[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 00:02

Morgen bijleespost *\o/*

Voor nu deel ik alleen even mijn tijdsverdrijf van de afgelopen avond :) Wie herkent hem?
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sadira op 07-07-14 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 00:13

Ziet er nu al mooi uit! Ik zal morgen ook even bijlezen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 06:15

Ik denk dat die wel te herkennen is! Gaat prachtig worden!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:47

nu al een heel mooi detail :)

ik denk stiekem dat ze na hengsten kampioenschappen zijn gestaakt want op de interwebs kunnen we ook geen best of show vinden...

Klein beetje spam :o [KS-ITP] Not just a pretty face...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:30

Grappig om zo de verschillen te zien tussen de paarden en het voer dat ze nodig hebben (Mo op kuil om dikker te krijgen en hooi voor Djuun om niet te dik te worden). Ik ben zelf ook een fan van hooi, omdat Ely dik wordt van lucht, maar Dos heeft dan weer meer nodig...

Het is wel de bedoeling om weer met Ely aan de gang te gaan als Euf eraf is. We mikken op de amateurkeuring *D

Arme Dayem, gelukkig gaat het beter!

Knap, dik Setje <3

Euf is inderdaad eigenwijs, maar het is meer dat ie een beetje een mietje is :D Ik heb al eens gewacht, maar meneer blijft gewoon staan haha

Hier hebben ze ook geen ruimte om te schuilen, maar ik laat ze gewoon buiten met onweer.

Geisha ziet er inderdaad beter uit, Kelly, top!

Mooi hindernismateriaal, Joyce!

Balen van Senna Mara! Volgend jaar beter!

Heel sneu dat ouwetje, Kat, waarom zetten mensen een paard van 21 wat er zo uit ziet te koop?

Ik zou de manen bijpunten of sportcoupe doen, Ersilia! Ely is ook weer een heleboel manen kwijtgeraakt na de bevalling. Ik zit er maar gewoon nu niet aan en zie het na de zomer wel haha

Knappe Tara!

Mooie foto van Yus!

Ik heb door het voetbal heen geslapen hihi had m'n vrijgezellenfeest zaterdag overdag.

Tieneke :(:)

Eigenlijk zou ik de manen Dos ook moeten millimeteren, maar durf het niet :=

Fin is dus een leuk projectje, Tieneke!

Mooi, Eline!

Ik moet weer eens goede foto's maken van Euforio, maar hij ziet eruit als een geplukte kip nu de veulenvacht er langzaamaan afkomt |o
Ik heb besloten om Dos voorlopig terug te trekken uit de verkoop. Qua conditie heeft ze een terugslag. Binnenkort maar even een tandarts laten komen, ik hoop dat dat gaat helpen. Verder zijn er wat ontwikkelingen waardoor ik hoop haar te kunnen houden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:55

Prachtig Eline!!

Djuun van kuil naar hooi is meer vanwegen het vermoede dat ze rillerig wordt van de suikers omdat het eerste snede van dit jaar is :)
Maar verder wordt ze ook wel makkelijk dik :+
Op de vorige stal was ze btw snel te dun, dus denk wel dat het ook met de kwaliteit van het ruwvoer te maken heeft...

Balen van Dos zeg :\ Levert ze nu in ivm de melkgift aan Door?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:12

Set krijgt het mooiste prachtigste verse geurige hooi :D Makkelijk te vinden in Groningen. Kuil staat me niet zo aan. Set is ook erg kieskeurig, als de baal iets muffer is laat ze het liggen. Sterker nog, we hebben hier nog een voorraad liggen van 5 jaar geleden, zo'n tientallen balen die nooit meer gebruikt gaan worden :')

Vervelend van Dosje, ik denk ook dat ze wel inlevert op Door?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:22

Ik heb niet het idee dat ze inlevert vanwege Door die er nog aan staat. Eerst dronk Door namelijk meer en kwam ze wel aan.
Ik vind haar sowieso de laatste dagen ook wat afstandelijk en chagrijnig, kan het niet helemaal plaatsen. Dus maar even een goede tandarts zoeken, mestonderzoek doen en dan verder kijken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:29

Ach dan zal ze inderdaad wel last hebben. Polly was ook verschrikkelijk moeilijk, die voerde ik ook nog Pavo slobber bij omdat dat bijna krachtvoer in vloeibare vorm is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:31

he Eline nou vergeet ik je terwijl ik zo onder de indruk ben, heel duidelijk wie dat wordt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:50

Hey meiden! :wave:
Ik lees nog steeds wel mee maar ik heb het druk en vind het hier ook een beetje te druk om constant te reageren.
Zelf heb ik ook niet zoveel te vertellen, alles gaat gewoon erg goed! :))

Eline, errug mooi!!

