[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:13

En dat is echt van je paard houden; hem het beste van de wereld gunnen, ook al is dat misschien niet bij jou :)

Moet zeggen dat ik het zelf wel mee vind vallen, en vanuit endurance oogpunt ik niet zo zeer een probleem zie, maar ik wil je niet aan het twijfelen brengen. Zo'n besluit is al moeilijk genoeg en zo te lezen heb je er goed over nagedacht :)

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:28

@ corine: jeetje wat een dapper en moeilijk besluit zeg!!
ik hoop dat je een super plekje voor hem vind!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:30

corine1981 schreef:
http://www.flickr.com/photos/26716141@N ... otostream/

Als voorbeeld, in het inrijtopic van hem staat ook een filmpje...

Het is niet zozeer dat ik heel erg lang ben (1.78) maar mijn beentjes wel... Ik kan bijna meelopen, zeker met het springzadel wat nu op hem ligt.

Dat is ook wel een beetje mijn punt: ik wil westernrijden, een fatsoenlijk passend westernzadel (wat ik nl niet op de schouder wil) wordt erg erg erg moeilijk, zo niet onmogelijk, en het plaatje voor dressuur oid is al niet mooi.
Mijn andere passie is endurance rijden, tenminste, dat wil ik weer op gaan pakken, en ik zit door mijn lengte erg in de weg heb ik het idee...

Zit er al 3 maanden mee in mijn maag en heb voor mezelf de knoop doorgehakt.
Het is gewoon een superknol en hij verdient een gouden stalletje en ik denk met zijn karakter en verschijning dat het een super paardje is voor de sport en dat hij een ruiter verdient die hem dat kan en wil geven!

heb de grootste respect voor je dat je deze moeilijke keuze hebt gemaakt, heb vaak je post gelezen en weet dat je kanjer erg veel voor je betekend, soms betekent houden van ook durven loslaten en kiezen voor het welzijn van je dier en niet denken aan jezelf.

Mocht iemand ons benaderen die een AV zoekt die matched met jou`n kanjer dan zal ik deze doorsturen aan je. ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:35

Ik heb er idd lang over nagedacht en ja, tis niet iets wat ik graag doe, als ik land en geld over had bleef ie gewoon hier.

Om even terug te komen op de endurance: Het is niet zozeer dat dan het plaatje oid niet zou passen, meer dat ik (iom met mijn trainster) toch echt het idee heb hem met mijn lengte in de weg te zitten in zijn (sublieme :D ) draf. Daarnaast heeft hij daar niet echt de economische gangen voor. Misschien nog niet, hij is nog jong en moet wat dat betreft natuurlijk nog verder ontwikkelen en zijn balans vinden, maar ik denk niet dat wij die combi gaan vormen.

Nogmaals, baal ervan als een stekker hoor, maar dit werklustige lievelingetje verdient gewoon een plek waar zijn capaciteiten benut kunnen worden en ik denk dat je zo een paar winstpunten in de dressuur met hem te pakken hebt alleen al bij het binnenkomen, hij is echt leuk om te zien (zei zij verliefd over d'r eigen poown :o )

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:00

sherif schreef:
heb de grootste respect voor je dat je deze moeilijke keuze hebt gemaakt, heb vaak je post gelezen en weet dat je kanjer erg veel voor je betekend, soms betekent houden van ook durven loslaten en kiezen voor het welzijn van je dier en niet denken aan jezelf.

