterfoto vind ik echt heel mooi. <3

Dank je wel Katja! Ja klopt, heb je goed onthouden :D , Jazzy verkleurt echt heel langzaam. Al gaat t nu wat sneller gelukkig. Maar Nyhla is idd al bijna zelfde kleur. Ik vind t wel grappig die toverballetjes!
Yup, denk echt dat Set meidje af is en nu een grande dame, met bijbehorend diva gedrag, hihi!
Arme Blue... :(:)

Hahaha Joyce, wat n plaat! _O- Zal dat artikel maar niet op Nour z'n stal prikken hihi, we gaan toch echt voor 6 pac! :P
Hij is mooi hoor je Munir! Echt n extreme Rabicano! Gaaf! :wow:
En die knuffelplaat.... <3

Hier nogal spannend geweest met de komst van een jonge Friese hengst, die dus ook dichtbij op stal én naast Nour op de paddock kwam te staan.
Maar gelukkig ging t super!
Hier nog beetje spannend neuzen op stal met wat gillen en stampen.

Afbeelding

Maar buiten gelukkig vandaag rustig.

Verder vandaag voor gruwelijk weinig een arab western zadeltje op de kop getikt. Zit echt heerlijk! Wil Irene er nog even naar laten kijken maar ben er blij mee want mooi kort en fijn voor erbij!

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:39

Nicky, wat fijn, super goed nieuws! *\o/*

Mooi zadel Yil!
En nieuwe concurrentie voor Nour, die blijven op 's nachts! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:03

Verkleuren kan inderdaad in ene heel hard gaan heeft verder niks met hoe het gestel van het paard is te maken. Sierou en Madras ouders van Sjaak waren ook snel wit dus genetisch is het ook niet waarom de ene vliegen schimmel word en de ander niet is ook geen pijl op te trekken. Dus het zijn gewoon verrassing pakketjes met in de eerste tijd na elke verhaarring een nieuw paard ;) .

Dat is echt een mooi klein zadel vind vaak toch die westeren zadels veel te groot op die fijne korte arabiertjes maar deze ziet er top uit. Nog een man bij Nour fijn dat het snel goed ging gillen en blazen doen merries ook hoor als ze elkaar voor het eerst ontmoeten dat gaat er vaak nog wel erger aan toe :o .

Wat super Nicky en niet telkens onder die steen hoor veel te gezellig als je mee kletst. Zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit wij dachten ook niet met onze hele kudde de winter in te gaan en nu overweeg ik zelfs ook weer dat ze nog wel onder het zadel ook kunnen straks maar daar ben ik ook nog heel voorzichtig mee ;) .

Eten ze echt banaan Kat. Arme bleu nog een beetje bang voor Set.

Wat jammer Canisia dat Raf niet zo lekker loopt misschien even een tijdje een stapje terug als het allemaal zo lekker gaat is dat wel jammer natuurlijk.

Lief knuffel van je kleintje Joyce daar doen we het voor he.

Lekker dat je alles al hebt voor Misc kun je straks lekker aan de gang met haar.

Weer lekker aan het fietsen geweest Miranda het weer was zeker nog prima nog wel want er komt heel wat anders aan :brr: .

Vandaag weer veel om het huis gedaan we hebben de padock weer voorzien van stroom en ik heb de vlas in de stallen gedaan en nu de stallen weer droog zijn dan zie je pas echt eer van je werk heerlijk frisse stalletjes. Zaterdag gaan de paarden weer naar huis ik heb daar wel echt weer zin in dan gaan we het rijden weer oppakken. Volgens mij zijn de paarden het land ook echt een beetje zat het gras word natuurlijk minder en het is savonds best al koud en vochtig dus een warm stalletje is denk ik wel weer fijn voor ze maar ze moeten eerst nog even twee nachtjes slapen op het land ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:05

Nickyyy *\%/* *\%/* *\%/*
Zo ongelooflijk blij voor je, je verdient wel een beetje geluk!! Hopen dat het zo blijft!

Yildiz, wat een grappig zadeltje! Heel chique. Lijkt het ook goed te liggen?
Nour blijft me een knappe bink hoor!

Canies, wat is Nadesh knap qua kleur zeg! :D Gaaf met die zwarte manen! Wauw.
En Raff niet rad -O- Wat balen zeg, het is me wat met al die arabjes hier, ze mankeren allemaal wat lijkt het wel! Hij kan zelf in elk geval nog prima sjezen!

Vandaag hadden wij op stal een zadelpasrondje *\o/*
Wat vinden jullie zo van Mish haar toekomstige outfit? Ze moet er nog een beetje in groeien, maar het misstaat haar niet, toch?

Afbeelding

Afbeelding

Ze is zo lekker relaxt he. Schudden met de beugels, beetje druk geven tegen de beugels, hossen met het zadel over haar rug... :') Madam geeft nergens om. _O- Stond gewoon te slapen joh!

Afbeelding

En ook bij Olina staat het niet verkeerd! :D Ik heb er nog niet opgezeten maar volgens Desiree rijdt hij ook nog eens gruwelijk lekker! Wij blij!

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:10

Dank dank dank, ik zit echt weer even op een roze wolk <3

Yildiz, hij moet natuurlijk wel even laten weten wie er als eerste was :)) Hij gaat lekker he? En Tietje ook las ik, super! Mooi zadeltje gescoord, fijn voor die korte ruggetjes.

Heerlijk Gelske om alles weer even onder handen te nemen, kan je er straks weer volop van genieten. Ik ben ook erg blij voor jou dat er weer licht aan het eind van de tunnel schijnt wat betreft je ziekenboeg :)

Dat staat zeker tof Eline! Jeetje, waar blijft de tijd, bijna alweer drie jaar.... Ik weet nog wel toen je haar net had, het iets wat lelijke monstertje, maar ze groeit echt mooi uit :D

Hier nog een filmpje van vandaag op het 'harde'. Blij blij!