Vervelend van Dos, even een apk om te kijken wat er loos is. :(:)
Als je haar wil houden en het kan, zou dat super zijn!
Eufje de miet, haha, Fuego is dat ook maar het is ook een echte ezel. :+

Ik ben dol op voordroog, is net geen hooi maar niet stoffig, bij mij staan ze direct te hoesten bij hooi.
Ik heb ook erg mooi spul. :j
De paarden vinden het heerlijk.

Tieneke, sterkte, probeer niet te piekeren hoor, denk aan de mooie momenten. :(:)
Fin komt vast wel helemaal goed! :j

Set gaat nu wel bijna ontploffen hoor!

Fuego's manen gaan er echt niet af, ze groeien vanzelf wel weer bij!
Bij hem is het het bovenste laagje wat eraf gaat door het schuren van de deken. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:07

Woogy schreef:
nu al een heel mooi detail :)

ik denk stiekem dat ze na hengsten kampioenschappen zijn gestaakt want op de interwebs kunnen we ook geen best of show vinden...

Klein beetje spam :o [KS-ITP] Not just a pretty face...

Iedereen ging mooi voor de regen naar huis lol

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:08

Set ziet er echt zo goed uit! Ben zo benieuwd naar het veulentje.... :j
Joyce, jullie zijn lekker aan het springen he, vind het altijd leuk om te zien op FB...
Kelly, fijn dat ze zo goed gaat!! _/-\o_
Bloedarmoede is erg vervelend, sterkte... Balen inderdaad, volgende keer beter...
Manen van Djuun niet helemaal kort hoor, volgens mij houdt ze dan niets over.
Lisa, jammer altijd he, die reacties... :(
Tieneke, :(:)
Nicky, gelukkig is Dayem ook weer op weg naar pubertje... :D
Annika, wat heb je voor spannends op de planning?
Eline, mooi!

Silver is ondeugend.... :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:46

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:54

Hier ook een hooi fan, 3 hoesters, 1 met insuline resistentie en 1 die zich van de hakken af schijt met kuil/voordroog/inmaak. Dus hele klus als de meiden thuis zijn om voor drie paarden nat hooi te regelen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:43

Hee Miran :D

Ik heb een leuk weekje deze week, woensdag op bezoek bij Sets fokster en haar zwarte gekrulde veulen :P
Afbeelding

en donderdag op bezoek bij een bokker (Roma) op Texel en haar veulen, merries en hengsten bewonderen

Set gaat goed, weinig verandering. Vandaag werd de wei gemaaid dus alles is straks weer netjes hopelijk, komende tijd vooral aan de omheining werken.

thanks Baukje

ik heb eens aan Set gevraagd :P en die wilde haar hooi wel met jullie delen:
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:57

Ik kan me je verdriet heel goed voorstellen Tieneke. Het is een normaal proces waar je doorheen gaat, maar oh-zo zwaar :(:)
Fijn dat het wel goed gaat met je kleine boefjes!

Ik vind je kleine race-beeb ook heel gaaf Lisa!

Manen afscheren bij een Arabier zou ik echt niet durven :') Gelukkig is Yus gezegend met een mooie, redelijk volle bos. Ik hoop heel hard dat Munir de bos krullen van zijn vader meekrijgt! Hij heeft al piepkleine krulletjes in zijn 10 á 15cm manen, zo cute!
Net als Tieneke ben ik ook heel erg 'pro-lange-manen' bij Arabs O:)

Fijn dat jullie weer konden genieten van Cosimo, Victoria!
En wat zonde van het weer!