Mocht iemand ons benaderen die een AV zoekt die matched met jou`n kanjer dan zal ik deze doorsturen aan je. ;)

THNX :o

Jij weet als geen ander hoe het voelt natuurlijk ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:13

corine1981 schreef:
sherif schreef:

THNX :o

Jij weet als geen ander hoe het voelt natuurlijk ;)

inderdaad Corine, soms bestaat het leven nu eenmaal uit keuzes maken, hoe moeilijk dit ook is, een paard bij je houden alleen uit eigen belang is egoistisch :o

Zo heb ik er erg veel moeite mee gehad destijds om Sherif te verkopen(gebruik zijn naam nog steeds in ere op bokt), mijn oogappeltje, heb helaas nooit meer de stap durven nemen om hem te bezoeken, klinkt raar, maar ik weet van de huidige eigenaar dat hij me mist, en wil hem en mezelf niet van slag maken, zijn foto hangt bij ons aan de muur en kijk er vaak naar en glimlach dan, voel me vereerd dat hij een deel van mijn leven heeft uit mogen maken, maar het is goed zo..nu hebben we Nasagippa te koop gezet(vanwege onze beslissing en andere weg in te slaan), het enige waar wij als eigenaar voor kunnen zorgen is dat ze een zo liefdevol nieuw tehuis voor ze kunnen vinden.
En denk er een gevonden te hebben, dus waarschijnlijk zullen ook wij "afscheid "gaan nemen binnenkort, van ons kleine meiske, maar wel met die gedachte dat ze datgene nu krijgt wat ze verdient.

Kan eerlijk en met een gerust hart zeggen dat al de paarden die we verkocht hebben nog allen in eigendom zijn van diegene aan wie we ze verkocht hebben.
Met de eigenaar van Sherif hebben we afspraak dat als ze ooit hem zou willen verkopen om welke reden dan ook, wij als eerste het recht krijgen om hem terug te kopen.

VH_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:18

En eindelijk is ze daar, (2 weken te laat)...Fajera. Kleindochter van Pelaton (v Balaton) en dochter van Ibn Barrada. Een mooi koffievos merrietje.

Afbeelding

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:45

Wat een plaatje zeg...!!!!
:j

Het geduld en de spanning worden goed beloont... :D

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:44

Schattig!!!!!!!

Gefeliciteerd!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:29

Afbeelding

Lekker aan het crossen met Casan.... :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:45

Gefeliciteerd met Fajera VH_arabians! Ze blijft vos? Ze heeft wel een wittig randje om dr oog op de 2e foto.
De voskleur van papa zou wel prachtig zijn!

Lekker racen met Casan, wat een mooi zweefmoment!

Hier mijn Susan die maandag 21 jaar wordt!
Afbeelding

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:46

@ VH_Arabians: wat een schatje! Ik vind de naam ook erg mooi, heeft het nog een betekenis? Het veulen van m'n zus d'r paard is 14 mei geboren, is een fototopic van, zal er zo even de link plaatsen.
@ Jane_Jansen: wauw je paard ziet er nog mega goed uit voor die leeftijd! Leuke kleur trouwens (mijn pony wordt waarschijnlijk ook zo, maar dan met grijs/zwarte manen).
@ Sherif: mijn hart slaat tien slagen over als ik jouw profiel bekijk :o ik wou dat ik eens tussen de Arabieren kon lopen en op een echte Arabier zou kunnen rijden *zwijmelt* nouja ik ga over een maand op een 75% rijden :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:27

Myour schreef:
@ Jane_Jansen: wauw je paard ziet er nog mega goed uit voor die leeftijd! Leuke kleur trouwens (mijn pony wordt waarschijnlijk ook zo, maar dan met grijs/zwarte manen).

Dankje, Susan is een vliegenschimmel, is vooral in de zomervacht schitterend! 's Winters wat minder dan lijken de vliegjes vieze vlekken.
Wat een leuke kruising heb je, ik heb dezelfde kruising. Ze heeft ook een NF moeder en AV vader. Moeder was roan en vader vos. Baska is ook roan geworden:
(ze is een beetje te dik vanwege het land.. :o )
Afbeelding

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:38

Oh wat leuk! Mijn bijrijdpaard is hetzelfde als Baska (ook half om half), maar dat is een vos. Dat te dik vind ik wel meevallen hoor! Dat grasbuikje kun je bijna niet tegengaan (ik vooral niet, omdat het jonkie nog niet onder het zadel is :Y) ). Heel leuke kleur trouwens dat roan!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:01