Voor 5000 euro ging ik ook voor een Custom made Bob Marshall zadel, biothane hoofdstelletjes in allerlei kleuren en, en, en......

Zijn het echt witte plekjes, of heel lichtroze plekjes bij Geisha?

Fijn dat Dayem zichzelf weer begint te worden!

Leuke foto's van Blue in dr topic, Katja!
Heeft ze dat masker al weer eens om gehad? Of maakt ze er nog steeds korte metten mee? :')

Wat een mooi begin al Eline! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik wil ook ooit nog een mooie tekening van Yusraa en Munir samen om thuis op te hangen.
Iets soortgelijks als de mooie tekening van Darmorah en Djuun. Dat ze ahw. 'samen' op de foto/tekening staan. Vind dat een prachtig idee!

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's van Euforio! Er komt vast een heel gaaf paardje onder dat veulenpluis weg!
Gaaf dat je Dos misschien aan kunt houden, zou mooi zijn! :D Hopelijk komt ze gauw weer wat beter in conditie. Bij mondproblematiek kunnen ze inderdaad wat inleveren.

Hey Miranda!! :wave: Fijn dat het gewoon goed gaat!! :D

Die oortjes!!! <3
Ik las in het Dikke Buiken topic dat je bij Roma ging kijken. Overweeg je Amirat als date voor Set?

Nu nog even de foto's van Munir uitzoeken. Hij groeit als kool! Begint al een flinke baby te worden. En oh, hij heeft al een heerlijke quarterkont! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:59

Haha, heeft dat veulie krulspelden in de oren gehad?! :))
Sets onderlippie is cute!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:01

Munir gaat goed dus?!
Lekker hoor zo'n bol kontje! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:08

Ja, heel erg goed! :D Heerlijk eigenwijs met een sterk karakter, maar wel erg lief!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:12

Mooi zo, ik hou er wel van hoor, karakter, heb je zelf ook wat om over na te denken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:16

Zeker weten! Het is wel een echte kroelkont :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:21

Ahgg die kruloortjes, geweldig!

Mooie foto's van yus! En super dat munir zo goed gaat!

Kat, druk weekje dus!

Die plekjes zijn naderhand heel lichtroze geworden.. vergeet ik weet foto's te maken.. :=

Super gelongeerd vandaag. Weekje vrij heeft haar goed gedaan :j

Ik vraag me wel af wanneer die buik er nou is af gaat :=
Duurt dat zo lang? Of kan dat ook haar bouw zijn? Heb een reeks foto's gezien van Gaga (moeder) en die heeft het ook (inclusief de billen) :D maar goed, die is al 25..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:34

Mooi he Sets roze lip <3 en haha ja het veulen krult zn oren net de verkeerde kant op :P

Kel misschien is het wel gewoon Geisha's bouw idd..Maar toen je haar kocht had ze een mooie buik vind ik.

Joyce, Amirat was in mijn ogen de perfecte date geweest voor Set omdat hij alle punten heeft die ik wil verbeteren bij Set.. Maar dat is een mini kansje dat ik dat zou doen omdat ik dan met Set en jong veulen moet reizen en weinig speling en tijd heb voor een dekking. Al vanaf het moment dat ze me benaderde over Amirat had ik het gevoel dat hij wel is wat ik zoek, maar ik gun Set ook zo de heerlijke rust met haar veulen in de weide. Moet sowieso goed nadenken over wel of niet Set ooit nog dekken :) Ze geniet wel van de dracht volgens mij.
Ik wil ook graag Mausi en veulen zien trouwens :D Want ik ben altijd al enorm gecharmeerd van Mausi!

Leuk he krulletjes bij veulens., Set had aan de foto's te zien een soort Annie-rode-krulpermanentje _O- en een hele maffe smalle kop, heb dat echt nog nooit ergens anders gezien :')

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:35

Daar durf ik niet zo goed antwoord op te geven. Misschien is het haar bouw, jeugdigheid of nog wat gebrek aan bespiering. Vind dat zelf ook altijd nog lastig te beoordelen. Yusraa heeft momenteel ook weer een Hollandse (of moet ik Duitse zeggen?) glorie buik _O- Lang leve het lekkere gras!
Fijn dat ze het weer goed oppakt!