Afbeelding

Rayna vlak voor de start van haar eerste endurance wedstrijd :)

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:36

AR Rayna? Wat leuk vandaag haar eerste endurance wedstrijd? Wij hebben ook een AR... Raheem en die heeft zijn eerste dressuurwedstrijd gelopen vandaag! Een debuut dag van de AR-etjes haha

Leuke foto trouwens :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:05

Janejansen, ziet er nog niet uit als 21 zeg, super.. :D
Wennie, leuke foto... :j
KimH, en is het goed gegaan op de wedstrijd met Raheem?

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:25

ja onwijs goed!

We reden een fnrs proefje op de manege f7 (b-niveau)
waarbij 210 pnt een wp is, wij hadden 228 en 229 pnt, erg netjes dus voor de 1ste keer :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:32

Dat is inderdaad heel netjes zeg.. super...:D

Fijn gevoel is dat hè als het zo goed gaat? Hoe oud is hij?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:32

Raheem is 4 jaar nu, we doen nog steeds rustig aan maar vanaf Januari wil ik wel KNHS gaan starten met hem.

VH_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:06

Myour schreef:
@ VH_Arabians: wat een schatje! Ik vind de naam ook erg mooi, heeft het nog een betekenis? Het veulen van m'n zus d'r paard is 14 mei geboren, is een fototopic van, zal er zo even de link plaatsen.

De naam Fajera betekent 'the wicked one' en ze is best een beetje gek als je haar door de stal ziet bokken :D

JaneJansen schreef:
Gefeliciteerd met Fajera VH_arabians! Ze blijft vos? Ze heeft wel een wittig randje om dr oog op de 2e foto.
De voskleur van papa zou wel prachtig zijn!
Afbeelding

Bedankt! De meningen zijn verdeeld over de kleur. Het zal dus een beetje afwachten zijn. Naar het schijnt als er rond de ogen lichte vosse randen zijn blijven ze vos (ze noemen dit varkensogen) als er een donkere rand om zit zijn ze schimmel. Bij haar is dit eerder licht. We hopen op vos uiteraard. ;) We zullen meer weten als ze haar veulenhaar verliest.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:12

Myour schreef:
Het veulen van m'n zus d'r paard is 14 mei geboren, is een fototopic van, zal er zo even de link plaatsen.

En natuurlijk vergeet ik dit :Z

[KS-ITP] De verrassing eindelijk geboren!
Hierbij alsnog de link!

@ VH_Arabians: Oh nu vind ik de naam nog leuker! Ik dacht alleen dat een lichte rand juist duidt op schimmel zijnde, maar ik zit er dus naast. Ik heb er vast overheen gelezen, wie is de vader?

VH_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:04

Myour schreef:
@ VH_Arabians: Oh nu vind ik de naam nog leuker! Ik dacht alleen dat een lichte rand juist duidt op schimmel zijnde, maar ik zit er dus naast. Ik heb er vast overheen gelezen, wie is de vader?
Myour schreef:
Het veulen van m'n zus d'r paard is 14 mei geboren, is een fototopic van, zal er zo even de link plaatsen.

En natuurlijk vergeet ik dit :Z

[KS-ITP] De verrassing eindelijk geboren!
Hierbij alsnog de link!

ik had het veulentje van je zus al gezien bij kraamstal :D wat een verrassing! mooi veulentje ook.

De vader van Fajera is Ibn Barrada, deze staat ter dekking bij Flaxman Arabians in Brecht (België). Hij is koffievos van kleur vandaar dat het zo spannend is welke kleur ze krijgt. De vader van de moeder is Pelaton, zoon van Balaton.

ArabianStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:20

Zo te zien op de foto's is het een schimmel

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:32